Zamknij

Jest potwierdzenie: remont dworca kolejowego w Mielcu coraz bliżej

13:13, 14.09.2022 hm Aktualizacja: 13:35, 14.09.2022
Skomentuj Dworzec PKP w Mielcu. Zdjęcie archiwalne. Dworzec PKP w Mielcu. Zdjęcie archiwalne.

• Jak już informowaliśmy, budynek dworca kolejowego w Mielcu znalazł się na liście obecnie realizowanego Programu Inwestycji Dworcowych z szacunkową kwotą całkowitą 10,1 mln zł. To kolejny, ważny krok do jego rewitalizacji.

• Trwa wstępna część procesu przygotowania inwestycji, po której będzie znany zakres i harmonogram inwestycji. Trwają uzgodnienia PKP ze spółkami kolejowymi, JST, WKZ, gestorami sieci - aktualnie spływają odpowiedzi dotyczące zakresu inwestycji. Rozpoczęcie opracowywania schematów funkcjonalno-przestrzennych zaplanowane jest na październik br.

• - Obecnie osoby, które jeszcze dwa lata temu poddawały pod wątpliwość szanse na remont dworca kolejowego w Mielcu... z dumą ogłaszają jego remont. Cieszę się, że działania moje i rządu Prawa i Sprawiedliwości potrafią przekonać nawet polityków opozycji, tych partii za których rządów zlikwidowano pasażerskie połączenia kolejowe do Mielca, co przyczyniło się do fatalnego stanu miejscowego dworca kolejowego - przekazuje poseł Fryderyk Kapinos w nawiązaniu do informacji o remoncie dworca ogłoszonej przez posłankę Krystynę Skowrońską.

- Potrzeba remontu dworca kolejowego w Mielcu jest oczywista dla mieszkańców Mielca i powiatu mieleckiego. Ten postulat obecny jest już od wielu lat, jednak aby mógł zostać zrealizowany potrzeba było najpierw przywrócić kolejowe połączenia pasażerskie do naszego miasta - przekazuje poseł Fryderyk Kapinos. - Pociągi kursują już na linii Mielec - Dębica, ku końcowi zmierza remont odcinka torów z Mielca do Padwi Narodowej. Remont dworca kolejowego w Mielcu jest coraz bliżej - dodaje. 

Jak przekazuje Kapinos, „o potrzebie zarówno przywrócenia kolejowych połączeń pasażerskich do Mielca, jak również rewitalizacji budynku miejscowego dworca kolejowego mówił już jako radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego w kadencji 2010-2014, w latach 2013-2014 pełniąc funkcję przewodniczącego Komisji Gospodarki i Infrastruktury”.

- W 2018 roku pełniąc funkcję Prezydenta Miasta Mielca rozmawiałem o remoncie dworca kolejowego w Mielcu m.in. z ówczesnym Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Andrzejem Bittelem - informuje poseł.

Jak przypomina, jego pierwszą interpelacją poselską, w grudniu 2019 roku, była ta dotycząca umieszczenia dworca PKP w Mielcu na liście inwestycji w ramach Programu Inwestycji Dworcowych.

Wówczas w odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury można było m.in. przeczytać, że „dworzec kolejowy w Mielcu nie został zakwalifikowany do realizacji w ramach PID na lata 2016-2023 ze względu na zawieszony ruch pasażerski na linii kolejowej nr 25”, jednak „w związku z prowadzoną obecnie przez PKP PLK S.A. rewitalizacją linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew - Mielec - Dębica, modernizacja dworca kolejowego w Mielcu została wpisana przez PKP S.A. na listę planowanych zadań inwestycyjnych PKP S.A. na lata 2021-2027.”

- Pod koniec września 2021 roku Mielec odwiedził Premier Mateusz Morawiecki. Po konferencji prasowej przy dworcu kolejowym rozmawialiśmy o potrzebie remontu jego budynku. Premier zgodził się co do potrzeby rewitalizacji budynku i zapewnił mnie o wsparciu dla tego przedsięwzięcia – wspomina dzisiaj poseł Kapinos.

Polityk przypomina też, że w styczniu br. odbyło się jego spotkanie z członkiem Zarządu PKP S.A., Ireneuszem Maślanym, na temat potrzeby gruntownej modernizacji dworca kolejowego w Mielcu wraz z dostosowaniem budynku dla osób niepełnosprawnych. Uchwałą Zarządu PKP S.A. z dnia 2 sierpnia br., dworzec kolejowy w Mielcu został włączony do obecnie realizowanego Programu Inwestycji Dworcowych.

We wtorek, 13 września odbyły się natomiast spotkania posła Fryderyka Kapinosa z Andrzejem Adamczykiem, Ministrem Infrastruktury; Andrzejem Bittelem, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Infrastruktury oraz Ireneuszem Maślanym, Członkiem Zarządu PKP S.A.

- To były dobre rozmowy na temat obecnej sytuacji związanej z remontem dworca kolejowego w Mielcu - ocenia poseł Fryderyk Kapinos. - Miałem okazję podziękować za dotychczasowe działania oraz omówić kolejne w tej sprawie - dodaje.

- W sprawie dworca kolejowego w Mielcu spotkaliśmy się z Panem Posłem Fryderykiem Kapinosem kilkanaście razy. Prowadzimy rozmowy o tej sprawie od czasów, gdy Pan Poseł pełnił funkcję Prezydenta Miasta Mielca  - mówi wiceminister Andrzej Bittel. - Sukcesywnie stawiane są kolejne kroki zmierzające do rewitalizacji mieleckiego dworca kolejowego - dodaje.

W podobnym tonie wypowiada się Ireneusz Maślany. - Od dłuższego czasu rozmawiamy z Panem Posłem Fryderykiem Kapinosem na temat postępów prac nad przystąpieniem do realizacji remontu dworca kolejowego w Mielcu. To właśnie na wniosek Pana Posła wykonaliśmy analizę, która potwierdziła słuszność rewitalizacji tego obiektu - podkreśla.

Dworzec PKP Mielec został wprowadzony do bieżącego Programu Inwestycji Dworcowych z szacunkową kwotą całkowitą 10,1 mln zł. Trwa wstępna część procesu przygotowania inwestycji, po której będzie znany zakres i harmonogram inwestycji. Trwają uzgodnienia PKP ze spółkami kolejowymi, JST, WKZ, gestorami sieci - aktualnie spływają odpowiedzi dotyczące zakresu inwestycji. Rozpoczęcie opracowywania schematów funkcjonalno-przestrzennych zaplanowane jest na październik br.

- Obecnie osoby, które jeszcze dwa lata temu poddawały pod wątpliwość szanse na remont dworca kolejowego w Mielcu... z dumą ogłaszają jego remont. Cieszę się, że działania moje i rządu Prawa i Sprawiedliwości potrafią przekonać nawet polityków opozycji, tych partii za których rządów zlikwidowano pasażerskie połączenia kolejowe do Mielca, co przyczyniło się do fatalnego stanu miejscowego dworca kolejowego - podsumowuje poseł Fryderyk Kapinos.

(hm)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(14)

Brawo Brawo

12 8

Brawo! To są konkrety. 13:41, 14.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

..

7 5

Przynajmniej będą mieli gdzie nocować mieleccy kloszardzi, bo w windach jest niewygodnie. A tak to cisza i spokój od 16:05 do następnego odjazdu o 6:03 albo przez całą sobotę, można się wyspać. 14:18, 14.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HisHis

9 0

Ciekawostka:
Dworzec otwarto: 30 października 1887
14:19, 14.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

10 MLN10 MLN

11 9

Nie jestem przeciw, ale tak na logikę to po co ten dworzec PKP?
Ludzie mogą skorzystać z poczekalni dworca autobusowego (który jest obok tunelu na perony),
Bilety można kupić on-line albo postawić biletomat dla innych.. 14:27, 14.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wrublewski ZbigniewWrublewski Zbigniew

5 3

ja tez nie jestem przekonany, jednoczesne funcjke dworca kolejowego i autobusowego powinien pełnić jeden budynek istniejacego dworca autobusowego, dlaczego tak nie moze być? 20:29, 14.09.2022


10 MLN10 MLN

11 6

Niech Ci co klikają łapkę w dół, wytłumaczą mi po co ten dworzec?
Aby ludzie mieli gdzie poczekać -> NIE, ponieważ jest takie miejsca po drugie stronie tunelu (dworzec PKS)
Aby ludzie mogli kupić bilet -> NIE, ponieważ bilety można kupić on-line lub np. można postawić tani biletomat.
10 MLN to dużo pieniędzy. Ludzie co z Wami? 15:19, 14.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ubuubu

