Dokładnie o 5.44 pierwszy pociąg z Dębicy wjechał na odnowiony mielecki peron. O 5.50 pierwsi pasażerowie z Mielca pojechali w kierunku Dębicy. Choć modernizacja linii jeszcze trwa pociągi będą już na stałe kursować na trasie Mielec – Dębicy.
[ZT]64843[/ZT]
Początek inwestycji to 27 września 2018 r. Wtedy podpisano umowę o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, co kończyło wieloletnie prace i starania. Rewitalizacja prowadzona jest w ramach RPO WP 2014 – 2020 w Osi Priorytetowej V Infrastruktura komunikacyjna, działanie 5.3 Infrastruktura kolejowa, realizowany jest projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica, etap I”, którego beneficjentem są PKP PLK S.A. Zakładana łączna wartość projektu wyniesie ponad 400 mln zł, w tym dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – ok. 344 mln zł.
- Jestem ogromnie wzruszony, coś o czym marzyliśmy staje się faktem, do Mielca wraca kolej. Jeszcze kilka lat temu, chciano całkowicie zlikwidować tory między Dębicą a Mielcem, a dziś możemy pojechać pierwszym pociągiem. To komunikacyjne otwarcie północnej części Podkarpacia na centralną Polskę, historyczna chwila, jestem pewien, że będzie to kolejny ważny element w rozwoju naszego miasta i regionu. Serdeczne podziękowania dla władz PLK oraz marszałka Władysława Ortyla, bez których ta inwestycja nie byłaby możliwa – powiedział europoseł Tomasz Poręba.
[FOTORELACJA]8799[/FOTORELACJA]
- To wielki dzień dla Mielca. Trudno uwierzyć, że aż 12 lat musieliśmy czekać na powrót pociągów osobowych na tę linię. Na razie są to 4 pary, ale zapewniam, że z biegiem czasu będzie ich znacznie więcej i będą skomunikowane z pociągami Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej oraz innymi pociągami dalekobieżnymi. Modernizacja jest jednym z największych projektów naszego Regionalnego Programu Operacyjnego. Tak długo wyczekiwany remont tej linii to nie tylko wymiana torów, ale również poprawa bezpieczeństwa na przejazdach czy wprowadzenie infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. Dziękuję wszystkim Państwu, którzy przez te kilkanaście lat pracowali, poświęcili mnóstwo czasu, aby uratować mielecką kolej. Dziękuję panu Tomaszowi Porębie, który od samego początku walczył o uratowanie tej linii. Dziś jeszcze raz chcę podkreślić, że ruszają pociągi osobowe w ramach trwającej jeszcze modernizacji – powiedział marszałek Władysław Ortyl.
Modernizacja podzielona jest na 2 etapy Mielec – Dębica oraz Mielec – Padew Narodowa.
Wartość projektu na I etapie to ogółem 243 mln zł, z czego dofinansowanie RPO 203 mln zł. W ramach modernizacji przebudowano 32 km torów. Stacja Mielec jest dostępniejsza dla podróżnych. Przygotowano nowy peron, a przejście podziemne z windami ułatwi dojście do pociągów oraz połączy osiedla po obu stronach linii kolejowej. Na linii kończą się prace na stacjach i przystankach Kochanówka, Pustków, Rzochów, Wojsław, Rzemień, Przecław, Dąbie, Pustynia. Perony są wyposażone w wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie. Powstało także 11 nowych obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zwiększył się poziom bezpieczeństwa, gdyż zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowano lub wyposażono w dodatkowe urządzenia przejazdy kolejowo drogowe min. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Pociągi osobowe pojadą z prędkością 120 km/h a towarowe 80 km/h. Czas dojazdu z Mielca do Dębicy to teraz 35 minut.
Inwestycje PLK na trasie Mielec – Dębica objęły również budowę sieci trakcyjnej na odcinku Dębica Towarowa – Dębica Osobowa. Przebudowano 6 mostów i ponad 30 przepustów, m.in. w Mielcu, w Przecławiu, w Tuszymie, w Brzeźnicy.
Rewitalizacja linii kolejowej 25 ma istotne znaczenie dla rozwoju województwa podkarpackiego z uwagi lokalizację w jej pobliżu znaczących obszarów i stref inwestycyjnych, a także wobec istniejącego potencjału dla ruchu pasażerskiego lokalnego i dalekobieżnego.
– Wracają połączenia pasażerskie, a więc zwiększa się dostępność i rola kolei na Podkarpaciu. Zwiększą się możliwości atrakcyjnych podróży regionalnych najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Inwestycja przyspieszy rozwój połączonych nią miejscowości i północnej części regionu – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
Realizacja projektu przyczyni się do przywrócenia ruchu pasażerskiego, skrócenia czasu jazdy, poprawy przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń, zwiększenia dostępności transportu kolejowego, poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych, zmniejszenia negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, usprawnienia infrastruktury pasażerskiej.
- Pragnę przekazać gratulacje Komisji Europejskiej dla beneficjenta projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica” oraz instytucji zaangażowanych w jego realizację, w tym Urzędu Marszałkowskiego Woj. Podkarpackiego. Fundusze unijne wspierają rozwój zrównoważonego transportu w Europie, w tym nowoczesnych i niskoemisyjnych kolei, czego wyrazem jest wsparcie tej inwestycji tak dużą kwotą. Dofinansowanie projektu dotacją Unii Europejskiej umożliwiło realizację prac budowlanych zgodnie z najwyższymi europejskimi standardami technicznymi, dbając o wysoką niezawodność i bezpieczeństwo modernizowanej infrastruktury. Inwestycja ta nie tylko zmniejszy presję transportu na środowisko naturalne, które jest cennym walorem Podkarpacia, ale zadba również o komfort pasażerów, również tych o ograniczonej mobilności, co również wpisuje się w europejskie wartości równouprawnienia wszystkich grup społecznych. Cieszę się, że mieszkańcy Podkarpacia oraz inni pasażerowie skorzystają na nowym połączeniu i skróconym czasie podróży koleją w bardziej komfortowych warunkach. Jeszcze raz gratuluję powrotu Mielca na mapę pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce i cieszę się, że Komisja Europejska mogła przyczynić się do tego sukcesu – przekazał Christopher Todd – dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej.
- Powrót połączeń kolejowych między Mielcem a Dębicą to symbol odbudowy polskiego transportu kolejowego, która następuje za czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości. W ostatnich latach mamy do czynienia z ogromnym frontem robót kolejowych w całej Polsce, na Podkarpaciu również. PKP PLK sprawnie realizuje kontrakty i dzięki temu systematycznie rośnie oferta kolejowa, zarówno pasażerska jak i towarowa. Dziękuję Marszałkowi Ortylowi za decyzję o przeznaczenie środków z RPO na modernizację tej linii – powiedział Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Późną wiosną ogłoszony został przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetarg na rewitalizację odcinka Padew – Mielec, który obejmuje m. in. kompleksową wymianę torów oraz budowę wiaduktu. Dla podróżnych korzystnie zmienią się warunki na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy (otwarcie ofert nastąpiło 9. sierpnia 2021 r., wpłynęło 16 ofert, aktualnie trwa ich ocena i weryfikacja).
W Mielcu nowy wiadukt drogowy przy ul Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Planowana jest także przebudowa 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych, która zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy.
Zadaniem wykonawcy - który jest wyłaniany w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. To kolejne udogodnienie w obszarze mieleckiej stacji.
- Efektem prac wykonanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii nr 25 na odcinku Mielec – Dębica jest zwiększenie dostępności kolei dla mieszkańców Podkarpacia. Rozstrzygnięcie przetargu na kolejny odcinek Mielec – Padew jeszcze bardziej ułatwi komunikację i korzystnie wpłynie na rozwój kolei jako atrakcyjnego, bezpiecznego i najbardziej ekologicznego środka transportu w regionie i kraju – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Ujęte w przetargach prace związane z rewitalizacją odcinka Padew – Mielec mają planowo rozpocząć się w I kwartale 2022 r. a na budowę przejścia podziemnego w Mielcu – w IV kwartale 2021 r. Szacunkowa wartość zamówień to ponad 170 mln zł.
- Nie byłoby tego bez determinacji i marzeń europosła Tomasz Poręba. 12 lat temu mówił, że jedną z najważniejszych spraw dla powiatu mieleckiego jest przywrócenie kolejowego ruchu pasażerskiego do Mielca. Te marzenia stały się rzeczywistością. Wtedy wszyscy myśleli, że to tylko marzenia. Dzisiaj Mielec ma kolejowe okno na świat. Jeszcze jest wiele do realizacji, ale za rządów Prawa i Sprawiedliwości zostało odtworzonych 400 kilometrów linii kolejowych, są następne plany. Także jest plan, by odnowić budynek mieleckiego dworca kolejowego - mówił mielecki poseł PiS Fryderyk Kapinos. - To okno kolejowe na świat będzie nam wszystkim służyło - dodawał.
- Chciałbym podziękować w imieniu samorządowców, ale też chciałbym podziękować jako mielczanin, który 12 lat temu wielokrotnie korzystał z połączeń PKP. Będę apelował do mieszkańców miasta Mielca, by wrócili do turystyki kolejowej, dzięki której możemy poznawać nasz piękny kraj. Chciałbym podziękować za zaangażowanie marszałkowi Władysławowi Ortylowi i europosłowi Tomaszowi Porębie. Gdyby nie te dwie osoby, modernizacja tej linii kolejowej nie doszłaby do skutku. Chciałbym również podziękować prezesowi PKP PLK Ireneuszowi Merchelowi. Zmodernizowanie linii kolejowej przechodzącej przez miasto budzi wiele kontrowersji technicznych. Wszystkie nasze sugestie związane z przejazdami, ścieżkami rowerowymi zostały uwzględnione - dodawał prezydent Mielca Jacek Wiśniewski.
Budowa Terminala Przeładunkowego firmy PKP LHS sp. z o.o. na stacji Wola Baranowska LHS wraz z niezbędną do realizacji projektu infrastrukturą
Projekt dla którego wnioskodawcą jest PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o.
Całkowita wartość projektu: 57 285 191,22 zł
Dofinansowanie EFRR: 16 801 503,28 zł
Budowa terminalu przeładunkowego na Stacji PKP LHS w Woli Baranowskiej w miejscowości Knapy
Projekt dla którego wnioskodawcą jest Treeden Group Sp. z o.o.
Całkowita wartość projektu: 32 983 533,12 zł
Dofinansowanie EFRR: 24 864 388,30 zł
-1887 – MIELEC Z KOLEJOWYM OKNEM NA ŚWIAT
Mielec ma linię kolejową wraz z niewielkim budynkiem dworca a wybudowało ją Towarzystwo Kolei Galicyjskiej im. Karola Ludwika
-1938 – POCIĄGIEM NAD MORZE ORAZ DO COP-U
pod Mielcem powstaje wielka fabryka samolotów w ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego, powstaje więc niezbędna bocznica kolejowa, natomiast pasażerowie mogli jeździć po całej Polsce
- 1980-1997 – PIERWSZE REMONTY
konieczne są pierwsze poważniejsze remonty, największe na odcinkach Chmielów - Padew Narodowa, Mielec – Malinie, Tuszów Narodowy – Jaślany i Jaślany – Padew Narodowa
- 1998 – BRAK FINANSÓW NA MODERNIZACJĘ
wstrzymanie prac remontowych z uwagi na ogromne szkody wyrządzone przez powódź w poprzednim roku, większość środków została przeniesiona na usuwanie zniszczeń.
- sierpień 2009 – POCIĄG JUŻ NIE POJEDZIE
likwidacja przewozów pasażerskich przez Mielec
- listopad 2009 - grudzień 2011 „MODERNIZACJA LINII L25 JEST KONIECZNA”
to przesłanie cyklu konferencji organizowanych przez nowo wybranego europosła ziemi mieleckiej Tomasza Poręby oraz ówczesnego senatora Władysława Ortyla wraz samorządowcami, przedsiębiorcami, kolejarzami
- 16.12.2011 „REMONT LINII L25 JEST EKONOMICZNIE UZUSADNIONY”
to konkluzja studium wykonalności wykonanego na potrzeby linii L25 przez PKP PLK, na którego wykonanie dołożyły się samorządy domagające się remontu linii i biorące udział w konferencjach
- koniec 2012 JEDNAK LIKWIDACJA?
mimo oczywistego przesłania studium wykonalności samorządów władze chcą linię całkiem zlikwidować, czyżby 300 tys. wyrzucone w błoto?
- początek 2013 MIELCZANIE „NIE POZWOLIMY”
społeczna akcja mieszkańców miasta, polityków, samorządowców w obronie linii L25
- Jesień 2013 PODKARPACKIE POTRZEBUJE L25
remont linii wpisany na listę potencjalnych przedsięwzięć województwa podkarpackie w perspektywie 2014-2020, lista przygotowana przez zarząd z marszałkiem (od maja 2013) Władysławem Ortylem
- 20.09.2017 TO JUŻ PEWNE – BĘDZIE REMONT
PKP PLK ogłasza przetarg na projekt i prace budowalne na linii L25, dofinansowanie rzędu 85% zapewnia samorząd województwa podkarpackiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podkarpackiego 2014-2020
- 17.10.2018 UMOWA PODPISANA – DO DZIEŁA!!!
za wykonanie prac odpowiada Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o.
- 1.03.2019 PRACE CZAS ZACZĄĆ
rozpoczął się długo oczekiwany remont, na pierwszy ogień odcinek Mielec – Dębica
- 26.08.2020 „PIERWSZE POCIĄGI JUŻ NA TORACH”
inwestycja trwa, ale tory są już przejezdne stąd decyzja o wznowieniu ruchu pociągów towarowych
- 4.06.2021 TO NIE KONIEC
PKP PLK ogłasza przetarg na remont kolejnego odcinka Mielec – Padew Nar., a częścią inwestycji jest także wiadukt w Mielcu nad linią w okolicach ulicy Kosmonautów
- 1.09.2021 „WSIĄŚĆ DO POCIĄGU…”
Na razie nie byle jakiego, ale na trasie Mielec – Dębica. Na początek Przewozy Regionalne uruchomiły 4 pary na tym odcinku, docelowo ma ich być więcej, a optymalny rozkład zostanie ustalony po modernizacji kolejnego odcinka w stronę Padwi Nar.
Opr. Tomasz Leyko Rzecznik prasowy UMWP
Piotr14:23, 01.09.2021
Tylko kto będzie nimi jeździł :)
M.14:30, 01.09.2021
Wreszcie. Brawa dla Poręby za determinację, brawa za upór. Wreszcie mamy możliwość jazdy koleją.
Pioooo14:32, 01.09.2021
Tylko niech powiedzą ile to milionów kosztowało!!!!!
Marek P14:37, 01.09.2021
Masz napisane, czytać nie potrafisz?
Drezyna14:31, 01.09.2021
Jak tak dalej pójdzie, to takimi drezynami będziemy uciekać z tego kraju na Białoruś.
Marek P14:36, 01.09.2021
Zastanawiam się dlaczego Cie jeszcze tam nie ma. PIS już 8 lat rządzi, a Ty nadal straszysz, straszysz i nic z tego
Zimno bedzie14:43, 01.09.2021
Widząc nagłówek i załączone zdjęcie to mogę napisać tylko tyle: Super ale wybierając się do Dębicy to trzeba się dobrze ubrać. I jeszcze pytanie, będą kary dla tych co nie chcą pedałować. No bo albo wszyscy albo nikt, no chyba ze obsługa ogarnie temat.
rzeczywiście14:30, 02.09.2021
Ci od minusików chyba nie załapali twojego kontekstu. Pokazałem w pracy i tez radocha. Tytuł, "Po 12 latach pociągi osobowe wróciły do Mielca" a obok zdjęcie zestawu drezyn z jakimiś ludźmi ( pracuję w innym mieście, województwie i nie wszyscy kojarzą polityków) budzi złe skojarzenia. To tak jakby napisać, że Mielec produkuje śmigłowce i dać foto latawca.
Major UB14:55, 01.09.2021
Cała mielecka elyta darmozjadów i karierowiczów ! Tfu
Jozef1215:29, 01.09.2021
Tak zgadza się tylko , niepotrzebnie zaprosili tą blondynę , no chyba że sama przyjechała z Dębicy jako pasażerka
Goździk27129315:45, 01.09.2021
Powtórzę jeszcze raz: Bardzo się cieszę, że wróciły pociągi pasażerskie do Mielca, bo to wstyd żeby tak duże miasto (60 tys. mieszkańców) nie miało połączenia kolejowego ze światem, a ludzie byli tylko skazani na korzystanie z usług autobusów i własne samochody w XXI wieku.
