Zamknij

Reklama dla lokalnej firmy

14:15, 18.02.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:15, 18.02.2019

Mała firma wybiera tanie i skuteczne formy reklamy zewnętrznej. W branży internetowej można prowadzić ciekawe działania promocyjne praktycznie z zerowym budżetem. Wystarczy naprawdę niewiele, aby zaznaczyć obecność firmy w internecie.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że reklama potrzebna jest każdej firmie, zarówno tej o utrwalonej pozycji jak i firmie dopiero startującej na rynku. Reklamę doceniają również lokalne firmy, nawet małe, które nie mają zbyt dużego budżetu na takie działania. To właśnie niewielki budżet skłania te firmy do wybierania tradycyjnych form wizualnej reklamy zewnętrznej. Banery na ścianie budynku firmy, oklejone witryny, oklejone samochody firmowe to najczęściej wybierane formy reklamy. Zaletą takiej reklamy zewnętrznej jest niska cena, ponieważ wystarczy zamówić kreację reklamową i zamocować ją w odpowiednim miejscu. Jej skuteczność jest różna, zależy w dużej mierze od miejsca ustawienia kreacji oraz od tego, czy nie jest przeładowana treścią. Wielu przedsiębiorców korzysta również z działań reklamowych w internecie, ale często ogranicza się to do utworzenia strony internetowej i płatnej reklamy w wyszukiwarkach. Zbyt rzadko właściciele firm korzystają z ciekawych propozycji darmowej reklamy.

Jedną darmowych propozycji reklamy jest utworzenie wizytówki w Google My Business (GMB), która pozwala na natychmiastowe zwiększenie widoczności firmy w internecie. Darmowa prezentacja w Google dotyczy firm, które maja fizyczną siedzibę, którą klienci mogą odwiedzić, albo która dojeżdża do klientów. Utworzenie wizytówki pokazuje klientom adres, telefon i inne dane kontaktowe firmy, ofertę, można również dodawać zdjęcia lub filmy. Potencjalni klienci firmy mogą również zobaczyć recenzje i inne informacje o działalności firmy. Najciekawsze jest to, że internauci mogą to zrobić bez odwiedzania strony internetowej firmy. Od niedawna w panelu GMB można również dodawać posty w czterech kategoriach: Aktualności, Wydarzenia, Oferty, Produkty. Dzięki tym postom można prowadzić aktywne działania promocyjne, wstawiając również wezwanie do działania: Zarezerwuj, Zamów online, Kup, Więcej informacji, Zarejestruj się, Zadzwoń teraz. Zweryfikowana wizytówka pojawia się w wynikach wyszukiwania na gelokalizowane frazy oraz w mapach Google. Można również założyć bezpłatną stronę internetową w subdomenie. A wszystko to bez pozycjonowania, tylko dzięki zoptymalizowanej wizytówce firmy. Wizytówka to również element pozycjonowania lokalnego, o którym szerzej na stronie https://www.nvvi.eu/pozycjonowanie-stron/.

Drugą propozycja wartą uwagi jest konto firmy (strona) w portalu Facebook. Tworząc firmowe konto Facebook również podajemy dużo danych o firmie, prowadzimy aktywna promocję za darmo. Problem w tym, że konto firmowe musi mieć odpowiedni zasięg, który trzeba zbudować publikując ciekawe treści. Niestety to nie wystarczy i trzeba wspomagać się płatna reklamą (https://www.nvvi.eu/facebook/). Konto firmowe na Facebooku umożliwia nie tylko publikowanie najnowszych ofert, ale również kontakt z klientami za pomocą Messengera. Chociaż wydaje się, że własna strona internetowa jest niepotrzebna, to Facebook nie zniechęca to jest utworzenia, jej adres można wpisać w informacjach o koncie firmowym. Dla wielu firm z branży moda, uroda, fit itp. warto założyć konto Instagram. Produkty z tych branż można doskonale promować na Instagramie. Obydwa wymienione portale social media nastawione są na zysk i za większość działań promocyjnych trzeba płacić, ale pewne formy marketingu są darmowe.

GMB i Facebook nie wymaga zakładania własnej strony internetowej, ale jest ona potrzebna. Na firmowej stronie internetowej powinny być prezentowane nowości, aktualne oferty, informacja, a wszystkie inne konta internetowe powinny odnosić się do tych danych, jak do danych źródłowych. Podobnie wszystkie reklamy w ostatecznym rachunku powinny prowadzić do strony internetowej firmy. Na początek nie musi to być duża i rozbudowana strona. Może zawierać podstawowe minimum informacji, ale musi mieć możliwość łatwego rozbudowania w przyszłości i równie łatwej aktualizacji danych. Wybór systemu zarządzania treścią jest bardzo ważny na przyszłość, podobnie jak sposób wykonania strony (samodzielnie, czy poprzez firmę zewnętrzną). Trzeba pamiętać, że wykonanie strony to również wykupienie domeny i hostingu. Później trzeba cały czas uaktualniać system zarządzania treścią, pilnować odnawiania domeny i hostingu oraz wykonywać wiele innych czynności pod wspólnym hasłem utrzymania strony internetowej. Wiele małych firm nie radzi sobie z tym, stąd tak wiele utraconych stron internetowych i późniejsze nieuzasadnione zniechęcenie do internetu. Wykonanie własnej strony internetowej wymaga dokonania wielu wyborów skutkujących w przyszłości. To temat na dłuższy artykuł.

Wymienione powyżej działania w internecie należy uznać za podstawy, początek do dalszego aktywnego promowania firmy w sieci. Nie każda mała firma może robić to efektywnie radząc sobie samodzielnie, dlatego na pewnym etapie trzeba rozważyć zlecenie dla firmy zewnętrznej.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%