Dotychczas we wspomnianym miejscu, mieszkańcy pokonywali torowisko przez przejście w kształcie tzw. ślimaka. Wstępnie to przejście miało być zlikwidowane, gdyż w istniejącej formie nie spełniało przepisów bezpieczeństwa. Dla mieszkańców oznaczało to duże utrudnienia i konieczność nadłożenia spaceru aż do przejścia podziemnego, które będzie zlokalizowane w okolicach dzisiejszego dworca.
W kwietniu 2019 roku Podkarpacki Urząd Marszałkowski poinformował, że udało się znaleźć dodatkowe pieniądze na rewitalizację linii kolejowej 25, które zostaną przeznaczone na kolejne inwestycje wskazane przez PKP PLK. Tu postawiono na drugie przejście podziemne, w miejscu ślimaka. Koszt budowy tunelu to około 4 mln złotych. Rozmowy w tej sprawie toczyły się także z miastem, ale z uwagi na ograniczone środki, samorząd Mielca nie podjął się tej inwestycji.
- Bezpieczeństwo mieszkańców jest dla nas bardzo ważne dlatego chcieliśmy, aby przy okazji remontu to przejście dla pieszych pozostało. Przypomnę, że niedaleko jest szkoła, z tzw. ślimaka korzysta młodzież. Modernizacja ma służyć na lata, więc w późniejszym okresie wykonanie takiego tunelu byłoby prawie niemożliwe, a na pewno bardzo drogie. Dlatego uznaliśmy prośbę PKP PLK za zasadną, pojawiły się możliwości finansowe więc dodatkowe inwestycje na tej linii, w tym to ważne dla mieszkańców Mielca przejście, stanie się faktem – mówił w 2019 roku marszałek Władysław Ortyl.
Obecnie trwa przebudowa torowiska w stacji Mielec, zaawansowana jest budowa przejścia podziemnego, które prowadzić będzie do przyszłego peronu. W sąsiedztwie ślimaka obecnie realizowane są prace torowe, samo przejście zostało zamknięte, zablokowane siatką. Wczoraj, w mediach społecznościowych zaczęła krążyć informacja, że budowa tunelu w miejscu ślimaka została porzucona.
Tym doniesieniom zaprzecza Urząd Marszałkowski.
- Ustawienie siatki na ślimaku przy ulicy Drzewieckiego nie oznacza, że nie będzie tam podziemnego przejścia. W okolicach grudnia PLK ma ogłosić przetarg na jego budowę. Przypominam, że remont L25 jest realizowany przez PLK, a nie przez samorząd województwa. Zagospodarowanie terenów przy torach było przedmiotem uzgodnień pomiędzy PLK a samorządami gminnymi. Udział samorządu województwa to dofinansowanie inwestycji w ramach RPO WP 2014-2020 - przekazał nam rzecznik prasowy Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego Tomasz Leyko.
