Od lutego na stacji kolejowej Mielec rozpoczął się kolejny etap prac. Powstanie nowy peron i przejście podziemne z windami. Prace są elementem rewitalizacji trasy Mielec – Dębica, zwiększającej dostępność kolei na Podkarpaciu. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
W lutym wykonawca rozpoczyna kolejny etap robót na stacji Mielec - budowę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz obiektów. Już zakończono przebudowę jednej grupy torów oraz część przejścia podziemnego.
Wybudowany zostanie peron dwukrawędziowy. Obiekt będzie wyposażony w tablice informacyjne oraz systemem oznakowań i ścieżek naprowadzających dla osób niedowidzących. Będą wiaty, ławki oraz funkcjonalne oświetlenie.
- Budowane przejście podziemne zastąpi kładkę nad torami i zapewni dojście do pociągów. Przejście połączy także osiedla położone po obu stronach linii kolejowej i zapewni mieszkańcom swobodną i bezpieczniejszą komunikację w pobliżu torów. Trzy windy ułatwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
PLK prowadzą reaktywację całej trasy Mielec-Dębica. Efektem prac jest udostępniony dla ruchu towarowego od września ubiegłego roku zmodernizowany odcinek toru Mielec – Kochanówka. Kontynuowana jest wymiana torów między Kochanówką a Dębicą.
Roboty obejmują także sieć trakcyjną, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
- Zaawansowana jest przebudowa peronów na stacjach i przystankach Wojsław, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków. Wyposażane będą w wiaty i ławki. Będzie zapewnione oświetlenie i czytelne oznakowanie. Gotowe konstrukcie peronów są także w Rzochowie, Kochanówce Pustków i w Pustyni - wskazuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
W połowie 2021 roku zakończą się zasadnicze prace na trasie Mielec – Dębica. Linia będzie przygotowana do uruchomienia pociągów pasażerskich i towarowych. Dzięki inwestycji, po 12 latach na podkarpacką linię wrócą pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości podróży regionalnych oraz dalekobieżnych, min. na Lubelszczyznę.
[FOTORELACJA]8449[/FOTORELACJA]
Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r.. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.
Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 PLN.
23 5
Prace są elementem rewitalizacji trasy Mielec – Dębica , Zwiększą się możliwości podróży regionalnych oraz dalekobieżnych, min. na Lubelszczyznę.
24 8
Wreszcie pociągi towarowe ruszą przez Mielec a intrcity przez Kolbuszowę do Warszawy
21 8
W salonie sukien ślubnych już robią miejsce na ławki dla oczekujących na te pociągi
4 0
Fakt - a co z budynkiem dworca?
21 8
"...zwiększą się możliwości podróży regionalnych oraz dalekobieżnych, min. na Lubelszczyznę. " Ciekawe którędy?No przecież nie bedzie kursów to Tarnobrzega.
Do Lublina mam jechać przez Kraków, czy Rzeszów? to już "rowerem" szybciej
11 2
Na pierwszym zdjęciu w galerii pociąg towarowy do Pustkowa i tamtejszych zakładów chemicznych
5 0
a podobno pociagi jezdzą tylko do krono? ktoś się rozmija z prawdą
14 13
A ty co tak rżysz to nawet pociągiem nie jechałeś w życiu i pojęcia nie masz na temat kolei
13 11
trafił się syn kolejarza i dróżniczki
13 7
Dostrzegam tu konieczność wybudowania przynajmniej trzech ROND!
7 6
boli bul że aułdi mogłoby szybciej ...
13 7
Mielec przez niedolne władze i marszałka jest w czarnej .... z koleją autostradą czy drogą klasy s
6 5
Przesunąć Mielec na południe, żeby nie leżał na uboczu głównych ciągów komunikacyjnych...
7 13
Kiedy przed każdą chałupą stoi samochód (a często kilka) może być problem ze znalezieniem chętnych na podróż...
11 7
jak beda parkomaty w Mielcu to wszystko bedzie normalnie bedom pociongi i lud w pociongach
8 14
piękna niegospodarność
taka wielomilionowa inwestycja bez żadnego ekonomicznego sensu
już widzę tysiące ludzi podróżujących do dębicy - każdy tam chce jechać 🙂
w podziemnym przejściu dzikie tłumy się nie zmieszczą
7 10
Na normalny pociąg raczej nie licz raczej jakiś gimbus dla ludu
7 11
ale bedzie obciach ludzi prejezdzajacych przez Mielec.tory super,pendolino a dookola rudery z 70r.
8 2
etam wasze wlodarze jakis cmentarz postawia,niebedzie tak zle
11 2
Trzeba pomyśleć o odcinku Mielec-Padew. Tutaj trzeba jak tylko uda się dogadać z wójtem gminy Tuszów Narodowy ws. przejazdów kolejowych ogłosić przetarg na na remont tego odcinka, gdzie do zrobienia są tak:
* wymiana toru Malinie-Tuszów Narodowy przez Tuszów Mały
* stacja kolejowa w Jaślanach i dokończenie stacji w Chorzelowie
* perony na przystankach kolejowych: Jaślany, Tuszów Narodowy, Chorzelów
* poprawa mostków i przepustów niektórych.
8 1
Na jakiej podstawie takie rzeczy wygadujesz?
Ten odcinek był odnawiany 24 lata temu a same szyny są jeszcze starsze.
1 5
Kilka lat zleci a nowy rząd może nie zechce dopłacać do kompletnie nierentownych połączeń dalekobieznych.
5 2
Jest wyremontowany ten odcinek od 1997 tok, ale w 90 % (Mielec-Malinie i Tuszów Narodowy-Padew Narodowa). Pozostałe 10 % to wspominany odcinek Malinie-Tuszów Narodowy, stacja w Jaślanach i rozjazdy i bocznica w Chorzelowie. Sprawdź zanim coś napiszesz.
15 8
Pani Krysiu PełOwiecka trzeba ruszyć tyłek do Ministra i zadbać o ofertę dobrych pociągów dalekobieżnych dla zwykłych ludzi a nie szlajać się po protestach i zastanawiać się co by tu jeszcze "zantypisować".
Pani Krysiu wiem, że pani tym gardzi ale może by też z marszałkiem pogadać, wykazać swoje zainteresowanie pociągami regionalnymi do Rzeszowa (bezpośrednimi) a nie żeby tu dawano jakiś zeszrotowany rozkład jak dla ludzi drugiej kategorii
2 8
Dalekobiezne? Dla kogo? Ilu pasażerów może dziennie wyruszać z Mielca w szeroki świat? Dębica i (wkrótce) Kolbuszowa czekają!
7 7
Tylko pół roku opóźnienia i być może już we wrześniu muchowóz dotrze do Mielca! A to wszystko za marne 300 mln!
8 12
Hm wszystkich zapraszam do biura europosła Poręby i jemu zadać te wszystkie pytania o opłacalność jego projektu za 300 mil , trybunał stanu będzie miał co robić za 10 lat
14 6
Masz ludzi za durniów czy sam nim jestes?
Co jest złego z naprawie głównej torów do 70 tys. miasta dodatkowo leżącego na szlaku Kraków - Stalowa Wola - Lublin?
Co jest złego w tym, że po remoncie ludzie będą mogli jeździć do Rzeszowa w godzinę w nowoczesnym szynobusie?
A teraz zapier...aj do Skowerońskiej i Wiśniewskiego by zainteresowali się koleją do Mielca by interweniowali w sprawie połączeń na miarę tej modernizacji (prędkość 120 km/h do Debicy, do Krakowa i Rzeszowa po linii numer 91 - 160 km/h)
8 7
Nawet pisowski marszałek nie widzi większego sensu w tej inwestycji i oferuje 4 autobusiki szynowe dziennie...
