- Kwestie komunikacyjne są kluczowe z punktu widzenia rozwoju gospodarczego województwa podkarpackiego i województwa świętokrzyskiego, dlatego były głównym tematem spotkania na Zamku Królewskim w Sandomierzu, w którym wzięli udział posłowie ziemi świętokrzyskiej Krzysztof Lipiec i Marek Kwitek, wojewoda świętokrzyski Zbigniew Koniuszy, marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl, marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski - relacjonuje mielecki poseł PiS Fryderyk Kapinos, który w tym spotkaniu także uczestniczył. Ta narada odbyła się kilka dni temu.
- Wszyscy zgodnie zadeklarowaliśmy współpracę przy tworzeniu wspólnych inwestycji drogowych, które umożliwią dostęp do najważniejszych arterii komunikacyjnych. Nakreślony podczas spotkania wstępny plan działania polega na udrożnieniu szlaku komunikacyjnego łączącego A4 z drogą ekspresową S-19 oraz S7, przecinającą województwo świętokrzyskie. Do realizacji tego celu należy wykorzystać przebiegające w sąsiedztwie głównych tras drogi wojewódzkie 751 i 764. Na wielu z tych odcinków trwają remonty, a wspólne działania mogą spowodować, że szlak ten będzie gotowy szybciej niż inne, a zarazem będzie spełniać warunki dróg, którymi podróżuje się bezpiecznie - relacjonuje Fryderyk Kapinos.
Koncepcja dyskutowana w Sandomierzu została wstępnie rozrysowana na mapie regionu. Po stronie świętokrzyskiej miałoby dojść do rozbudowy układu dróg wojewódzkich od Połańca przez Staszów do okolic Kielc.
Po stronie podkarpackiej powstałaby nowa droga wojewódzka od Mielca w kierunku autostrady A4, z dodatkowym łącznikiem do Kolbuszowej.
- Mając Polski Ład i Krajowy Plan Odbudowy, przy uwzględnieniu własnych strategii obydwu województw, niedługo stanie się realne lepsze połączenie Podkarpacia z Warszawą przez województwo świętokrzyskie. W tym ambitnym planie kluczowa jest budowa całej drogi ekspresowej S74, biegnącej ze wschodu na zachód, która połączy trzy województwa - podkarpackie, świętokrzyskie i łódzkie. Odcinek ten liczy ponad 200 kilometrów i jak zadeklarowało Ministerstwo Infrastruktury ma być zakończony w 2028 roku. Przykład mostu na Wiśle w Połańcu, a więc na granicy województw podkarpackiego i świętokrzyskiego pokazuje, że dobra komunikacja pozwala budować relacje gospodarcze i społeczne - relacjonuje Fryderyk Kapinos.
- Dziękuję wszystkim uczestnikom spotkania za ogromne zaangażowanie w poruszane tematy. Szczególne wyrazy wdzięczności kieruję pod adresem posła Krzysztofa Lipca oraz posła Marka Kwitka, którzy przyczynili się do organizacji tego spotkania - dodaje mielecki parlamentarzysta.
- Polski Ład i Krajowy Plan Odbudowy stwarzają możliwości dla wspólnych działań inwestycyjnych, dlatego stworzymy bardzo silną grupę świętokrzysko-podkarpacką, która skorzysta z tego danego nam dobra. Razem będzie nam łatwiej zrealizować ambitne plany, np. drogę ekspresową S74, która otworzy nam ważne kierunki komunikacyjne z S19, A4, S7, A1, A2. Sandomierz może w znakomity sposób wypełniać rolę w tworzeniu bardzo dobrych strategii rozwoju obu województw i być miejscem, które będzie łączyć wspólne działania - komentuje sandomierski poseł Marek Kwitek.
