Podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej rajcy zwyczajowo zajmowali się zmianami w budżecie miasta. Poświęcili jednak sporo czasu na dopłatę 2 milionów złotych dla Miejskiej Komunikacji Samochodowej. Urząd Miejski zamawia w MKS ilość kursów i z budżetu miasta przelewa do spółki miliony złotych. W 2022 roku ta kwota może sięgnąć nawet 15 milionów, obecnie też niewiele do tej kwoty brakuje.
Dyskusję o bardzo wysokich rekompensatach dla MKS wywołał radny Zdzisław Nowakowski. Wskazał, że dzisiaj radni mają zgodzić się na dołożenie do MKS dodatkowo 2 milionów złotych. To oznacza, że w 2021 roku miasto Mielec dopłaci do funkcjonowania swojej spółki przewozowej już około 13 milionów złotych. Radni praktycznie musieli się zgodzić na dodatkowe 2 miliony, gdyż MKS wystawił już fakturę na te pieniądze i przesłał dokument do Urzędu Miejskiego. Zdzisław Nowakowski dodał, że to nie koniec wydatków na MKS w tym roku, kolejna faktura ma pojawić się w grudniu.
Tak wysokie dopłaty do MKS poruszyły radnych. W piątek ma dojść do posiedzenia Komisji Finansów w tej sprawie, bo na 2022 rok planowane jest już 15 milionów złotych z budżetu miasta dla przewoźnika.
- To kwota bardzo duża. Powinna być pogłębiona analiza. To jest kwota niewyobrażalna do realizacji w trudnym roku budżetowym – powiedział Zdzisław Nowakowski.
- Mam deja vu. Wydaje mi się, że analiza była przeprowadzana przed tak zwaną optymalizacją. Państwo zatkaliście uszy na to, co mówili radni i kierowcy z MKS. Brnęliście w nowy rozkład, który nie funkcjonuje prawidłowo. Ludzie z tego nie korzystają, bo to jest trudne nawet, gdy człowiek by chciał. Czy jest jakiś koniec tych dopłat? Ile MKS przyśle, tyle zapłacimy? – radny Radosław Swół przypomniał, że dwa lata temu doszło do głośnej optymalizacji rozkładu jazdy MKS w Mielcu, która przyniosła całkowitą zmianę siatki linii autobusowych, która także wówczas wywoływała duże dyskusje.
- 15 milionów złotych to suma kolosalna. Już 11 milionów to suma, która przekracza zwykłą wyobraźnię. Po co była realizowana optymalizacja za niemałe pieniądze, skoro teraz generuje niemałe rekompensaty? Kiedy ktoś pójdzie po rozum do głowy i linie, które świecą pustkami, przestaną jeździć? Mieszkańcy są oburzeni. To, co się dzieje w spółce MKS niewiele osób kontroluje – komentował radny Jarosław Szczerba. 11 milionów złotych dla MKS przewidziane było już wcześniej w budżecie miasta.
- Zapłaciliśmy duże pieniądze za tę optymalizację. Były wyraźne stwierdzenia, że to się nam szybko zwróci. Efekt miał być natychmiastowy, z korzyścią dla miasta. Kto weźmie za to odpowiedzialność? – grzmiał radny Robert Wójcik.
- Pani prezes otrzymała nagrodę w wysokości 30 tysięcy złotych za wykonanie celów zarządczych? Jakie te cele były, kto to ustalił, że mamy tak kolosalną stratę, a ktoś sobie wypłaca za to nagrodę, czy wynagrodzenie dodatkowe? – dopytywał radny Wójcik, bo takie do niego informacje dotarły od pracowników MKS.
Emocje starał się studzić przewodniczący Rady Miejskiej Bogdan Bieniek. - Urząd Miasta zamówił usługę w MKS: to że takie są linie i kilometry. Prezes wykonuje umowę podpisaną z Urzędem Miasta – precyzował. – MKS należycie funkcjonuje. Puste autobusy to nie wina spółki, a umowy zawartej pomiędzy Urzędem i spółką – dodawał.
- Miasto Mielec zamawia kilometry w MKS. Rozliczamy się w oparciu o kilometry i stąd wychodzi kwota, którą miasto ma obowiązek zapłacić. W budżecie na 2021 rok mieliśmy za mało środków na zabezpieczenie tej umowy – oświadczył radny Grzegorz Ziomek.
- Właścicielem MKS jest miasto, szefem pani prezes jest pan prezydent. Autobusy jeżdżą puste i wszyscy są zadowoleni? Refleksji nie ma? Nie mam przekonania, że państwo nad tym panujecie. Chciałbym poznać osoby odpowiedzialne – dodawał Radosław Swół.
- Jaka była podwyżka dla pracowników MKS? – dopytywała radna Urszula Malińska, ale odpowiedzi na to pytanie nie usłyszała. Na sesji nie była obecna prezes MKS Ewa Garncarz, ani żaden inny zainteresowany przedstawiciel spółki MKS. - Zgłaszaliśmy uwagi co do rozkładów. Było przyrzeczenie, że będzie analiza i będą poprawki. Nie zrobiono z tym nic – dodawała Malińska.
Radny Krzysztof Szostak przypominał, że już w czasie wdrażania optymalizacji rozkładu MKS nie brakowało głosów krytycznych. - W trakcie prac nad optymalizacją podnosiliśmy te same argumenty, sprawdziły się czarne scenariusze. Przepalamy kilometry, wozimy powietrze, zamówiliśmy usługę, na którą nas nie stać. Główną odpowiedzialną jest pani naczelnik, która była orędownikiem zmian i zapewniała nas, że będzie analiza. Tej analizy rada nie widziała – przekazywał. Na myśli miał Monikę Skowrońską-Ziomek, naczelnik Wydziału Dróg, Transportu, Energetyki i Działalności Gospodarczej Urzędu Miejskiego.