Goździk27129315:46, 01.09.2021
To super.
Goździk9315:47, 01.09.2021
A jak się komuś szynobus nie podoba to nie musi nim jeździć. Droga wolna.
waldi115:53, 01.09.2021
A co tam robi Pani Skowrońska?. Na miejscu tej Pani schowałbym się pod pociąg. Przecież nikt inny jak PO zabrali się za zwijanie Państwa, także kolei w Mielcu. Pani Poseł wstyd i hańba!!!!
Olek15:55, 01.09.2021
Zgadzam się w 100%!!!!!!
J.K.21:52, 01.09.2021
Co chcesz od Pani Skowrońskiej, przecież ona wstyd ma przykryty. Ona i całe PO ma bardzo krótką i wybiórczą pamięć. Jeszcze parę lat a dowiemy się, że to wina obecnej władzy i to dzięki nim kolej do Mielca powróciła. Prawdopodobnie nowe młode pokolenie łyknie taką prawdę podawaną przez PO.
Xaw16:04, 01.09.2021
Proszę proszę i z czego cieszą ? Przystanek jest na stacji Wojsław a parking TK chyba pod kościołem 😁😁😁😁😁😁😁
beda parkingi blisko21:06, 01.09.2021
spokojnie Mielec ma operatywnego prezydenta to pobuduje parkingi przy przystankach kolejowych tak by ludzie wygodnie mogli sie przesiadac i przemieszczac
Obiektywny16:15, 01.09.2021
Krystyna zawsze na 1 planie hehe...wszedzie się wcisnie ale żeby coś od siebie zrobić dla miasta to nic...bierz przyklad od pana Poręby
Pamparampam16:26, 01.09.2021
Elegancko. Dziękuję, wreszcie mogę pociągiem do Krakowa czy Warszawy jechać, a nie zostawiać auto w Dębicy... Gratuluje wszystkim, którym się chciało, a najbardziej Europosłowi Porębie, jak by nie Pan to by można już strzechą kryć halę w Mielcu.
haha18:58, 01.09.2021
Do Warszawy przez Dębicę i Kraków gratuluję
Dzozef 16:35, 01.09.2021
Gdzie elyta ma maski ja się pytam ? Aaa zapomniałem elyta nie musi.
Adi 17:17, 01.09.2021
A kto Ci tak sprał główkę na temat tych masek?
Ja to ja17:33, 01.09.2021
A to nie jest tak, ze wszystkie te pyski powinny być zamaskowane w tym pociągu?
brrr18:46, 01.09.2021
Sokiści juz stoją?
klikbajt18:48, 01.09.2021
te drezynki to mogłyby w Mielcu zostac, z możliwoscia wypozyczenia w kier. na Tarnobrzeg (skoro szynobusa "sie nie da").
ANTYKOMUNISTA18:51, 01.09.2021
mam nadzieję że tych ze zdjęcia w pis-du wywiozą tym pociągiem
Himmler19:23, 01.09.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
INNE20:13, 01.09.2021
https://www.youtube.com/watch?v=24UeMQrfFOg
INNE20:17, 01.09.2021
https://www.youtube.com/watch?v=07HQC8eXpSM
brawo brawo brawo 20:58, 01.09.2021
jest sukces i trzeba tu pochwalic ludzi ktorzy przyczynili sie tu do uratowania tej lini kolejowej co prawda naprawionej w czesci ale juz niedlugo caly ten odcineg bedzie przejezdny.Byli ludzie ktorzy chcieli zniszcyc i zaorac polaczenia kolejowe ludzie ktorzy wszystko niszczyli i ,,zwijali kraj,, wszystko likwidujac ; szpitale,kolej,dworce,polaczenia autobusowe,posterunki policyjne,lasy panstwowe,itd.itp na szczescie przegrali wybory a ludzie ktorzy przyszli po nich uratowali ta trase liczaca ponad 130 lat bo przez tyle lat ta kolej byla dobrodziejstwem dla regionu tysiacom ludzi ulatwiala zycie a czasem ratowala zycie
Weesto22:47, 01.09.2021
Niszczyciele naszej gospodarki nadal są i żyją i nadal pchają się do władzy aby zniszczyć to, co PiS odbudowało. Dziękuję za sukces uratowania tej linii.
neo02:17, 02.09.2021
Też dziękuję szczególnie posłowi Porębie jednak nie ma się co zachłystywać tym co się stało.
Wszystko wskazuje na to że Marszałek Ortyl nie do końca zdał egzamin.
W zasadzie mamy nowe tory ale brak:
- elektryfikacji
- peron w Mielcu (200 m.) jest o co najmniej 100 m za krótki (np. Kolbuszowa ma dwukrotnie dłuższy - 400 m.) co może spowodować, że część dalebieżnych ominie Mielec tylko z tego powodu,
- oferta czterech pociągów pn -pt bez weekendów to skandal (czyżby nadchodziły czasy gdy za PO i Lewicy rzeszowscy kolejarze i urzędnicy UM niszczyli tą linię by doprowadzić ją do upadku a Hetmana przesunąć na Linię przez Kolbuszową ?)
-brak pociągów bezpośrednich do Rzeszowa i Krakowa. Tłumaczenia Ortyla w wywiadzie dla Hej.Mielec, że trzeba najpierw wyremontować szlak Mielec - Padew a potem Padew - Stalowa Wola to kpina!
Prawda10:05, 02.09.2021
To NIE sukces "tych pasażerów na gapę" - TO DZIĘKI PIENIĄDZOM Z UNII EUROPEJSKIEJ A NIE TYCH KTÓRZY Z TEJ UNII CHCĄ WYJŚĆ. Ta kolej przed przebudową przedstawiała obraz całej infrastruktury komunikacyjnej w Polsce przed wstąpieniem do UE. Żenujące jest to, że Ci ludzie potrafią się chwalić każdą inwestycją - "ć... naród to kupi".
dd21:05, 01.09.2021
Czy to nie za tego marszałka Mielec został odcięty od dróg ekspresowych i elektryfikacji kolei . Wszystko zaplanowane żeby ominęło Mielec . Kolbuszowa ma nowy dworzec i pociągi elektryczne .
Tak09:46, 02.09.2021
Jak dobrze pamiętam to za Tego Marszałka i Wicemarszałka.
Jan21:08, 01.09.2021
Jakby nie zapotrzebowanie na pociągi towarowe to by tych torów nie było a ten szynobus to dodatek .
???21:12, 01.09.2021
Gdzie moge sprawdzić rozkład ?
Ile kosztuje bilet do Rzeszowa i ile trwa podróż ?
Swój22:44, 01.09.2021
Internet.
Haha23:37, 01.09.2021
Lenart wiezie ratowników którzy odchodzą z pracy
bartino01:02, 02.09.2021
Ja zwykle łże elyta się bawi, a ludzie umierają z powodu *%#)!& obostrzen
heh05:36, 02.09.2021
jprd ale szopka.
Jula07:10, 02.09.2021
Zobaczymy po czasie. Jak dla mnie to w takim wydaniu zainteresowanie będzie znikome. Tory maja posłużyć dużej firmie aby surowiec wozić z całej Europy. Obym się myli.
A poza tym to cyrk na kółkach. Dlaczego nie wstali rano o 5:00 i wtedy otwierali. Ile dniówek to kosztowało ? Policzył ktoś ?
Lomek07:13, 02.09.2021
Drezyny zaimali z Bieszczad "Drezyny rowerowe" jak w filmie.
matrix09:26, 02.09.2021
Potrzebuję połączenia Mielec-Rzeszów, Mielec-Kraków, Mielec-Warszawa i Mielec-Gdańsk.
xxx09:36, 02.09.2021
Cicho siedź, Dębica to też ładne miasto.
joł 20:51, 04.09.2021
xxx dymaj się
Gdańsk?17:31, 05.09.2021
Był autobus, ale nie było frekwencji...
Lol.. 11:55, 02.09.2021
I czym się tu podnicac stacja dalej wygląda jak speluna pociąg kurs debica Tarnobrzeg kto będzie jeździć zrobią rozkład Kraków kielce łódź Gdańsk tam gdzie dużo ludzi Jezdzi młodzież studiują to wtedy można będzie powiedzieć że jest ok a nie takie tam
Wus12:20, 02.09.2021
Żeby się nie okazało, że taniej samochodem z LPG będzie pojechać do Dębicy.
cytat z RK13:22, 02.09.2021
Cytat z Rynku Kolejowego z dnia wczorajszego:
"Na stacji Mielec pojawiły się nawet windy, które ułatwią dostęp do pociągów. Jest podziemne przejście dla pieszych o długości 50 metrów (zastąpiono nim kładkę). Wszystko to dla... czterech pociągów regionalnych, które dziennie będą przemierzały trasę, stanowiąc konkurencję dla kilkunastu autobusów kursujących między miastami, które wprawdzie jadą o 15 minut dłużej, ale za to regularnie, od rana do wieczora.