Krajowa12:33, 28.05.2021
Przez Mielec powinna iść droga krajowa a nie wojewódzka 12:33, 28.05.2021
Nowe Miasto12:36, 28.05.2021
Widzę, że poseł czyta moje komentarze, to dobrze, uczyć się trzeba całe życie. Drogi wojewódzkie do S7 poseł może sobie włożyć w buty, Mielec potrzebuje drogi ekspresowej S7-Staszów-Mielec-A4 (na zachód od Dębicy), z opcją przedłużenia do Jasła, Krosna i granicy ze Słowacją. Drogi wojewódzkie do A4 na wschód od Dębicy też nie są nam potrzebne, do Jacusiowa szybciej można dojechać istniejącą trasą. 12:36, 28.05.2021
OK!12:40, 28.05.2021
Wskaż tylko, skąd kasa na realizację tego pomysłu. 12:40, 28.05.2021
Albee16:28, 28.05.2021
Ciekawsze z punktu widzenia komunikacji Mielca z północą Polski i Warszawą, byłoby bezpośrednie skomunikowanie Mielca na wschód do S-19, której kolejne odcinki powstają bardzo szybko. Długo wyczekiwana Via Carpatia otwiera zupełnie nowe możliwości transportu i podróży na północ jak również na południe. Mielec - Majdan - Nisko lub Mielec - Cmolas - Jeżowe 16:28, 28.05.2021
Wania12:40, 28.05.2021
W przyszłym roku wybory samorządowe, za 2 lata parlamentarne. Oj, podobają się niektórym cieplutkie posadki, nie ma to jak siedzieć wygodnie na budżetowym stołeczku. A żeby stołek zachować, trzeba wymyślić coby tu ciemnemu ludowi obiecać. 12:40, 28.05.2021
Wisłoka12:48, 28.05.2021
Kiedy będzie most w Rzochowie i kontynuacja obwodnicy w kierunku Tarnowa? 12:48, 28.05.2021
mielczankaV14:33, 28.05.2021
To akurat PiS bedzie obiecywal przy okazji nastepnego takiego "zlotu" - mozesz przygotowac jeszcze kilka takich punktow o potrzebne obiekty,a napewno otrzymasz "wlasciwa" odpowiedz. Wszak czas pis-sowskich obiecanek nastal!!! 14:33, 28.05.2021
Realnie12:50, 28.05.2021
W udostępnionych niedawno planach rozwoju sieci drogowej, żadna S nie przebiega obok Mieleca. Tranzytu tutaj nie przewiduje się, ani drogowego, ani kolejowego. 12:50, 28.05.2021
RX12:51, 28.05.2021
Ręce PRECZ od mieleckiego LASU! Kogoś totalnie pogięło z tą drogą przez Ociekę i Dobrynin - zapewne postawią tam ekrany akustyczne, bramy na kłódkę drzwi i wszystko uszczelnią silikonem! 12:51, 28.05.2021
Są mapy12:58, 28.05.2021
Planowana w przyszłości budowa S74 wyklucza ekspresówkę przez Mielec. 12:58, 28.05.2021
bronek13:16, 28.05.2021
Zdecydowanie potrzebny łącznk Mielec A4 na zachód od Dębicy. 13:16, 28.05.2021
PYTANIE13:16, 28.05.2021
A ta łunia da piniądze? 13:16, 28.05.2021
Robo 13:32, 28.05.2021
Obiecanki cacanki a *%#)!& ludowi ....... ech. 13:32, 28.05.2021
Jan13:49, 28.05.2021
Niech Ortyl skończy obwodnicę Mielca !!!
