Prowadzisz sklep internetowy i potrzebujesz wypromować go w wyszukiwarce oraz sieci partnerskiej Google? Nieodzowna będzie pomoc profesjonalistów, czyli doświadczonej agencji SEO/SEM. Jakimi kryteriami kierować się w wyborze i o co zapytać w agencji przed podpisaniem umowy?
Pozycjonowanie to niezwykle wyspecjalizowana usługa, która już dawno wykroczyła poza zdobywanie linków prowadzących do danej domeny. Obecnie pozycjonowanie należy pojmować znacznie szerzej, a sam link building to tak naprawdę jedynie składnik sukcesu dużych firm z Twojej branży. Równie ważna jest bowiem optymalizacja. Przez ostatnie lata algorytmy Google przeszły wiele aktualizacji i dziś są w stanie niemal bezbłędnie identyfikować nienaturalne działania wokół witryny bądź sklepu internetowego. Dlatego nie podejmuj się pozycjonowania na własną rękę, jeśli nie jesteś doświadczonym ekspertem w tej dziedzinie. Zleć je agencji, która zadba o bezpieczeństwo Twojej reklamy w sieci, uzyska dla Ciebie znakomite rezultaty i doradzi, jak promować firmę poza wyszukiwarką - w sieci partnerskiej Google, a także na Facebooku.
Choć za pomoc agencji SEO trzeba oczywiście zapłacić, sama współpraca to dla przedsiębiorcy oszczędność. Przestaje on bowiem tracić czas na nieefektywne, amatorskie działania marketingowe, firma zaczyna też lepiej zarządzać swoim budżetem reklamowym. Koszt CPC w Google Ads ulega zmniejszeniu, a konwersja jest wyższa niż kiedykolwiek. Sklep staje się też widoczny w wynikach organicznych na kluczowe hasła, co oczywiście przekłada się na wzrost zamówień.
Zastanawiasz się, czym się kierować, dokonując wyboru agencji SEO? Oferty pozycjonowania sklepów internetowych wyglądają dość podobnie, jak wybrać najlepszą? Postaw przede wszystkim na współpracę z doświadczoną firmą, która ma w swoim portfolio sklepy internetowe o podobnym profilu do Twojego. Dzięki temu masz pewność, że w firmie pracują już osoby, które uczestniczyły wcześniej w promocji projektów takich jak Twój. Zapytaj też o formę rozliczenia i wybierz taką, która będzie najkorzystniejsza dla Ciebie. Jeszcze kilka lat temu królowało pozycjonowanie za efekt, obecnie coraz większą popularnością cieszy się pozycjonowanie w abonamencie.
Przed nawiązaniem współpracy dokładnie przeczytaj umowę. Jeśli którykolwiek jej aspekt budzi Twoje wątpliwości, poproś o wyjaśnienie lub zasugeruj zmianę warunków umownych. Zapytaj też, czy do obsługi Twojej firmy zostanie przydzielony indywidualny opiekun, z którym będziesz mógł na bieżąco omawiać postępy w pozycjonowaniu. Nie zapomnij o kwestii raportowania: jako klient agencji SEO masz prawo wiedzieć, co firma zrobiła dla Ciebie w poprzednim okresie rozliczeniowym i jakie działania podejmie w najbliższym miesiącu. Dzięki temu będziesz w stanie obiektywnie ocenić skuteczność działań reklamowych.