8 7
Jestem Mielczaninem i cieszę się na ta inwestycję ale ona nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Równocześnie jestem posiadaczem małej działeczki przy linie brzegowej nad zalewem wiślanym koło Tolkmicka. Dlaczego o tym, bo tam jest 2 nietrafiona inwestycja PIS - przekop. Ludziom się mówi, że dla kontenerowców a to ściema. Natomiast właściciele działek i jachtów się cieszą. Turystycznie to + ale płaci cała Polska. Na szczęści ja na tych 2 *%#)!& inwestycjach PIS wygram. Kiedyś zrobię sobie foto na jachcie w kanale przepływowym i podpisze "Dziękuję Podkarpaciu za współfinansowanie tego obiektu". Odmulanie zalewu dla kilku małych barek nie ma sensu a żaden armator nie będzie w Gdańsku przeładowywał drobnicowców na barki a potem w Elblągu na kolej jak może to od razu zrobić w Gdańsku. Z linią kolejowa przez Mielec jest podobnie. Fajnie, że będzie ale racjonalnie tylko szynobusy i towarowe.
8 3
Właśnie dalekobieżne Lublin - Mielec -Kraków też mają tu sens. Plan transportowy zakłada dwie pary połączeń dalekobieżnych przez Mielec. Jeśłi nie będzie torpedowania tej inwestycji przez takich znafców jak Ty może być i więcej niż te dwie pary o ile Skowrońska i Wiśniewski wezmą się do roboty zamiast zajmować się biciem piany ze swoimi parobkami którzy także tu się ujawniają.
3 3
Do bobo ty nim jesteś tak na marginesie bobo bo matematyka gdzie się uczyłeś to byłeś na wagarach a tłumaczyć Ci matematycznie opłacalność tej Lini to mi tobie i tobie podobnym inteligentom się mi niechce i tak tego nie zrozumiecie wasze zaległości z matematyki sięgają przedszkola
Jedno ile kosztował będzie bilet do Krakowa i w jakim czasie do niego dojedzie ten pisowski wynalazek nie przebije ceny busa i czasu
Dziękuję możecie wy czerwone łapki klikać mam nato *%#)!& e
3 1
Dlaczego członkowie opozycji mają mieszać się do wątpliwych pomysłów PiS?
1 1
Na portalu PKP jest info o planowanym przebiciu z Rzeszowa do Łętowni (Przeworsk- Stalowa) dla szybkiej kolei. Będzie to zelektryfikowana cała linia Rzeszów-Stalowa-Lublin-Warszawa. W tym kontekście dalekobieżne z przepinanymi lokomotywami przez Mielec to trochę dziwny pomysł. Polecam sprawdzić mapę kolejową tam widać jak będą jeździć pociągi z Lublina do Krakowa jeżeli powstanie to przebicie.
11 6
co to pkp sie tyle czasu pie....i blisko 3 lata z *%#)!& 30 km torow przeciez to zakrawa na drwine to jakby pkp mialo zrobic krotki odcinek trasy transsyberyjskiej to nigdy by nie ukonczyli takiej roboty tempo maja sakramenckie zreszta jak wszystkie budowy w Mielcu
5 5
Wszystkie prace prowadzone przez PLK w całym kraju to wielomiesięczne opóznienia...
9 9
Wszystko pięknie tylko od początku Poręba obiecywał zelektryfikowaną kolej, a po wyborach została kolej dziewiętnasto-wieczna. "Krowa która dużo ryczy, mało mleka daje".
8 4
Za Skowrońska załatwi wszystko . Nawet budowa Via Carpatia została zatrzymana przez koleżankę tej pani posełki.
7 4
Kłamczuszko!!!
