Rewitalizacja linii kolejowej Mielec - Dębica to także budowa przystanków i stacji kolejowych. Sporo zmian zajdzie w okolicy mieleckiego dworca.
Na stacji Mielec powstaje m.in. dwupoziomowe przejście podziemne, które zastąpi dotychczasową kładkę nad torami. Podróżni zyskają łatwiejszy i bezpieczniejszy dostęp do pociągów. Dostępność na stacji zwiększy również dodatkowe przejście pod torami - przy ul. Jagiellończyka.
Jak zapowiada PKP Polskie Linie Kolejowe oba bezkolizyjne przejścia mają być udostępnione dla mieszkańców w połowie przyszłego roku.
Pasażerowie łatwiej wsiądą do pociągu z nowego peronu. Będzie on wyposażony w wiaty, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. W komunikacji na stacji pomogą trzy windy. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będą linie naprowadzające na powierzchni peronów.
Na potrzeby budowy tunelu przy ulicy Głowackiego wcześniej został wyburzony stary kolejowy magazyn. W planach jest też rozbiórka kładki nad torami.
[ZT]58715[/ZT]
mick12:26, 23.09.2020
wreszcie cywilizacja dojdzie do miasta brawo PIS cala PL sie smiala ze takie miasto 60tys.a zatrzymane w 1980r. 12:26, 23.09.2020
Jtd mc12:26, 23.09.2020
A co z Dworcem. Koncepcja wspólnego Dworca dla pociągów i komunikacji samochodowej była wg mnie najlepszym rozwiązaniem. Jak będzie to finalnie wyglądało? Ktoś z Miasta wie? 12:26, 23.09.2020
jb to12:26, 23.09.2020
Przejście podziemnie dla alkoholików i narkomanów, żeby mieli gdzie robić schadzki. Good job! 12:26, 23.09.2020
mick12:38, 23.09.2020
no widzisz jak dbaja o ciebie 12:38, 23.09.2020
Walkiria14:20, 23.09.2020
Maruda zawsze będzie marudą nic mu się nie podoba. Wszędzie widzi problemy. 14:20, 23.09.2020
Zdziwiony 13:09, 23.09.2020
To pociągów w grudniu nie będzie? W kwietniu taki podawano termin! Aha... przed wyborami... 13:09, 23.09.2020
Goździk2712199313:29, 23.09.2020
Przejście podziemne na pewno będzie dobre dla osób, które mają lęk wysokości. Bo przez kładkę takie osoby nie dały radę przejść albo przechodziły z bardzo wielkim trudem. 13:29, 23.09.2020
kler17:07, 23.09.2020
A co Ty takie bzdury wypisujesz, zajmij się czymś konkretnym 17:07, 23.09.2020
do kler11:06, 24.09.2020
To ich nie czytaj jak uważasz, że *%#)!& I samemu głupot nie wypisuj. 11:06, 24.09.2020
Brys14:06, 23.09.2020
Tym przejściem bedzie przechodzić kilka osób dziennie . Istniejące przez tory jest bezkonkurencyjne. W tym samym czasie wszyscy bedziemy stać w korkach na przejazdach. 14:06, 23.09.2020
do Brys14:46, 23.09.2020
kilka osob to teraz przechodzi bo niema pociagow jak uruchomia pociagi ruch wzrosnie to proste nikt nie bedzie zasuwal kilkaset metrow zeby przez tory przejsc to chyba logiczne 14:46, 23.09.2020
Brys08:18, 24.09.2020
Wasze Sny o potędze mnie śmieszą. Wam sie wydaje że tu będą śmigać pociągi w te i wewte... Nie będzie dotacji do linii i tylko od czasu do czasu pojedzie pociąg z formaldehydem i drewnem do Kronowoodu a Wam drodzy mielczanie zostanie zaszczane podziemne przejście . No i korki przed szlabanami od czasu do czasu czyli codziennie o 15.05. 08:18, 24.09.2020
Icek14:18, 23.09.2020
Ale fajnie,pedolinia 14:18, 23.09.2020
ktos 16:00, 23.09.2020
tam prędzej żule będą się schodzić , niż prędzej ktoś tamtędy przejdzie
takie przejścia podziemne powinny być w kilku miejscach np. koło hali targowej , Tamtędy więcej ludzi z rynku idzie na hale targową 16:00, 23.09.2020
Brys08:20, 24.09.2020
