Zamknij

Animacje reklamowe - przyciągnij klientów i zwiększ sprzedaż

23:29, 26.02.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 23:29, 26.02.2020

Jeszcze kilka lat temu najlepszą formą reklamy w internecie były banery. Ładne, kolorowe grafiki z chwytliwym hasłem miały zaciekawić użytkowników i przekonać ich do zakupów. Obecnie wspomniany rodzaj promocji zdecydowanie stracił swoją moc. Teraz, zamiast inwestować w banery, lepiej tworzyć animacje reklamowe. Co trzeba o nich wiedzieć?

Czym jest animacja reklamowa?

Animacje reklamowe to krótkie spoty promocyjne wykonane w formie animowanej. Do ich stworzenia nie trzeba angażować aktorów, chyba że postanawia się zatrudnić ich do zdubbingowania filmu. Cechą szczególną każdej animacji reklamowej jest prosta forma. Uzupełnieniem obrazu może być melodia lub tekst czytany przez lektora albo pokazywany jako napisy na ekranie.

Animacja reklamowa, aby przyniosła zamierzony efekt, nie powinna być zbyt długa. Optymalny czas trwania filmu to od 30 sekund do minuty. Nawet w kilkadziesiąt sekund udaje się zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Aby tak się stało, animacja reklamowa musi być przemyślana i właściwie przygotowania. Nawet dla prostych klipów przydaje się scenariusz i wyszczególnienie komunikatów, które chce się przekazać. Dobrze opracowane animacje reklamowe można zamówić na stronie https://flipside.pl/animacje-reklamowe/. Profesjonalne studio zajmie się każdym etapem realizacji, tworząc film, który sprzedaje i promuje.

Na co zwracają uwagę odbiorcy reklam w formie animowanej?

W animacjach reklamowych kluczowe znaczenie ma zainteresowanie potencjalnego klienta produktem, usługą lub marką. Krótki klip musi zwracać uwagę na przekazywany komunikat. Dobrze, gdy treść i forma zapadają w pamięć, dlatego animacja reklamowa powinna zawierać bardzo charakterystyczne elementy, np. tzw. brand hero albo melodyjkę wpadającą w ucho. Marki stawiają też na humor i interaktywność. Dzięki temu odbiorca z zaciekawieniem ogląda film, a przy okazji zaczyna kojarzyć firmę, usługę czy produkt.

Czy warto zainwestować w animacje reklamowe?

Tak, jak zostało wspomniane wcześniej, animacje reklamowe są atrakcyjnymi narzędziami promocji. Pozwalają zdobyć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakupu. Są też elementem identyfikacji wizualnej marki, ugruntowując jej wizerunek.

Trzeba mieć świadomość, że koszt realizacji animacji reklamowej to znacznie mniejszy wydatek niż stworzenia filmu z aktorami. Czy warto zainwestować? Zdecydowanie tak, dlatego że nakłady przeznaczone na reklamę szybko się zwracają. Animacje są chętniej klikane niż banery. Wspomagają też seo i uatrakcyjniają zawartość stron firmowych. Dobrze wykonane klipy to również często doskonały materiał do tzw. marketingu wirusowego. Animacje reklamowe w wielu przypadkach zaczynają żyć w sieci własnym życiem. Internauci przesyłają je sobie, udostępniają w mediach społecznościowych i zamieszczają na blogach. W ten sposób koszt realizacji klipów szybko się zwraca, a promocyjna treść zatacza coraz szersze kręgi.

Animacja reklamowa to atrakcyjna, angażująca forma reklamy. Jej zastosowanie ma wiele zalet, dlatego warto rozważyć zlecenie realizacji spotu profesjonalnemu studiu. Trzeba przy tym pamiętać o potrzebie wyróżnienia swojej marki, dlatego należy zastanowić się nad charakterystycznymi elementami, które pojawią się w animacji – ciekawymi postaciami, chwytliwym sloganem albo melodią zapadającą w pamięć. Wówczas efekty reklamy zostaną dodatkowo wzmocnione, co zaowocuje zwiększeniem sprzedaży.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%