Większość z nas korzysta z Facebooka, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę, że portal może również służyć do zarabiania pieniędzy. Jak to możliwe? O tym oraz o technikach reklamowania się przez Facebooka opowiemy w dzisiejszym artykule.
Płatne kampanie promocyjne służą promocji biznesów i dzięki nim osiąga się różne cele - czysto informacyjny, budowanie pozycji marki, a także pozyskiwanie nowych klientów na przyszłość.
Poniżej przedstawiamy kilka istotnych aspektów kampanii reklamowych na Facebooku - co zrobić, żeby przynosiła korzyści dla naszego biznesu? Na co zwrócić uwagę przy prowadzeniu fanpage?
Reklama na Facebooku może przybierać rozmaite cele. Do najważniejszych z nich zaliczają się:
Jeśli jesteśmy właścicielem sklepu online, wówczas najważniejsze są dla nas trzy cele: zaangażowanie w post, przejście na stronę oraz konwersje.
Wybór konkretnego rodzaju reklamy sprawia, że algorytm Facebooka wyświetla ją teoretycznie najlepiej dopasowanej grupie odbiorców.
Dla przykładu, jeśli zależy nam na konwersji w ramach naszej strony i ten typ promocji wybraliśmy, wówczas Facebook zaprezentuje ją osobom, które w jego mniemaniu, będą chętne do przejścia przez całą procedurą zakupową - wejdą na stronę, przejrzą ofertę i zakupią interesujący ich produkt.
Natomiast, jeśli zależy nam na zwiększeniu ruchu na stronie, wówczas warto zdecydować się na kliknięcia w link do naszej witryny. Taki efekt uzyskała np. strona Fotowoltaika Kraków notując duży ruch na swoim fanpage.
Skąd Facebook wie, komu wyświetlać reklamę? Bazuje na obszernej bazie danych, którą gromadzi nieustannie każdego dnia. Dzięki temu optymalizuje wyświetlanie materiałów promocyjnych dla każdego użytkownika. Z punktu widzenia przedsiębiorcy, pragnącego dotrzeć do nowych klientów, jest to jak najbardziej pożądane.
Kiedy już wiemy, jaki jest cel naszej kampanii promocyjnej, musimy sprecyzować grupę użytkowników, do której pragniemy dotrzeć. Należy zastanowić się, komu dedykujemy konkretne działanie i na tej podstawie stworzyć odpowiednią personę potencjalnych klientów, w której uwzględnimy ich miejsce zamieszkania, wiek, płeć oraz przynależność do konkretnej grupy społecznej.
Myślmy konkretnie i próbujmy dotrzeć do jak najwęższej grupy użytkowników. Dlaczego to tak ważne? Jeśli dokładnie określimy, kto jest naszym klientem i uwzględnimy wszystkie potrzebne kryteria, wówczas wzrasta prawdopodobieństwo, że osoba, która zobaczy reklamę, zareaguje na nią w pożądany przez nas sposób.
Spróbujmy pokazać to na przykładzie sklepu z biżuterią. Pragniemy zainteresować zakupem kolekcji nowoczesnych, minimalistycznych kolczyków nową grupę klientek. Zazwyczaj będzie to mieszkanka dużego miasta, w wieku 30-50, zazwyczaj mająca średnie lub wyższe wykształcenie.
Im więcej szczegółów podamy, tym większa szansa na finalny sukces.
W każdej reklamie należy oczywiście stosować unikalne, przykuwające uwagę treści, które zmuszają odbiorców do reakcji. Dbajmy o wysoką jakość i urozmaicenie - niech w kampaniach pojawiają się zdjęcia, teksty oraz materiały video.
Jeśli nie chcemy zagłębiać się w ręczne ustawienia, pozostawmy Facebookowi zoptymalizowanie kampanii. Zajmie się za nas włączeniem poszczególnych reklam, pomoże sprawdzić koszty konwersji, CTR, kliknięcia, a także skontroluje budżet.
Oczywiście, jeśli chcemy uzyskać jak najniższe koszty oraz dopasować kampanię w pełni do naszych potrzeb, warto zainteresować się optymalizacją ręczną. Jest to jednak rozwiązanie dla osób, mających już doświadczenie w budowaniu płatnych promocji na Facebooku.
Jeśli chcemy skutecznie pozycjonować naszą stronę www, trzeba korzystać z różnych rozwiązań. Opinie Google pokazują, że równocześnie warto stosować metody płatne i bezpłatne. Bądźmy konsekwentni i stwórzmy konkretny plan działania. Wówczas możemy liczyć na osiągnięcie sukcesu i pozyskanie nowych klientów z Internetu.