O potrzebie budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicz, Drzewieckiego i alei Ducha Świętego mówi się od lat. To miejsce bardzo niebezpieczne, gdzie dosyć regularnie dochodzi do wypadków i kolizji. Sytuacji tej nie zmieniła modyfikacja organizacji ruchu.
Jeszcze w 2019 roku informowaliśmy w portalu hej.mielec.pl, że w Starostwie Powiatowym poważnie zaczęto myśleć o rondzie na skrzyżowaniu popularnie nazywanym „przy Warce”.
- Najbezpieczniejszym rozwiązaniem na przedmiotowym skrzyżowaniu byłoby zastosowanie ronda. Taka reorganizacja skrzyżowania wymusiłaby na użytkownikach drogi znaczne ograniczenie prędkości, a co za tym idzie, pozwalałaby złagodzić skutki ewentualnych zdarzeń – mówił w styczniu 2019 roku Maciej Jemioło, ówczesny członek Zarządu Powiatu Mieleckiego.
Minęły jednak blisko dwa lata i nic się nie wydarzyło, a przy skrzyżowaniu rozpoczęła się budowa marketu Aldi, gdy sklep powstanie to ruch w tym miejscu jeszcze się zwiększy.
W październiku 2021 roku z propozycją budowy ronda obok Piwiarni Warka do prezydenta miasta Mielca wystąpili radni klubu Prawo i Sprawiedliwość - jako wspólnej inwestycji magistratu i Starostwa Powiatowego. Takie zadanie zapisali w swoich wnioskach do budżetu miasta na 2022 rok.
– Wystąpiliśmy do Starostwa Powiatowego o zorganizowanie spotkania w tej sprawie. Była pozytywna odpowiedź – informował później wiceprezydent Mielca Paweł Pazdan. - Jak poinformował dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg koszt budowy ronda ma być stosunkowo niewysoki, układ pozwala na to, by wybudować takie rondo w niedrogiej technologii - dodawał Pazdan. Ulica Sienkiewicza to droga powiatowa i Starostwo wraz ze swoim Powiatowym Zarządem Dróg ma tu najwięcej do powiedzenia.
W projekcie budżetu powiatu mieleckiego na 2022 rok znalazło się 800 tysięcy złotych na przebudowę ulicy Sienkiewicza od skrzyżowania aleją z Ducha Św. i ulicą Drzewieckiego do skrzyżowania z ulica Traugutta i Padykuły.
- Planujemy utworzenie dwóch niewielkich rond - powiedział hej.mielec.pl starosta mielecki Stanisław Lonczak. Wskazał, że mowa tu o rondzie przy „Warce”, ale też na pobliskim skrzyżowaniu ulicy Sienkiewicza z drogą prowadzącą do przejazdu kolejowego i ulicy Jagiellończyka, które również jest mocno zatłoczone.
- Zaproponował nam to dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg, który wyliczył, że w obu tych lokalizacjach jest obecnie sporo już utwardzonego miejsca, na którym można ronda skonstruować z elementów gumowych. Trzeba będzie przesunąć pasy zieleni czy krawężniki, ale nie wymaga to kosztownych prac budowlanych - wyjaśnia Stanisław Lonczak.
Dwa ronda w takiej technologii mają kosztować znacznie mniej niż budowa jednego ronda w sposób tradycyjny. - Będą spełniać swoje zadanie, spowalniać i porządkować ruch. Przecież ronda nie muszą być koniecznie wykonane z drogich materiałów - dodaje mielecki starosta.
Stanisław Lonczak podkreśla również, że liczy na zaangażowanie samorządu miejskiego w tę inwestycję w postaci współfinansowania z budżetu miasta.