Prezydent Mielca Jacek Wiśniewski sprzeciwiał się opiniom i argumentacji radnych. - Państwo podnosicie, że zgłaszaliście problem, że nikt państwa nie słucha, że bijecie głową w mur. Podczas posiedzenia dwóch komisji Rady Miejskiej w czerwcu, w siedzibie MKS, nie było takich wniosków – sugerował Wiśniewski. - Co z tego wynika? – dopytywał Wiśniewskiego Bieniek.
- Celem spotkana obu komisji w MKS nie była dyskusja na temat optymalizacji, a zapoznanie się z bazą jaką dysponuje MKS i z jakimi problemami musi sobie poradzić – wyjaśniał Zdzisław Nowakowski.
Prezydent Mielca nie zgadzał się, że winę za wysokie dopłaty do MKS ponosi naczelnik Skowrońska-Ziomek czy prezes Garncarz. Sugerował, że to radni powinni kontrolować, co się dzieje w MKS.
- Pieniędzy dla MKS w nowym budżecie jest zbyt wiele i będzie to za chwilę pana problem – takimi słowami do prezydenta zwrócił się przewodniczący Bieniek, przypominając, że to spore utrudnienie przy konstruowaniu czy realizowaniu budżetu miasta na 2022 rok.
- Panie prezydencie, Rada Nadzorcza nadzoruje spółkę i pan powołuje członków rady nadzorczej. pan jest szefem, pan może odwołać panią prezes. Proszę nie rozmywać odpowiedzialności. Ta nie jest po stronie radnych – apelował Robert Wójcik.
Prezydent Jacek Wiśniewski argumentował, że sprawa dotowania MKS jest dosyć trudna. - Mamy pandemię, musieliśmy ograniczyć kursy, wzrosły koszty, wzrosły wynagrodzenia, mamy dodatkowe zadania jak dezynfekcja autobusów. Kwota rekompensaty, która została zaplanowana na poziomie 11 milionów, była zaplanowana na poziomie roku ubiegłego. Czynników, które mają wpływ jest wiele. Ta dyskusja trwa – precyzował.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Marian Kokoszka zwrócił natomiast uwagą na kondycję spółki Miejska Komunikacja Samochodowa. - Była wcześniej mowa o stracie w spółce w wysokości około 3,5 miliona złotych. Co było celem optymalizacji? – dopytywał.
Prezydent Jacek Wiśniewski zapowiedział, że urząd jest gotowy do dłuższej dyskusji o optymalizacji. Z jego wypowiedzi jednak można było zrozumieć, że celem optymalizacji niekoniecznie było ograniczenie kosztów funkcjonowania MKS, a przede wszystkim zachęcenie mieszkańców do korzystania z miejskich autobusów.
- Rozkład jazdy jest kształtowany głównie przez miasto. Ten rozkład jazdy był optymalizowany, by jak najbardziej zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej i objąć komunikacją nowe obszary miasta, między innymi Smoczkę – powiedziała naczelnik Monika Skowrońska-Ziomek.
- W efekcie tych wszystkich działań w 2019 roku wprowadziliśmy nowy rozkład jazdy, który obowiązuje do dzisiaj z korektami. Na nasze nieszczęście zdarzyła się pandemia, która spowodowała, że musieliśmy zamknąć część linii komunikacyjnych i ograniczyć ilość pasażerów. Rekompensata to cena wozokilometra razy ilość zakontraktowanych wozokilometrów zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Możliwości ograniczeń mamy w zakresie obcinania linii komunikacyjnych. Zasadność rekompensaty, wysokość i stawki ustalone z MKS są badane przez firmy zewnętrzne, by nie mieć wątpliwości, czy ta wysokość ustalona jest na odpowiednim poziomie – opowiadała dalej Skowrońska-Ziomek.
- Kiedy zauważyliście państwo, że koszty przekroczyły zapisane w budżecie i co państwo zrobiliście, by ograniczyć te koszty? – pytał urzędników jeszcze Swół.
– Wiedzieliśmy od samego początku roku. Zakładaliśmy, że komunikacja nadal będzie musiała być znacznie ograniczona z powodu pandemii. Trudno było zakładać, że ograniczenia pandemiczne w komunikacji w 2021 roku praktycznie przestaną istnieć – odpowiedziała Monika Skowrońska-Ziomek.
Radny Radosław Swół proponował, by odłożyć głosowanie w sprawie dodatkowych 2 milionów złotych i wrócić do tej decyzji po analizie funkcjonowania MKS. Wnioskował, by tę sprawę wyłączyć z całej listy zmian w budżecie miasta umieszczonej w jednej wspólnej uchwale. Miejski prawnik Stanisław Kurlej wskazał jednak, że formalnie nie jest to możliwe. Możliwość zaproponowania takiej zmiany w uchwale przedstawionej radnym ma tylko prezydent. Ze strony urzędników płynęła również informacja, że brak przyznania dzisiaj dodatkowych 2 milionów złotych dla MKS będzie oznaczało, że miejska spółka będzie naliczała dodatkowe odsetki od faktury, która już leży w magistracie i czeka na decyzję rajców.
