Zamknij
REKLAMA

Skuteczne pozycjonowanie - jak promować lokalny biznes?

19:03, 24.04.2020 | Materiał partnera

Marketing online daje wiele możliwości promowania lokalnych biznesów. Jednym z najbardziej skutecznych metod okazuje się pozycjonowanie lokalne. Jego celem jest wyróżnienie firmy w wynikach internetowej wyszukiwarki Google spośród innych, działających w danym regionie. Jakie korzyści daje local SEO i o czym należy pamiętać, planując działania marketingowe?

Lokalne pozycjonowanie stron www w Google – kiedy warto?

Promowanie działalności w konkretnym regionie różni się od standardowego pozycjonowania witryny w wyszukiwarce. Sprawdzi się w przypadku firm, którym zależy na przyciągnięciu klientów znajdujących się w pobliżu i jest popularne szczególnie w przypadku lokalnych usługodawców. Użytkownicy często wpisują do wyszukiwarki Google bardzo konkretne zapytania, na które składa się nazwa usługi i nazwa miasta czy dzielnicy. Kampania okaże się więc korzystna przede wszystkim wtedy, gdy obszar naszej działalności jest ograniczony, na przykład do jednego miasta. SEO lokalne pozwala dotrzeć bezpośrednio do klientów realnie zainteresowanych naszą ofertą. Dzięki temu wzrasta konwersja – zmniejsza się rozbieżność pomiędzy liczbą wejść na stronę a liczbą osób, które zamówią daną usługę. 

Najważniejsze zasady lokalnego SEO

Pozycjonowanie stron www w Google opiera się na dopasowaniu witryny do wytycznych największej wyszukiwarki na świecie, np. odpowiedniej strukturze kodu strony czy obecności słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników w znaczniku Title. W promowaniu regionalnym dodatkowo niezwykle ważną rolę odgrywa wizytówka Google Moja Firma. Atrakcyjne konto pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwań, tuż pod mapką z zaznaczoną siedzibą firmy. Potencjalny klient widzi zarówno nazwę i adres, jak i informacje, takie jak:

•    godziny otwarcia,
•    numer kontaktowy,
•    odległość od jego aktualnej lokalizacji,
•    ocena firmy na podstawie opinii dotychczasowych klientów.

Pozycjonowanie strony pod kątem lokalnego biznesu warto rozpocząć więc od stworzenia wspomnianego konta, a następnie wprowadzenia dokładnych danych i długiego, wartościowego opisu. Dane kontaktowe wraz z mapką powinny znaleźć się  również na stronie internetowej danej firmy. Duży wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach lokalnych mają opinie - ich liczba oraz oczywiście wysokość oceny. O ich wystawienie można poprosić zadowolonych klientów, którzy mieli już okazję skorzystać z naszych usług.

Monitorowanie efektów kampanii

Sytuacja bardzo dynamicznie się zmienia wraz z wchodzeniem na rynek konkurencyjnych firm, dlatego należy na bieżąco kontrolować status wizytówki. Lokalne pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach można monitorować na różne sposoby, np. korzystając ze sprawdzarek pozycji uwzględniających lokalne zapytania. Efekty podejmowanych działań SEO pomogą także w określeniu najważniejszych słów kluczowych, które warto umieścić w opisie firmy na stronie internetowej.

Warto pamiętać o tym, że lokalne pozycjonowanie strony nie wyklucza innych kampanii SEO. Równolegle można promować biznes online ogólnokrajowo dzięki optymalizacji witryny i tym samym dążyć do osiągnięcia wysokiego miejsca na pierwszej stronie wyszukiwarki na frazy ogólne.

(Materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA