Zamknij

Prace na trasie Mielec - Padew. Inwestycje za 106 mln zł

11:13, 24.05.2022 mb Aktualizacja: 11:20, 24.05.2022
Skomentuj Fot. PLK Fot. PLK

• Nowe perony w Chorzelowie, Tuszowie i w Jaślanach zapewnią podróżnym dogodny dostęp do pociągów oraz wyjazd, m.in. w kierunku Mielca, Padwi i Dębicy.

• Wiadukt drogowy oraz przejście podziemne dodatkowo ułatwią komunikację obok linii kolejowej w Mielcu.

• Prace warte 106 mln zł realizowane są przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków unijnych z RPO Województwa Podkarpackiego.

Po przywróceniu połączenia kolejowego z Mielca do Dębicy, reaktywowany jest kolejny odcinek Mielec - Padew. Inwestycje zwiększają dostępność do kolei i likwidują wykluczenie komunikacyjne.

Na objętym pracami odcinku budowane są perony w Chorzelowie, Tuszowie i Jaślanach. Widać konstrukcje nowych obiektów. Perony będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.


Fot. PLK 

Budowany jest wiadukt drogowy nad linią kolejową w Mielcu przy ul. Sienkiewicza. Prace rozpoczęły się od konstrukcji przyczółków. Wiadukt zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikację drogową.

Nowe przejście podziemne w rejonie stacji kolejowej w Mielcu ułatwi komunikację pieszym. Pod koniec roku mieszkańcy zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Trakt w ciągu ulic Drzewieckiego - Skargi, połączy osiedla po przeciwległych stronach stacji.

Inwestycje PLK za 106 mln zł netto realizowane są w ramach projektu : „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica”. Projekt wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Dotychczas podpisano już umowy na prace za ponad 323 mln zł netto.

(mb)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

NowyNowy

5 6

Kiedy rusza prace przy budowie nowego przejścia pod torami na starym ślimaku??? Bo z tego co wiadomo to miały rozpocząć się w marcu jest już koniec maja a tu cisza... 11:30, 24.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HdhdhHdhdh

17 0

Jest budowane można podjechać i zobaczyć 12:34, 24.05.2022


reo

muponmupon

15 6

"Po przywróceniu połączenia kolejowego z Mielca do Dębicy"

Za króla Ćwieczka były lepsze połączenia. Tera lepiej furmanką jechać - szczególnie w sb i nd. Ortyl to jednak niezły ..... A ci pseud radni którzy się reklamowali przy peronach w Mielcu do wyp... nia na zbity pysk. 11:51, 24.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SilsuSilsu

3 6

I przy okazji zniszczono zabytkową stację kolejową w Chorzelowie... 13:41, 24.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wacekwacek

3 9

Co to za trasa od Padwi, jakie pociągi będą jeżdzić. Nawet z ruskiego toru towarów nie będzie. Pieniądze wyrzucone w błoto. Jeszcze kwestia prac na torach. Po zdjęciu szyn i podkładów przez 2 tygodnie poprawiali nasyp z kamienia, ugniatali go a teraz kamień zdjęto do gołej ziemi i wywieziono i utwardzają podłoże cementem. Mistrzostwo. Ktoś coś przespał czy za dużo kasy jest na ten remont.
14:24, 24.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Goździk1993Goździk1993

5 2

Z tego co podawał "Strzelec_MC" na skaju to zamknięcie torowe jest 4 września br. 14:31, 24.05.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Goździk1993Goździk1993

6 0

Znaczy się jest do 4 września tego roku. 14:32, 24.05.2022


Goździk1993Goździk1993

9 0

Ciekawe kiedy ruszy remont odcinka Padew - Tarnobrzeg (Ocice). 14:37, 24.05.2022


partia ksiegowych i partia ksiegowych i

2 3

Dotychczas podpisano już umowy na prace za ponad 323 mln zł netto... gdy za PO byl kosztorys na ok 300 mln to prawe fachowcy wyliczyly ze 200 wystarczy... a tu 500 braknie... to samo bylo z hala 20:47, 24.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

3 2

Za ten cały odcinek Dębica-Padew mogli by zrobić nowa trasę z Mielca do Kolbuszowej i dalej do Rzeszowa. Dlaczego nikt nie pomyśli o takiej trasie pociągów? 23:00, 24.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pucekpucek

3 1

Są takie plany tyle, że Ortl mówi, że to dopiero jak zrobią linię Jasło - Dębica. Ten koleś świadomie odciąga to wszystko ad calendas grecas.... Sami pomyślcie jakie to szkodliwe gupie myślenie.... 23:29, 24.05.2022


Mieszkaniec Mieszkaniec

1 6

Pieniądze wyrzucone w błoto. Trasa nierentowna, bilety będą drogie a poza tym co to za interes dojechać do pracy w okolice ulicy kosmonautów i spacerkiem lub biegiem iść pod bramę główna. No chyba że wykupie drugi bilet i pojadę MKSem. 06:04, 25.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Amigor 123DdAmigor 123Dd

6 0

Niestety sposób w jaki linia jest rewitalizowana sprawi ,że przez wiele najbliższych lat nie będzie możliwe ułożenie jakiejkolwiek sensownej ofert między miastami oraz między stacjami węzłowymi na przesiadki...sąsiednia linia przez Kolbuszową była remontowana od razu w całości co pozwoliło na puszczenie skromnej , ale jednak, oferty międzymiastowej...
Linia mielecka jest poszatkowana i robiona po kawałeczku ...nie pozwala to na ułożenie sensownego rozkładu jazdy.... teraz nawet rok po otworzeniu znów jest zamknięta dla przewozów towarowych i Mielec jest ponownie rozjeżdżany przez ciężarówki...
Teraz mamy remont odcinka Mielec-Padew....ale niech Padew-prawie miasteczko się nie cieszy ...ich stacja nie jest remontowana i NA PEWNO nie skorzystają z pociągów...coś słabo gmina i jej władze naciskają PKP -albo wcale...pewno za 2 lata znowu będzie zamknięcie na remont odcinka Padew-Chmielów , a za kolejne 2 lata Sobów-Stalowa Wola...

Reasumując , ktoś ma alergię na Mielec... wszystkie pociągi dalekobieżne są trasowane przez Rzeszów i Stalową Wolę....nawet nasze Hetmany nadrabiają ok 12o km aby jechać przez Leżajsk...wielka szkoda ale wieszczę ,że przez najbliższe 10 lat będziemy mieli tylko 4 opary szynobusów bez dalekobieżnych ,a
sąsiednie ,ościenne miasta mają wiele par...szkoda frekwencja jest i ludzie by jeździli gdyby było z 7-8 par pociągów , w tym też te dla drugiej zmiany...w soboty dla studentów.
Tak jak zawsze piszę , nic nie stoi na przeszkodzie aby uruchomić kilka par bezpośrednich pociągów z Mielca do Rzeszowa przez Dębicę i ze 2 do Krakowa...ktoś ma alergię na Mielec...
Mielec ma kolej ale jakoby jej nie było ,nadal musi jeździć samochodami i autobusami...a jeszcze raz przypomnę ,że sąsiednie , mniejsze miasta mogą bez problemu korzystać z większej liczby połączeń, one też mają te same środki komunikacji co my ale województwo tam jednak rozwija siatkę połączeń....tak wygląda , na razie sprawiedliwy i zrównoważony transport po podkarpacku...miejmy nadzieję , że każdy beton kiedyś kruszeje i kiedyś będzie lepiej...pozdrawiam 08:32, 25.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%