Tymczasem obecnie nie ma konkretnych planów zwiększenia liczby autobusów szynowych na trasie. Rzecznik województwa, które zamówiło cztery pary pociągów w Polregio wspomina tylko, że takie pojawią się, jeśli okaże się, że są potrzebne. W jaki sposób 4 pary pociągów mają zdobyć klientów? Tego nie wiemy.
Leyko 13:28, 02.09.2021
Co za bezczelny typ pisze tu artykuł o reaktywacji połączeń, (pewnie chce się wpisać w całe to towarzystwo świętujące co? te cztery połączenia bez sobót i niedziel???!!) a z drugiej strony pan Leyko (notabene kto takie coś niemedialne zrobił rzecznikiem) na zapytanie Rynku Kolejowego o zwiększenie liczby połączeń na trasie Mielec- Dębica mówi:
"Rzecznik województwa, które zamówiło cztery pary pociągów w Polregio wspomina tylko, że takie pojawią się, jeśli okaże się, że są potrzebne."
I celny komentzarz do tej wypowiedzi Leyki Rynku Kolejowego:
" W jaki sposób 4 pary pociągów mają zdobyć klientów? Tego nie wiemy."
yuo13:38, 02.09.2021
Kolejne g.ó.w.n.o. to cena biletów.
Dlaczego na otwarcie między Mielcem a Dębicą cena biletu jest wyższa niż na busa????!!!!!
Dlaczego na otwarcie linii Dębica - Mielec cena biletu (8.50 zł.) jest wyższa i to znacznie niż na dłuższych odcinkach np. Rzeszów- Przeworsk 6,50zł., Rzeszów - Strzyżów 6,50 zł.???
Niech mi ktoś powie co oni świętowali??? Przecież to jakaś kpina z ludzi, ile ta promocja Ortylowego dziadostwa kosztowała ????
Chylę czoła przed wysiłkami Poręby ale wygląda na to, że reszta towarzystwa chce się w Mielcu wypromować na kolei nie oferując mieszkańcom nić prócz pośmiewiska na całą Polskę bo wszyscy się śmieją że inwestycja warta 300 mln a pociągów co kot napłakał lub w weekendy nie będą jeździć. Nie wspominam już o innych niedoróbkach...
wladek15:21, 02.09.2021
Żałosny widok i to bez względu na ich poglądy polityczne. Żenada. Wygląda to tak jakby pierwszy raz w życiu pociąg widzieli. Daje najwyżej pół roku i tak zawieszą kursy tych szynobusów ze względu na niską rentowność.
Uczeń16:49, 02.09.2021
Pociągami już jeździ młodzież do szkół średnich i podobnie po lekcjach do domu wraca.Są wygodne i tanie.
Ktoś16:54, 02.09.2021
Młodzież dojeżdża do szkół średnich pociągami i wraca do domu nimi.Przejazdy są wygodne .
red sausage17:58, 02.09.2021
o curwa ale kyrk i to na żelaznych kółkach
..18:15, 02.09.2021
Boli was trolle wielkie Prawo I Sprawiedliwość.
haha18:26, 02.09.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
tak18:52, 02.09.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
zzz18:30, 02.09.2021
Brawo Unia ani grosza dla PiS i Kaczyńskiego.
Jarek18:50, 02.09.2021
Pożar w burdelu, a główny alfons na wczasach?
Madaf18:35, 02.09.2021
Na zdjęciu, to ci którzy najwięcej godzin spędzili na odbudowie przy łopacie, tak?
Purocolor8921:47, 02.09.2021
Jeżeli pumeks to tylko fluorescencyjny firmy Purocolor !
Użytkownik23:12, 02.09.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Blać23:50, 02.09.2021
Dziękuję wszystkim-właściciel Melnoxu.