xD16:22, 26.11.2020
Tunel im. Rond w Mielcu 16:22, 26.11.2020
SergiuszWiśniowiecki16:26, 26.11.2020
Wiśniewski serio nie wie, na co budżet z miasta wydawać... Mocno zasilany przez pełnoletcnich obywateli miasta. 16:26, 26.11.2020
NocNick16:50, 26.11.2020
W życiu nie widziałem takiego ślimaka. To jakiś nowy gatunek? 16:50, 26.11.2020
dorada17:06, 26.11.2020
Do radnych,można już się zastanawiać jakim imieniem nazwać ten tunel. 17:06, 26.11.2020
L18:09, 26.11.2020
Tunel to by się przydał pod torami na Padykuły koło ronda z Sienkiewicza. Jak zaczną kursować pociągi droga się będzie cały czas korkowała 18:09, 26.11.2020
Szkoda słów 18:14, 26.11.2020
Zamiast zakończyć w terminie remont linii kolejowej, pojawiają się coraz to nowe pomysły - dodatkowy peron, tunel... co stanowi alibi dla odroczenia uruchomienia autobusiku szynowego z Dębicy i sprawdzenia efektywności ekonomicznej przeprowadzonych za kilkaset milionów prac. 18:14, 26.11.2020
L11:01, 27.11.2020
Skutki planowsnia na kolanie. A że rządzącym bozia poskąpiła na intelekcie to co tu mówić? Lepiej nie będzie 11:01, 27.11.2020
ciekawy 19:18, 26.11.2020
A jak tam za niska nowo budowana Hala sportowa ? 19:18, 26.11.2020
Weer20:37, 26.11.2020
Na pewno nie ma winnego!cala ta budowa jest dziwna.najpieerw spór o wzomcnienie gruntu a teraz nagle ktos sie połapał ze za niska!co jeszcze zobaczymy? 20:37, 26.11.2020
Dd07:34, 27.11.2020
No własnie ? Co z tą Halą ???? Jesli to prawda ....Tylu inżynierow odpowiedzialnych za ten kontrakt (nawet jeden z ramienia Miasta) bierze kasę za nadzór.... Ciekawe czy bekną ?! 07:34, 27.11.2020
a ja mam pytanie19:39, 26.11.2020
samorząd mówi że go nie stać , ale będzie musiał utrzymać i ponosić koszty utrzymania tego tunelu w przciwieństwie do tego przy dworcu który ma inne funkcje zwiazane bezpośrednio z funkcjonowaniem PKP (przezwozy pasazerskie) 19:39, 26.11.2020
Papi19:56, 26.11.2020
W tym miejscu powinien być przejazd pod torami w kontekście wizji częstych pociągów to miasto zakorkuje się na dobre. Koszt podobny do tego przejścia. 19:56, 26.11.2020
ert20:45, 26.11.2020
W chwili obecnej jest wybudowane pół przejścia podziemnego od strony dworca PKP , dla równowagi w najbliższym czasie będzie rozebrane pół kładki nad torami, ta połowa od strony banku. 20:45, 26.11.2020
Jeden17:52, 27.11.2020
A Ty cwaniaku pierwszy będziesz musiał tamtędy pójść. 17:52, 27.11.2020
Ignacy14:03, 29.11.2020
To nie jest przejście pod torami, tylko dojście do peronu na torze nr 2 , dlatego dalej nie ciągnięto . Tak jest opisane w inwestycji. W tym miejscu nie będzie przejścia do dworca autobusowego jest pod wiaduktem. 14:03, 29.11.2020
bo tak21:58, 26.11.2020
po 4 mln na kazdy tunel co 200 m... a na wiadukt nie ma!!!! tylko pogratulowac pomyslu ... nie dalo sie zrobic chodnika/sciezki rowerowej wzduz torow od Padykuly do Zeromskiego???? kasy braklo bo poszla na tunele... te tory beda kosztowac z 700 mln a mialy max 250... 21:58, 26.11.2020
Goździk2712199323:06, 26.11.2020
Ciekawe czy przy tym zrobią przetarg na linię kolejową Mielec-Padew i Padew-Ocice. 23:06, 26.11.2020
kolejarz11:31, 29.11.2020
Mielec Padew na pewno wkrótce ,na odcinek Padew Ocice z tego co słyszałem na razie brak pieniędzy,dosypywali do linii Lublin St wola Rozwadów i wreszcie brakło 11:31, 29.11.2020
Mechanik 23:37, 26.11.2020
Bez trudu wskażę podobne "ślimaki" na szlakach kolejowych, po których przejeżdża setka pociągów dziennie... Ba! wiele przejść dla pieszych nie ma nawet takiego zabezpieczenia. 23:37, 26.11.2020
Bartolomeo23:39, 26.11.2020
Śmieszny jest fakt, że trzeba w miejscu ślimaka tunel budować.
Nigdy tam się nic złego nie stało, i szanse na jakikolwiek wypadek są minimalne.
No chyba że ktoś nie zauważy pociągu <śmieszek>. Bezpieczeństwo bezpieczeństwem ale są jakieś granice absurdu. Szkoda moich i Twoich pieniędzy na ten tunel.