Czyli wybuduje WIADUKT w Chorzelowie. 13:49, 28.05.2021
Borryna14:40, 28.05.2021
...i most w Rzochowie 14:40, 28.05.2021
Dobre...13:56, 28.05.2021
Wiecie, ile potrzeba czasu, żeby realnie rozpocząć budowę drogi? Wybory już za dwa lata. 13:56, 28.05.2021
Przebitka 1:30 lat18:07, 28.05.2021
Wiadomo w rzeszowie 1 rok a w Mielcu 30 lat 18:07, 28.05.2021
no nie wiem14:42, 28.05.2021
Czyli droga z Rakowa do Kielc oraz z Polanca do Staszowa przebiega przez Mielec to samo z Sedziszowa do Kolbuszowej.... ???? niepowazne to jest ia nawet smieszne bo na wiadukt nie chca dac kasy a beda budowac 30 km drog w lasach za miast poprawic rozpadajace sie drogi np z Jaslan do Nagnajowa. Brak obwodnicy Padwi czy budowa drogi z Rzochowa do A4 w Pustyni - nowej konkretnej poza wsiami osiedlami. Brak remontu slynnego mostu i zakretu w Partyni/Zgorsku.... 14:42, 28.05.2021
poczytaj posle....15:05, 28.05.2021
Wybudujcie S73 z Krosna/Jasla do Kielc przez Pilzno na wschod od Tarnowa z nowym mostem w Szczucinie a wy klepiecie z 7 obwodnic na tej drodze czyli nie bedzie S73. Nastepnie wiadukt w Chorzelowie, droge wojewodzka do obwodnicy Radomysla i dalej w kierunku S73. Normalna droga do Kolbuszowej i A4 w pustyni badz Zyrakowie.... 15:05, 28.05.2021
Oni 15:51, 28.05.2021
Chodnika nie ma w Woli Mieleckiej przy drodze wojewodzkiej a oni nastepne obwodnice buduja 15:51, 28.05.2021
Jxhxch16:47, 28.05.2021
Mielec potrzebuje drogi ekspresowej. Taką mogłaby być droga S9 należy tylko przypilnować aby przechodziła przez mielec aż do Radomia i Warszawy 16:47, 28.05.2021
Eko17:05, 28.05.2021
Najprościej widzę puścić drogę środkiem lasu. Niedługo na Syberię będziemy jeździć oglądać drzewa. 17:05, 28.05.2021
Pepe21:09, 28.05.2021
No nie... To wolisz przez teren zabudowany??? 21:09, 28.05.2021
Kreseczki17:25, 28.05.2021
Jak wybory będą już blisko, to pojawi się nawet kolejowa "szprycha" z CPK do Mielca... na mapie. 17:25, 28.05.2021
Wuj17:34, 28.05.2021
Tak palcem po mapie to i ja mogę sobie malować.
Pytam kto jest odpowiedzialny za nie przeprowadzenie s74 przez Mielec do Rzeszowa czyli najkrótszą drogą?
Bedą rżnąć te lasy tak że za 10 lat z Puszczy Sandomierskiej nie zostanie nic. 17:34, 28.05.2021
robic te drogi i inn17:59, 28.05.2021
widze ze Mielec i powiat mielecki powoli wychodzi z wykluczenia komunikacyjnego ale do tego jeszcze potrzeba dekad znajac tempo myslenia i szybkosc wykonywanych drog no ale dobrze ze wogole cos sie dzieje,bo za komuny drog bylo malo albo w niektorych rejonach wogole ich nie bylo to autobusy i pociagi jezdzily ale na okolo nadrabiajac nierzadko kilkanascie-dziesiat kilometrow pamietam byly autobusy ktore potrzebowaly 2-3 godziny by zajechac do rzeszowa a gyby byla normalna droga 2 pasmowa to z mielca do rzeszowa powinno sie jechac 20-25 minut 17:59, 28.05.2021
.19:15, 28.05.2021
Kapinos ma jakąś fobie z tym wjazdem na autostradę w Ostrowie, prześladuje go ta wizja od dłuższego czasu , a nam potrzebny jest wjazd z drogi 984 odpowiednio przebudowanej na autostradę w okolicach Jastrząbki i przebicie na Pilzno- Jasło. Więcej nie zagłosuje na tego człowieka , tylko raz mu się udało. 19:15, 28.05.2021
