Zamknij

Pomysł na biznes z wirtualnym biurem w Warszawie

07:35, 24.03.2019 artykuł sponsorowany

Rośnie popularność wirtualnych biur. Rośnie, bo ludzie poszukują miejsc, w których dostaliby pełną ofertę usług, administracyjnych, prawniczych i księgowych razem wziętych. I gdzie dostaliby prestiżowy adres w samym środku metropolii, mieszkając jednocześnie gdzieś na końcu świata. Więc to działa, ten biznes działa. Czemu by nie spróbować samemu takiego biznesu? - myślisz sobie. I bardzo dobrze, bo – jak twierdzą specjaliści – wirtualne biuro w Warszawie to jeden z najlepszych pomysłów na biznes w ostatnim czasie. Jak wystartować z tym projektem?

Kto jest Twoim klientem?

Na początek wypada stworzyć biznesplan. Czyli wypada też dowiedzieć się, do kogo będziesz adresował swój biznes. Musisz to określić, bo od tego praktycznie zależy cały Twój biznes. Najpierw zrób research, czyli analizę rynku, a potem zdecyduj się na konkretnego klienta. Z usług wirtualnego adresu korzystają przede wszystkim mikroprzedsiębiorcy oferujący usługi tworzenia stron internetowych. Potrzebują biura i adresu do wynajęcia. Klientami są także wszyscy inni freelancerzy – graficy, architekci, copywriterzy, dziennikarze czy tłumacze. Ale też szkoleniowcy prowadzący firmy szkoleniowe i potrzebujący sal do wynajęcia.

Czy wiedziałeś o tym? Klientów można też podzielić na tych, którzy oczekują na wynajem gabinetu na godziny i na tych, których interesuje tylko wynajem adresu, bo chcą zarejestrować spółkę. Ci, którzy pragną wyłącznie zarejestrować firmę, zwracają uwagę na prestiż adresu, bo sami mają na przykład firmę w swoim mieszkaniu lub mieszkają w małej miejscowości o prowincjonalnie brzmiącej nazwie.

Jakie usługi?

Wirtualne biuro w Warszawie, aby było profesjonalne, powinno oferować bogatą gamę usług. Oczywiście dobrze jest się nastawić na konkretny typ klienta, na przykład oczekującego głównie wynajęcia gabinetu na godziny albo oczekującego usług księgowych. Ale oprócz tej specjalizacji biuro wirtualne musi mieć w swojej ofercie pełen zakres usług, dając nawet możliwość zrobienia sobie kawy z ekspresu czy skserowania jakiegoś dokumentu.

Jakie konkretnie usługi musisz mieć w pakiecie? Bez czego ani rusz? Jest to usługa prawna i księgowa, odbiór telefonów i poczty, obsługa maili, przechowywanie dokumentów, rejestracja firm w ZUS, KRS, US czy GUS, a także wsparcie informatyczne, usługa założenia rachunku firmowego, wynajem sal, tworzenie biznes planów, wyrobienie pieczątki czy wynajem biurek dla tzw. wolnych strzelców.

Czy wiedziałeś o tym? - jeśli chcesz dowiedzieć się, jakich usług najbardziej oczekują klienci, skorzystaj z narzędzia google adwords do wyszukiwania słów kluczowych. Ustaw wyszukiwanie na zakres czasu ostatniego miesiąca i zobacz czego ludzie poszukują.

Konkurencja?

Oczywiście, że konkurencja konkurencja nie śpi i w każdej chwili kombinuje jakby tu wygryźć inną konkurencję. W swoim biznes planie musisz poświęcić zorientowaniu się, kto jeszcze prowadzi taki biznes. Najlepiej zrobić to przez internet, wpisując w Google takie hasła jak „BiuroKamienica.pl - wirtualne biuro Warszawa”, „biura do wynajęcia” czy „wynajem adresu”.

Sprawdź, co oferują te biura i... poszukaj swojej niszy. Czyli sprawdź też, czego oczekują Twoi klienci i jeśli inne wirtualne biura jakiejś usługi nie zapewniają, to znaczy że znalazłeś niszę dla Twojego projektu.

Czy wiedziałeś o tym? - w tym przypadku również możesz skorzystać z narzędzia Google Adwords. Wpisujesz jakieś hasło, np. „gabinet na godziny” czy „mikrobiuro Warszawa” i sprawdzasz, jaka jest konkurencja oraz średnia liczba miesięcznych wyszukiwań. Jeśli na przykład hasło „rejestracja firmy” ma dużą średnią liczbę miesięcznych wyszukiwać i niską konkurencję, to znaczy że właśnie znalazłeś niszę i ludzie poszukują właśnie takiej pomocy przy rejestracji firmy. Zakładając wirtualne biuro w Warszawie i oferując różnorodne usługi, trzeba mieć więc na oku najnowsze trendy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%