Poręba nie obiecywał elektryfikacji. Natomiast jest ona potrzebna i trzeba robić wszystko by tak się stało. Trzeba pamiętać, że elektryfikację robi się zawsze po modernizacji. Ale już czas by znaleziono na nią środki i ją zaplanowano. Tymczasem jest problem z ogłoszeniem przetargu na odcinek Padew - Mielec które miało mieć miejsce we wrześniu...
3 2
Socjalizm to władza rad i elektryfikacja! Tak mawiał Lenin. Zamiast marzyć, lepiej poczytaj, kiedy drut jest opłacalny i pożądany...
1 0
Jak chcecie zrobic elektyfikacje jak wiadukt nad torami jest za niski?
1 1
I w sumie po co? Czy wievie ze w dzisiejszych czasach sa juz lokomotywy hybrydowe?
3 8
Z 20 tzw. pendolino (w wersji dla 3 świata!) większość obecnie nie kursuje. Wiadomo, zima! Kupowali podobni fachowcy, jak ci, którzy obecnie zajmują się w PKP remontami szlaków.
7 4
Napisz , że Nowak i nie kombinuj.
1 0
Nie do końca tak. Zawiodła infrastruktura, nie same pociągi. Skład nie dojechał więc musieli podstawiać zwykłe co wkurzyło ludzi. Problem to brak niezależnych, szybkich linii. Jeżeli z Rzeszowa wyjedzie pendol i ma jechać 200 lm/h to na odcinku Rzeszów - Dębica nie może być żadnego pociągu. Czyli blokuje ten odcinek, Nie m tak, że jakaś osobówka się toczy i zjedzie w Sędziszowie czy Ropczycach. Tor ma być pusty.
3 2
tory kolejowe beda tez prowadzić do sandomierza
1 0
marzenia
4 2
Ciekawe czy ktos pomyslal by wybudowac wiadukt nad torami bo mamy tylko jeden a przejazdów kilka....po co kolej sprawna jak miasto z ulicami w latach 70 dalej jest
2 2
Wiesz, ile kosztuje budowa wiaduktu lub tunelu? W wielu miastach w Polsce są przejazdy, choć kursuje tam niekiedy ponad sto(!) pociągów na dobę.
1 0
Teraz będzie wlodarz zadał ograniczenia liczby pociągów bo może nie spodoba mu się wizja budowy wiaduktu
1 0
Dostępność komunikacyjną zapewniają pociągi a nie - nawet zelektryfikowane - linie kolejowe lub perony, choćby z windami... Pomiędzy Słupskiem a Ustką kursuje (po remoncie) 14 par pociągów dziennie. Przez pierwsze dwa tygodnie po uruchomieniu marszałek pomorski, w ramach promocji, zaoferował bezpłatną podróż. Jak widać, można i tak.
0 1
Pytanie czy te krzyki opozycji że kolej w Mielcu niepotrzebna że będąc korki w mieście że pociągi będą wozić powietrze itp. pomogą czy zaszkodzą w stworzeniu podobnej oferty? Zobacz też Co wypisują Co poniektorzy zwolennicy opozycji na skyscrapercity.
Więc czy to jest zachęta by stworzyć podobna ofertę jak w Ustce czy by stworzyć tzw zapchajdziurę?
3 0
Pytanie do władz miasta i powiatu do Ortyla co z przejściem w rejonie ślimaka z Osiedla Lotników na Skargi miało być przejście a nic się nie dzieje
2 1
CZY PENDOLINO DOJEDZIE PROSTO DO GDYNII BY MÓC TAM STUDIOWAĆ ???
BRAK PENDOLINO = TE TORY TYLKO ZAWADZAJĄ KIEROWCOM I EWENTUALNIE WOŻĄ WĘGIEL I DREWNO
0 1
Jesteście śmieszni z tymi komentarzami Niby chcecie ekologicznie żyć a nie pasują wam elektryczne pociagi Oj dzieci zacznijcie myśleć głową a nie fb itp Zapytajcie się dziadków jaką dawniej była ekologia i zdecydujcie się na cos
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz