Rozmawiamy z Władysławem Ortylem - marszałkiem województwa podkarpackiego, mielczaninem.
- Panie marszałku, okres mamy gorący bo kampania wyborcza w pełni. Zaczynamy od wyborów czy od spraw regionalnych?
- Zdecydowanie regionalnych i merytorycznych.
- Kiedy pojedziemy nowym mostem?
- Myślę, że już w przyszłym roku. Dwa brzegi już są połączone, niebawem po raz pierwszy będzie można przejść suchą stopą. Inwestycja przebiega bez większych zakłóceń, jedynie z lekkim poślizgiem o którym już informowaliśmy. Ostatnia wycieczka rowerowa zaprowadziła mnie w te okolice. Wygląda to wszystko obiecująco.
- A kiedy pojedziemy wiaduktem?
- Wiaduktem trochę później, ale w tej kwestii jest coraz więcej dobrych wiadomości. Przypomnę, że za tę część układu drogowego odpowiedzialność wzięło miasto, wspólnie ze starostwem. Wspólnie natomiast staramy się o środki zewnętrzne na ten cel. Tak jak deklarowałem i tak jak jest to spisane w liście intencyjnym. Rozmawiamy z posłem Tomaszem Porębą, ostatnio z ministrem Andrzejem Bittelem, który w ministerstwie infrastruktury zajmuje się koleją. Szukamy montażu finansowego. W poniedziałek PKP PLK, potwierdziło, że włączy się do tej inwestycji. Obecność i podpis pod listem intencyjnym w tej sprawie samego prezesa Merchela to poważne zobowiązanie.
- Wiadukt spowoduje powstanie zupełnie nowego węzła w tym miejscu. Czy oznacza to także likwidację przejazdów kolejowych?
- Powstanie wiaduktu wiąże się głównie z poprawą bezpieczeństwa. Likwidacja brzmi bardzo nieprzyjemnie, tu nie ma jeszcze ostatecznych decyzji. Chodzi o to, żeby mieszkańcy mieli komfortowy dojazd do domów. Powstanie wiaduktu spowoduje, że jeśli część przejazdów w jego pobliżu rzeczywiście zniknie, to nakłada też obowiązek zapewnienia mieszkańcom komfortowego dojazdu. Jest więc szansa, że wspólnie z miastem i PLK powstanie tam układ nowych, lokalnych dróg, z którego wszyscy będą zadowoleni.
- Remont linii kolejowej L25 już kosztuje więcej niż zakładano, bo budżet województwa już po raz trzeci dokłada pieniędzy?
- To nie jest zwiększenie kosztów, a dołożenie dodatkowych elementów, które przyniosą duże korzyści dla mielczan. Mieszkańcy Mielca apelowali, by nie likwidować przejścia przez tory na wysokości ulicy Drzewieckiego i był to słuszny wniosek. Będzie tam drugie przejście podziemne. Zniknie też rampa wyładowcza, która zostanie przeniesiona poza Mielec, a miejsce gdzie znajdowała się do tej pory otworzy nowe możliwości. Zmieniły się też przepisy dotyczące przejazdów kolejowych, część z nich będzie miała wyższą niż do tej pory kategorię, a co za tym idzie bezpieczeństwo będzie większe. Znalazły się oszczędności w naszym Regionalnym Programie Operacyjnym i uznaliśmy, że ten wydatek będzie jak najbardziej uzasadniony. Przypomnę, że to będzie także szereg mniejszych, dodatkowych czynności jak demontaż kładki nad torami czy nowoczesny system sterowania bezpieczeństwem.
- Panie marszałku. Na rozpatrzenie wciąż czeka wniosek Kronospanu, o zmianę pozwolenia zintegrowanego ws. emisji metali ciężkich…
- Według naszej wiedzy skargę na rozstrzygnięcie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, utrzymującego w mocy decyzję Ministra Środowiska a tym samym i decyzję Marszałka, wniósł Kronospan, co powoduje, że nie może być podjęte zawieszone postępowanie o zmianę pozwolenia wnioskowaną przez Kronospan. W tej chwili, działania wobec Kronospanu w związku z emisją zanieczyszczeń, których nie obejmuje pozwolenie, może prowadzić wyłącznie Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska. Zaostrzyliśmy normy wobec firmy, jest stały monitoring. Myślę, że to nie nasze ostatnie kroki. Jeśli jesteśmy przy tym temacie to chciałbym zdecydowanie zdementować słowa Grzegorza Brauna, który zarzucił mi, że przekazałem kiedyś ziemię dla rzeczonej firmy. Nigdy sprawując różne funkcje publiczne nie miałem praw do dysponowania gruntem który został lub mógłby być przeznaczony pod inwestycje firmy Kronospan. Także moje żadne sprawowane funkcje ani zakres obowiązków i kompetencji nie dawały mi prawa ani podstaw do bycia u podstaw założenia tej firmy.
