Zamknij

Jak reklamować restaurację?

16:51, 02.09.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 16:51, 02.09.2021

Prowadzenie działalności gastronomicznej jest zadaniem, które wymaga sporo pracy, jednak - przy odpowiednim podejściu - z pewnością przyniesie wiele satysfakcji, a także zysków. Reklama punktu gastronomicznego, choć jest zajęciem dość czasochłonnym, jest niezbędna dla osiągnięcia sukcesu w branży. Jak reklamować restaurację i dlaczego to takie istotne?

Reklama punktu gastronomicznego - czy jest niezbędna?

Rozpoczynając działalność, wiele osób zastanawia się, czy reklama rzeczywiście jest niezbędna. Tymczasem prawidłowo przeprowadzony marketing restauracji może zaważyć na sukcesie punktu gastronomicznego lub jego katastrofalnej klapie - jeśli nie poświęcimy dostatecznie dużo uwagi reklamie. W obecnych czasach, gdy wyszukanie restauracji o określonym profilu działalności to tylko i wyłącznie kwestia kilku kliknięć, zdecydowanie większą szansę na sukces mają te punkty gastronomiczne, które postanowiły promować swoją działalność w sieci. O czym należy pamiętać, aby reklama przyniosła zamierzone efekty?

Responsywna strona internetowa

Absolutną podstawą przy promowaniu restauracji jest założenie prawidłowo działającej, responsywnej strony internetowej. Podczas jej tworzenia warto wziąć pod uwagę, że coraz szersze grono użytkowników nie przegląda zasobów internetu na komputerze czy laptopie, ale raczej za pośrednictwem smartfona lub tabletu. To sprawia, że strona powinna dostosowywać się zarówno do różnych przeglądarek, jak i urządzeń.

Ciekawą opcją, którą można dołączyć na stronie, jest także możliwość składania zamówień online. To wygodne rozwiązanie, które z pewnością zachęci do skorzystania z oferty restauracji osoby, które w danym momencie nie mają możliwości zadzwonienia do punktu czy udania się do niego osobiście.

Kampania w Google Ads

Reklama restauracji, zwłaszcza początkującej, może nie obyć się bez kampanii w Google Ads. Dzięki niej strona punktu gastronomicznego jest wyświetlana w górnej części wyszukiwarki i tym samym zachęca użytkowników do kliknięcia w odnośnik. Również dlatego intuicyjna i responsywna strona internetowa ma tak duże znaczenie - aby zachęcić przypadkowe osoby do pozostania na niej i skorzystania z oferty.

Pozycjonowanie strony

Reklama restauracji to nie tylko działania związane ze stworzeniem intuicyjnej strony, ale również dbałość o odpowiednią widoczność np. poprzez pozycjonowanie strony. Jak wskazują statystyki, zdecydowana większość użytkowników przeglądarek nie zagląda nawet na drugą stronę wyników wyszukiwania, w związku z czym warto zadbać o odpowiednie pozycjonowanie strony. Choć czynności z tym związane są dość czasochłonne, raz uzyskaną pozycję można stosunkowo łatwo utrzymać. Jeśli zależy nam na mocniejszym efekcie SEO, działania warto wzmocnić content marketingiem.

Content marketing

Content marketing to wartościowe i angażujące treści. Mogą mieć formę ciekawostek, poradników, przepisów czy innych tipów. W obrębie strony włączmy więc bloga firmowego i twórzmy treści odpowiadające tym słowom kluczowym, które są najczęściej wyszukiwane. Content marketing można prowadzić również w obrębie youtube (vlogi), a także redagując ebooki kucharskie, czy wysyłając mailingi.

Google Moja Firma

Nie mniejsze znaczenie ma wizytówka w Google, dzięki której firma będzie pokazywać się wśród lokalnych wyników wyszukiwania. Odpowiednio wypełnione Google Moja Firma pozwoli na prawidłowe pozycjonowanie lokalne, które jest szczególnie istotne w przypadku takich działalności jak restauracja, działająca na określonym terenie.

Niezastąpione social media

Social media to doskonały kanał na budowanie zaangażowania klientów, czy świadomości marki. W chwili obecnej trudno jest znaleźć osobę, która nie posiada konta na Facebooku, Instagramie, Twitterze lub TikToku. Dlatego marketing restauracji nie obędzie się również bez sprawnie i interesująco prowadzonej strony danego punktu na wybranym portalu. Aby uzyskać odpowiednie zasięgi postów, można zainwestować w płatne opcje promowania lub nawiązać współpracę z influencerami. Jak wskazują statystyki, zdecydowanie największą popularnością wśród przedsiębiorstw zainteresowanych tego typu współpracą cieszą się influencerzy lokalni lub ze średniego szczebla. Wcale nie trzeba szukać dojścia do największych gwiazd, by odpowiednio rozreklamować restaurację.

Portale do zamawiania jedzenia - must have dla początkujących

Na początku funkcjonowania restauracji ogromną pomocą może okazać się obecność na portalach do zamawiania jedzenia. Wiele osób, zamiast wyszukiwać restauracje w Google, po prostu wchodzi na dany portal i to tam wybiera najbardziej odpowiadający im punkt gastronomiczny. To świetna forma reklamy dla startujących restauracji: oferując dobre warunki dowozu, możemy zdobyć szerokie grono klientów.

Eventy, promocje, okazje

Prowadząc social media restauracji, pizzerii czy baru możesz poinformować swoich fanów o organizowanych eventach, które będą świetną okazją do spędzenia w niej czasu wraz ze znajomymi czy rodziną. Przyjrzyj się swojej grupie docelowej i odpowiedz promocjami i eventami na ich potrzeby i zainteresowania! 

 

Chcesz poznać więcej pomysłów na marketing restauracji? Wejdź na bloga Warszawskiej Grupy Mediowej:

Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/reklama-restauracji-bistra/

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%