Zamknij

Rusza budowa parku sensorycznego. Zaczęto od wycinki

13:37, 02.11.2019 Aktualizacja: 10:02, 05.11.2019
Skomentuj Wycinka drzew w parku przy ul. Sękowskiego. Zdjęcie dzięki uprzejmości Czytelnika Wycinka drzew w parku przy ul. Sękowskiego. Zdjęcie dzięki uprzejmości Czytelnika

Kilkadziesiąt drzew zostało wyciętych z parku między ulicami Sękowskiego i Staszica. Tym samym rozpoczęły się prace przy budowie parku sensorycznego - ten ma być gotowy do czerwca 2020 r.

Na terenie zielonym przed dawną siedzibą mieleckiego starostwa, a obecnie wydziału komunikacji i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, pojawiły się już maszyny regulujące teren pod budowę parku sensorycznego. Jak informuje nasz czytelnik, wycięto też kilkadziesiąt drzew. W ciągu najbliższych kilku miesięcy miejsce to zyskać ma zupełnie nowy charakter.

Budowa parku sensorycznego pochłonie niecały milion złotych. Realizacją zajmie się MPGK, które wygrało przetarg na inwestycję powiatu. Zgodnie z założeniami, projekt zakłada zmianę wizerunku i uatrakcyjnienia istniejącego kompleksu parkowego pod względem układu przestrzennego i programu użytkowego z zachowaniem kompozycji osiowej i punktu centralnego.

Dodatkowym celem projektu jest utworzenie fragmentu przestrzeni przystosowanej dla osób z dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi. W tym celu zaprojektowano miejsca do ćwiczeń i symulacji ruchowych w warunkach rzeczywistych i na wolnym powietrzu. Tutaj powstaną enklawy roślin gdzie będzie można poznać walory smakowe, zapachowe i użytkowe.

Dla najmłodszych przewidziano wiele urządzeń zabawowych, edukacyjnych i integracyjnych, a całość uzupełniają wygodne siedziska dla opiekunów. Stworzenie parku uniwersalnego z elementami sensoryki ma nadać projektowanej przestrzeni charakter, sens i przeznaczenie.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(59)

Wiki 1Wiki 1

82 10

Najlepiej Wszystko wyciąć wybetonowac 13:49, 02.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wyciąćwyciąć

12 2

w pień i zaorać o cementowaniu nie wspomnę haha 22:17, 02.11.2019


gośćgość

20 14

zaniedbane drzewa natychmiast do usunięcia! Mielczanie nie chcieli zamienić starych drzew np. na rynku to po czasie same uschły - GŁUPOTA!??? MOŻNA BYŁO LEPSZE POSADZIĆ I OD RZAZU DUŻE !Tu bedzie podobnie gdy się pozostawi tandetne thuje czy inne stare drzewa! Jak robić to porządnie a nie jak zawsze tanioszka!
NIE BYLE JAK A PORZĄDNIE! 13:57, 02.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mielczanka1Mielczanka1

13 1

To co starszych ludzi też usunąć tak jak stare drzewa. Drzewo to życie. Wycinka zdrowych jeszcze nawet starych drzew to barbarzyństwo. 16:23, 02.11.2019


ssssssss

102 4

Extra pomysł sensoryczny park przy jednej z najruchliwszych ulic wśród spalin i zgiełku wycinajcie dalej te zaniedbane drzewa (same o siebie nie zadbają ) i jeszcze poidełko tam postawcie za 30tyś 14:06, 02.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ertert

19 2

Popieram, będą sobie wentylować płuca, zwłaszcza w godzinach szczytu. Jedyny plus to jest taki że Tymuła zdążył usunąć ten komunistyczny pomnik, bo przy obecnych władzach jeszcze by go oddali do renowacji. 19:52, 02.11.2019


MM

36 29

Lepsze to niż paskudny, zaniedbany park z menelami na ławce 14:16, 02.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MmMm

