Wysepki z kostki brukowej, które oddzielały pasy ruchu na ulicy Wolności - przy wjeździe i wyjeździe ze stacji paliw - były zmorą kierowców.
Gdy jeden kierowca chciał skręcić w lewo na teren stacji - ruch na drodze był praktycznie blokowany, bo wysepki skutecznie utrudniały zjechanie na środkowy pas - konieczne było oczekiwanie, aż nadjeżdżające z przeciwka pojazdy ustąpią pierwszeństwa skręcającemu w lewo.
Teraz - po wielu latach - udało się wprowadzić zmianę w tym miejscu. Drogowcy nie tylko usunęli utrudniające codzienną komunikację wysepki, ale - przy współpracy z właścicielem stacji - przebudowali też wjazd na jej teren - jest on wyrównany, dzięki czemu można wjechać na stację paliw znacznie bardziej komfortowo, niż to było dotychczas.
Ta prozaicznie niewielka zmiana, w praktyce czyni wielką różnicę w płynności ruchu na tym odcinku ulicy Wolności.
[ZT]86727[/ZT]
Warto jednak przypomnieć, że wciąż toczy się dyskusja nad potrzebą wprowadzenia kolejnych, już znacznie poważniejszych zmian w ciągu ulicy Wolności. W ubiegłym roku opisywaliśmy cztery kluczowe projekty zmian, które mogą zrewolucjonizować ruch na tej najdłuższej drodze w Mielcu.
Pierwsza z proponowanych zmian to przebudowa skrzyżowania ulicy Wolności z ulicą Kazimierza Wielkiego. Chodzi tu o utworzenie prawoskrętu.
Kolejną potrzebną inwestycją ma być przebudowa skrzyżowania ul. Wolności z ulicą Nową, przy której nadal powstaje zabudowa mieszkaniowa. Kierowcy już od dawna zgłaszają problemy z włączeniem się do ruchu w tym miejscu.
Kolejną planowaną inwestycją jest budowa połączenia ul. Wolności z ul. Królowej Jadwigi. Tę wymusza intensywna zabudowa mieszkaniowa w tym obszarze. Łącznik ma mieć swój wylot w okolicach funkcjonującej od lat stacji paliw - między skrzyżowaniami z ulicą Św. Kingi a Witosa.
Finalnie mówi się też o koncepcji przebudowy ul. Wolności w obrębie przejazdu kolejowego. Magistrat chce, by docelowo powstało tam skrzyżowanie bezkolizyjne. Pojawiały się też głosy, że w tym miejscu powinien powstać tunel pod torami.