Zamknij

W Mielcu powstał dostawczy samochód elektryczny! [FOTO, WIDEO]

11:33, 03.08.2020 P.C Aktualizacja: 12:09, 03.08.2020
Skomentuj

Firma Melex Sp. z o.o. z siedzibą w Mielcu, jeden z najdłużej działających producentów pojazdów elektrycznych na świecie, z sukcesem zakończyła prace związane z powstaniem nowej linii modelowej o niespotykanych do tej pory parametrach zarówno pod względem użytkowania, trwałości konstrukcji, jak i bezpieczeństwa.

Od początku 2021 roku planowana jest produkcja seryjna oraz sprzedaż modeli N.TRUCK. To modułowy elektryczny pojazd użytkowy o masie całkowitej 3,5 tony, przeznaczony do transportu w obszarach miejskich i przemysłowych.

Jak informuje producent, N.TRUCK może przewozić ładunki do 2 ton, czyli aż dwa razy więcej niż dotychczasowe modele Melex, czy samochody dostawcze znanych marek. N. TRUCK wyposażony w baterie litowe będzie się poruszał z prędkością do 70 km/h, osiągając dystans powyżej 150 km, co umożliwia pracę pojazdu przez całą dobę.

[FOTORELACJA]8188[/FOTORELACJA]

Dzięki kompaktowym rozmiarom, lekkiej konstrukcji i szerokości 1500 mm, pojazd może z łatwością poruszać się w wąskich uliczkach starych miast, czy wewnątrz hal magazynowych, nie zanieczyszczając powietrza.

Model N.TRUCK będzie dostępny w dwóch wersjach: średni z rozstawem osi 2500 mm i długi z rozstawem osi 3000 mm. Modułowa budowa pozwoli na dowolne komponowanie zabudowy, co zwiększy szeroki wachlarz zastosowań pojazdu.

- W związku z globalnym ociepleniem klimatu i zanieczyszczeniem środowiska świat stawia na ekologię. By ograniczyć do minimum emisję, pojazdy spalinowe coraz częściej są zastępowane pojazdami elektrycznymi. Bez emisyjny N.TRUCK może się poruszać w środku pomieszczeń, a także doskonale sprawdza się centrach miast, gdzie obowiązuje zakaz ruchu kołowego pojazdów spalinowych - podkreśla spółka Melex.

Elektryczne pojazdy z linii N.TRUCK będą homologowane w kategorii N1, co umożliwi poruszanie po drogach publicznych.

By zapewnić bardzo dobre właściwości jezdne, model wyposażono w niezależne zawieszenie wszystkich kół. Przednia oś wyposażona jest w kolumny Mc Phersona, zaś tylne zawieszenie posiada wahacze wleczone, a elementem resorującym są sprężyny śrubowe. W zależności od rozstawu osi, promień zawracania dla pojazdu N.TRUCK wynosi od 4,9 do 5,9 m, co wyróżnia go na tle innych pojazdów dostawczych znanych światowych marek. Znaczny prześwit samochodu i bardzo krótki zwis przedni zapewniają bardzo dobre właściwości terenowe oraz sprawne poruszanie się w zatłoczonych aglomeracjach miejskich.

Relatywnie niska masa własna ok. 1 tony oraz bardzo lekka konstrukcja podwozia w stosunku do konwencjonalnych pojazdów, wytrzymałe zawieszenie, lepsze rozłożenie mas oraz napęd na przód (opcjonalnie 4x4) sprawiają, że pojazd może przewieźć ładunki do 2 ton.

Stylistyka modeli z nowej linii N.TRUCK powstała przy współpracy z profesjonalną, polską pracownią projektową. Nowy kształt nadwozia, harmonijne proporcje, dbałość o detale sprawiają, że model N.TRUCK będzie przebojem ostatniej polskiej firmy motoryzacyjnej na rynkach światowych. Nowoczesny design podkreśla przednia lampa 5-funkcyjna. Oświetlenie w pojeździe wykonane jest w technologii LED.

Wyjątkowe wrażenia, jak również komfort na najwyższym poziomie w trakcie jazdy zapewnia przestronna, ergonomiczna kabina. Przeszklone nadwozie gwarantuje bardzo dobrą widoczność i umożliwia obserwację wokół pojazdu, a także pozwala na bardzo sprawne manewrowanie między licznymi przeszkodami spotykanymi w miejskim środowisku. W środku kabiny jest bardzo jasno, a panoramiczna szyba przednia oraz wąskie słupki A zapewniają doskonałą widoczność. Zintegrowany wskaźnik LCD dostarcza kierującym wszelkich niezbędnych informacji.