jasne07:37, 29.05.2021
Oczywiscie ze ten wjazd nic nie daje mieszkancom Mielca, to jakies urojenia albo ktos moze ze znanych ma tam gdzies dzialki?tak jak na obecnym przebiegu drogi z Rzedzianowic do Piatkowca? 07:37, 29.05.2021
kolej19:53, 28.05.2021
Panie pośle co z koleją (Rzeszów) Kolbuszowa - Mielec - Połaniec (Kielce) ?? Znajduje się ona w planach PKP do 2030 r.. Na jakim etapie jest jej realizacja? HejMielec napiszcie coś o tym... 19:53, 28.05.2021
Ann16:07, 29.05.2021
I to powinien być priorytet, a nie droga przez środek lasu która nic nie zmieni 16:07, 29.05.2021
Do 2030?20:17, 28.05.2021
Przeczytaj dokładnie, o jaką "perspektywę" czasową naprawdę chodzi... Plany obecnego rządu pójdą w zapomnienie. 20:17, 28.05.2021
f6409:51, 29.05.2021
Czy szprycha kolejowa CPK-Kielce-Mielec-Rzeszów to sf? 09:51, 29.05.2021
Fantastyka11:19, 29.05.2021
I to nawet nie naukowa, czyli zwykła bajka dla naiwnych. 11:19, 29.05.2021
inne10:23, 29.05.2021
Nowe Drogi – polski miesięcznik ideologiczny, „organ teoretyczny i polityczny” KC PZPR (wcześniej KC PPR) wydawany w Warszawie w latach 1947–1989 ... 10:23, 29.05.2021
swój10:53, 29.05.2021
Ja rozumiem że drogi są potrzebne, ale jeżeli pod tą drogę wytną nasze piękne pod mieleckie lasy to Pan poseł Kapinos Pan marszałek Ortyl i PIS straci mój skromny głos w wyborach 10:53, 29.05.2021
Deklaracje...11:50, 29.05.2021
... łatwo się składa. 11:50, 29.05.2021
zakaz12:00, 29.05.2021
powinien być zakaz publikowania w mediach zdjęć urzędników każdego szczebla. oni tylko pozują do zdjęć i są pierwsi do dzwonienia po reportera. powinny być publikowane same wywiady oraz sprawozdania z ich pracy i obowiązków, ALE BEZ ZDJĘĆ !!! 12:00, 29.05.2021
Zimna woda12:42, 29.05.2021
Łykającym "dobre wieści" polecam np. "Na kolei" z 30 lipca ub. roku. Wystarczy nie mieć sklerozy. 12:42, 29.05.2021
Ekrany11:54, 30.05.2021
Naprawdę ktoś chciałby, żeby autostrada lub magistrala kolejowa przebiegała obok jego domu? Nie lepiej mieszkać na uboczu i mieć wygodny dojazd? 11:54, 30.05.2021
Zawisza101:10, 31.05.2021
Wy już lepiej nic nie deklarujcie po za jednym ze podamy się do dymisji, niejaki Brudziński powinien stoczniowców w tureckim sweterku przepraszać ale stwierdził że popaprańców nie będzie normalna pycha i szmal 01:10, 31.05.2021
Cisza11:28, 13.10.2022
Drgnęło coś w temacie - ktoś? coś? nowe wieści? 11:28, 13.10.2022
Dlaczego?12:38, 28.05.2021
10 24
Jakiś argument, poza chciejstwem? 12:38, 28.05.2021
Strefa?12:59, 28.05.2021
26 2
Y, no wiesz, nie wiem sam. Może jedna z największych stref przemysłowych w Polsce? 12:59, 28.05.2021
JackoPoidelko20:07, 28.05.2021
4 1
Argument?????
Ceny nieruchomosci....swiatowe wręcz a wiocha...to moje jakas droga znacząca na mapie 20:07, 28.05.2021
Wywrotowiec19:20, 30.05.2021
4 0
Po to żeby drogę utrzymywał budżet państwa a nie skąpe województwo lub biedny powiat . Później się nie dziwcie że podatki idą w górę jak miasto i powiat dokładają do utrzymania dróg . 19:20, 30.05.2021