Zamknij

Pozycjonowanie i SEO – mowa o tym samym?

14:05, 10.08.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:05, 10.08.2022

Środowisko Internetu nieustannie się rozwija. Nowe technologie, specjalistyczne narzędzia oraz innowacyjne programy to obszar stanowiący zagadkę dla wielu przedsiębiorców. Nadążenie za tak dynamicznymi zmianami jest więc problemem, z którym zmaga się znaczna część użytkowników. Jak nie zgubić się w tym świecie? Nieustanne poszerzanie swojej wiedzy w zakresie digital marketingu jest najlepszym rozwiązaniem. Istnieje bowiem wiele niewyjaśnionych kwestii, które w świecie online odgrywają istotną rolę. Jednym z takich dylematów jest różnica między SEO a pozycjonowaniem, gdyż pojęcia te, mimo iż odmienne, bardzo często stosowane są alternatywnie.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron to złożony proces promowania marki online. Strategia ta opiera się na wdrażaniu różnorodnych technik optymalizacyjnych mających na celu zwiększenie widoczności na liście wyników wyszukiwania, co ma bezpośredni wpływ na ruch w witrynie oraz współczynnik konwersji. Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych technik marketingowych, która, odpowiednio wykorzystana, może okazać się kluczem do sukcesu niejednego współczesnego biznesu.

Co to jest SEO?

SEO to zestaw działań obejmujących optymalizację strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarek. Ich celem jest generowanie w witrynie ruchu pochodzącego z wyszukiwań określonych słów kluczowych. Wykorzystywane frazy dobierane są wówczas na podstawie upodobań grupy docelowej, charakterystyki branży oraz jej konkurencyjności. Optymalizacja pod kątem SEO ma za zadanie usprawnić proces indeksowania, dzięki czemu strona będzie mogła uplasować się na wysokiej pozycji w SERP.

Czym pozycjonowanie różni się od SEO?

Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że SEO i pozycjonowanie są tożsamymi pojęciami. Istnieje jednak kilka istotnych aspektów, które je od siebie odróżniają. Otóż SEO jest jedną z gałęzi pozycjonowania. Gdy skupia się ono na dostosowywaniu zawartości do wymagań wyszukiwarek, działania pozycjonerskie obejmują znacznie szerszy obszar. Aby więc pozycjonowanie przyniosło satysfakcjonujące efekty, musi być wsparte właściwymi zabiegami z zakresu SEO.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jako priorytet traktuje algorytmy wyszukiwarek i proces indeksowania. Pozycjonowanie obejmuje swym zasięgiem ponadto dbałość o wrażenia użytkowników. Strategia ta uwzględnia więc aspekty, takie jak szybkość ładowania strony, oryginalność treści, marketing w mediach społecznościowych czy wysoka jakość obrazów.

Pozycjonowanie czy SEO – co działa lepiej?

Biorąc pod uwagę fakt, że pozycjonowanie i SEO są odmiennymi procesami, pojawia się pytanie: który z nich wybrać? Najlepszym rozwiązaniem okazuje się połączenie obu tych strategii. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wsparta promowaniem strony na innych obszarach przyniosła spektakularne efekty niejednej marce. Trzeba jednak zaznaczyć, że umiejętne wdrożenie metod optymalizacyjnych nie należy do najłatwiejszych zadań. Agencja SEO służy jednak pomocą na każdym etapie wprowadzania strategii marketingowej. Techniki wykorzystywane przez specjalistów z Grupy iCEA przyczyniły się do sukcesu wielu firm. Aby zyskać popularność w sieci, nie trzeba więc znać różnicy między pozycjonowaniem a SEO. Wystarczy skorzystać ze wsparcia doświadczonych ekspertów, którzy dostosują narzędzia i metody do indywidualnych potrzeb swojego klienta.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%