Ostatecznie radni zgodzili się na zmiany w budżecie miasta, w tym na kontrowersyjne 2 miliony złotych dla MKS. Odrzucenie tych zmian miałoby szersze konsekwencje, bo automatycznie na przykład anulowane byłyby pieniądze na jakie ewentualnie może liczyć przeżywająca kłopoty finansowe piłkarska czy handballowa Stal Mielec. Jednak już w najbliższy piątek ma dojść do spotkania radnych i urzędników i analizy dopłat do miejskiej spółki komunikacyjnej.
55 12
Taka to optymalizacja że mieszkając w centrum Mielca nie mam czym dojechać do pracy na strefę.
13 1
Ale daj konkret - skad i o ktorej chcesz jechac ,
Bo ja np z wiaduktu na godz. 7.00 na strefe mam chyba 6 albo 7 roznych linii
7 0
ja ci dam przykład, jak dojechać z Rynku na 7 do Bramy Głównej?
2 3
Merkury market
4 2
6.02 linia 48
6.15 linia 25
6.17 linia 44
7 1
Z Kazimierza Wielkiego Park linia 21 nawet w soboty i niedziele , ale ty to wiesz piszesz aby coś pisać
1 4
podał Pan aktualne godziny odjazdów z Rynku, niepotrzebnie bo ja je znam, proszę podać sprzed tej optymalizacji czyli z 2018 i wówczas możemy podyskutować
6 4
na 7, ja nie zaczynam pracy o 6.30-40, płacimy okazuje się 15 milionów na ten pożal się Boże mks i co się proponuje pasazerom, wycieczke po miescie, zaliczamy szpital, dworzec a tam zerowa wymiana pasażerów, przed optymalizacją był lepszy rozklad do Strefy i byli pasażerowie
7 4
jeżdżę do pracy autem i tak już zostanie, mieszkając prawie w Rynku i zaczynając pracę o 7 na MKS muszę wyjść z domu najpóźniej pięć po szóstej, niepojęte, ale współpracownicy z Kolbuszowej którzy dojeżdżąją własnym środkami transportu wsiadają do aut kwadrans po szóstej
40 8
NIGDY!!! nie ma autobusów, nie da się jeździć a jeszcze pieniądze chcą ! co to za premia ? !!!
51 26
zamknać firmę na cztery spusty skoro nie przynosi zysków tylko straty , Skoro na stal mielec 2 milionów szkoda "POŻYCZYĆ bo nie przynosi zyski . To jaki sens jest dopłacać do MKSU 15 MILIONÓW !!!!!!! Zrozumiałbym , gdyby dopłata do MKSU była milion lub 2 , bo epidemia i siamto , ale 15 MILIONÓW ? PRZECIEŻ TO JEST KUPE KASY ! LUDZIE ! MI się wydaje ,że ta firma nie przynosi w ogóle zysków , tylko jest na łasce prezydenta . Skoro MKS nalezy do miasta to niech pokaże raporty miesięczne zysków i wydatków. Bo to zaczyna się robić , trochę nie sprawiedliwe , że dopłaca się na puste mksy a 2 milionów szkoda miasta pożyczyć klubowi FKS STAL MIELEC.
3 2
Stal chce 5 mln a nie 2 ...
75 4
Widzę jedyne rozwiązanie - darmowe przejazdy dla mieszkańców co płacą podatki Mielcu !
76 2
ZA 15 MILIONÓW TO MIESZKAŃCY POWINNI ZA DARMO JEŻDZIĆ !!!!
64 17
gdyby dopuszczono prywaciarzy , wiedzieli by kiedy jeżdzić , o której porze dnia, żeby można zarobić , ale MKS ma to w nosie , skoro i tak pieniądze dostaną , czy pustymi autobusami , będą jeżdzic czy pełnym , wsio im ryba ,:)
10 12
bzdury piszesz, pokaz mi prywaciarza ktory ma niskopodłogowy autobus nie starszy niż 10 lat i typowy pod komunlkacje miejską, nie ma takiego w okolicy
13 2
Jakby dopuszczono prywaciarzy to byś miał 3 kursy przez cały dzień, na pierwszą, drugą i trzecią zmianę na strefie
2 2
Nie pisze bzdur, tylko trzeba mieć elementarna wiedzę o komunikacji , wystarczy że miasto rozpisuje przetarg na obsługę linii i wygrywa ten który musi zrealizować dana ilość kursów , autobusami takimi jakimi wymagamy i są tacy prywaciarze w Polsce między innymi w Warszawie a że mają obowiązek malowania w barwach MZK to nawet o tym nie wiesz.
33 30
A 5 milionów szkoda na pomoc chluby miasta .
19 15
to jest własnie poltyka Wiśniewskiego , zamiast popularyzować sport to woli wspierać puste autobusy .
13 17
Dobrze robi, gdyż jest to dla dobra wszystkich mieszkańców a nie dla wybranych pseudo sportowców sciągniętych z zewnątrz.
9 7
dobrem dla ludzi nazywasz jeżdzeniem autobusem ?
31 11
hmm . też bym tak chciał , dostać tyle milionów za free lol
28 36
za 15 milionów , byśmy mieli wspaniałą piłkę , siatkówkę piłkę ręczną , Az szkoda mi mówic , jak się w mielcu rządzi pięniędzmi .
