Na linii Ocice – Rzeszów rozwieszono sieć trakcyjną. Wcześniej przygotowano konstrukcje, m.in., 1300 stalowych słupów. Teraz prace obejmują przygotowanie sieci do załączenia napięcia. By zapewnić rozkładowe kursowanie pociągów, roboty prowadzone są głównie nocą. Montowane jest także zabezpieczenie przeciwporażeniowe na wiaduktach drogowych oraz także tablice informacyjne wymagane na zelektryfikowanej linii. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią tzw. podstacje trakcyjne. W ubiegłym roku zbudowano trzy z pięciu podstacji w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Budowane są pozostałe obiekty w Widełce i w Rzeszowie.
Elektryfikacja zwiększy ofertę kolei na Podkarpaciu
Elektryfikacja jednotorowa trasy Ocice – Rzeszów zapewni dogodniejsze połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Krótsze podróże będą m.in. dzięki wyeliminowaniu zmian lokomotyw spalinowych na elektryczne. Przewoźnicy będą mogli korzystać z nowoczesnych bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych. Będzie lepsza oferta podróży Podmiejską Koleją Aglomeracyjną.
Elektryfikacja podkarpackiej linii to zadanie „Prace na linii nr 71 Ocice – Rzeszów”. Zakończenie planowane jest w połowie 2021 r. Od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń, podróżni pojadą pociągami elektrycznymi.
W 2019 r. na linii Ocice – Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim. Zwiększyła się przepustowość trasy. Na przystanku przygotowano też nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. W 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim.
Od grudnia trakcją elektryczna kursują pociągi na zelektryfikowanej linii Lublin – Stalowa Wola. W 2019 r., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do eksploatacji zelektryfikowany odcinek Węgliniec – Zgorzelec na międzynarodowej linii E 30. Elektryfikacja linii zwiększ możliwości sprawnych podróży i przewozu ładunków na sieci kolejowej. Nowe możliwości kolej wpisują się w rozwój ekologicznego transportu (Europejski Zielony Ład).
Duduś 14:09, 20.01.2021
A co z elektryfikacją naszej linii . Czy wszystko w tym goownianym województwie musi być dla Rzeszowa .
Znad morza 15:40, 21.01.2021
Jak podaje Rynek Kolejowy (21.01.2021) PLK zapowiada uruchomienie połączeń pasażerskich Mielec - Dębica w marcu br. Ciekawe, czy tym razem termin zostanie dotrzymany? Oferta przewozowa to podobno 6 par połączeń dziennie - uważam, że za mało...
Duduś17:52, 21.01.2021
Może i marzec ale na pewno nie tego roku . Styczeń się pomału kończy a na naszym dworcu cisza , nic się nie dzieje . A za chwilę następne mrozy i jak oni dokończą przejście podziemne .
Znad buga22:35, 21.01.2021
Żeby to miało sens musiało by tym pociągiem jeździć kilkaset osób dziennie (szkoła, praca) - w marcu otwarcie a w październiku zamknięcie.
marwo23:00, 27.01.2021
Będziemy jeździć pociągami ale we wrześniu 2021r
Mrzet10:37, 23.01.2021
L25 wtedy, jak w całym kraju się obrobią
ciekawski15:53, 24.01.2021
mam pytanie czy semafory będą podświetlane karbitem czy naftą
Aquarius12:10, 25.01.2021
Ale wy tym PiSSuarom wierzycie...aż się wymiotować chce....syndrom " sztokholmski" ciemnego luda
zz21:16, 25.01.2021
Mimo, że we wcześniejszych deklaracjach pojawiła się obietnica przynajmniej dwóch pociągów relacji Dębica – Tarnobrzeg, ich także nie będzie
To było do przewidzenia! Najgorsze województw w zakresie organizacji przewozów kolejowych! Zadne inne nie jest aż tak beznadziejne. Lae co można spodziewać się po kolebce PiSlamu? Dno...
Na szczęście chociaż pociągi towarowe będą tam jeździć, choć linia bez druta w tym regionie to też bardzo słaby pomysł, gdy wszystkie wokół styczne są zelektryzowane...
Ech, to tylko Podkarpacie... Kolejowo patologiczny region...
0 0
Tej remontowanej? Może za 10 lat... jeżeli pociągi będą jeszcze (albo już) po niej jeździć i będzie ich więcej, niż 3 pary na dobę...