Miastowy18:39, 29.11.2021
Idziemy na rekord z ilością rond w Polsce w przedziale miasta do 60tys mieszkańców 🤣🤣
astro19:07, 29.11.2021
Znowu wyniknie problem jak je nazwać
patronat 01:28, 30.11.2021
to powinno być rondo LGBTQZ. jedno rondo na przykład transpłciowego geja, a drugie biseksualnego zoofila. dosyć z dyskryminacją pederastów !! niech żyje rondo LGBTQZ !!!!
aaa14:22, 30.11.2021
Kondo m owy pomysł
aaa14:25, 30.11.2021
Kond om owy pomysł
placta19:15, 29.11.2021
Brak pomyslu na rozwoj miasta sie klania i wszedzie widac lepienie klejenie skladanie laczenie zamiast przewidywalnego kierunku rozwoju i planowania. To sie dzieje od 30 lat. Nadal nie ma lacznika osiedla z lotniskiem Strefowej z Korczaka i dalej do Witosa. Ktos zarobil na budowie domow to niech zabezpieczy bezpieczny dojazd/wyjazd do/z nieruchomosci a nie my bedziemy placic w podatkach...
sprawdzam19:33, 29.11.2021
Dokładnie, to wszystko to taka tymczasowość na czas trwania kadencji, brak planów, brak wizji rozwoju. Miasto jest ograniczone przez gminę Mielec i dopóki będzie ona funkcjonować to nic się w Mielcu nie zmieni. Najwyższy czas aby Gmina Mielec została wchłonięta przez Gminę Miejską Mielec bo przez następne 30 lat będzie tak jak teraz . Wiem że argumenty w postaci braku zachęty do przyłączenia są ważne ale to już rola polityków aby je stworzyć.
Brys19:24, 29.11.2021
Znowu ronda które TuRy będą pokonywać z prędkością 5 km/h. Szykują blokadę totalną miasta
Chorzelów19:31, 29.11.2021
Tylko dwa?
Bus19:33, 29.11.2021
I kółeczko raz i kółeczko dwa....
Tir19:36, 29.11.2021
Można namalować kółko tak jak w Kolbuszowej i będzie rondo na każdym skrzyżowaniu
bronek19:42, 29.11.2021
Cóż poradzić jak kalectwo nie potrafi jeździć i dzwon goni dzwon koło Warki.
KLL19:55, 29.11.2021
Jak to dwa niewielkie ronda ??? - przecież tam jest jedna z głównych i przelotowych dróg Mielca ! Jak robić to raz a porządnie - duże ronda, które nie będą problem dla aut ciężarowych i w ogóle dużego ruchu w szczycie...
Pat08:36, 30.11.2021
To nie wiesz jak się w Mielcu robi, tak żeby poprawiać kilka razy. Każde rondo w Mielcu było przebudowywane przynajmniej raz.
Kolo20:00, 29.11.2021
To po co robić "mrugające ślepia" na tych skrzyżowaniach skoro są do przebudowy ?
Imię20:27, 29.11.2021
Proponuję nadać temu rondu nazwę na cześć kierujących np "Rondo mistrzów kierownicy" albo "Rondo wymuszających pierwszeństwo"
madierfakier20:29, 29.11.2021
Hurrrraaaaaa dwa kolejne ronda do nazwania !! radni pis.....gotowi...do startu.....START!
kgc20:49, 29.11.2021
Od kiedy powstało rondo koło reg-benzu to mamy wiecznie korek w godzinach szczytu.
Od kiedy powstało rondo Sienkiewicza z Traugutta mamy wiecznie korek w godzinach szczytu.
Od kiedy zlikwidowano lewoskręt jadąc ze strefy ul.Niepodległości w Chopina mamy wiecznie korki w godzinach szczytu.
Mielec to stan umysłu. Budując kolejne ronda tylko dlatego że kilku gamoni nie potrafi prawidłowo przejechać przez skrzyżowanie jest zwykłym nieporozumieniem.
Dzięki takim fatalnym decyzjom Mielec ugrzężnie w jednym wielkim korku.
Dziekuję za uwagę.