20 1

To prawda teraz te "Chłopaki" będą mieli wygodniejszą sensoryczną infrastrukturę ;) Parków nigdy dość, choć miejsce rzeczywiście mocno kontrowersyjne na teren mający bezpiecznie służyć najmłodszym. Przykre jest to, iż w Mielcu tereny pięknieją w oczach, a hala sportowa nie pnie się w górę i myślę, że nigdy nie powstanie. 14:50, 02.11.2019


mielczankaVmielczankaV

20 9

Mm-za zburzenie hali musisz winic bezmyslnych mieleckich pisiorow.Powinni oni na wlasny pisowski koszt teraz przywiezc hangar, odbudowac usuniete przez ich bezmyslnosc lodowisko, odremontowac hangar i uporzadkowac caly zniszczony teren. 15:16, 02.11.2019


MmMm

6 2

Być może dobrze oceniasz kto ponosi winę za rozbiórkę hali. Pasmo nietrafionych decyzji jednak ciągnie się dalej. Proponuję każdemu zapoznac się z kosztorysami innych duzych inwestycji sportowych podejmowanych przez władze o wyzszym IQ. Ten "odchudzony" projekt to biznesowy kryminał z kredytami, których mielczanie nigdy nie spłacą. 19:30, 02.11.2019


KokiKoki

13 13

Dodajcie, że wycieli tuje, a w ich miejsce pisadza drzewa.
14:53, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Młody SocjalistaMłody Socjalista

6 30

w sumie to tylko stare baby i dzieci chciałby tam wogóle chodzić 14:58, 02.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mielczanka1Mielczanka1

15 2

Ty też kiedyś będziesz stary lub nieporadny jak małe dziecko. 16:26, 02.11.2019


123123

9 0

Też kiedyś będziesz stary. 05:03, 03.11.2019


a-tua-tu

96 0

Parki sensoryczne robi się na obrzeżach miast lub w lasach/ parkach z dala od ruchu ulicznego. Jak ktokolwiek ma w tym parku usłyszeć jakieś dźwięki czy poznać zapach czy smak(!) przy tak ruchliwej ulicy, gdzie jest mnóstwo hałasu i spalin. Zamiast tego park sensoryczny mógłby powstać w dawnym Parku Jordanowskim za Zespołem Szkół Ekonomicznych. Dawniej tętnił życiem, można było tam odpocząć i schronić się od słońca, była tam nawet fontanna. Dziś postawiono tam pomnik i zamknięto na klucz. Szkoda, że takie projekty w Mielcu robi się bez głowy, bez konsultacji społecznych. Mielczanie dowiadują się o tym dopiero gdy drzewa zostają wycięte. A przecież w parkach (jak sama nazwa wskazuje) drzewa to podstawa. Jak ktokolwiek ma gdzieś spędzić więcej czasu w lecie, jeśli nie ma drzew? I tuje tu nic nie zmieniają. Nagminne wycinanie drzew w Mielcu staje się ostatnio jakąś zmorą. Mam nadzieję, że wreszcie ktoś się temu przeciwstawi! 18:03, 02.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mielczanka 1Mielczanka 1

1 0

Popieram w 100 % 10:45, 04.11.2019


MBMB

1 0

Również popieram. kolejny plac zabaw bez drzew i ochrony przed słońcem w lecie. Tak jest w PARKU oborskich i na bulwarach (mowa tu o mini.placu zabaw na terenie zielonym) tam dodatkowo nawet nie ma gdzie usiąść. Rozumiem, że nie zbędne było wycięcie niektórych drzew. Na pewno można było kilka zostawić i rozplanować park w taki sposób ze nie przeszkadzałby by w niczym. 12:14, 05.11.2019


OstatnisprawiedliwyOstatnisprawiedliwy

44 1

Ciekawe gdzie zostały wywieziono wycięte drzewa? ? 18:50, 02.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JacekJacek