- W naturalny sposób przeszliśmy do kampanii wyborczej? Na kogo będzie pan głosował?
- Na pewno na kandydata reprezentującego powiat mielecki z listy Prawa i Sprawiedliwości…
- Zdecydowanie zawęził pan krąg osób do trzech…
- Byłoby niezręczne z mojej strony gdybym udzielił odpowiedzi. Niektórzy odebraliby to jako pewnego rodzaju wskazanie, wartościowanie, gradacja, a sam namawiałem wspomnianą trójkę do startu w tych wyborach. Kandydatów mamy trzech i każdy z nich jest osobą kompetentną i doświadczoną, przygotowaną do roli parlamentarzysty. Pamiętajmy jeszcze o wyborach do senatu. Jestem przekonany, że swoją pracę będzie kontynuował pan Zdzisław Pupa.
- Wróćmy do kandydatów z Mielca. Najmniej doświadczenia z tego grona ma pani Magdalena Bartkowicz?
- Tak bym nie ujął tego. Pani Magdalena pracuje w służbie zdrowia w mieleckim szpitalu. Nie są jej obce problemy związane z tą sferą życia. Pracuje na co dzień w administracji mieleckiego szpitala, ostatnio została powołana do Rady Społecznej szpitala wojewódzkiego w Tarnobrzegu. To jej duży atut, bo w sejmie, nt. służby zdrowia wypowiadają się często teoretycy, którzy z funkcjonowaniem jednostek służby zdrowia nie mieli kontaktu.
- Fryderyk Kapinos przegrał walkę o fotel prezydenta, ale jeśli powtórzyłby swój wynik ma szansę znaleźć się w sejmie?
- Jest na to duża szansa. Pan Kapinos jest doświadczonym samorządowcem. Przypomnę, że był również radnym województwa podkarpackiego, pełnił funkcję wiceprezydenta, ostatnio pełnił funkcję prezydenta Mielca, a teraz jest wiceprzewodniczącym rady miasta. W tym okresie bardzo zaangażował się w sprawę ochrony powietrza, a jego działania przyniosły konkretny wymiar. Przypomnę, że w krótkim okresie jego prezydentury podpisano porozumienie ws. projektu "Laboratorium Mielec", na terenie SSE zamontowano wagę dla samochodów ciężarowych. Pozyskał kilkadziesiąt milionów dofinansowania z zewnątrz m.in. na remont hali sportowej czy podgrzewaną murawę.
- Zbigniew Tymuła, w poprzednich wyborach parlamentarnych otrzymał pokaźną liczbę głosów, ale zbyt małą, żeby wejść do sejmu. Jak będzie teraz?
- Ci dwaj kandydaci to dwie zupełnie inne osobowości i charaktery, dlatego wyborcy mają w czym wybierać. Zbigniew Tymuła to człowiek energiczny, temperamentny, ale przede wszystkim zdeterminowany. Jako starosta na pewno dał się poznać jako dobry gospodarz, sprawnie przeprowadzał inwestycje infrastrukturalne powiecie. Skutecznie sięgał po środki zewnętrzne m.in. na nowy oddział szpitalny z Regionalnego Programu Operacyjnego czy zakup karetki przy wsparciu budżetu państwa. Dokonał wielu inwestycji, które od lat czekały na realizację, jak droga do Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
- Czyli w tym roku PiS nie popełnia błędu sprzed czterech lat, kiedy kandydaci wzajemnie odbierali sobie głosy?
