Od 1 marca na stacjach paliw obowiązuje nowe paliwo przejściowe, które zastąpiło zimową mieszankę. Jakie są różnice i co to oznacza dla kierowców?
Od 1 marca kierowcy mogą tankować nowe paliwo przejściowe, które zastąpiło zimową mieszankę. Zmiana ta odbywa się cyklicznie i wynika z rozporządzenia ministra gospodarki, które ma na celu dostosowanie parametrów paliwa do wiosennych warunków atmosferycznych.
Sezonowa wymiana paliw ma zapewnić lepszą pracę silników, gdy temperatury zaczynają rosnąć.
Paliwo zimowe było dostępne od 1 listopada do końca lutego. Od 1 marca do 30 kwietnia kierowcy mogą tankować paliwo przejściowe, jeśli chodzi o benzynę. W przypadku oleju napędowego paliwo przejściowe będzie dostępne od 1 marca do 15 kwietnia.
Z kolei paliwo letnie trafi na stacje od 1 maja i będzie dostępne do 30 września, a dla oleju napędowego od 16 kwietnia do 30 września. Paliwo przejściowe wróci jeszcze od 1 do 31 października.
Kierowcy nie muszą obawiać się żadnych problemów z silnikiem. Nową mieszankę można bezpiecznie mieszać z zimowym paliwem, a zmiana jest standardową procedurą, która powtarza się co roku.
Paliwo przejściowe ma zapewnić lepsze osiągi przy zmiennych temperaturach, co szczególnie docenią ci, którzy często podróżują.
Nowa benzyna przejściowa charakteryzuje się prężnością par w zakresie od 45 do 90 kPa, podczas gdy zimowa miała od 60 do 90 kPa.
W przypadku oleju napędowego temperatura zatykania zimnego filtra (CFPP) wynosi teraz -10 stopni Celsjusza zamiast -20 stopni, jak to było przy mieszance zimowej. Dzięki temu paliwo lepiej sprawdza się w czasie, gdy temperatury stają się bardziej zróżnicowane.
Ludzie, ludzi17:03, 05.03.2025
Co robią, ci co sprzedali POlskę do Wisły stawiają Błaszczakowi zarzuty ujawnienia planów sprzedania ściany wschodniej.
Czerwoni zdrajcy brawo ,teraz są mynystrami w demokracji obecnego rządu.
Incydent20:11, 05.03.2025
Co się zmieniło gufno. A wiecie ze policja w Mielcu ma nowy nieoznakowany radiowóz? Jak nie wiecie to zapraszam do strony głównej
Jest zmiana20:22, 05.03.2025
czerwona Krystyna ma uzdrawiać czerwone świnie z ASF
Volt08:52, 06.03.2025
Cofnij się 20 lat wstecz. Gdyby Krystyny w czerwonym wdzianku nie było, prawdopodobnie Ortyla takiego jakiego znasz dziś też by nie było. Nie odbieraj ludziom zasług z przeszłości bo ci teraźniejszość się nie podoba. Tyle co Ortyl ze Skowrońską po upadku PRL razem zrobili to już chyba nikt nie zrobi. I to nie gra słów. Dosłownie zrobili razem, nie osobno.
Volt07:27, 06.03.2025
Elektryki powinny być sprzedawane jako same skorupy z silnikiem. Powinno być ze cztery rodzaje baterii, które są wymienne w 3 minuty. Powinno się podjeżdżać na stację i pracownik powinien ją wymienić na miejscu na naładowaną z opłatą tylko za prąd. Dlaczego tak nie ma? Bo za tanio by było i nikt by nie zarobił. Lepiej dymać społeczeństwo i nie pozwolić aby każdy miał w domu pseudo ekologiczne auto. Lepiej koszt baterii przerzucić na użytkownika który jeździ i się boi że baterię ***%# trafi. Dopóki ktoś na taki pomysł nie wpadnie dotąd trzeba jeździć spalinowym i walczyć o to aby były jak najdłużej.
0 0
Tyko nawroty bo lon prnt obniży
2 0
Ci co opracowali te plany u doktorka pediatry,
są jenerałami .
niebać tuska
0 0
Walcie się musze z dzesikom i brajankiem pójść na piwo, wróć … na spacer