Tag06:17, 30.11.2021
Kiedy nie było ronda koło reg-benzu, to był wiecznie korek w godzinach szczytu. Kiedy nie było ronda na Sienkiewicza z Traugutta, to był wiecznie korek w godzinach szczytu. Kiedy był lewoskręt jadąc ze strefy ul.Niepodległości w Chopina, były wiecznie korki w godzinach szczytu. Mielec to stan umysłu. Nie budując rond, tylko dlatego że większość gamoni nie potrafi prawidłowo ich przejechać jest zwykłym nieporozumieniem. Dzięki takim fatalnym decyzjom Mielec ugrzęźnie w jednym wielkim korku. Dziękuję za uwagę
Brys 10:32, 30.11.2021
dokładnie. Przez to że paru *%#)!& nie potrafi jeździć musimy wszyscy cierpieć. To miasto małe , gwniane a korki jak w metropolii. Drogi zwężane , rondka i inne *%#)!& Nie dziwcie się że miasto wymiera.
Docent22:33, 29.11.2021
"Małe ronda" - był już taki, który wszystko zmniejszał, po jego rządach Mielec będzie się podnosił następne 20 lat, pod warunkiem, że w następnych wyborach wybierzemy wreszcie właściwego człowieka na prezydenta. Druga przyczyna *%#)!& działań to tzw. reformy AWS. Jakiś id.ota wymyślił, że miasto zarządza bocznymi uliczkami a główne przekazał powiatom i województwom - świeżo zatrudniona gromada urzędników czymś musiała się zajmować (z miernym skutkiem).
Obsrever00:28, 30.11.2021
Mielec to jedyne miasto w kraju, z liczebnością mieszkańców ok. 60 tys., które do 2030 r. nie będzie miało bliskiego dostępu do autostrady lub drogi ekspresowej.
Ooookpp09:27, 30.11.2021
Oraz największe miasto bez drogi krajowej przebiegającej przez nie
brawooo !!!!01:24, 30.11.2021
brawo !!! i tylko pomyśleć, że to wszystko dzięki michałowi deptule!! on wie on potrafi on ma magistra !! chyba nie trzeba podpowiadać kto powinien być patronem jednego ronda? A drugiego z resztą też !!!!
volt07:17, 30.11.2021
Dziękujemy wam amatorzy sobotnich wyścigów i czekamy na kolejne prowizorki.
Pod BP07:56, 30.11.2021
Też zróbcie rondo, po co takie długie światła.. to samo pod Papilonem . .
Korek na Niepodległości z powodu braku lewoskretu pod górką Cyranowska , notoryczne zmiany reorganizacji świateł , przejście dla pieszych pod widziałem Komunikacji - to są główne przyczyny korków w tej części miasta których nie jesteście w stanie rozwiązać a powinniście się za to zabrać!
Propos09:15, 30.11.2021
W większych miastach przelotówki z 70-tką by upłynnić ruch a tu byle wolniej jeździli Może kufa jeszcze dorzućcie progi zwalniające najlepiej po 3 przed i za każdym rondem Bezmózgie pajace Swoją drogą to tak mamy dbać o ekologię a tu spowalnianie ruchu czyli więcej spalin No to jak w końcu z tą ekologią??
do propos11:53, 30.11.2021
panie propos, czy pan wie ile przez te kilkadziesiat lat było śmiertelnych wypadków na skrzyzowaniu pod Warką, ilu pieszych zamiast do domu pojechało na cmentarz ? nie wiesz i pewnie cie to zupełnie nie interesuje, a szkoda.