- Rzeczywiście. Z perspektywy czasu można odnieść takie wrażenie. Wtedy trójka kandydatów z naszego regionu mogła liczyć na głosy podobnego elektoratu. Inaczej głosują mieszkańcy większych miast, inaczej małych miasteczek, a inaczej mieszkańcy wsi. Każdy chce mieć swojego przedstawiciela i głosuje na tę osobę, do której najbliżej. Cztery lata temu Zbigniew Tymuła wygrał w powiecie mieleckim, również z posłanką Skowrońską, ale w skali całego regionu to było za mało. Teraz liczę, że będzie inaczej. Trzeba jednak pamiętać, że w pierwszej kolejności liczy się wynik całej listy, a zależy nam na tym aby była jak największa. Przed czterema laty PiS zdobyło w okręgu nr 23 prawie 285 tysięcy. To dobry wynik, ale możemy go jeszcze poprawić. Wówczas szanse kandydatów z powiatu mieleckiego wzrosną. A w powiecie mieleckim na PiS głosowało ponad 28 tysięcy osób. To znakomity wynik, ale możemy go jeszcze poprawić.
- A jak pan ocenia szansę na reelekcję pani Krystyny Skowrońskiej?
- Jest mi niezręcznie się wypowiadać na ten temat. Tym bardziej, że ostatnio pani poseł zarzuca nam zawłaszczanie sukcesów Platformy Obywatelskiej. Szczerze powiem, że przeczytałem to z dużym zdumieniem. Pani poseł była łaskawa wspomnieć m.in. budowę obwodnicy Mielca i rozpoczęty niedawno remont linii kolejowej L25. W kwestii obwodnicy proszę pamiętać, że jest ona częścią dużego układu drogowego z drogą wojewódzką 764 i mostem na Wiśle w Połańcu. Pracę nad nim rozpoczęto w 2005 roku, kiedy pracowałem w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. W tym czasie powstał program Rozwój Polski Wschodniej, który m.in. finansował tę budowę. Obwodnica Mielca budowana była rzeczywiście, zarówno w czasach rządów w województwie koalicji PO-PSL-SLD i kontynuowana oraz ukończona za rządów Prawa i Sprawiedliwości. Nie widzę powodów, aby o tym nie mówić, tym bardziej, że zastaliśmy tę inwestycję z wieloma problemami m.in. ws. zupełnie niepotrzebnych ekranów dźwiękochłonnych czy wycofania się jednej z firm. Wszystkie strony, które prowadziły tę inwestycje były uhonorowane podczas otwarcia drogi, sam osobiście pilnowałem, aby wszystkim oddać głos, a pani minister z rządu PO-PSL jechała w samochodzie, który dokonał oficjalnego przecięcia wstęgi. Wydaje mi się, że chodzi o to miejsce w samochodzie, ale minister jest ważniejsza. Jeśli chodzi o linię kolejową L25 trudno znaleźć zasługi pani poseł Skowrońskiej w tym zakresie, poza szeregiem zadawanych pytań. Ja bym się wstydził na miejscu pani poseł dotykać tego tematu. Refleksje i pamięć trzeba sobie przywrócić. W tym miejscu sam chciałbym zapytać co przez 8 lat rządów zrobiła pani formacja aby linia kolejowa Tarnobrzeg-Mielec-Dębica została wyremontowana. Przeciwnie czekała ją likwidacja. Nie doszło do tego głównie dzięki aktywności społeczeństwa, które zbierało podpisy oraz mojej i europosła Tomasza Poręby. To my, mimo niesprzyjającego układu politycznego, będąc w opozycji, organizowaliśmy spotkania z samorządowcami. To wtedy powstało wspólnie finansowane przez samorządy studium wykonalności. Przypomnę, że możliwość finansowania tej linii z Regionalnego Programu Operacyjnego uruchomiono dopiero po przejęciu władzy w regionie przez PiS, natomiast dzięki staraniom Tomasza Poręby, po przejęciu władzy przez PiS w kraju, udało się skonstruować optymalny montaż finansowy dla tej inwestycji. Kampania wyborcza wywołuje różne nerwowe i nieprzemyślane reakcje. Chyba stąd takie a nie inne wypowiedzi posłanki i pana Brauna.
Zawisza16:37, 09.10.2019
Szanowny Panie Marszałku proszę o odpowiedź czy wpakowanie tyłu mil złotych w L 25 ma sens ekonomiczny ruch towarowy to tylko drewno i kleje a osobowy ja sobie nie wyobrażam do Krakowa 3 godziny jechać z przesiadka i bo i tu się będę czepiał gdzie elektryfikacja Lini można było już to zrobić i tu nie widzę żadnego pola do polemiki bo zostało to spaprane jakieś przesiadki na odległości 30 km ja rozumiem dalekobierzne, pendolino, przez tak modernizację stracono miliony złotych cofnieto do lokomotywy parowej się bardzo to słabe, a teraz kiedy się wróci ta inwestycja, lepszym rozwiązaniem był projekt 3 mostu albo dokończenie tej drogi aż do lisiej góry z obwodnica Radomyśl Wielkiego bo na Warszawę to jakoś się do jedzie nad morze e to Chorwacja bliżej i taniej a woda pewna pozdrawiam 16:37, 09.10.2019
Formaldehydowy16:45, 09.10.2019
Krynia ma pamięć dobrą ale krótką. Nie da się ukryć że sporo udało się zrobić i robi się. Do wiśienki na torcie brakuje mi tutaj realnego rozwiązania w sprawie trucia i inhalowania nas każdego dnia "zdrowotną" mgiełką. 16:45, 09.10.2019
Stalowy20:04, 09.10.2019
Trzeba pamiętać że jeszcze się nie taki nie urodził co by każdemu dogodził, ile umysłów tyle oczekiwań. Dlatego, dodałbym most w Rzochowie - pilniejszy niż wiadukt nad torami. 20:04, 09.10.2019
Jusb19:26, 11.10.2019
a oprócz mgiełki malownicze błanki na błękitnym niebie to dar o pana bozi czy naszych opiekuńczych władz 19:26, 11.10.2019
Gilotyna16:51, 09.10.2019
Do hej. Popytajcie Ortyla następnym razem jaki ma plan na budowę nowego mostu w Rzochowie. Dla Korso mówił, że do 10 lat powinien powstać wiec trzeba pomału o nim myśleć. Może pojawi się w kolejnej perspektywie unijnej? 16:51, 09.10.2019
suweren10:50, 10.10.2019
Niech się w końcu określą czy ten most w Rzochowie powstanie i czy dojazd do niego będzie przebiegał przez cmentarz.Jeżeli trasa dojazdu ma przebiegać po cmentarzu należy powiadomić grupy ekskumacyjne Macierewicza i inne hieny cmentarne (PiS)specjalizujące się w wykopkach. 10:50, 10.10.2019
yhnu16:56, 09.10.2019
Nie głosuje na Kapinosa 16:56, 09.10.2019
mm22:05, 10.10.2019
ja też nie... 22:05, 10.10.2019
remi17:20, 09.10.2019
Mam nadzieję, że obecna modernizacja linii kolejowej nr 25 to wstęp do kolejnych etapów przede wszystkim elektryfikacji i dokończenia modernizacji na odcinku Mielec - Padew. Jeśli Hej Mielec prowadzi wywiad z osobą tak decyzyjną wartało by zapytać ją o to tym bardziej, że cała Polska przygotowuje się do kolejnej perspektywy UE ze swoimi inwestycjami a co u nas?
Mam nadzieję, że koleją dojedziemy bezpośrednio do Rzeszowa i zniknie problem przesiadek i pustych pociągów którym to argumentem szermowali rzeszowscy kolejarze gdy linia była likwidowana. Nota bene są to te same osoby które dziś buńczucznie pokazują się z Panem Marszałkiem (Borowiec, Churawski) i zgrywają na głównych ratunkowych kolei w Mielcu. 17:20, 09.10.2019
Rew20:04, 09.10.2019
Kolej przez Mielec nie jest robiona dla ludzi tylko dla towarów że Stref i LHSu - ogarnij się, jakie bezpośrednie połączenie z Rzeszowem ??? 20:04, 09.10.2019
deja17:27, 09.10.2019
kiedyś myślałem ze zagłosuje na Kapinosa ale jak widzę jego kampanie to jednak zrezygnuję, albo Tymuła który ma spokojną kampanię nie wprasza się ludziom na siłę z każdego portalu i profilu albo ktoś z czołówki listy PiS bo jest wybor. 17:27, 09.10.2019
Teroonz 17:28, 09.10.2019
Panie Marszałku a co ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami przy obwodnicy, które były planowane w pierwotnej wersji? Dlaczego teraz ich nie ma, dlaczego nie ma też dróg dojazdowych do pól, które przecina obwodnica? Jak już coś robić to raczej dobrze i na lata a nie wąski przesmyk, który będzie się korkowa!!!
PS. Tymula jako starosta wcale się nie sprawdził, dużo gadał i obiecywał a wyszło jak zawsze czyli kicha. 17:28, 09.10.2019
Jaaa17:50, 09.10.2019
Chciałbym Panu odświeżyć pamiec ,morze z racji wieku zapomniał Pan nadmienić kto przyczynił się do likwidacji hali sportowej....
