Zamknij

Co to jest chatbot?

20:15, 07.11.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 20:18, 07.11.2018

Chatboty - to tzw. wirtualni asystenci lub doradcy. Jest to sztuczna inteligencja w programie komputerowym, który odpowiednio zaprogramowany, przejmuje niektóre ludzkie funkcje dotyczące komunikacji i interakcji, naśladując pisaną, lub mówioną ludzką mowę. Ich głównym zadaniem jest prowadzenie dialogu w taki sposób, by rozmówca był przekonany, że komunikuje się z człowiekiem, przez co wzbudzają one zaufanie niezbędne do przeprowadzenia np. procesu zakupowego.

Można zaprogramować je w ten sposób, aby na podstawie analizowania danych, które otrzymują nauczyły się automatycznie różnicować odpowiedzi w zależności od sytuacji. Tego rodzaju wirtualny asystent nie tylko udzieli odpowiedzi na pytania, ale sam także poprowadzi rozmowę, zadając pytania dodatkowe, dzięki czemu może uzyskać od rozmówcy doprecyzowane informacje, które pomogą mu w procesie decyzyjnym, zakupowym, czy też będą przydatne w przedstawieniu mu optymalnej oferty usług obecnie, lub w przyszłości.

Chatboty działają obecnie na dwa sposoby - pierwszy z nich jest oparty na regułach. Chatbot reaguje w nim na konkretne polecenia, na zasadzie schematu pytanie–odpowiedź, używając słów kluczowych. Tego typu boty znamy np. z Messengera. Sprawdzają się one idealnie przy subskrypcjach, rezerwacji hotelu, lotu, zamówieniach, planowaniu wizyt itd.

Drugi sposób oparty jest na tzw. sztucznej inteligencji, i dostosowuje swoje zachowanie w oparciu o interakcje z klientem. Te Chatboty, wspierane algorytmami rozumieją cały kontekst i treść rozmowy, wraz z jej intencją, nie zaś jedynie słowa kluczowe. Kojarzą dane podane w wiadomości tekstowej z informacją zawartą w bazie danych, np. imię i nazwisko klienta mogą skojarzyć z systemem zamówień. Uczą się stale na bazie otrzymywanych odpowiedzi, stając się coraz bardziej użyteczne i mądrzejsze. Wirtualny doradca zapewnia całodobową, wygodną obsługę, błyskawiczną interakcję oraz natychmiastowy dostęp do informacji, bez konieczności korzystania z licznych wyszukiwarek i aplikacji.

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

Chatbot automatyzuje konwersacje - przynosi firmom oszczędność czasu i pieniędzy. Do obsługi konwersacji nie musisz zatrudniać człowieka, chatbot poprowadzi rozmowę za niego. Obecnie chatboty mają coraz więcej zastosowań, np. w obsłudze klienta, sprzedaży, doradztwie, helpdesku, reklamie, content marketingu, obsłudze reklamacji, jak również w przyjmowaniu bezpiecznych płatności. Istnieją dwa podstawowe sposoby, za pomocą których użytkownicy mogą korzystać z chatbotów: za pośrednictwem aplikacji internetowych Skype, Messenger, WhatsApp) lub samodzielnych, dedykowanych aplikacji z których korzystają np. urzędy, banki. Chatbot zbuduje nam także bazę naszych klientów, dla których następnie możemy gromadzić informacje umożliwiające personalizowanie wiadomości i odpowiednio dobranych ofert.

Ponieważ pracuje bez przerwy, 24h/dobę, zbudowanie stale powiększającej się bazy klientów naszej firmy jest kwestią krótkiego czasu.

W maju 2018 roku, na konferencji F8, przeprowadzanej przez Facebook i Marka Zuckerberga, padły znamienne słowa Davida Marcusa, odpowiadającego za rozwój Facebook Messengera- „obserwujemy początek zupełnie nowej ery – były sieci web, potem mobile i aplikacje, a teraz czas na boty”.

W każdym biznesie prowadzonym online na świecie, również w Twoim.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%