Od początku 2021 roku planowana jest produkcja seryjna oraz sprzedaż modeli N.TRUCK. To modułowy elektryczny pojazd użytkowy o masie całkowitej 3,5 tony, przeznaczony do transportu w obszarach miejskich i przemysłowych.
Jak informuje producent, N.TRUCK może przewozić ładunki do 2 ton, czyli aż dwa razy więcej niż dotychczasowe modele Melex, czy samochody dostawcze znanych marek. N. TRUCK wyposażony w baterie litowe będzie się poruszał z prędkością do 70 km/h, osiągając dystans powyżej 150 km, co umożliwia pracę pojazdu przez całą dobę.
[FOTORELACJA]8188[/FOTORELACJA]
Dzięki kompaktowym rozmiarom, lekkiej konstrukcji i szerokości 1500 mm, pojazd może z łatwością poruszać się w wąskich uliczkach starych miast, czy wewnątrz hal magazynowych, nie zanieczyszczając powietrza.
Model N.TRUCK będzie dostępny w dwóch wersjach: średni z rozstawem osi 2500 mm i długi z rozstawem osi 3000 mm. Modułowa budowa pozwoli na dowolne komponowanie zabudowy, co zwiększy szeroki wachlarz zastosowań pojazdu.
- W związku z globalnym ociepleniem klimatu i zanieczyszczeniem środowiska świat stawia na ekologię. By ograniczyć do minimum emisję, pojazdy spalinowe coraz częściej są zastępowane pojazdami elektrycznymi. Bez emisyjny N.TRUCK może się poruszać w środku pomieszczeń, a także doskonale sprawdza się centrach miast, gdzie obowiązuje zakaz ruchu kołowego pojazdów spalinowych - podkreśla spółka Melex.
Elektryczne pojazdy z linii N.TRUCK będą homologowane w kategorii N1, co umożliwi poruszanie po drogach publicznych.
By zapewnić bardzo dobre właściwości jezdne, model wyposażono w niezależne zawieszenie wszystkich kół. Przednia oś wyposażona jest w kolumny Mc Phersona, zaś tylne zawieszenie posiada wahacze wleczone, a elementem resorującym są sprężyny śrubowe. W zależności od rozstawu osi, promień zawracania dla pojazdu N.TRUCK wynosi od 4,9 do 5,9 m, co wyróżnia go na tle innych pojazdów dostawczych znanych światowych marek. Znaczny prześwit samochodu i bardzo krótki zwis przedni zapewniają bardzo dobre właściwości terenowe oraz sprawne poruszanie się w zatłoczonych aglomeracjach miejskich.
Relatywnie niska masa własna ok. 1 tony oraz bardzo lekka konstrukcja podwozia w stosunku do konwencjonalnych pojazdów, wytrzymałe zawieszenie, lepsze rozłożenie mas oraz napęd na przód (opcjonalnie 4x4) sprawiają, że pojazd może przewieźć ładunki do 2 ton.
Stylistyka modeli z nowej linii N.TRUCK powstała przy współpracy z profesjonalną, polską pracownią projektową. Nowy kształt nadwozia, harmonijne proporcje, dbałość o detale sprawiają, że model N.TRUCK będzie przebojem ostatniej polskiej firmy motoryzacyjnej na rynkach światowych. Nowoczesny design podkreśla przednia lampa 5-funkcyjna. Oświetlenie w pojeździe wykonane jest w technologii LED.
Wyjątkowe wrażenia, jak również komfort na najwyższym poziomie w trakcie jazdy zapewnia przestronna, ergonomiczna kabina. Przeszklone nadwozie gwarantuje bardzo dobrą widoczność i umożliwia obserwację wokół pojazdu, a także pozwala na bardzo sprawne manewrowanie między licznymi przeszkodami spotykanymi w miejskim środowisku. W środku kabiny jest bardzo jasno, a panoramiczna szyba przednia oraz wąskie słupki A zapewniają doskonałą widoczność. Zintegrowany wskaźnik LCD dostarcza kierującym wszelkich niezbędnych informacji.
Fotele wyposażone w 3-punktowe zintegrowane pasy bezpieczeństwa, hamulce tarczowe na każdej osi oraz solidna konstrukcja klatki kabiny pojazdu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa.