dokładnie . To przejście jest znikąd do nikąd. Kto tamtedy ma niby chodzić? 08:20, 24.09.2020
Jacek17:02, 23.09.2020
A na to wszystko nasz kochany urząd miejski odłożył plany rewitalizacji dworca do szuflady , a długo zapowiadana likwidacja starych bud z dotychczasowego dworca nie powiodła się. 😠 Ogólnie zero pomysłów władz miasta na cokolwiek.😡 17:02, 23.09.2020
aha17:38, 23.09.2020
dworzec, kolego doinformowany był, jest i będzie własnością PKP. nie prezydenta, nie urzędu miasta, nie starostwa, tylko PKP. ale każdy pomysł by dowalić Wiśni jest OK, prawda? 17:38, 23.09.2020
Do Jacka20:57, 23.09.2020
Od października nawet gazety się nie kupi na dworcu ,bo nie będzie kiosku ,co władze miasta na to ,chyba nic !!!!! 20:57, 23.09.2020
Kosynier06:30, 25.09.2020
Temu pajacowi z urzędu miasta nie da się dowalić bo on sam się na każdym kroku błaźni. Gorszego prezydenta Mielec nie miał, już nawet Chodor był lepszy. Wielką tragedią dla rodziny ale również dla Mielca była Śmierć prezydenta Kozdęby - od tego czasu jest coraz gorzej. 06:30, 25.09.2020
BUBEL17:23, 23.09.2020
Co to za bubel?! Peron w Mielcu jest za krótki. Modernizacja całej linii Ocice -Mielec - Dębica za ponad 600 mln zł. a część dłuższych pociągów nie będzie mogła przejeżdżać przez Mielec bo peron jest za krótki!!! - Np. dwa razy krótszy niż w Kolbuszowej i Dębicy i o jedną trzecią krótszy niż w Chmielowie i Tarnobrzegu!!! 17:23, 23.09.2020
X18:16, 23.09.2020
I co z tego że w Kolbuszowej i Tarnobrzegu jest 2 razy dłuższy peron? Jeździ tam jeden pociąg dalekobieżny któremu spokojnie wystarczyłby 200m peron. 200m to jest 8 wagonów. Poważnie myślisz że dłuższe pociągi by jeździły przez Mielec gdyby peron był dłuższy? No chyba nie. Zwłaszcza że Dębica służy za centrum przesiadkowe. 18:16, 23.09.2020
BUBEL21:48, 23.09.2020
Czytaj ze zrozumieniem! Po pierwsze nie napisałem że peron w Tbg jest 2x dłuższy. Po drugie nie napisałem, że zestawienie składu pociągu pospiesznego przez Mielec w zwykłe dni przekroczy długość 200 metrów. Po trzecie linia przez Kolbuszową nie generuje absolutnie takich potoków jak magistrala przez Dębicę, Kraków. Masz jakąś wiedzę na ten temat ale nie do końca praktyczną. Żeby się wypowiadać na te tematy powinieneś wiedzieć, że na magistrali nawet w szczycie weeekendowym jeżdżą regularnie pociągi 8-12 wagonowe. Nie wspominam już o świętach kiedy ruch zwiększa się w sposób bardzo znaczący.
Osiem wagonów na 200 metrowym peronie da radę ale jest kilka "ale" które dyskwalifikują Twoje wywody: po pierwsze lokomotywa musi całym obwodem być usytuowana poza obrębem peronu co niekoniecznie się ziści. Po drugie nowe wagony (na 160 km/h która obowiązuje na magistrali ) są trochę dłuższe niż te starsze i w takim przypadku na 200 metrowym peronie zmieści się tylko 7 takich wagonów (26,4 x 8 = 211,2 m.).
Pomijam z litości dywagacje o jakimś bliżej nieokreślonym centrum przesiadkowym w Dębicy bo to z wielu powodów całkowite science fiction w porównaniu z dobudowaniem 100 m. peronu w Mielcu 21:48, 23.09.2020
Mechanik 23:12, 23.09.2020
LK25 nie jest magistralą i na wzmożony ruch pociągów się nie zanosi. Na dodatek większość składów dalekobieżnych to obecnie 5, 6 wagonów... bez problemów się zmieszczą, o ile rzeczywiście w końcu pojadą przez Mielec. 23:12, 23.09.2020
BUBEL23:29, 23.09.2020
A skąd te pociągi dalekobieżne mają przyjechać jak nie z linii magistralnej, tj. od Wrocławia, Krakowa?
Cyt.: "Na dodatek większość składów dalekobieżnych to obecnie 5, 6 wagonów..."
Chcesz szykować linię za 600 mln zł. pod ruch z czasów pandemii?
A poza tym większość to nie znaczy wszystkie.
Peronu nie buduje się pod większość pociągów tylko pod wszystkie - powtarzam - także te w święta!
- Myśl logicznie! 23:29, 23.09.2020
BUBEL23:33, 23.09.2020
Cyt.: "LK25 nie jest magistralą..."
Nie przeinaczaj! Czytaj ze zrozumieniem! Nigdzie nie napisałem, że LK 25 jest magistralą. 23:33, 23.09.2020
ert20:22, 23.09.2020
Remont starego dworca PKP dla kilku szynobusów dziennie to wyrzucenie pieniedzy w błoto, wyremontowany dworzec trzeba utrzymac zapewnić ochronę , sprzątanie, kto za to zapłaci ?. Przynajmniej mieleccy kloszardzi bedą mieli dobre miejsce do odpoczynku bo z dworca autobusowego są usówani. 20:22, 23.09.2020
Popieram!23:25, 23.09.2020
Wiele miast ma problemy, co zrobić z dworcami kolejowymi... Na dodatek Mielec nie będzie stacją węzłową, oczekiwanie na przesiadkę z jednego pociągu na drugi nie wchodzi w grę. 23:25, 23.09.2020
z.21:03, 23.09.2020
Aja jestem przeciwko tym pociągom. Dziś czekałem przed szlabanem z 10 min, bo wyładowany węglem pociąg musiał mieć zamknięty szlaban z 5 min wcześniej i ze 3 min po przejeździe dalej szlabany były zamknięte. Po cholerę te wynalazk przecież osobowe i tak padną za trochę. 21:03, 23.09.2020
Pomyśl21:58, 23.09.2020
Może dzięki tym 5 minutom przed i 3 minutom po .....żyjesz ! 21:58, 23.09.2020
Głowa do góry! 23:19, 23.09.2020
Ruch pociągów będzie tak "intensywny", że tylko przy wyjątkowym pechu trafisz na opuszczoną zaporę! Co do szynobusów, mam podobne obawy odnośnie frekwencji, ale czas pokaże, czy przypadkiem nie wpakowano w błoto prawie 300 mln. 23:19, 23.09.2020
pierw01:47, 24.09.2020
Dlaczego to przejście będzie dwupoziomowe? Nie może być jednopoziomowe? 01:47, 24.09.2020
Silsu08:44, 24.09.2020
szynobus powinien być na strefę, inaczej nikt tymi torami nie będzie jeździł, poza składami odpadów do jednej z fabryk 08:44, 24.09.2020
z.09:24, 24.09.2020
Jak taki "mondry" jesteś to napisz po kiego czorta szlabany są zamknięte jak pociąg zniknął już w sinej dali? To jeżdzą po jednym torze w dwie strony i na trzeba uważać?? 09:24, 24.09.2020
Marcin10:28, 24.09.2020
Przejścia zarówno jak i tory kolejowe okażą się zmarnowanymi pieniędzmi. Ta linia kolejowa nie ma szans być rentowna bez gigantycznych dotacji z budżetu Państwa. Kampanie wyborcze posła Poręby rozbudziły nadzieje ale rzeczywistość jest inna. Ta linia nie bez powodu umarła. 10:28, 24.09.2020
Brys11:18, 24.09.2020
dokładnie , zmieni sie władza tory zarosną mchem 11:18, 24.09.2020
Rzeszow10:47, 24.09.2020
To prawda durnie z Rzeszowa blokują rozwój tej linii fundując nam bidaremont za setki miliony zł. czego przykładem są zbyt krótkie perony w tym szczególnie ten w Mielcu. 10:47, 24.09.2020
Tylko 10:49, 24.09.2020
Ale przecież poc posp. zatrzymywał się w Chmielowice i Baranowie. Tam też peronik krociotki jak navWojslawiu? 10:49, 24.09.2020
brys11:22, 24.09.2020
hmm , czyli że najpierw wybudują przejście podziemne do nieistniejącego Dworca a potem Dworzec ? To nie lepiej byłoby rozbudować Dworzec autobusowy (o ile wogóle to potrzebne) i nie budować za milony przejscia? 11:22, 24.09.2020
Pomysłowy 12:02, 24.09.2020
Spokojnie. Zbuduje się okazały dworzec a ponieważ podróżnych nie będzie, przebuduje się go na... muzeum lotnictwa! 12:02, 24.09.2020
Ciekawski 11:40, 24.09.2020
10 lat temu chętnych na podróż pociągiem brakowało. Teraz radośnie zrezygnują z wygody i wysiądą z aut? 11:40, 24.09.2020
BUBEL13:51, 24.09.2020
APEL DO MARSZAŁKA!!!
Popieram z całego serca remont ale dlaczego Mielec będzie mieć peron dwa razy krótszy niż Kolbuszowa i o 1/3 krótszy niż taki Chmielów czy Tarnobrzeg? To niesie poważne konsekwencje. Długie pociągi z linii magistralnej od/do Wrocławia przez Kraków nie pojadą przez Mielec tylko przez Rzeszów ze względu na ograniczenia techniczne stacji Mielec!!! Będziemy mieć jakieś ogryzki/resztki w krótszych gorszych relacjach, jeśli w ogóle!
Obudźcie się ludzie bo szykują nam trochę bubla aczkolwiek remont oczywiście cieszy!
Panie Marszałku czy nie da się jeszcze dobudować tych 100 metrów peronu w Mielcu co polepszy warunki techniczne stacji Mielec w zakresie ruchu pasażerskiego?
Bardzo proszę o interwencję ludzi którzy mają jakiś dostęp do Pana Marszałka czy posłów celem przeanalizowania problemu! 13:51, 24.09.2020
mm14:28, 24.09.2020
Rzeszów nas dyma z wszystkich stron kolej , autostrada , lotnisko , s 19 14:28, 24.09.2020
ada,,m15:52, 24.09.2020
w jakim miesiącu będzie jezdził ten pociąg 15:52, 24.09.2020
dworca nie bedzie 15:57, 24.09.2020
prawdopodobnie wszystkie te inwestycje na dworcu Mieleckim zostana zrobione na zasadzie ,,odpie...l sie,, czyli po lepkach.A to ze peron bedzie kruciutki to widac ze ci co buduja to juz z gory zakladaja ze na lini debica-tarnobrzeg beda jezdzic same male szynobusy i pociagi prawdopodobnie urzad marszalkowski w rzeszowie nie pozwoli do tego by ta linia obslugiwala silny ruch kolejowy dlatego buduja ta linie w minimalistycznym stopniu by nie odgrywala zadnej roli to przez rzeszuf maja przebiegac wszystkie pociagi. 15:57, 24.09.2020
dokladnie17:49, 24.09.2020
Tak wlasnie jest . Tzn go.Wno jest i go.Wno będzie. Myślą, że Mielec to frajerzy - wszystko można im sprzedać a potem po roku zawieszą przewozy jak Ortyl zostanie zdetronizowany i będzie ci. .Pa. a nie kolej. Potem te same dyrektory ktore dzis robia ten bur... del będą sie smiac prosto w oczy "pisiorom" gdy ich *%#)!& a kolej mielecka zdechnie albo będzie zdychać pomalu bo w centrum przesiadkowym frekwencja na dobe wyniesie ca 5 pasażera wynurzajacych sie z 3 par zdezelowanych szynobusikow 17:49, 24.09.2020
kopia19:27, 24.09.2020
Kopia ciekawego moim zdaniem postu z artykułu o przystanku w Rzochowie:
SP4514:09, 23.09.2020
0 0
Ha jakby tak remontowali i marnowali pieniądze w dawnych czasach to tgzw komuna padła by w 5 lat :-) Na mostku na starym korycie Tuszymki 3x zakładano i zdejmowano tor ! o innych wyczynach to przez litość nie wspomne. Zlikwidowano stacje w Dąbiu/koło Dębicy gdzie stacja ta była od początku istnienia tej linii i realizowała najwięcej krzyżowań bo jest prawie w połowie drogi między Mielcem a Dębicą. To cud że w Rzochowie będą 3 tory a nie tylko mijanka bo wystarczy zakorkowany Mielec albo awaria taboru i cała linia stoi ! Ewidentnie widać marnowanie pieniędzy i cel nadrzędny mimo remontu linia 25 nie może zagrażać linii 72 i lobby rzeszowskiemu. 19:27, 24.09.2020
Kopia19:29, 24.09.2020
Kolejny ciekawy post z artykułu o przystanku w Rzochowie:
mi13:01, 22.09.2020
0 0
Co w takim razie powiedzieć o Mielcu gdzie panowie kolejarze i panie samorządczynie wymyślili peron na którym nie zmieści się HETMAN?