Tunel powinien powstać pod torami koło ronda!!!
Nie spodziewam się żeby przez Mielec Pendolino lub TGV jechało stąd nie będzie w pobliżu ślimaka znacznych prędkości pociągów. 23:39, 26.11.2020
Mietek7506:01, 27.11.2020
Tunel pod trzema torami i pociągiem jadącym jak na dzikim zachodzie, raz w tygodniu. Może lepsze rondo koło Warki, tam co chwilę jakiś wypadek. 06:01, 27.11.2020
20 do pracy !!!!!10:04, 27.11.2020
Ale małolaty z Mielca będą tam piły i ćpały …. a gumek ile tam będzie
Dziś mamy w Polsce PATOSYSTEM gdzie dochodzi do totalnych PATOLOGI społecznych gdzie
Ludzie w sile wieku pija piwo a 65 schorowani i przemęczeni ciężko pracują a potem DPS !!!!
Powinno być jak w normalnych krajach 16 jak się nie uczy i 20 jak się uczy a potem = KONIEC ALIMENTÓW !!!! To jest system promujący nierobów i leni !!!!!
- ludzie nie chcą mieć już dzieci
- dochodzi do kanibalizmu rodzinnego gdzie dorosłe dzieci wyciągają HARACZ od styranych rodziców
- młodym się nic nie chce
- młodzi przez ten system za długo się (też fikcyjnie) uczą i późno wychodzą na rynek pracy w najlepszym do tego wieku
- młodzi potem późno zakładają rodziny
- młodzi potem mają jedno max dwójkę dzieci bo co jak ma się pierwsze w wieku trzydziestu lat to nie będzie z tego demografii
- i co najważniejsze, to pokolenie nauczone KANIBALIZMU rodzinnego nie będzie chciało mieć swoich potomków widząc w tym same problemy na starość !!!!
PATOSYSTEM PL !!!!! 10:04, 27.11.2020
Ty to masz już obses13:54, 27.11.2020
... i to się leczy... 13:54, 27.11.2020
Brys11:50, 27.11.2020
Tradycyjnie nie pozdrawiam wszystkich idiotów zwolenników kolei przez miasto... 11:50, 27.11.2020
Marszałek 16:18, 27.11.2020
Zna i potrafi podać konkretną datę wznowienia ruchu pasażerskiego na linii Dębica - Mielec?!!! 16:18, 27.11.2020
Jaga18:53, 28.11.2020
Takie strategiczne przejście obecnie zlikwidowano, uniemożliwiając najkrótsze połączenie między osiedlami. Podziemne pewnie wykonają za 2 lata. Co do tego czasu. Ludzie będą na dziko się przebijać. Może należałoby zrobić jakieś przejście tymczasowe. 18:53, 28.11.2020
spis10:28, 20.08.2021
Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem zamiast tunelu pod torami w miejscu tzw. ślimaka byłoby takie samo przejście, jakie jest pod wiaduktem. Przejście przez tory pod wiaduktem jest bezpieczne i umożliwia również bezpieczny przejazd rowerzystom, co nie jest bez znaczenia. Myślę również, że budowa takiego przejścia/przejazdu byłaby znacznie tańsza niż budowa tunelu. 10:28, 20.08.2021
Edek15:53, 28.11.2021
Mysle, ze ten tunel będzie lepiej wykonany, niż ten co jest już z wejściem na peron, kto to przyjął taki projekt? Wchodząc nie widzisz czy ktoś tj banda nie stoi na dole, jest niebezpieczne, powinien być widoczny wylot z drugiej strony wejścia jak w Krakowie, a po drugie za strome schody i windy nie czynne, brak zjazdu na walizki, trzeba je tachać po schodach, masakra, czy ktoś to pilotuje? 15:53, 28.11.2021
ZXC16:30, 27.11.2020
0 0
ty w życiu niczego nie widziałeś 16:30, 27.11.2020