10 6
gówno byś miał
20 15
To dopiero początek zaraz powiat się odezwie tylko zanim zaczną psy wieszać to powiem jedno wina wszystkich radnych no a potem województwo też potężny deficyt finansów ,proszę państwa obecny od wielu lat rząd dobrej zmiany nie umie nie chce kładzie tgz. lage może jakoś będzie byle my wygrali wybory i się nachapali mamy przykłady nie gospodarność wszyscy je znamy po za PiSem
32 29
skoro miasto niechce dopłacać do sportu to również jestem za tym aby nie dopłacać ani grosza MKS-owi. Jak sprawiedliwie to sprawiedliwie.
10 3
Co ma piernik do wiatraka?
36 4
Odpowiem Pani Malinskiej, od trzech lat nie bylo w firmie podwyzki , trudno oczekiwac zyskow jezeli co drógi pasazer ma ulge, nie placi nic , a mlodziez placi za bilet miesieczny 3 zl , skad maja byc wplywy? , bo zyskow to zadna komunikacja nie przynosi
7 3
Przepraszam, powiedz jak i gdzie uzyskać bilet miesięczny za 3 zł ?
6 9
W tamtym roku byla podwyzka,wiec nie klam.
5 0
Wystarczy spełnić pewne wymogi :)
13 9
ani grosza nie dałbym podwyzki kierowcom , chamy, pyskaci, nerwusy , i bezczelni,
12 2
Jak to jak?, młodzież szkolna jeżeli ma ważną legitymację płaci 3 zł za miesiąc za bilet okresowy a wyrobić go można w każdym punkcie obsługi klienta, tak jest już od kilku lat.
10 1
Nie nie było podwyżki, to ty kłamiesz
5 3
Potwierdzam, nie było podwyżek w mks. Kierowcy za nie robienie czegoś dostali rekompensatę. Co też jest dziwne bo ja jak czegoś nie robię to nie mam kasy .
38 6
MKS dla zameldowanych mieszkańców Mielca, powinien być DARMOWY.
24 3
Pamiętam rozkład 4-ki za czasów PRL - w ciągu dnia roboczego nie było na nim godzin i minut, tylko zapis "następny co 5 minut"
3 1
Piszesz nieprawdę - w Mielcu nie było takiego rozkładu jazdy - owszem 4 jeździła bardzo często ale z tym co napisałes że co 5 minut to przesada.
4 0
Ag - jednak to prawda, między niektórymi godzinami rozkład czwórki w latach 80-tych miał taki zapis.
24 5
Taki widok wczoraj (2.11) tuż po 16-tej. Z Pisarka w Sienkiewicza skręcają na światłach PO KOLEI TRZY autobusy trzech różnych linii. Co z tego, że między Smoczką, Strefą i Osiedlem kursują po całej masie ulic, jeśli potem - by dostać się na os. Lotników - wszystkie pchają się przez Rynek. Przyjrzyjcie się rozpiskom kolejnych linii - wszędzie Rynek, Rynek, Rynek. Po co? No chyba że ktoś uważa, że problem rozwiązuje kilka kursów w godzinach dojazdów na kolejne zmiany na strefie linii 28?
Inny absurd to powielane linie. Przykład: 2 i 3, gdzie jedyna różnica polega na puszczeniu pierwszej przez Wolności, a drugiej przez ul. Korczaka.
Pisałem o tym jakiś czas temu do MKS - odpowiedzieli, że to nie oni, to UM.
Napisałem do UM - nie dali rady odpowiedzieć.
1 0
"Napisałem do UM - nie dali rady odpowiedzieć. "
Odpowiedzą: To nie oni to MKS.
37 14
Ci co porównują sport do komunikacji miejskiej to mają chyba nierówno pod sufitem. Komunikacja jest dla wszystkich mieszkańców miasta i nie tylko, a te "drużyny sportowe" to tylko garstka osób które w większości i tak są z poza miasta.
5 2
Co jeśli w mojej okolicy nie ma przystanków mks a jeśli są to daleko i w dodatku kursy są takie że dzieci jaki dorośli spóźnają sie do szkoły czy pracy ? (Wróć, dzieci i młodzież mają zdecydowanie lepiej gdyż zajecia mają troche później) Przez co jestem zmuszony do korzystania z auta ? Tak bardzo jest mi potrzebny mks. Jestem za mks ale niech robią to z głową bo te nowe rozkłady miały być tak dobre a teraz ciągle słyszę że mają znów "ulepszyć" rozkład jazdy ?
5 11
Ja nie korzystam z komunikacj,za to chodze na mecze pilki noznej.I co teraz?
8 0
Płakanie o brak przystanku na heju napewno go nie załatwi.
38 8
30 tysięcy nagrody za wielomilionowe straty ?! Za które ani ona, ani prezydent ani urząd nie są odpowiedzialni ?! SKANDAL!
5 11
Nie było ani nagrody ani straty. Radni mogą powiedzieć wszystko, hej napisze i ludzie wierzą.
13 2
A udowodnij, że nie było!
4 7
To tekst typu udowodnij ze nie jesteś wielbłądem. Spoko, ze niewinność trzeba udowadniać . Niech się hej Mielec albo inny zainteresowany zwróci do Mks z pytaniem czy była to się dowie. Ale lepiej klepać bez pojęcia
2 2
Skandal mało powiedziane dawniej ludzi wieszali za takie coś czemu teraz tego nie robią?
25 5
Kiedy zrozumiecie ze to jest jedna mafia.Cegielnia,autobusy,pozar.
30 5
nieudana "optymalizacja" a teraz wysoka nagroda za straty; takie absurdy tylko w Polsce
23 3
Co na to Rada Nadzorcza spółki?
7 0
Zasiada? Jak mi się wydaje po nazwiskach to stara sitwa POKOmunistyczna.
