Profesor Mieczysław Wilk, krajowy ekspert ds. kształcenia i szkolenia zawodowego w branży mechanicznej, od wielu lat wprowadza innowacyjne rozwiązania w edukacji zawodowej. Jego autorskie podejście wyróżnia się interdyscyplinarnością oraz umiejętnym łączeniem różnych dziedzin wiedzy.
Silny akcent kładzie na rozwój metodyki STEAM, która integruje naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. W swojej codziennej pracy dydaktycznej z powodzeniem stosuje nowatorskie metody nauczania, które łączą dydaktykę z elementami zarządzania i organizacji produkcji.
Wykorzystuje m.in. takie narzędzia, jak dekalog Kaizen, diagram Ishikawy, koło Deminga czy metodę 5S.
Dąży do tego, aby uczniowie potrafili samodzielnie oceniać swoje kompetencje, wiedzę i umiejętności społeczne, promując ideę samowartościowania. W nauczaniu kieruje się również zasadami modelu 3Z (Zaciekawienie, Zainteresowanie, Zafascynowanie), wzbogaconego o czwarte „Z” – Zainspirowanie innych nauczycieli do wprowadzania nowatorskich rozwiązań pedagogicznych. Realizuje także model edukacji trójsektorowej, budując trwałą współpracę pomiędzy szkołą, samorządem a środowiskiem biznesowym.
- Dorobek nauczycieli zgłoszonych do obydwu konkursów Głosu Nauczycielskiego był naprawdę wszechstronny – ocenia prof. Stefan M. Kwiatkowski, przewodniczący obydwu składów jury, od początku konkursu Nauczyciel Roku i Nauczyciel Jutr@. – Jesteśmy bardzo zbudowani osiągnięciami dydaktycznymi i wychowawczymi kandydatów w konkursach, ich umiejętnością mądrego wykorzystania nowych technologii, a także współpracą z szeroko rozumianym środowiskiem edukacyjnym. Wybór był wyjątkowo trudny.