Użytkownik08:30, 03.09.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik08:34, 03.09.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik09:25, 03.09.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
As19:25, 04.09.2021
To kpina robią sobie zdiecia to na autostradzie to kawałek obwodnicy teraz mamy kolej kolej tylko patrzeć kiedy będą robić jak budynek może wyremontowują A dać😭 im łopaty to by teren wyrównali pod zygzaka kutry łączył osiedle z borkiem
bolo20:42, 04.09.2021
Proszę powiadomić Policję pisowcy ukradli drezyny rowerowe z Uherców Mineralnych w Bieszczadach nr 997 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mix Max10:58, 06.09.2021
Cała ta kolej to dęta lipa. Koszty monstrualne. Tylko kto tym będzie jeździł. Busy co 15 minut, a kolej 4 razy dziennie. Przystanki odległe od miejsc zamieszkania. Koszt dotarcia do stacji, a potem z stacji docelowej np.do strefy pozbawia te połączenia kolejowe sensu. Za taką samą kasę albo za plus kilka złoty jedziemy swoim samochodem na miejsce. Bez czekania, przesiadek itp. W Mielcu nie ma firm oprócz Krono (transport drewna) i Elektrociepłowni (transport węgla) jakie mają potrzeby transportu kolejowego. Koszty dostarczenia towaru na stację załadowczą i koszty transportu z rampy wyładowczej pozbawiają sensu transport kolejowy. Nikt w strefie nie zamawia obecnie zapasów materiałów w ilościach wagonowych. Zapasy materiałów do produkcji są minimalizowane, a ich terminowa i szybka dostawa w mniejszych partiach wyklucza udział kolei. Koszty manipulacji są wyższe niż w przypadku transportu samochodowego. Polska jest za mała, żeby opłacało się bawić z dowozem towarów samochodami do wagonów, ich załadunkiem a następnie wyładunkiem i przewozem samochodami z stacji docelowej do magazynów np. w SSE. Lepiej trzeba było wybudować 2 pasmowy łącznik do autostrady i drogę w kierunku Nowej Dęby lub kupić za tą kasę bilety na busy dla mieszkańców Mielca.
Goofy21:23, 08.09.2021
ci krawaciarze na fotce na tej drezynie ciesza sie jak male dzieci, smieja sie jak *%#)!& do sera, ot cały PIS
PRAWDA21:24, 10.09.2021
TO TRZEBA ZMIENIĆ PANIE MARSZAŁKU !!!!
Największym problemem dziś są niewdzięczne i paskudne "dzieci" które po 20 nie idą do pracy tylko NISZCZĄ RODZINY udając naukę, chorobę i ściemniają byle by HARACZ wziąć od rodziców. Bawić się, kosmetyczki, fryzjerki a ojciec z matką nie mają chleba z masłem za co zjeść mimo że oboje tyrają!!!
Ci młodzi terroryści mają pomoc państwa w niszczeniu swoich rodzin a HARACZ zwany alimentami doprowadza OJCA i MATKĘ do ubóstwa i nędzy a młodsze rodzeństwo bieduje i nie ma równych szans!!!
Rodzice popadają w długi a małolat się bawi i pije piwo z biedry a rodzic tyra od 6.00 do nocy jak NIEWOLIK a na koniec KOP w DUPĘ i DPS !!!!
W całej tej zmowie ktoś powie jak wychowaliście; KPINA KPINA rodzic dziś nic nie może a małolata wspiera kurator, opieka wystarczy że byle co nazmyśla i ludzie tłumaczą się z niczego mino iż rodzeństwo, sąsiedzi i inni potwierdzają i ż rodzice zatroskani, pracujący to PATOLOGIA i tak jest wspierana przez Państwo i POLSKI sąd i chore do cna PATOLOGICZNE prawo alimentacyjne !!!!!
Kiedy zapanuje mądro19:16, 12.09.2021
Śmieszni spośród śmiesznych to jednak tragiczny obraz .
28 11
Ja i moja rodzina
12 8
Nikt bo gdzieniegdzie zapomnieli że przydałby się parking. Zobacz stację Wojsław. Samochód zostawisz na placu zabaw i dalej z buta 😁😁😁😁😁😁😁😁
9 5
na pewno nie ty buraku ty bedziesz szedl z trepa