Zamknij
REKLAMA

Profesjonalny wizerunek - czy okulary mają na niego wpływ?

21:03, 30.11.2020 | Materiał partnera

Zastanawiasz się, czy jest sens dbać o ubiór do pracy? W końcu dress code w biurze pozostawia dużą swobodę lub wykonujesz zawód, w którym nie obowiązują sztywne reguły dotyczące wyglądu… A jednak warto zadbać o własny wizerunek i wiedzieć, że nasze okulary są jego nieodłącznym elementem.

Chyba każdy zna powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą”. Jest w nim wiele prawdy. Według psychologów społecznych, podczas pierwszego spotkania aż 90% informacji o drugiej osobie przyjmujemy pozawerbalnie. Pierwsze wrażenie dotyczące innego człowieka zajmuje nam… mniej niż pół minuty. Te dane można wykorzystać do osiągnięcia własnych celów. Odpowiedni ubiór sprawi, że będziemy postrzegani jako profesjonaliści, osoby odpowiedzialne i zawsze przygotowane. Z kolei niechlujne ubrania i zaniedbana fryzura nie wzbudzają zaufania zawodowego i potrafią być dużą przeszkodą na drodze do awansu — nawet jeśli nasze kwalifikacje są bez zarzutu.

Dlaczego wizerunek jest tak ważny?

Odpowiednia fryzura, garderoba i dodatki bezpośrednio wpływają na to, jak postrzegają nas inni. Mogą pokazać, jakimi osobami jesteśmy oraz czy poważnie traktujemy powierzone nam obowiązki. Swoim wyglądem reprezentujemy nie tylko siebie, ale też firmę, w której pracujemy, więc trudno się dziwić, że kierownicy często oczekują od swoich podwładnych dobrej prezencji, a zdecydowana większość pracodawców przyznaje, że wygląd ma znaczenie podczas rozmów kwalifikacyjnych. Czy tego chcemy, czy nie — wizerunek oraz dbałość o szczegóły wiele mówią o nas otoczeniu. Nie ma znaczenia, w jakiej branży pracujemy, adekwatny strój zawsze jest oceniany pozytywnie.

Co ciekawe, wygląd wpływa także na nasze samopoczucie i pewność siebie. Inaczej czujemy się w dresie i rozciągniętym T-shircie, a inaczej w doskonale skrojonym garniturze. Nasza pewność lub jej brak mogą odbijać się na naszych decyzjach zawodowych i wynikach. Odpowiedni ubiór to coś, na co mamy wpływ i warto wykorzystać to na swoją korzyść.

Okulary a profesjonalny wizerunek

Okulary to jeden z dodatków, które zwracają uwagę w pierwszej kolejności — w końcu znajdują się na twarzy. To sprawia, że są jednym z elementów od razu zapadających w pamięć osobom, z którymi mamy kontakt. By pokazać, jak silny jest związek wizerunku z okularami, wystarczy wskazać charakterystyczne okulary Jurka Owsiaka, Johna Lennona czy Harry’ego Pottera z młodzieżowych powieści. Dla osób z nawet niewielką wadą wzroku okulary są elementem noszonym na co dzień, dlatego powinny być dobrze dopasowane — zamiast tanich oprawek warto wybierać dobrej jakości okulary korekcyjne Ray Ban lub innych renomowanych marek. Nie tylko prezentują się elegancko i profesjonalnie, ale też są wykonane z materiałów wyższej jakości i dłużej zachowają dobry wygląd.

Zapewne każdy zna powszechny stereotyp dotyczący osób noszących okulary — zwykle są one postrzegane jako intelektualiści, osoby o wysokiej inteligencji. Co zaskakujące, to twierdzenie znajduje odzwierciedlenie w statystykach — krótkowzroczność częściej występuje u osób z wykształceniem wyższym. Stereotyp zakładający, że okulary noszą ludzie inteligentni, często możemy zaobserwować w filmach, serialach czy reklamach.


Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie okulary nadadzą nam profesjonalnego wyglądu. Ich dobór powinien być przemyślany i najlepiej skonsultowany ze specjalistą. Trudno oczekiwać, że tanie oprawki w jaskrawych barwach ułatwią znalezienie pierwszej pracy w branży finansowej lub prawniczej. Z kolei dobrze dobrane okulary korekcyjne Ray Ban lub innej marki, utrzymane w neutralnej kolorystyce i dopasowane do rysów naszej twarzy, potrafią doskonale dopasować się do wizerunku swojego właściciela. Na koniec podkreślmy jeszcze, że nawet najlepsze okulary muszą być czyste i zadbane. Przekrzywione oprawki lub pomazane szkła niekoniecznie dadzą taki efekt, jaki chcielibyśmy osiągnąć.

(Materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA