Mieleccy policjanci prowadzą wiele działań i akcji prewencyjnych mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, na terenie naszego powiatu. Duży nacisk kładą na realizacje działań związanych z bezpieczeństwem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Oprócz akcji skierowanych do pieszych i rowerzystów funkcjonariusze prowadzą między innymi działania pod nazwą „Prędkość”, „Alkohol – narkotyki”, „TRUCK – BUS” oraz „Telefon”. Każda z tych akcji ma jeden cel - poprawa bezpieczeństwa i ograniczenie zdarzeń drogowych.
Policjanci przypominają, że piesi to grupa niechronionych uczestników ruchu drogowego najbardziej zagrożona wypadkami. Na uwagę zasługuje fakt, iż znaczna część zdarzeń związanych z potrąceniem pieszego ma miejsce na przejściach dla nich przeznaczonych, a przecież w swej istocie przejścia dla pieszych powinny gwarantować im bezpieczne przekroczenie jezdni.
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, powinien zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. Ponadto jeśli skręca w drogę poprzeczną jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża. Kierującemu pojazdem zabrania się w szczególności:
- Apelujemy także do niechronionych uczestników ruchu drogowego o rozsądek na drodze oraz używanie elementów odblaskowych w trosce o własne bezpieczeństwo nie tylko poza obszarem zabudowanym, ale na wszystkich nieoświetlonych drogach, także w obszarze zabudowanym. Korzystanie z elementów odblaskowych kilkukrotnie zwiększa widoczność pieszego lub rowerzysty, przez co kierujący pojazdem ma więcej czasu na wykonanie manewru wymijania bądź hamowania - przekazuje Komenda Powiatowa Policji w Mielcu.
Mandacik11:46, 18.05.2020
I mandacik 5000 zł na wakacje dla NAUCZYCIELI, Turcja czeka 11:46, 18.05.2020
azbest12:44, 18.05.2020
co drugi pedalarz po 23 na strefie bez świateł. 15lat nie widziałem żeby policja się tym zajęła, a pieniądz łatwy. 12:44, 18.05.2020
nauczyciel13:34, 18.05.2020
Dobrze niech płaca po 5 000 w końcu będzie na większe premie i dodatki i będzie można kupić kolejne mieszkanie w Krakowie i wynajmować bo jak żyć za 4 tys, i trzeba ciągnąć na try etaty !!!! 13:34, 18.05.2020
Gucio13:59, 18.05.2020
Ja chyba nigdy nie usłyszę że policja działa aby chronić kierowców samochodowych przed wygaśnięcie pieszych czy wariacjka jazda rowerzystów 13:59, 18.05.2020
marwo16:14, 18.05.2020
Proponuję,czytać co się napisało,przed wysłaniem. 16:14, 18.05.2020
666i16:02, 18.05.2020
troche zawyzyles srednią bez świateł. w dodatku z strefy są dobrze oswietlone drogi rowerowe. przed którymi kierowca ma sie zatrzymać. a nie jak jade rowerem czy srodek dnia czy noc . ja rowerzysta mam sie zastanawiac czy sie typ zatrzyma autem przed przejazdem rowerowym czy nie. w 90 procentach dopiero jak ja sie zatrzymam to sie taki łaskawie zatrzymuje . ja mam zgadywać czy jadacy 70 /h kierowca sie zatrzyma? i czy ma dobre hamulce czy moze ja mam lepsze? po chamsku wiekszosc kierowców jezdzi. nie dajac szansy oceny obiektywnej predkosci dla rowerzysty. czy zwalnia samochod czy nie zwalnia. hamowanie zazwyczaj odbywa sie nagle 5 metrów przed pasami. no bez jaj... 16:02, 18.05.2020
Ag10:52, 19.05.2020
Dlatego trzeba zmienić IDIOTYCZNY przepis że rower ma pierszeństwo przekraczając jezdnie - bzdet to rowerowi jest sie łatwiej zatrzymać - jako kierowca nie raz widziałem jak rowerzysta jedzie sobie po drodze dla rowerów ( o ile nie po chdniku - o zgrozo ) i bez żadnej sygnylizacji buch na przejazd - skad kierowca ma sie domyslić - dlatego to samochód ustepuje pierszeństwa np. pociagoiwi a tu bzdet prawny - przykładem przejazd rowerowy koło MD jadac samochodem nie ma bladych szans widziec za płotem czy nie jedzie rower nawet zatrzymując sie nic to nie zmienia wiec jakby normalnośc wróciła czyli wszyscy uswiadomili sobie ze to droga rowerowa przecina jezdnie a nie odwrotnie to świat by znormalniał 10:52, 19.05.2020
Po raz kolejny08:33, 19.05.2020
czytam na temat działań policji na rzecz bezpieczeństwa pieszych czy rowerzystów - czyli dyscyplinowanie kierowców w okolicach przejść dla pieszych. (ciekawe czy były jakieś mandaty dla kierujących samochodami/skuterami jeżdżących po chodnikach i drogach dla rowerów?)