Panie do Propos12:18, 30.11.2021
To ile było tych wypadków bo Ja na przykład nie wiem?
kolejne09:40, 30.11.2021
kolejne rondo, znając życie wybuduje to jakiś znajomy co naliczy kosmiczne koszta...
to skrzyżowanie jest tak proste, że tylko *%#)!& powodują tam wypadki..
no ale na rondzie też będą je powodować
patronat +09:54, 30.11.2021
to powinno być rondo LGBTQZ. jedno rondo na przykład transpłciowego geja, a drugie biseksualnego zoofila. dosyć z dyskryminacją pederastów !! niech żyje rondo LGBTQZ !!!!
Szcz09:56, 30.11.2021
I jeszcze rondo, albo chociaż skwer pedofila, wszak miłość nie zna wieku, płci, rasy, kolory, rozmiaru buta i ilorazu inteligencji.
astro10:11, 30.11.2021
Rondo im.czarno fioletowej zgnilizny
#wiśniaOUT09:59, 30.11.2021
Proponuję rondo wiśni partacza
blabla10:39, 30.11.2021
Zamiast przebudowywać nieustannie krzyżówki w Mielcu ze wzgledu na wypadki, trzeba zastanowić sie czy to naprawde jest przyczyną. Może problem by rozwiazał kodeks o ruchu drogowym, zakupić mieszkańcom a będzie taniej
Rowerem10:57, 30.11.2021
Zlikwidować drogi wieśniakom.
Rondo gumowe11:01, 30.11.2021
W końcu ma się znajomosci i przeszłość w gumowej firmie.
szzbig13:19, 30.11.2021
dwa tanie małe gumowe ronda, rewelacja na skalę prezydenta
Jan16:50, 30.11.2021
Po pierwsze :
Rondo koło Warki...prywatny inwestor buduje market..dlaczego ma być budowane rondo za pieniądze podatnika ?????
Po drugie:
Rondo na wprost przejazdu kolejowego
Dlaczego ma być budowane rondo za pieniądze podatnika dla prywatnego właściciela osiedla domków jednorodzinnych ????
Pytam się P.Starosto kto z ma w tym interes ???a może trzeba zawiadomić organy śledcze by sprawdzić kto z kim i dlaczego robi interesy ???
josemite SAM19:05, 30.11.2021
w wielu miastach takie ronda sponsorują Dewelop.......budujący i zdzierający kase za mieszkania a pod nimi lokale pod sklepy ... Nawet w całości budują firmy takie sąsiadujące budujące sklepy galerie itp...
mam na myśli wyjazd od nowego sklepu skrzyż#sienk#d.Św#drzewieckiego
josemite SAM19:06, 30.11.2021
w wielu miastach takie ronda sponsorują Dewelop.......budujący i zdzierający kase za mieszkania a pod nimi lokale pod sklepy ...
Nawet w całości budują firmy takie sąsiadujące budujące sklepy galerie itp...
mam na myśli wyjazd od nowego sklepu skrzyż#sienk#d.Św#drzewieckiego
burrrek21:58, 30.11.2021
rondo tu rondo tam rondo wszędzie mam.........
Kab3310:57, 01.12.2021
Na rondzie też się będą działy cyrki bo jak po normalnym skrzyżowaniu nie umieją jeździć to na rondzie będzie czarna magia 😂😂
mielczanin2817:24, 04.12.2021
A kiedy będzie most w Rzochowie ? Aż się prosi, żeby taki most powstał.
Dzięki takiej inwestycji powiat rozwijał by się znacznie szybciej. Gospodarka w Rzochowie i za Wisłoką ruszyłaby na całego.
Czy ktoś w ogóle o tym myśli w Mielcu i w Starostwie Powiatowym.
Czy jak zwykle skończyło się tylko na podwyżkach dla urzędników ?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
16 16
tak, to zapodaj tę listę, chętnie się zapoznamy, proszę o link albo wklej tu bezpośrednio tę statystykę
14 14
Miastowy ma rację. Nigdzie w Polsce nie ma takiej rondomanii jak w Mielcu!!!
8 3
i co? nie bedzie tej listy miast? kłopoty z połaczeniem z siecią? jak mogę pomóc?