Dzięki niskiej platformie można zastosować zabudowy o większej kubaturze. Niski próg załadunku umożliwia szybkie i wygodne załadowanie czy rozładowanie towaru. Niski środek ciężkości zabudowy zapewnia wysoką stabilność w trakcie jazdy.
Melex Sp. z o.o. z siedzibą w Mielcu to światowej klasy producent pojazdów elektrycznych,posiadający w ofercie ponad 100 różnych modeli z linii N.CAR i N.CLASSIC w wersjach: pasażerskie, bagażowe, specjalne, homologowane i bez homologacji, które z powodzeniem można wykorzystywać we wszystkich branżach. Firma zatrudnia około 170 osób. Na świecie firmę reprezentuje szeroka sieć dystrybutorów. Przez 50 lat działalności nasze pojazdy zdążyły zyskać na tyle dużą popularność, że nazwa Melex stała się synonimem produktu w całym segmencie rynku pojazdów elektrycznych.
X11:41, 03.08.2020
Zawieszenie "zaśtylne" to prawdziwa rewolucja!
Jo11:46, 03.08.2020
Tesla Cybertruck to to nie jest..
Ale też jest *%#)!&
JVR11:49, 03.08.2020
Wow! Super! Pewnie zrobi taką międzynarodową karierę jak ten super elektryczny rowerek od tego cwaniaczka. Po 12 tysięcy złotych chce upychać. Prącie jak od Apple! Buhahahahha.
JVR11:51, 03.08.2020
* prawie jak od Apple xD
do JVR17:42, 03.08.2020
prącie było jak najbardziej na miejscu, zaletą tego modelu jest "bardzo krótki zwis przedni" :D
boryna 12:02, 03.08.2020
co z tego prąd z sieci droższy od oleju ze smażalni
Za nic13:50, 03.08.2020
Życzę twórcom i producentowi wielu odbiorców w kraju i za granicą.
Zawisza14:26, 03.08.2020
Ale popolupo nikt tego nie zbuduje gdzie fabryka, badania żadna firma w Polsce nie produkuje baterii, opony michelen blacha od chindusow, płatki z chin i jakie to polskie grupa vv już dawno olała elektryki a wpakowała ciężkie mil euro tylko my stare f16, adelajdy i malowanie t72 tylko tu dziadostwo
Zawisza16:46, 04.08.2020
Widzę po czerwonych łapkach że wam chłopki tvpis mózg wyprali razem z jajami tylko udajecie że program wypali to niestety jesteście w błędzie to tak jak program izera totalna porażka i to też tym to niech się bawią studenci na pierwszym roku automatyki przemysłowej
Pat14:40, 03.08.2020
W środku średniowiecze.
Prąd15:11, 03.08.2020
No to teraz tylko ładować.
bez emisyjny?15:37, 03.08.2020
Ciekawe jak bardzo "bez emisyjny" jest proces produkcji komponentów do tego pojazdu (baterie, plastiki, itp.) Czy czasem ładowanie baterii nie powoduje emisji "gdzieś tam" w jakiejś elektrowni opalanej węglem/biomasą?
Oraz jak bezbemisyjny okaże się recykling baterii czy innych elementów tegoż.
Hahaha21:01, 03.08.2020
Zarobki w Melex-ie też EKO. Zero emisji na konta.😂
Użytkownik21:07, 03.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
oo tuuu21:08, 03.08.2020
╭∩╮(︶_︶)╭∩╮
pytanka15:30, 04.08.2020
A czy jest wersja "zamknięta"?
Kiedy konie w ZAKOPANEM zastąpią?
Buhahahaa19:07, 04.08.2020
O takiego wała !!! A żeby im sie nie udało !!! Na czym jeszcze chcecie forse zbić? Nienażarte sk*****y .
Mick08:13, 05.08.2020
kiedyś chciałem pracować w melexie ale po rozmmowie kwalifikacyjnej zrezygnowałem-i dobrze zrobiłem,z tego co piszą w tej firmie nie jest za dobrze
Środowisko08:29, 05.08.2020
Wyprodukowanie i składowanie potem zepsutych baterii z takiego złomka jest bardziej szkodliwe dla środowiska niż gaz np. takie Ci pseudo ekologia .
2 0
Tesla to se kosztuje