7 5

Do Tymuly 11:57, 03.11.2019


brondobrondo

47 0

TRAGEDIA !!! BRAWO PANIE "PROJEKTANCIE" TABOR !!! 19:25, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

opiniaopinia

56 4

Kiedyś słynne szubienice teraz to.. brak słów! Przecież tam było tyle drzew!? Kiedy ktoś w końcu logicznie pomyśli? Zanim urosną nowe drzewa minie kilkanaście lat.. jak będzie można przez te lata korzystać z inwestycji w lato w upalne dni? Serio to jest takie trudne do przemyślenia? Przez te lata infrastruktura zostanie zniszczona i potrzebny będzie remont.. mimo tego że będzie prawie nie użytkowany. 19:38, 02.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

gościugościu

5 9

Posadzić można 10 letnie drzewa tak jak w Krakowie, Warszawie czy innym cywilizowanym świecie a nie patyki jak w Mielcu. LUDZIE! Dziś te drzewa pozostawione same sobie będą wycinane bo będą niebezpieczne lub mogą wymagać kosztownych zabiegów .
W mielcu od paru lat zespół zieleni miejskiej dba o nie. Trudno jest zadbać o coś o co nie ma sensu a lepiej posadzić lepsze zdrowsze nowe i DUŻE!
11:15, 03.11.2019


AnoAno

18 0

A gdzie kiedy ktoś w Mielcu posadził duże drzewa w miejscu, gdzie zostały wycięte do zera a przydałoby się trochę zieleni ? Bo ja sobie nie przypominam.. 13:28, 03.11.2019


novakowskinovakowski

63 1

Była zieleń i drzewa a będzie beton, mielona guma z starych opon i plastikowy szajs. 20:16, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

opop

52 0

Pan który w pierwszym rzędzie w walce o czyste powietrze protestuje przeciw Krono.. projektuje wycinkę drzew ! ??? 20:37, 02.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

POPIREAMPOPIREAM

4 8

BO to Człowiek właściwy godnie i dobrzy wykonujący projekty w mielcu. Mało znam architektów którzy tak walczą o pozytywne zmiany we własnym regionie! DZIAŁA nie GADA! ZMIENIA! 11:19, 03.11.2019


opop

12 0

Wlasnie widać na powyższym zdjęciu jak "działa" Gratulacje!
Nie zdziwił bym się gdyby coś takiego zaprojektowała firma z poza Mielca nie znająca dobrze sytuacji jaka panuje w mieście.. ale na litość Boską Pan "Architekt" mieszka w Mielcu i udziela się dość mocno na tematy związane z Kronospanem 16:38, 03.11.2019


JprdlJprdl

46 0

Nie no, nie mogę.. półgłówki! Przez lata park przez urzędasów był zaniedbywany, a o który można było jeszcze powalczyć, decydując się na ewentualną wycinkę pojedynczych drzew, no to wycięto wszystkie w pień, doskonałe płuca przy tej drodze.. Nie ma gdzie z dzieckiem pójść w ciągu upalnego dnia, bo same smażalnie natworzyli, to jeszcze jakby naprawdę innego miejsca nie było. Jeśli ktoś nie chciał na Smoczce, to faktycznie park jordanowski, o którym ktoś wspomniał, byłby wręcz doskonałym miejscem. 21:15, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SuperSuper

45 0

Dlaczego nie spytano mielczan o zdanie, a już na pewno okolicznych mieszkańców? Tragedia, naprawdę! Wybetonujmy się, nastawiamy wszędzie g*****ane place zabaw, zamiast dwóch potężnych i interesujących. 21:19, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lobo Lobo

40 0

Coraz bardziej wstydzę się tego miasta Park na śmietnisku, teraz sensoryczny, przy ulicy z największym natężeniem ruchu w mieście. Może zapytajcie Panie Redaktorze,czy wkłady douszne będą rozdawać, albo może mur z cegły postawią Idiotyzmów ciąg dalszy. Budowa nowego przystanku w tym miejscu to paranoja. Wnioskuję o wyznaczenie BUS_PASA. i dodatkowo, jeszcze Drogi Życia przez podniesienie krawężników. Skąd w tym urzędzie takie tęgie głowy. 21:26, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Twój nickTwój nick

27 6

Remont ulicy Przemysłowej zacznie się od wycinki wszystkich drzew rosnących wzdłuż tej ulicy - od tego zaczynają kosztorysy ofertowe w obu rozpisanych przetargach - drzewa zostaną wyrżnięte wzdłuż całej ulicy, również obok ogródków działkowych 21:34, 02.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BEDĄ NOWEBEDĄ NOWE

6 1

JAK MUS TO MUS! przypilnuj by nowe nasadzenia odpowiadały dzisiejszym standardom nasadzeń a nie jak w mielcu PATYKOM przypominającym niby drzewa.
Gdzie są krzewy ozdobne które na tej ulicy powinny być? Ciekawe czy po takich zmianach bedzie piękniej zielono czy piękniej asfaltowo? 11:18, 03.11.2019


Mielczanka 1Mielczanka 1

3 1

Wszyscy mieszkańcy Przemysłowej powinni stanąć murem za tym aby nie ścięto ani jednego drzewa. Drzewo to życie, czy w dzisiejszych czasach tak trudno to zrozumieć. Beton i kostka to nie powód do radości. 10:49, 04.11.2019


AnoAno

43 2

Panie Tabor. Pan się tak chwalił tym projektem... Co za lipa! Pan, który tak walczy o czyste powietrze i wycina wszystkie do zera. No ale do tego trzeba mieć łeb, żeby zaprojektować coś z czymś co istnieje. I w ogóle jaki idio.... To w ogóle zatwierdził? Upał, ruch i brak zielonego. To już podstawy to wyje... Tego projektu. Dziękuję za takich architektów i panów w urzędach 22:08, 02.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nawiedzony59nawiedzony59

2 7

to nie były drzewa , to były tuje !
10:54, 03.11.2019


NonaNona

26 2

Co za syf.Kto to wymyślił? 22:55, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No ja nie mogę No ja nie mogę

27 2

Po co ?! Marnowanie pieniędzy 23:00, 02.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GucioGucio

12 0

Nie ma pieniędzy na szpital i halę,ale na *%#)!& są.Komu przeszkadzały drzewa.Pewnie podniosą nam opłaty za śmieci i podatki i będzie git. 23:06, 02.11.2019


Władysław Władysław

40 0

Park powinien być tylko odnowiony i zadbany kostka jakaś lepsze objeście... A nie jakieś bezsensowne place czy coś ... Tam większość ludzi korzysta z tego parku którzy czekają na autobusy ...m 23:04, 02.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JankosJankos

27 3

Masakra. Betonoza. 07:44, 03.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gościugościu

1 8

kolejny pyst*k! ZMIENIAJ ŚWIAT I A NIE NARZEKAJ! 11:15, 03.11.2019


TurystaTurysta

33 1

Projekt parku sensorycznego w tak ruchliwym miejscu to totalna porażka - w hałasie i oparach spalin. W Muszynie jest park sensoryczny z "wysokiej półki" - polecam to miejsce. 08:04, 03.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olabogaolaboga

9 19

To nie były drzewa, tylko paskudne, przerośnięte i trujące tuje. Wycięto tylko szpalery zaniedbanych thuji, które nie wnoszą nic pożytecznego za wyjątkiem kleszczy, komarów i wyjałowionej ziemi, na której nie urośnie nawet chwast. Widzieliście chociaż te paskudne krzewy pod którymi sikali menele? 14:32, 03.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TennTenn