I pytam, co policja robi, żeby rowerzyści i piesi sami zaczęli dbać o swoje bezpieczeństwo na przejściach - np jakieś akcje mandatowe aby "doedukować" pieszych jak i rowerzystów względem prawidłowych zachowań na przejściach, ulicach, chodnikach. (nagminnie spotykane zjawiska na które kierujący samochodami nie mają wpływu to , gwałtowne wtargnięcie pieszego/rowerzysty na ulicę, przejeżdżanie rowerami przez PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH, jazda rowerem po chodniku/ulicy gdy obok biegnie droga dla rowerów, chodzenie pieszych po drogach dla rowerów).
Tak że akcja powinna przebiegać wielotorowo aby "temperować" wszystkich uczestników ruchu drogowego. 08:33, 19.05.2020
Ag10:48, 19.05.2020
A były jakies mandaty za jazde po chodnikach i po przejściach DLA PIESZYCH ? 10:48, 19.05.2020
?????08:56, 19.05.2020
Przecież tu nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o pieniądze na wypłaty dla sektora publicznego ????
Kto tyle szkół utrzyma itp..... ???? 08:56, 19.05.2020
AG10:47, 19.05.2020
Największym działaniem nad bezpieczeństwem rowerzystom jest edukacja i tłumaczenie aż do znudzenia ze chodnik nie służy do jazdy rowerem że przejście dla pieszych również do tego nie służy jak tłumaczenie nie pomoże to mandat - bo rowerzyści sami sobie robią ziaziu a policja nie robi dokładnie nic. 10:47, 19.05.2020
185812:19, 19.05.2020
Proponuję, żeby wydawać pozwolenia na broń wszystkim pełnoletnim pieszym i rowerzystom. Problem rozwiąże się w 3 dni. Na widok pieszego, rowerzysty kierowcy będą zawracać i spi... 12:19, 19.05.2020
Hey07:40, 20.05.2020
To samo jest na Niepodległości mogą jechać rowerem kultura po ulicy nie oni królowie szos po chodniku między ludźmi zero kultury .A mamy tak piękne drogi rowerowe 07:40, 20.05.2020
wacek`23:00, 21.05.2020
No tak znowu napuszczaja ludzi na siebie a przy okazji zbiora podatki przez mandaty. Dziel i Rzadz. 23:00, 21.05.2020
666i16:01, 18.05.2020
5 3
troche zawyzyles srednią bez zwiateł. w dodatku z strefy są dobrze oswietlone drogi rowerowe. przed którymi kierowca ma sie zatrzymać. a nie jak jade rowerem czy srodek dnia czy noc . ja rowerzysta mam sie zastanawiac czy sie typ zatrzyma autem przed przejazdem rowerowym czy nie. w 90 procentach dopiero jak ja sie zatrzymam to sie taki łaskawie zatrzymuje . ja mam zgadywać czy jadacy 70 /h kierowca sie zatrzyma? i czy ma dobre hamulce czy moze ja mam lepsze? po chamsku wiekszosc kierowców jezdzi. nie dajac szansy oceny obiektywnej predkosci dla rowerzysty. czy zwalnia samochod czy nie zwalnia. hamowanie zazwyczaj odbywa sie nagle 5 metrów przed pasami. no bez jaj... 16:01, 18.05.2020
Mielec1234511:05, 21.05.2020
0 0
Zgodnie z "Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" (zaktualizowanym w październiku 2012 roku) każdy rower musi być wyposażony w:
co najmniej jedno światło przednie białe lub żółte świecące ciągłym, lub migającym (od 2012 roku) światłem - czyli np lampka przednia na baterie, akumulatory lub dynamo,
co najmniej jedno światło tylne czerwone, odblaskowe
co najmniej jedno światło tylne świecące ciągłym, lub migającym (od 2002 roku) światłem,
co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec,
dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku,
kierunkowskazy - jeśli tylko w przypadku kiedy konstrukcja roweru lub wózka rowerowego uniemożliwia sygnalizowanie zamiaru skrętu ręką.
Rowerzysta bez takiego wyposażenia - mandat podobnie jak kierowca w niesprawnym samochodzie.
Dodatkowo kierujący rowerem ma obowiązek sygnalizować zmianę kierunku ruchu. Więc jeśli jedziesz wzdłuż ulicy i chcesz przejazdem dla rowerów ja przekroczyć, masz obowiązek to zasygnalizować, a nie karkołomnie skręcać i uważać że kierowca powinien wiedzieć że skręcasz.
11:05, 21.05.2020