Fotele wyposażone w 3-punktowe zintegrowane pasy bezpieczeństwa, hamulce tarczowe na każdej osi oraz solidna konstrukcja klatki kabiny pojazdu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa.

Dzięki niskiej platformie można zastosować zabudowy o większej kubaturze. Niski próg załadunku umożliwia szybkie i wygodne załadowanie czy rozładowanie towaru. Niski środek ciężkości zabudowy zapewnia wysoką stabilność w trakcie jazdy.

Melex Sp. z o.o. z siedzibą w Mielcu to światowej klasy producent pojazdów elektrycznych,posiadający w ofercie ponad 100 różnych modeli z linii N.CAR i N.CLASSIC w wersjach: pasażerskie, bagażowe, specjalne, homologowane i bez homologacji, które z powodzeniem można wykorzystywać we wszystkich branżach. Firma zatrudnia około 170 osób. Na świecie firmę reprezentuje szeroka sieć dystrybutorów. Przez 50 lat działalności nasze pojazdy zdążyły zyskać na tyle dużą popularność, że nazwa Melex stała się synonimem produktu w całym segmencie rynku pojazdów elektrycznych.

 

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

XX

4 1

Zawieszenie "zaśtylne" to prawdziwa rewolucja! 11:41, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

JoJo

4 2

Tesla Cybertruck to to nie jest..
Ale też jest *%#)!& 11:46, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mielczanka321123 Mielczanka321123

2 0

Tesla to se kosztuje 15:49, 03.08.2020


JVRJVR

5 5

Wow! Super! Pewnie zrobi taką międzynarodową karierę jak ten super elektryczny rowerek od tego cwaniaczka. Po 12 tysięcy złotych chce upychać. Prącie jak od Apple! Buhahahahha. 11:49, 03.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JVRJVR

2 0

* prawie jak od Apple xD 11:51, 03.08.2020


do JVRdo JVR

0 0

prącie było jak najbardziej na miejscu, zaletą tego modelu jest "bardzo krótki zwis przedni" :D 17:42, 03.08.2020


boryna boryna

3 1

co z tego prąd z sieci droższy od oleju ze smażalni 12:02, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Za nicZa nic

10 0

Życzę twórcom i producentowi wielu odbiorców w kraju i za granicą. 13:50, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZawiszaZawisza

2 7

Ale popolupo nikt tego nie zbuduje gdzie fabryka, badania żadna firma w Polsce nie produkuje baterii, opony michelen blacha od chindusow, płatki z chin i jakie to polskie grupa vv już dawno olała elektryki a wpakowała ciężkie mil euro tylko my stare f16, adelajdy i malowanie t72 tylko tu dziadostwo 14:26, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZawiszaZawisza

0 2

Widzę po czerwonych łapkach że wam chłopki tvpis mózg wyprali razem z jajami tylko udajecie że program wypali to niestety jesteście w błędzie to tak jak program izera totalna porażka i to też tym to niech się bawią studenci na pierwszym roku automatyki przemysłowej 16:46, 04.08.2020


PatPat

5 5

W środku średniowiecze. 14:40, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrądPrąd

4 0

No to teraz tylko ładować. 15:11, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez emisyjny?bez emisyjny?

7 3

Ciekawe jak bardzo "bez emisyjny" jest proces produkcji komponentów do tego pojazdu (baterie, plastiki, itp.) Czy czasem ładowanie baterii nie powoduje emisji "gdzieś tam" w jakiejś elektrowni opalanej węglem/biomasą?
Oraz jak bezbemisyjny okaże się recykling baterii czy innych elementów tegoż. 15:37, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HahahaHahaha

13 0

Zarobki w Melex-ie też EKO. Zero emisji na konta.😂 21:01, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


oo tuuuoo tuuu

1 0

╭∩╮(︶_︶)╭∩╮ 21:08, 03.08.2020


pytankapytanka

2 0

A czy jest wersja "zamknięta"?
Kiedy konie w ZAKOPANEM zastąpią? 15:30, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BuhahahaaBuhahahaa

2 1

O takiego wała !!! A żeby im sie nie udało !!! Na czym jeszcze chcecie forse zbić? Nienażarte sk*****y . 19:07, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MickMick

4 0

kiedyś chciałem pracować w melexie ale po rozmmowie kwalifikacyjnej zrezygnowałem-i dobrze zrobiłem,z tego co piszą w tej firmie nie jest za dobrze 08:13, 05.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŚrodowiskoŚrodowisko

2 0

Wyprodukowanie i składowanie potem zepsutych baterii z takiego złomka jest bardziej szkodliwe dla środowiska niż gaz np. takie Ci pseudo ekologia . 08:29, 05.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%