Proszę nieprzyznawacvteraz zasług Kapinosowi że załatwił środki na nową halę ,to kpina co Pan mówi....
Przypomnę Panu że posłanka Skowrońska zalatwila 15mln.zl na remont hangar areny a pisuary z Panem na czele zrownaliscie z ziemią hale ....
Żenada i kpina z wyborców...
Partacze i misiewicze....
17:50, 09.10.2019
Rew19:56, 09.10.2019
Cena i Blicharczyk - szacunkowy koszt budowy nowej hali to między 20 a 100 milionów - 2015 rok pamiętamy!!! 19:56, 09.10.2019
Jako11:36, 10.10.2019
Morze czy może.brak słów na twoje słownictwo 11:36, 10.10.2019
Zawisza18:18, 09.10.2019
No brawo to się nazywa rzetelne czyszczenie kiszek naprawdę powiadam wam nie spodziewałem się takich informacji tylko teraz gostek zamilknie na lata 18:18, 09.10.2019
tak to18:51, 09.10.2019
Most i wiadukt w tym miejscu to tragedia dla mieszkancow Chorzelowa, Malinia, Zlotnik, Chrzastowa czy Tuszowa.... Kto pojedzie TIRem z Jaslan do Moscisk by pozniej jechac przez SSE, lotnisko, Chorzelow w kierunku Tarnowa??? Malo tego nadal nie ma mowy o budowie porzadnej drogi z SSE do obwodnicy.... 18:51, 09.10.2019
Jusb10:14, 11.10.2019
a po co chorzelowiakom/malinikom drogi-mosty-wiaduty
i tak nie potrafią z tego korzystać co widać po statystykach wypadów drogowych, zrobić kolej na szynach jak dawniej i będzie spokój, można ewentualnie zbudować most do braci podlesian za rzekę
10:14, 11.10.2019
wppl19:16, 09.10.2019
Teraz Tymuła musi pokonać Skowrońską!!! 19:16, 09.10.2019
Rew20:01, 09.10.2019
Trzech kandydatów z PiSu w Mielcu = głosy znów się rozejdą i nie będzie posła z Mielca jak przez ostatnich 5 lat - to dzięki decyzji Ortyla. Pamiętamy!!! 20:01, 09.10.2019
Jusb10:08, 11.10.2019
czyli menda,
a kto wprowadzał krono do miasta, no - kawa na ławę Ortyl,
nasrać, a potem ścierać, bo śmierdzi i to tak, żeby rąk nie zbrukać to wielka sztuka, oj wielka 10:08, 11.10.2019
Stal.21:49, 09.10.2019
Mądrego dobrze posłuchać 21:49, 09.10.2019
Iskierka22:30, 09.10.2019
Dlaczego jak Tymuła zrobił w poprzednich wyborach najlepszy wynik w powiecie nie miał teraz wyczyszczonego pola żeby został Posłem tylko znów 3 mocnych kandydatów z PiS jest? 22:30, 09.10.2019
Zawisza22:43, 09.10.2019
Iskierka włącz szare komurki tylko jeden może zostać u władzy i to WO 22:43, 09.10.2019
Pis01:45, 10.10.2019
Ortyl znowu rozgrywa gości tak zeby żadnemu nie mowic panie pośle haha a frajerzy myślą ze jaka to lista mocna 01:45, 10.10.2019
ddek10:58, 10.10.2019
jakoś do Tymuły Panie Starosto mowił i widać nie było to dla niego problemem, spokojnie da radę 10:58, 10.10.2019
Mieszkaniec08:48, 10.10.2019
Pan Kapinos nigdy nie pełnił obowiązków Prezydenta Miasta Mielec, był wyłącznie zarządcą komisarycznym miasta, który pełni obowiązki do najbliższych wyborów, mianowanym przez premiera po śmierci ówczesnego prezydenta D. Kozdęby. Prezydenta wybierają mieszkańcy, a nie premier. Czy tak trudno to zrozumieć? 08:48, 10.10.2019
stasiobe11:07, 10.10.2019
Szanowny Mieszkańcu. Oficjalny tytuł jakim posługiwał się Pan Fryderyk Kapinos brzmiał; "Pełniący Funkcję Prezydenta Miasta Mielca". W Mielcu nigdy nie było żadnego zarządcy komisarycznego - bo to nie ten przypadek. 11:07, 10.10.2019
Jusb10:01, 11.10.2019
bardzo trudno zrozumieć, a jeszcze trudniej akceptować,
to był szwindel, Jewka załatwiła, bo facet 'lubi ten sport' i ma cykora więc łatwo nim manipulować, do dziś cwaniaki z gminy wysyłają 'dyżurne pisma' Kapinosa w odpowiedzi na zapytania do urzędu,
kto weźmie się za tego typka poważnie, może czas najwyższy wyciągnąć paru 'żydków' i polityczne 'burdellos z celebrytkami' partyjnymi na telefon, są pewni, bo otoczeni zwartym klanem za posadki,
na policji jest pismo, a w nim mowa o mafijnych powiązaniach Kapinosa, temat rozwojowy, ale czy trafi na właściwego glinę, czas pokaże
10:01, 11.10.2019
Drogomierz09:41, 10.10.2019
Skoro Pan Marszałek namawia do refleksji i pamięci, to w kwestii inwestycji drogowych nasuwa się pytanie: czy P. Marszałek pamięta który z polityków mieleckich tuż po utworzeniu Urzędu Marszałkowskiego rzucił hasło, „budowa połączenia drogowego z Połańcem” i który polityk stawiał ten pomysł na pierwszym miejscu przed innymi ważniejszymi potrzebami jak: obwodnicą wschodnią Mielca czy wylotem na Tarnów? Panie Marszałku, czy prawdą jest, że ze względu na horrendalne łączne koszty, niemożliwa była realizacja drogi do Połańca z obwodnicą wschodnią jako jednego dużego układu drogowego, w związku z czym wykonano najpierw drogę do Połańca i kto takiego wyboru dokonał? Tu przypomnienie, że dokumentację projektową na obwodnice wschodnią przygotował Urząd Miasta a dokumentację na drogę do Połańca Urząd Marszałkowski.
Dzisiaj nasuwa się pytanie, czy budowa drogi do Połańca nie mogła jeszcze poczekać skoro korzysta z niej jedynie 2 500 pojazdów średnio w ciągu doby i czy po wybudowaniu obwodnicy wschodniej nie należało budować nowej drogi na Tarnów gdzie przejeżdża 15 500 pojazdów na dobę?
Nasuwa się także pytanie generalne: czy rozbudowa infrastruktury drogowej w Mielcu była i jest przemyślana kompleksowo i racjonalna a może popełnione błędy są przyczyną obecnych trudności w pozyskiwaniu funduszy na przykład na budowę wylotu na Tarnów?
Odnośnie dróg kolejowych zarzuca Pan Marszałek poprzedniemu rządowi zaniechanie remontu linii kolejowej L25. Bez sympatii do tamtego rządu, może słusznie postawiono w tamtym czasie na rozbudowę w pierwszej kolejności bardziej obciążonych dróg kołowych z naciskiem na autostrady i drogi ekspresowe?
09:41, 10.10.2019
Użytkownik10:42, 10.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Goździk2712199311:14, 10.10.2019
Co obwodnicy Mielca i linii kolejowej w Mielcu to pan marszałek ma 100 % rację. Mam tylko pytanie - co z dokończeniem rozpoczętego w 1997 roku remontu odcinka Mielec - Padew Narodowa? 11:14, 10.10.2019
hejterzy11:15, 10.10.2019
Choćby 1000 zastępów hejterów robiących kłamliwe wpisy na rzecz PO tu się wpisało - nic nie zmieni faktu, że to co powiedział Pan Marszałek o Skowrońskiej i nieetycznych zachowaniach Skowrońskiej jest i tak dość łagodne w stosunku do tego co sobie przypisuje a czego nigdy nie zrobiła - ta pani nie przytknęła nawet przysłowiowego palca by ratować kolej w Mielcu mimo że 8 lat rządziła i miała potężne wpływy!!! 11:15, 10.10.2019
haha11:23, 10.10.2019
Tak ten przynajmniej podpisał nową umowę z trucicielem za co Mielczanie są mu wdzięczni 11:23, 10.10.2019
Samorządowiec12:06, 10.10.2019