16 3
czy mieszkańcy mogą złożyć petycję z podpisami o zmiany w mks?
31 4
przerost administracji i dublowane stanowiska biurokratyczne powoduja ze ta spolka idzie powoli na dno i sama nie jest w stanie funkcjonowac bez wyciagnietej zebraczej dloni do urzedu miasta mysle ze warto by zatrudnic ogarnietego faceta ktory zlapie za twarz cale przedsiebiorstwo i pracownikow zlikwiduje przerost w biurach w ktorych od wielu lat zasiadaja cale rodziny i sa to osoby praktycznie nie do ruszenia nowy prezes powinien zrobic z tym towarzystwem porzadek nastepnie warto przyjzec sie zarobkom prezesa,dyrekcji,kierownictwu czy tam nie dochodzi do lamania prawa poprzez sowite wynagrodzenia tych osob ktore moga okradac przedsiebiorstwo swoimi wielkimi poborami
11 0
Napewno tak będzie, jak przyjdzie ktoś nowy... Masz przykład w szpitalu gdzie nie dość, że jest 4 dyrektorów to jeszcze 3 z nich to pewnie znajomi jednej wioski haha
15 0
Jak nowym prezesem ma zostać pani Skowrońska-Ziomek co szkole sprzedała z droga to na pewno uzdrowi spółkę.
3 0
Tak, to prawda tym zarobkom ktoś powinien się w końcu przyjrzeć. I to wszystkim stawkom! Całej strukturze wynagradzania, nie tylko od góry.
17 9
Za te pieniądze to lepiej rowery kupić i rozdać mieszkańcom i MKS ograniczyć do minimum
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
0 1
jestem skundlona Pisda
5 9
a dobrem to uważasz , żeby jeżdziły puste autobusy ? ja jeżdzę samochodem i nie mam takiego autobusu co by mnie mógł zabrać o tej godzinie , jeżdzą jak im pasuje
8 3
Jak są puste to źle, jak są pełne to też źle bo ciasno, bo w tvp mówią że kowid, itp. wszystkim nie dogodzi.
18 6
Miasto zawarło z Mks umowę na przewozy, kasa z biletów idzie do miasta a nie do Mks. Do tego bardzo wiele grup jeździ za darmo jak emeryci i uczniowe. W pandemii jeździło więcej autobusów o niektórych godzinach bo limity to było 30 %. Mks nie zarabia na przejazdach bo to są pieniądze miasta. Benzyna za 6 zł i płaca minimalna tez robią swoje. W zeszłym roku nie było żadnej straty tylko zysk , sprawdźcie sobie sprawozdanie w necie. Jak miasto chce mieć komunikację musi ja finansować , wszędzie tak jest. Powiedzcie uczniom i emerytom żeby zamiast jechać autobusem to poszli na mecz.
9 2
Nic nie da tłumaczenie tym ludziom, nakręcili się że 15 milionów i te cyferki przesłaniają im normalne myslenie.
21 6
Miasto ma podpisany z MKS kontrakt, umowę kilkuletnią w ramach tej umowy kontraktuje określoną ilość kilometrów rocznie, te 15 milionów to roczny kontrakt, to nie jest żadne dokładanie do MKS to jest zapłata za przejechane kilometry które zakontraktowało miasto.!!!!, 15 milionów podzielić przez 12 miesięcy daje 1 250 000 miesięcznie czyli licząc po myślę że 7 zł/ za km jest to około 178 tysięcy kilometrów miesięcznie. Wszelkie wpływy idą do miasta czyli im więcej ludzi jeździ autobusami tym mniejsze koszty ponosi miasto, ale jeżeli miasto szasta na prawo i lewo ulgami dla emerytów, krwiodawców , niepełnosprawnych i np, dzieci szkolnych które płacą po 3 zł za miesiąc , studenci pewnie też, to wpływy spadają i jest deficyt. To w miescie istnieje organizator przewozów i to on określa jakie rozkłady ma wykonywac firma i nieważne kto by to był czy mks czy prywatny, jeżdził by tak samo i wystawiał taką samą fakture. Obwinianie MKS o optymalizację ma sie nijak do rzeczywistości bo to miasto stworzyło projekt unijny i autobusy które otrzymało w ramach tego projektu teraz przekazało firmie która podobno płaci za nie raty miastu. Pandemia tak naprawdę uratowała miasto przed dużo wcześniejszym płaceniem przewoźnikowi dużych sum, bo przez 6 miesięcy wykonywana była w sposób okrojony jak w soboty. Być może a raczej na pewno optymalizacja była błędem bo wcale nie musiał byc przyjęty takt ruchu autobusów po głównych ulicach co 5 minut, mogło być co 10, albo inny. Po upływie 2 lat można by było coś zmienić ale tu w dalszym ciągu ruch jest po stronie organizatora czyli miasta Mielca. To organizator transportu w mieście określa rozkład jaki potrzebuje dla mieszkańców. Dziwię się radnym że nie mają tak podstawowej wiedzy i uprawiają politykę typu " Ło loboga 15 milionów trzeba dołożyc", a za chwilę pod wpływem mieszkańców - wyborców będa się zastanawiać jak dołożyć autobus na Łuże no bo przecież o głosy trzeba dbać!!!!!
12 2
No i dobrze, ze kogoś to w końcu opisał . Radni zrobili dziś przestawienie i tyle. Chwytliwe teksty żeby się przypodobać wyborcom. Tania demagogia.
3 7
A napisać z Imienia i Nazwiska , ko to jest ubu i Nnnn?🤣
0 7
Totalna bzdura.Podobnie jak to ze nie bylo podwyzek.
