Zamknij

Niemal 500 mln zł na budowę kolejnego odcinka S19

12:37, 12.07.2021 Aktualizacja: 12:37, 12.07.2021
Skomentuj Fot. Ministerstwo Infrastruktury Fot. Ministerstwo Infrastruktury

12 lipca 2021 r. zawarta została o umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 między Miejscem Piastowym a Duklą. To ósmy odcinek trasy Via Carpatia w województwie podkarpackim skierowany do realizacji. Wykonawcą prac jest firma Strabag. Wartość umowy to prawie 479 mln zł, a zakończenie inwestycji zaplanowano na połowę 2025 r.

Umowa przewiduje opracowanie projektu i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 o długości ok. 10 km. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Powstanie również węzeł drogowy zlokalizowany w rejonie Dukli, łączący S19 z drogą krajową nr 19 oraz drogą powiatową nr 1956R. Dzięki zastosowaniu węzła typu karo możliwe będzie późniejsze włączenie do niego także drogi wojewódzkiej nr 993 relacji Gorlice – Nowy Żmigród – Dukla.

— Poprzez budowę kolejnych odcinków drogi S19 realizujemy obietnice złożone mieszkańcom wschodniej części Polski. Ponadto z każdym kolejnym kilometrem przybliżamy się do ukończenia międzynarodowego szlaku Via Carpatia — powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Odcinek drogi ekspresowej S19 Miejsce Piastowe – Dukla przebiega przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej. Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem licznych osuwisk i obszarów zagrożonych powstawaniem osuwisk. W ramach rozpoznania geologicznej budowy podłoża wykonano szeroko zakrojone badania, które były konieczne do prawidłowej realizacji trasy.

— Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 Miejsce Piastowe – Dukla stanowi kolejny etap tworzenia wyodrębnionego korytarza dla ruchu tranzytowego w kierunku Słowacji. Dzięki niemu poprawi się poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego w regionie, a mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż DK19 będą mogli odetchnąć od ruchu ciężkich pojazdów — powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Na tym odcinku S19 powstanie łącznie 47 obiektów inżynierskich, w tym 22 w ciągu głównym drogi ekspresowej (trzy estakady, pięć wiaduktów, dziewięć mostów, jedno przejście górne dla dużych zwierząt, jedno przejście dolne dla średnich zwierząt, jedno przejście dolne dla małych zwierząt oraz dwa przepusty). Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane lub rozbudowane zostaną drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki wodne i urządzenia melioracyjne. Wybudowana zostanie również para Miejsc Obsługi Podróżnych Równe.

Via Carpatia

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu będzie miała docelowo długość ok. 169 km. Stan jej realizacji przedstawia się następująco: 

  • 30,2 km - oddane do ruchu (od węzła Sokołów Małopolski do węzła Rzeszów Południe),
  • 74,2 km - w realizacji,
  • 64,4 km - w przygotowaniu.
(M.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

srturtsrturt

1 0

Dlaczego nie ma informacji ile z tych prawie 500 mln dolozy nielubiana przez pewne kregi Unia????

20:54, 12.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zawisza1Zawisza1

1 0

No to następne jak nierentowna l25 i znowu Poręba

12:50, 13.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak to jest po naszeTak to jest po nasze

1 0

Wszystko na to wskazuje że nie dojdzie do jej realizacji ponieważ UE wstrzyma dofinansowanie dla Polski i to dzięki wygłupom strony Polskiej.

07:45, 18.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AA

0 0

Via Carpatia powinna mieć koniec lub być dobrze połączona z Gdańskiem i Gdynią.Jej obecny przebieg nie jest w polskim interesie.Wystarczy sprawdzić jak są blokowane połączenia drogowe w Polsce w kierunku północ-południe(od polskich portów nad Bałtykiem) i jednocześnie promowane zachód- wschód.Nie wiadomo po co poręba uczepił się takiego przebiegu S19.No ale poręba ma doświadczenie w tzw. negocjacjach(tj.przyjmowaniu co każą) nad morzem martwym.

10:20, 18.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%