Jak już informowaliśmy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwo Podkarpackie, Powiat Mielecki i Gmina Miejska Mielec podpisały list intencyjny w sprawie współpracy przy budowie wiaduktu drogowego w Mielcu. Nowy obiekt zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na linii Padew – Mielec – Dębica, poprawi komunikacja w mieście i regionie.
Z tej okazji do Mielca przyjechał Ireneusz Merchel, prezes zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Podkreślał, że to kolejna inwestycja z udziałem PLK w Mielcu. Trwa już modernizacja linii kolejowej 25 od Mielca do Dębicy. - Te inwestycje lokalne mają strategiczne znaczenie dla miejscowości wykluczonych, mamy masę obszarów, gdzie pasażerowie nie mogą skorzystać z kolei - wskazywał.
Ireneusz Merchel podkreślił, że nowy wiadukt to inwestycja ważna dla bezpieczeństwa mieszkańców regionu. Wskazał, że po budowie wiaduktu zostaną zlikwidowane dwa przejazdy kolejowe z nim sąsiadujące. - Jest to poprawa bezpieczeństwa oraz poprawa płynności ruchu kolejowego i samochodowego - podkreślił.
Zarząd PKP PLK długo nie zastanawiał się nad dołożeniem swoich pieniędzy do budowy nowego wiadukty. - Wystarczyło nam kilkanaście dni i podjęliśmy decyzję - opowiadał Merchel.
Wiadukt jest niezwykle potrzebny. Powstanie w miejscu gdzie budowana już droga od nowego mostu na Wisłoce krzyżować się będzie z linią kolejową, która także jest na etapie modernizacji. Zwiększonych ruch samochodów przez nowy most na Wisłoce, a także wzrost kursów pociągów powoduje konieczność utworzenia bezkolizyjnego węzła drogowego. Powstanie też nowy układ dróg lokalnych, który musi zapewnić komfortowy dojazd mieszkańcom domów jednorodzinnych, które zlokalizowane są w tamtej okolicy.
Prezes Merchel nie chciał konkretnie wskazać wysokości zaangażowania finansowego PKP PLK, podkreślał, że jeszcze na to jeszcze za wcześnie. Sama inwestycja jest na etapie przygotowań. - Znamy wstępny kosztorys szacowany, wartość naszego wkładu będzie na poziomie między 10 a 15 milionów złotych - powiedział. - Część związana z bezpośrednią konstrukcją nad linią kolejową jest finansowana przez Polskie Linie Kolejowe - zaznaczał.
Inwestorem dla wiaduktu jest starostwo, które dostosowuje właśnie projekt. Wsparcie finansowe do inwestycji deklaruje miasto zgodnie z zapisami listu intencyjnego z 2016 roku.
Samorząd województwa realizuje budowę mostu na Wisłoce wraz z nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej do Rzędzianowic, a w kolejnym etapie z Rzędzianowic do Piątkowca. Remont linii kolejowej, który realizuje właśnie PKP PLK także dofinansowany jest przez samorząd województwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Aktualny koszt remontu to 268 mln zł z czego dofinansowanie RPO to 197 mln złotych.
Prace na linii kolejowej między Mielcem i Dębicą są zaawansowane. - Nieduży odcinek, 33 kilometry ale będziemy mogli dojechać w 33 minuty. Rok 2021 będzie tym rokiem, gdy pociągami będziemy mogli już jeździć - wskazuje Merchel. - Mielec został 10 lat temu wykluczony z ruchu pasażerskiego - przypomniał.
Mielcok12:49, 08.10.2019
za to ile PKP zarabia na Kronospanie czyt.na zdrowiu mieleckich dzieci to wcale nie jest jakas tam wielka pomoc dla naszego miasta ... powinniście cały ten wiadukt z pieniedzy PKP budować , my mamy dzieci , młodzież o która trzeba nam dbać a nie o jakiś wiadukt po którym i tak mieczanie jeżdzić nie będą , nie liczcie że bede wam kolejorze jakoś na kolana za te marne 15 ..tzn 10 milionów po zadzie mwa mwa ...spadówa z tym remontowac cały wiadukt !!! 12:49, 08.10.2019
mielczarz15:22, 08.10.2019
ale rząd cały kłamie a było na całym świecie mówiono że miało być w 4 kwartale w 2020 roku w grudniu żal 15:22, 08.10.2019
Goździk16:29, 08.10.2019
W wypowiedzi 2021 rok chodziło o rozkład jazdy PKP 2020/2021, który zaczyna się w drugą niedzielę grudnia 2020 roku, a czwarty kwartał to są miesiące (październik, listopad i właśnie grudzień). A jeszcze plus minus bierze się niespodziewane wydarzenia podczas prac w czasie inwestycji. 16:29, 08.10.2019
nerd15:37, 08.10.2019
Pytanie mam, czy wspomniana w tekście modernizowana linia kolejowa będzie zelektryfikowana? Nie mogę się doszukać takiego info... 15:37, 08.10.2019
Ktoś15:53, 08.10.2019
Nie, nie będzie. Może przy następnej modernizacji ale nie teraz. 15:53, 08.10.2019
nerd13:38, 10.10.2019
Aha, czyli można powiedzieć, że po rewitalizacji linii kolejowej osiągniemy parametry kolei z XIX wieku...sukces!!! Brawo oni... 13:38, 10.10.2019
Kiloki15:41, 08.10.2019
Nie zapominajcie o sciezkach rowerowych! 15:41, 08.10.2019
jan16:23, 08.10.2019
dokładnie 16:23, 08.10.2019
mielec16:25, 08.10.2019
Ludzie te tory będą prowadzić z Łodzi do Tarnobrzega Mielca Dębicy i na końcu do Gliwic ma to być. 16:25, 08.10.2019
Insta16:51, 08.10.2019
A marszałek jaki robi profesjonalny dziubek! Prosto na instagram! 16:51, 08.10.2019
Franiu20:44, 08.10.2019
Bo Marszałek to Gość!!!!! 20:44, 08.10.2019
Maru21:04, 08.10.2019
Co z aborcją? ?
Podobno PiS jest partią katolicką?
Wyborcy nie chcą zabijania niewinnych istnień ??? 21:04, 08.10.2019
dd11:13, 09.10.2019
wypad niedorozwoju 11:13, 09.10.2019
socjalizm02:39, 09.10.2019
patrzcie patrzcie jak was przekupują przed wyborami za wasze własne pieniądze... 02:39, 09.10.2019
Ciekawość13:32, 10.10.2019
Ile będzie postojów (przystanków) na trasie mielec-debica. Jeśli będzie przystanek na każdej wiosce to podróż na tej trasie będzie trwała conajmniej godzine?. Rowerem będzie można szybciej przejechać tę trasę. Godzinę do Dębicy? . To już było w zeszłym wieku. 13:32, 10.10.2019
jasiek03:57, 19.10.2019
Ortyl prezentuje sie super, ta mina bufona to jakies przejezyczenie kamery. 03:57, 19.10.2019
normalny 13:42, 08.10.2019
5 0
mielcok ty nie masz dzieci masz szuter między nogami 13:42, 08.10.2019
von15:21, 08.10.2019
4 0
Jakbys tlumoku interesowal sie tematem to wiedzialbys ze krono ma ponad 300 samochodow ktorymi dowozi sobie drzewo ostatni pociag z wiatrolomami po wichurach byl dwa lata temu to naprawde zarobek na skale swiatową. 15:21, 08.10.2019