5 3

Masz racje, problemem jest to że PKP ma masę kasy i musi na coś to wydać, remont tego dworca z logicznego punktu widzenia nie ma sensu, te kilka szynobusów można obsłużyć z dworca autobusowego, a bilety kupuje się i konduktora w pociągu, tak, tam jest maszynista, konduktor i chyba jeszcze (przynajmniej na początku był) kierownik pociągu, na bogato 3 ludzi, a pasażerów czasem mniej. Brak tu jest współpracy pomiędzy miastem a PKP, ale z winy kolei, można było zrobić tak jak w Kolbuszowej, wspólny dworzec, to że się wyremontuje dworzec to nie koniec, potem trzeba pokryć koszty funkcjonowania, a te są niemałe, ochrony, sprzątania, przecież teraz jest tam po prostu w przejściach brudno, taki dworzec wybudowano w Sanoku, teraz mają problem go utrzymać. 17:26, 14.09.2022


do 10 mlndo 10 mln

7 11

również możesz się zapytać po co nam tory i pociąg w mielcu ,jak mozna samochodem pojechać , *%#)!& pytanie zadajesz .
1 . ludzie starsi wolą tradycyjne metody kupowania biletów , a najwięcej jeżdzą właśnie emeryci.
2, dworzec pkp to dworzec pkp . dworzec autobusowy to dworzec autobusowy
17:36, 14.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

10 mln10 mln

4 2

Ciekawe czy był by Pan skłonny na taki wydatek jak by to były stricte Pana pieniądze (10 MLN PLN)
1. Jeśli tradycyjna metoda sprzedaży biletów to doliczmy jeszcze pensje dla zapewne dwóch Pań które będą pracować w tradycyjnej kasie.
2. To już chyba jest żart, więc pozostawię bez komentarza ten punkt. 23:19, 14.09.2022


BrawoBrawo

11 7

Skoro miasto nie jest w stanie nic innego zaproponować to niech remontują tak jak było do tej pory.
Pan wuefista sabotuje wszystko co robi pis a jego pieski tu szczekają że dworzec niepotrzebny. Pewnie PSL-owcy też będą kwiczeć a potem pan wojewódzki radny byznesmen będzie wstęgę przecinał i *%#)!& filmiki nagrywał. Cynicy!!!! 18:22, 14.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SmoczaninSmoczanin

9 0

Jeśli w ciągu najbliższych 5 lat Mielec będzie skomunikowany linią kolejową z Warszawą, pomorzem (Trójmiasto i Szczecin) i Wrocławiem to ma to jakiś sen - choć na siłę i dla zapobieżeniu niszczenia budynku dworca, Poza tym to tylko tuba dla "pracowitości" posła. 20:43, 14.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POLECAMY POLECAMY

2 0

NAJLEPSZY PROGRAM JAK BY PENDOLINO NIE RUSZYŁO :)

https://www.polsatplay.pl/program/polacy-za-granica/ 22:48, 14.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do robotydo roboty

0 1

My placimy podatki a oni pisza takie wypociny za nasze pieniadze.. co za moda na samochwalki. Do roboty bo zyjecie z naszych podatkow i jestescie naszymi slugami. Tak macie nam sluzyc bo Was oplacamy. Gdzie te drogi do A4 DK 9 73 i 94 gdzie tory z Kolbuszowej do Staszowa?? Juz zapomnieli co pisali do mediow. Gdzie DDR przy obwodnicy gdzie tymczasowe przejazdy przez tory na SSE... 21:48, 15.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

voltvolt

0 0

Powinni sprzedać ten budynek w ręce prywatne a nie remontować. Po co komu dwa dworce skoro jest przejście podziemne? Będą sobie przez tory w oczka patrzeć ci w budynku po stronie osiedla i ci w budynki po stronie starówki a potem pędem wszyscy biegiem tunelem pod torami do pociągu którym nikt nie jeździ 🤣. No chyba że to dworzec dla oczekujących na pociąg z węglem lub drewnem na strefę. 11:59, 16.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%