Zamknij

Jak zaprojektować kasetony reklamowe, żeby skutecznie zwrócić uwagę klientów?

Artykuł sponsorowany + 06:41, 20.02.2024
Fot. elements.envato.com Fot. elements.envato.com

Starannie zaprojektowane kasetony reklamowe zwiększają rozpoznawalność firmy. Mijane przez przechodniów przyciągają ich wzrok i na dłużej zapadają w pamięci. Z kolei nowym klientom ułatwiają znalezienie sklepu lub siedziby przedsiębiorstwa.

Co więcej, dla wielu osób profesjonalny szyld świadczy o tym, że marka jest stabilna i godna zaufania. Dlatego dla przedsiębiorców, którzy stale rozwijają swoją działalność, to jedna z podstawowych inwestycji. Jednak ich projekt i wykonanie mogą wiązać się z wątpliwościami. W poniższym artykule przedstawiamy najczęściej spotykane rodzaje kasetonów i podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas ich tworzenia, aby stały się skutecznym narzędziem reklamowym.

Dlaczego warto zainwestować w reklamę na kasetonach?

Czy wiesz, że kasetony to jedna z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej? Ze względu na swój rozmiar i możliwość zastosowania podświetlenia LED są często używane jako szyld informujący o nazwie czy rodzaju działalności danej firmy. Wówczas ułatwiają klientom znalezienie Twojego sklepu, a także wpływają na większą rozpoznawalność marki, na przykład poprzez zwracanie uwagi przechodniów czy wyróżnienie lokalu spośród konkurencji. To szczególnie ważne w centrach miast, gdzie firmy zwykle znajdują się tuż obok siebie, a niekiedy nawet w tym budynku.

Fot. elements.envato.com

Najważniejsze zasady reklamy na kasetonach

Kasetony reklamowe mają wiele zalet, ale aby dobrze je wykorzystać, warto skupić się na przemyślanym projekcie. Profesjonalne drukarnie i studia zajmujące się tworzeniem tego typu form reklamy zewnętrznej często służą cenną radą. Mimo to znajomość podstawowych zasad projektowania znacznie ułatwia prace nad projektem i gwarantuje uzyskanie najlepszych rezultatów. Dlatego podczas tworzenia kasetonów reklamowych pamiętaj o takich elementach jak:

  • przekazanie najważniejszych wiadomości — kasetony reklamowe pełnią funkcję informacyjną, ale liczba komunikatów na jednym szyldzie nie może przytłaczać odbiorcy. W zależności od dostępnej przestrzeni skup się na kluczowych informacjach, takich jak nazwa firmy, jej unikalna cecha czy nowy produkt — wybierz jeden element, który przyciągnie uwagę i będzie czytelny,
  • odpowiednia kolorystyka — podczas projektowania kasetonów warto zdecydować się na kolory, które wyróżnią Twoją reklamę spośród innych, ale jednocześnie będą spójne z identyfikacją wizualną marki i nie wpłyną negatywnie na czytelność,
  • dobrze dobrana czcionka — tekst powinien być widoczny nawet z większej odległości, aby ułatwić klientom odnalezienie Twojej firmy. Dlatego warto wybierać proste czcionki, które każdy sprawnie przeczyta.

Oprócz tego warto zadbać o wysoką wytrzymałość kasetonów. Jako reklama zewnętrzna są często narażone na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak deszcz, śnieg czy zmienne temperatury, a także na uszkodzenia mechaniczne. Na rynku są dostępne różne rodzaje kasetonów: w zależności od projektu i przeznaczenia możesz zdecydować się na modele z pleksi lub na kasetony napinane (pozwalają między innymi tworzenie dłuższych napisów, również podświetlanych) czy grawerowane (do podświetlenia samych napisów albo logo).

Dowiedz się więcej na stronie https://euroart.pl/oferta/kasetony-reklamowe

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%