8 3
Może „ona” się podpisze z imienia. Klepnięcie ludzie bez pojęcia. Jak ktoś napisze coś z sensem to jedyna odpowiedzią jest - nie bo nie. To napiszcie z uzasadnieniem jaka jest prawda. A podwyżki jak rośnie płaca minimalna to chyba musza być, czy nie musza ?
18 10
Tylko likwidacja tej pseudospółki pomoże . Zero kasy dla Zarządu i Rady Nadzorczej.Jedna Spółka Komunalna w mieście.!!!!!
11 0
bio odpadów nie ma kto odebrać bo jakiś idiota w grafiku tego nie ujął- według nich od 1 listopada liście nie lecą z drzew-osiedle Dziubków i Smoczka pełne kosze stoją na ulicach,to jest jakiś skandal za co my ludzie płacimy?
0 3
Kompostować na Smoczce taki nawóz będzie alternatywą dla gnoju.
2 0
Ja swoje bioodpady w listopadzie przywiozę przed urząd miasta.
11 11
I CO TO JEST W PORÓWNANIU DO 70 MLN SASINA
5 1
Tumoku. Tam była ustawa, która na to zezwalała. Tutaj jest POwskie rozdawnictwo kolesiom.
17 7
Co ma na celu ten czerwony nagłówek i ankieta? Po co ta szczujnia rodem z tvp? Komunikacja miejska nigdy nie była i nie będzie samowystarczalna, to usługa ważna z punktu widzenia społecznego. Mks wywiązał się z umowy i wystawił fakturę, proste. Chyba kogoś strasznie tam zapiekło, że na ten marny klub który jakimś cudem pozostal jeszcze w ekstraklasie, nikt nie chce wydać lekką ręką kilku milionów. Połowa komentujących chyba zapomniała użyć mózgu.
17 3
Ależ jaka znowu dopłata? To jest normalna zapłata za przejechane wozokilometry, które zleca MKS-owi miasto. MKS jest TYLKO przewoźnikiem realizującym zlecone przez MIASTO kursy. Wszyscy mówią że drogo ale jeździć nowoczesnymi, klimatyzowanymi autobusami kupionymi za ciężkie miliony to każdy by chciał. Popytajcie pasażerów z gmin które wykopały MKS na rzecz prywaciarzy robiących po 3 kursy dziennie dwudziestoletnimi busami czy teraz są zadowoleni. Ale wystarczy napisać jak tutaj chwytliwy tytuł i od razu tłuszcza z widłami i pochodniami wychyla się ze swoich nor.
5 0
No jeden mądry komentarz w tym bagnie. Zgadzam się, że za wystawioną fakturę należy się ZAPŁATA a nie dopłata.
4 4
Owszem zapłata sie należy ale należy zadać pytanie - czy był przetarg na obsługę linii - tak jak to sie robi w innych miastach. Wtedy okazałoby sie ze znalazłby sie inny przewoźnik z innymi cenami - podpowiem malkontenta ze sa tacy przewoźnicy w Polsce którzy obsługuja wygrane linie i podpowiem jest taniej - a tu siedza jak u Pana Boga za piecem.
1 0
Szkoda że dla kierowców którzy są filarami tej spółki nigdy nie ma pieniędzy... Szok
11 0
No tak dalej myślcie że te wszystkie ulgi i darmowe bilety choćby na 1 listopada to z nieba spadły. Ktoś musi za ten socjał zapłacić.
13 0
Poniewaz nie ma szybkich kursow na SSE i z powrotem ludzie jezdza rowerami lub autami. Wiekszosc pasazerow to emeryci rencisci mlodziez szkolna i MOPSowy. Uruchomcie proste kursy ze starowki ze Smoczki z Malinia Chrzastowa Borku najkrotszymi drogami na SSE to sam bede jezdzil. Nie mam zamiaru wychodzic z domu o 5.50 by dotrzec na SSE do pracy na 7.00... a mam 5 km z domu do pracy...
9 5
Tymczasem MKS kupił niedawno 2 nowe autobusy. Oczywiście są to duże pojazdy maxi. U nas muszą wozić 5 osób autobusami przeznaczonymi dla 50. Kto bogatemu zabroni. Potem MKS wystawi fakturę miastu a to zapłaci i po problemie. Taniej by było zamówić dla tej garstki pasażerów MKS kursy taksówkami. I teraz wszyscy zwalają na pandemię a tymczasem zakłady pracy pracują normalnie, szkoły pracują normalnie i handel pracuje normalnie więc gdzie tu skutki pandemi??
3 0
Typ autobusu typu maxi to autobus 18 m tzw. przegub - tak ze prosze nie pisz BZDUR
16 0
Komunikacja miejska nie ma przynosić dochodów tylko ma dawać korzyści mieszkańcom. Na całym świecie tak jest, dla tego też cały świat dopłaca. A porównywanie tego do jakiejś niszowej piłki ręcznej to już przesada
1 9
A dla stali luju?
9 4
na 7, ja nie zaczynam pracy o 6.30-40, płacimy okazuje się 15 milionów na ten pożal się Boże mks i co się proponuje pasażerom, wycieczkę po mieście, zaliczamy szpital, dworzec a tam zerowa wymiana pasażerów, przed optymalizacją był lepszy rozkład do Strefy i byli pasażerowie
4 0
Szpital jest jeden w miescie i dobrze, że autobusy zapewniają starszym mieszkańcom do niego dostęp.
