Wczoraj do kolbuszowskiej jednostki zgłosiła się mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, która straciła 2 tys. złotych. Do kobiety poprzez popularny komunikator internetowy napisała jej znajoma, prosząc o wygenerowanie BLIKA i autoryzację płatności. Pokrzywdzona zgodziła się i podczas krótkiej pisemnej konwersacji kobiety ustaliły szczegóły i zrealizowały dwie transakcje. Gdy po zakończeniu płatności kobieta zadzwoniła do swojej znajomej, okazało się, że tamta nic nie wie o żadnych płatnościach. Pokrzywdzona z pomocą banku ustaliła, że pieniądze zostały wypłacone z bankomatu w innym województwie.
Również wczoraj, do kolbuszowskiej jednostki zgłosił się inny mieszkaniec naszego powiatu. Mężczyzna powiadomił, że na telefon żony przyszedł sms z „PGE”, w treści którego firma informowała o odłączeniu energii elektrycznej, wzywając do uregulowania należności w kwocie 3,46 zł. Do wiadomości załączony był link do płatności. Po wejściu na link nastąpiło przekierowanie na zakładkę płatności i dalsze instrukcje. Po zakończeniu płatności mężczyzna zalogował się na stronę swojego banku i wtedy zorientował się, że z rachunku zostały wykonane przelewy o wartości kilku tysięcy złotych na inne konto.
Policjanci pracują nad ustaleniem oszustów. W obydwu przypadkach prowadzone są postępowania.
Pamiętajmy - oszuści internetowi stosują różnorodne sposoby, aby osiągnąć zamierzony efekt. Podszywając się pod znajomych, czy instytucje, usypiają naszą czujność i wyłudzają pieniądze. Policjanci apelują, w każdym przypadku, kiedy ktoś prosi nas o jakąkolwiek płatność – bądźmy czujni. Zweryfikujmy każdorazową prośbę o płatność, kontaktując się z nadawcą. Najlepiej zrobić to z innego urządzenia, lub poprosić o pomoc zaufaną osobę.
Markiz Sarkazm10:42, 06.08.2021
1 0
Niektórzy naprawdę nie powinni korzystać z nowych technologii
Naprawdę trzeba bardzo "chcieć" aby dać się zruchać na Blika 🤣🤣🤣🤣🤣 10:42, 06.08.2021