SP 45SP 4513:53, 23.09.2020
0 0
Bo się nie ma zmieścić ,nie po to lobby rzeszowsko-kolbuszowskie zdegradowało linie 25 oraz przejeło Hetmana aby go teraz oddawać.I proszę nie obrażać Kolejarzy bo nie oni robią te machloje. 19:29, 24.09.2020
cyto19:44, 24.09.2020
Przejscie dobra sprawa.. byle bylo czyste, sprzątane i bezpieczne poprostu.. 19:44, 24.09.2020
ONA23:00, 24.09.2020
Ciekawe czy zrobią zjazd dla wózków aby ich dźwigać nie trzeba było 23:00, 24.09.2020
On do Ona07:06, 25.09.2020
Pisze jak byk że będą windy-proszę czytać uważnie 07:06, 25.09.2020
iza07:49, 25.09.2020
wreszcie cywilizacja dojdzie do miasta brawo PIS ,,,ktoś tak pisze,,,i znów partia nam daje,,,program partii programem narodu, naród promujący PiS jest narodem bez przyszłości 07:49, 25.09.2020
Kapi07:50, 25.09.2020
Cywilizacja wrocila do mielca. Na rondzie sienkiewicza korki jak dawniej 07:50, 25.09.2020
Krótki... problem 09:17, 25.09.2020
O ile, co wątpliwe, do Mielca zawita jakiś wyjątkowo długi skład, to bilety będą sprzedawane do wagonów, które zatrzymują się przy krawędzi peronu. Znany sposób... 09:17, 25.09.2020
Tom 1111121:46, 26.09.2020
Jaki skład . O czym ty marzysz . Puszczą szynobusa na trasie Mielec - Dębica i to będzie wszystko .
Absolutnie nie będzie pociągów pasażerskich typu Intercity i Pendolino ! takie pociągi potrzebują sieci trakcyjnej . Spalinowe to tylko szynobusy . 21:46, 26.09.2020
Meg22:57, 23.09.2020
11 17
Następny wyznawca religii smoleńskiej... 22:57, 23.09.2020
Dla ścisłości 23:32, 23.09.2020
5 5
Pociągi pasażerskie jeździły znacznie dłużej, przestały, bo nie było pasażerów. Ze znaczną zwłoką, ale podobno w przyszłym roku, dowiemy się, czy 300 mln zł nie zostało zwyczajnie znarnowanych. 23:32, 23.09.2020
BUBEL13:47, 24.09.2020
15 0
OK, popieram z całego serca ale czy nie da się tego zrobić trochę lepiej za tyle kasy? Dlaczego Mielec będzie mieć peron dwa razy krótszy niż Kolbuszowa i o 1/3 krótszy niż taki Chmielów czy Tarnobrzeg? To niesie poważne konsekwencje. Ogranicza technicznie tą linię. Długie pociągi z linii magistralnej od/do Wrocławia przez Kraków nie pojadą przez Mielec tylko przez Rzeszów!!! Będziemy mieć jakieś ogryzki/resztki w krótszych gorszych relacjach, jeśli w ogóle!
Obudźcie się ludzie bo szykują nam trochę bubla aczkolwiek remont oczywiście cieszy!
Panie Marszałku czy nie da się jeszcze dobudować tych 100 metrów peronu w Mielcu co polepszy warunki techniczne stacji Mielec w zakresie ruchu pasażerskiego?
Bardzo proszę o interwencję ludzi którzy mają jakiś dostęp do Pana Marszałka celem przeanalizowania problemu! 13:47, 24.09.2020