Za determinację, za działania na rzecz powiatu i poszczególnych gmin Pan Tymuła powinien wygrać, jest naprawdę odpowiednim kandydatem na to stanowisko. Damy mu szansę a on się z pewnością odwdzięczy, zresztą zawsze go było pełno, zawsze chciał i chyba tak zostanie 12:06, 10.10.2019
Panie marszałku koch12:08, 10.10.2019
Niech pan powie dlaczego nie chce pan przenieść do Mielca WIOŚ ??? Ta decyzja zależy wyłącznie od pana i pańskiego podpisu ... 12:08, 10.10.2019
o,,,09:42, 11.10.2019
bojem sem, kolecy oberfom i co se mnom bendzie,
krono samo nie psysło 09:42, 11.10.2019
prowincja12:13, 10.10.2019
kolej to utopione miliony w błocie. 12:13, 10.10.2019
Cv12:59, 10.10.2019
Skąd ta niechęć do kolei ? może stąd że nigdy nie miałeś okazji jechać porządnym pociągiem, wszędzie i zawsze przerobionym dostawczakiem zwanym busem, powiem ci że ciągłe podróże busem czy busikiem potrafią zniechęcić do korzystania z transportu publicznego wogóle 12:59, 10.10.2019
pm17:07, 10.10.2019
Cieszy mnie, że pan Marszałek Ortyl wierzy w wyborczy sukces pana Fryderyka Kapinosa, ja też będę głosował na Fryderyka Kapinosa. W końcu nie bez powodu ma on najwyższy numer na liście ze wszystkich kandydatów z powiatu mieleckiego. 17:07, 10.10.2019
mysle i widze17:32, 10.10.2019
hehehehehhehehehehehehehehhehe, 0% szans moim zdaniem. 17:32, 10.10.2019
Maszynista18:42, 10.10.2019
Kolej to utopia ,pieniądze wyrzucone w błoto..
Kto z mieszkańców Padwi,jaślan,tuszowa,Chorzelow będzie jechał do pracy na strefę z przesiadką na dworcu !!!
Poknicie się w głowę.
Remont jest tylko dla melnoxu....
18:42, 10.10.2019
zz09:31, 11.10.2019
potwierdzam bo w sprawie dworców i peronów nic się nie dzieje 09:31, 11.10.2019
Jusb09:38, 11.10.2019
a dlaczego miasto dotuje 'strefę ekonomiczną', chyba właśnie ten obiekt powinien zasilać miasto z podatków, infrastruktura drogowa transport ludzi/kolej do centrum biznesu logicznie leży w gestii biznesu, miasto może wspomóc lub ułatwić decyzyjnie określone działania, nie odwrotnie
09:38, 11.10.2019
Rmi8912:01, 11.10.2019
Co to za farmazony? Przewoźnik kolejowy który przewozi towary nie ma nic wspólnego z zarządca infrastruktury kolejowej i nie jest zadaniem przewoźnika jej utrzymanie czy modernizacja 12:01, 11.10.2019
JG12:41, 11.10.2019
refleksja i pamięć, a więc przypomnijmy sobie co łączy Ortyla z Chorzelowem, Mexico i osobiście Kapinosem z Podlesian za rzeką,
to może być ciekawe i pouczające, myślę, że użycie zwrotu panów jest na wyrost i trochę śmieszne 12:41, 11.10.2019
Rew19:51, 09.10.2019
4 3
Przecież każdy wie że linia kolejowa jest ważna dla strefy i LHSu a nie dla przewozu ludzi. 19:51, 09.10.2019
MSW09:17, 10.10.2019
0 2
Zawisza dalej dryfujesz w PZPR /SLD. Wyluzuj? 09:17, 10.10.2019
Zawidza17:47, 10.10.2019
1 0
MSW jak się mnie z podadkow okrada na rzecz czegoś co nie będzie generowano zysków czy nawet bilansu na zero to ty idzie do apteki i tam poproś Panią magister o specyfik tylko dla ciebie i nazywa sie,w. e. ź.n.i.e.pi.e.r.d.o.l może pomoze 17:47, 10.10.2019
zxs08:33, 11.10.2019
2 0
Popieram. I pisałem o tym dawno. Po co remontujemy skansen? Jaki jest sens remontu kolei bez elektryfikacji w XXI wieku gdzie odchodzimy od diesla i zastępujemy go elektrykami? Za 20 lat po tych torach będzie wiatr hulał 08:33, 11.10.2019
Jusb09:28, 11.10.2019
1 0
linia strategiczna dębica - tarnobrzeg,
komu to potrzebne, wraca stare 09:28, 11.10.2019