0 0

A kiedy się sadzi thuje ? Jak sąsiady Ch... 21:16, 05.11.2019


Ja pie****eJa pie****e

14 3

Za milion złotych, to można kilka domów postawić a w Mielcowni za taki hajs sadzi się kilka drzew.
19:29, 03.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hebanheban

9 0

Na opał czy na meble te drzewa pójdą. 20:36, 03.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do: Ja pie****edo: Ja pie****e

6 8

Wiesz, że ten park będzie niewiele droższy od pomnika wyklętych na górce cyranowskiej, którego wyceniono na przeszło 700 tyś zł?. 20:38, 03.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ja pie****eJa pie****e

4 1

Kolejny kretyński pomysł i wywalanie pieniedzy w błoto. 10:16, 04.11.2019


TennTenn

0 0

Chociaż ze zbiórki. To przynajmniej nie z naszych podatków a to ten pseudo park strzał w kolano 21:17, 05.11.2019


ElosElos

17 3

Ten park jest tak potrzeby w tym miejscu jak ku... majtki...

21:36, 03.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mielczanka 1Mielczanka 1

7 1

Park jak sama nazwa mówi to teren zielony z drzewami a nie kostka, beton i drzewka dekoracyjne. To co się robi w Mielcu to istna kpina ( wszędzie tylko wycinka a gdzie nowe nasadzenia?) 10:51, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mielec 2020...Mielec 2020...

9 1

Smutne, bardzo smutne. Z jednej strony Krono ze swoją "ekologiczną" propagandą, z drugiej włodarze - drwale z "pomysłami". Dlaczego powielamy takie błędy ?
Jak żyć ? .... Krótko... 13:57, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QWERTYQWERTY

6 0

Panie Starosto należałoby zabrać się za budowę kilku skrzyżowań ( wybudować ronda ) na terenie powiatu aby usprawnić ruch samochodów. Bardzo kolizyjne skrzyżowania to WOLA MIELECKA - RZĘDZIANOWICE, WOLA MIELECKA - PODLESZANY, i wiele innych a co do usuwania starych drzew to jest wiele więcej do usunięcia przy drogach powiatowych ( podeschnięte i niebezpiecznie pochylone tylko czekają na silny wiatr 15:20, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

2 0

A burdel będzie w tym parku czy będzie trzeba szukać a panny pikne i cycate 16:19, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

12341234

2 0

Ojojoj pieski nie będą mialy gdzie *%#)!& 17:40, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jazblokujazbloku

6 1

to tak jakby wybudować park sensoryczny przy KRONOsyfie taki sam będzie efekt 17:56, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:|:|

1 2

A ja tam właśnie byłem niedawno pobiegać wśród suchych liści...
Brawo UM, brawo. Wyciąć wszystko. Drzewo i przyroda to wróg. 09:04, 05.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

demon demon

2 1

WITAM
PO raz kolejny zaczęto od wycinki drzew ,bez konsultacji z mieszkańcami Miasta nie jest to pierwsze takie miejsce proszę sobie przypomnieć że wycinkę zrobiono również na dawnym wysypisku śmieci zasadzono kilka drzew które teraz już zdążyły uschnąć . Takie inwestycje powinny być konsultowane z mieszkańcami żeby pieniądze nie zostały wyrzucone tak jak ma to miejsce w przypadku wspomnianej wcześniej inwestycji. Beztroska włodarzy naszego jest po prostu powalająca ,zachowują się tak jakby nie było ważniejszych i pilniejszych inwestycji czekających na realizację . 16:42, 05.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TojaToja

0 0

Ręce opadają wobec takich nie przemyślanych decyzji. Płakać się chce. Będzie człowiek zdrowy? "Enklawy roślin","miejsca do symulacji ruchowych". A co z zasmrodzonym powietrzem przy tak ruchliwej ulicy? A gdzie zdrowy rozsądek?To jakaś kpina! 21:21, 05.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%