5 0
Nie wszystko się kręci wokół strefy
1 0
jasne, bo wszystko musi jeździć przez szpital, absolutnie wszystko, to teraz ubieraj się i zabierz sie pod główna bramę wsk czyli strefy i po godz 15 zobacz ile pustych autobusów jedzie w strone centrum, to też miedzy innymi są skutki takiego a nie innego przebiegu linii
8 1
Czy ktoś może też zauważył że duża część autobusów po "optymalizacji" jeździ z napisem "wyjazd na linie" lub "zjazd z linii" ,nie wiem ale wcześniej tego nie widziałem, a w każdym razie nie do końca takie coś ma sen według mnie, bo chyba można takie puste kursy jakoś zagospodarować....
5 2
Kolego kilometry są sztucznie nabijane a miasto za to płaci.
1 2
Byłeś kiedyś gdziekolwiek poza miastem, nie wliczająć lasu?
12 4
Jak to w miejskiej spółce stołki tylko po znajomościach paliwo się tankuje na najdroższej stacji w Mielcu nikt nie liczy się z kosztami.Dawniej MKS dostawał kwotę X od miasta i miał zapewnić komunikację a teraz około 8zl za kilometr to jak nie będą jeździć na pusto miasto zapłaci.Ale jak w MKSie narobione etatów typu:Dyrektor od spraw technicznych,BHPowca gumowe ucho,każdy dział ma swojego kierownika,mistrzow,majstrów,,zaoptrzeniowiec co załatwia większości prywatne sprawy przełożonych.A każdy chce zarobić w prywatnej firmie pracowało by połowę tych osób i lepiej by funkcjonowali a przede wszystkim taniej niż MKS.
12 0
Zapomniałeś napisać o Zwiazkach Zawodowych które tańczą jak im pani prezes każe. Dbają o swoje przywileje a nie o dobro pracowników.
13 0
A co robi konkretnie ten "zaopatrzeniowiec"? Bo nie spotkałem się z żadnej firmie z takim stanowiskiem.
4 0
Co znaczy "gumowe ucho"?
3 2
W którym mieście honorowy dawca krwi ma darmowe przejazdy po oddaniu 6l krwi Wszędzie trzeba mieć minimum złotą odznakę żeby mieć jakąkolwiek ulge
10 1
to jest to, to jest własnie sposób na promocje naszego kochanego Mielca, w żadnych mediach na obu półkulach nic nie przebije informacji że pewne niestety biedne na tle innych o podobnej wielkosci miasto zabiera środki przeznaczone na komunikacje publiczna i przekazuje je miejscowej piłkarskiej drużynie o zgrozo zawodowej, drodzy kibice - nie trzeba nam nawet mistrzostwa Polski i udziału w europjskich pucharach, o Mielcu będzie głośno ale czy o taki rozgłos chodzi, będziegłośno i żenująco, ośmieszycie Mielec i Polske
5 9
niech ktos wyjaśni, czemu gmina Mielec ale ta wiejska nadal związana jest z MKS ??, wszyscy dookoła porezygnowali, przecież za te pieniądze które płacą MKS mozna zrobić o wiele lepszą komunikację, przede wszystkim mozna zwiększyć częstotliwość, autobusy pewnie byłyby gorszego sortu i tu nie ma wątpliwości ale to co mamy dziś to parodia komunikacji, prosze popatrzec na rozkład linii 48 do Chrząstowa, albo czy nie lepiej dogadać się z Przecławiem, dopłacić im i zwiększyć jeszcze częstotliwość autobusów Dwóch Brzegów i wyeliminować MKS z Mielca do Goleszowa
4 0
nie wiesz o czym piszesz, widać że nie korzystasz z komunikacji
1 0
spróbuj wyartykułować konkretnie co masz na myśli albo siedź cicho, chyba że nie potrafisz napisać tych pare zdań?
3 1
Wstyd ze strefy wszystkie autobusy po 15:00 później Ameryka, na Jana Pawła porażka i Legionów.
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
6 7
ZLIKWIDOWAĆ TEN RELIKT PRLu W pi***u !!!!
3 7
Robia wszystko zeby udupic sport w Mielcu
6 0
Jak się ma udziały w MKS trzeba pompować kasę,tak było zawsze.
5 0
skład Zarządu Spółki, zresztą innych spółek miejskich też, powierzanie stanowisk w jednostkach organizacyjnych, może redakcja przedstawi takie dane w jakimś artykule, czasem taka wiedza pozwala zrozumieć działające mechanizmy lokalne
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
3 0
brak poączenia z borku niskiego na strefe, co z tego ze jedzie na strefe w rzochowie, jak na ta nie da rady dojechać, a jazda na dworzec a nastepnie z dworca przesaidka w inny by dojechac na strefe to jeda wielka strata czasu...
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
2 1
Zróbcie z tym porządek
11 1
Czy ten Bieniek i Wisniewksi są nie tykalni? Czemu się ich tak boicie... Co to jacyś bogowie...?
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
10 1
Wisniewski - von!!!
