Prowadzisz firmę i stoisz przed wyborem hostingu WWW? Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę, by nie przepłacić, a jednocześnie rozsądnie zainwestować w przyszłość? Oto garść wskazówek, które pomogą Ci podjąć właściwą decyzję.
Jaki hosting WWW jest najlepszy dla biznesu? Odpowiedź jest niejednoznaczna i brzmi:
„To zależy”.
Czynników może być naprawdę wiele. Weźmy choćby wielkość Twojej firmy (MŚP, a może duża korporacja) albo skalę jej działalności (lokalnie, krajowo, międzynarodowo). Inny zakres usług będzie potrzebny mikroprzedsiębiorstwom, inny zaś firmom prowadzącym ekspansję w wielu krajach. Dlatego, zanim się na cokolwiek zdecydujesz, określ przynajmniej potrzeby i oczekiwania – swoje oraz swojej firmy. Powinny to być m.in.:
Wstępne określenie potrzeb i oczekiwań z pewnością ułatwi Ci wybór. Na bezwzględną uwagę zasługuje przy tym kilka punktów z powyższej listy.
Dziś podstawą skutecznych działań w sieci jest nie tylko atrakcyjna szata graficzna oraz UX, który przeprowadzi użytkownika „za rękę” przez kolejne kroki do zakupu. To także szybkość ładowania witryny i poszczególnych podstron. Bez nich łatwo stracisz odbiorców albo klientów.
Wybierając hosting, zwróć uwagę, czy dostawca wykorzystuje wielordzeniowe procesory oraz szybkie dyski (SSD, NVMe). Sprawdź, czy monitoruje wydajność i jak reaguje, gdy pojawia się problematyczna sytuacja.
Takie usługi dostarcza np. NQ.pl – polski dostawca, który aktywnie działa na rynku już od ponad 22 lat, oferując hosting WWW dostosowany do różnego rodzaju potrzeb, działalności i jej skali.
Dowiedz się więcej na stronie: https://www.nq.pl/hosting-stron-www-pakiety
Prowadząc biznes, zarządzasz finansami i danymi. Zarówno swoimi, jak i Twoich klientów. Nie możesz pozwolić, by ktoś je wykradł i wykorzystał.
Bez względu na rodzaj i skalę działalności powinieneś wybierać hosting WWW oferujący maksimum bezpieczeństwa oraz niezawodność i wsparcie w razie problemów. Zwróć uwagę, czy dostawca gwarantuje takie usługi jak: certyfikaty SSL, ochrona przed atakami DDoS, tworzenie regularnych kopii zapasowych (witryny i poczty biznesowej), aktualizacje i łatki bezpieczeństwa, ochronę przed malware i wirusami, firewall aplikacji internetowych (WAF), izolacja kont czy autoryzacja dwuetapowa (2FA). Nieocenione bywają też analizy logów, weryfikacja losów zagubionej wiadomości, konsultacje oraz oczywiście łatwy kontakt ze wsparciem technicznym w razie awarii.
Pamiętaj, że wybór hostingu WWW dla biznesu to kwestia mocno indywidualna. Warto kompleksowo przemyśleć decyzję, nie kierując się jedynie kryterium finansowym. Mimo to, bez względu na rodzaj działalności i rozwiązanie, na jakie postawisz, obszarami absolutnie kluczowymi są szybkość, wydajność, bezpieczeństwo oraz niezawodność usług świadczonych przez dostawcę.