11 1
Afera o nic, o tym jak bedzie wygladać komunikacja miejska w Mielcu w przyszłym roku i ile za nia zaplaci miasto decyduja urzednicy miejscy bo to oni zawrą z firmą umowe na określoną ilość kilometrow, i teraz okazuje sie ze trzeba bedzie ciąć, no tak ale komu zabrać? Przypominam radnym ze zabieracie komunikacje swoim wyborcom, a oni są pamietliwi, a moze stac was bedzie na to aby byc ponad i zabrac kazdemu po trochu? .Wątpie, w obawie o utrate glosow przyklepie sie jak jest , no moze zabierze sie najslabszemu albo temu kto sie nie odezwie czyli zmniejszy sie liczbe połaczen na komunalny bo ci co tam leża juz nie glosują. A potem tradycyjnie podniesie sie krzyk ze " trza dolozyć, doplacić" .Tak naprawde to przy obecnych cenach paliwa wcale to nie powinno dziwić, wszak te autobusy ktore zakupilo miasto pala pewnie po 40/ 100 km., ale skoro prowadzi sie taka ,"politykę komunikacyjna," dba o srodowisko to kosztuje. Najbardziej co dziwi w tym artykule jest to ze urzednicy miejscy wiedzieli ze podpisali kontrakt na okreslona ilosc kilometrow wiedzac ze nie maja na to pieniedzy a potem liczyli na "cud pandemii " ktory niestety nie trwal w mieleckiej komunikacji rok tylko pół roku. Po co bylo robic optymalizacje wiedzac ze tego zascianka nie stac na takie koszty?
2 2
Usuwają moje komentarze bo prawdę piszę
1 2
Kogoś tu prawda boli
1 2
Nie dajcie się traktować tak sobą manipulować
10 5
Czemu nikt nie zrobi porządku z tą panią prezes? Ona jest nie tykalna czemu ona jest jeszcze na tym stanowisku czy wy ludzie jesteście ślepi co tam się dzieję...
5 0
Bo każdy by lubił przytulić I emeryturę i taką wypłatę.
3 1
tam się zostaje prezesem z konkursu? czy z namaszczenia?
7 1
WIŚNIEWSKI WY3,14ERDALAJ Z NASZEGO MIASTA!
7 0
Nie wiem, czy to aktualne, ale na stronie BIP MKS, taki oto skład:
Organy i osoby sprawujące funkcje
Organy Spółki:
1. Zgromadzenie wspólników
Prezydent Miasta Mielca
2. Rada Nadzorcza
- Józef Smaczny - Przewodniczący
- Teresa Gacek
- Agnieszka Maziarz
- Anna Padykuła
3. Zarząd Spółki
Ewa Garncarz - Prezes Zarządu
Prokura: Marta Chmielowiec, Ryszard Rybak.
Znacie tych ludzi? No pewnie. Poczytajcie i inne BIP-y, np. MPGK. Kto jest np. przewodniczącym rady nadzorczej. Znacie go? Tak, to pan Marek Paprocki. A ile jest takich spółek w mieście? Czy ci państwo pracują za darmo? Chyba nie. Zgodnie z ksh spółka może zawrzeć umowę o pracę z członkiem zarządu itd. Byłoby ciekawe, zobaczyć sprawozdania tych spółek. Tak się robi kasę! Kto cokolwiek wie o spółkach kapitałowych, to już się domyśla, o co mi chodzi. Pozdrowienia dla fraje-ów.
2 0
Po twoim wpisie widać , ze Ty nie masz pojęcia o spółkach, zwłaszcza tych ze 100% udziałem jednostki samorządu terytorialnego. Poczytaj trochę , doucz się a później napisz, ze już rozumiesz i przepraszasz.
3 5
ten mks to firma złodziei ktorzi tylko czyhaja na to aby okrasc z pieniedzy
😥
4 0
A co? Włamali Ci się na konto?
4 1
Przecież ten luj nie ma konta, on nawet pisać poprawnie nie potrafi.
4 1
Mój komentarz to nie atak na Pana ani na nikogo innego! Skoro Pan wie o premii 30 tyś to czy nie warto zajrzeć głębiej i sprawdzić czy podobnych premii nie było więcej. Np na koniec każdego roku? I przyznaje szczerze, że nie mam żadnej wiedzy na ten temat. Po prostu pytam. Może ktoś odpowie. . . Ale ktoś kompetentny, a nie że znowu będzie milion odpowiedzi pseudo inteligentnych.
2 1
Nie było żadnych premii. To są wymysły jakieś. Wynagrodzenia takich prezesów reguluje ustawa, nic poza tym co jest w ustawie nie można wypłacić a ona nie przewiduje premii. Zajrzyj do ustawy, zobacz jakie są minimalne i maksymalne wskaźniki i porównaj tym co jest w Mks. Wszystko zreszta jest publikowane
8 2
3 rok kierowcy podwyżek nie mają. Niech biuro wsiada za kierownicę z takimi nagrodami
8 2
A nikt nie pisze o pracujących tam kierowcach którzy zarabiają około 3 tys. pierwsi już są w pracy o 4:30 i pracują do 17 z przerwa w południe to od nich większości zależy funkcjonowanie tej firmy a za swoją ciezka pracę i użeranie się z ludźmi dostają marne grosze które wystarczają do 1kazdego miesiąca a wypłata jest 10.
4 1
Wiem od kierowcy że co niektórzy tam jeżdżą beż aktualnych badań.Firma tłumaczy to im że jest stan pandemi i nie muszą mieć badań do odwołania pandemii tylko co ciekawe kierowcy autokarów czy ciężarówek korzy jeżdżą po Polsce czy zagranice muszą mieć aktualne papiery ale w komunikacji miejskie to nie dotyczy.
3 2
ale brednie
5 1
Pięknie rządzą POpaprańcy!!! Dać im kasę prosto z Brukseli. Oni już POradzą i POdzielą.... Za niedługo znów pójdzieta i zagłosujeta na POelyte. I dalej jadą z oranżadą...🤣😮
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz