Zamknij

Generowanie ruchu w Internecie - 6 porad

artykuł sponsorowany + 13:31, 11.09.2021 Aktualizacja: 11:14, 12.09.2021

W marketingu akwizycja jest działaniem polegającym na pozyskiwaniu nowych odwiedzających lub kupujących. Jak więc możliwe jest generowanie ruchu w sieci? W sieci istnieje wiele kanałów akwizycji do generowania ruchu online. Każdy kanał ma swoje wady i zalety. W tym artykule przygotowaliśmy dla Was 6 praktycznych metod na zwiększenie ruchu na stronie internetowej.

Naturalne odsyłanie - SEO

 

SEO (Search Engine Optimization) to grupa różnych technik służących optymalizacji widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Kiedy użytkownik wpisuje zapytanie w Google, Twoja marka musi pojawić się na pierwszej stronie wyników. Niektóre badania pokazują, że około 90% ruchu jest generowane na pierwszej stronie, a pierwsze 3 wyniki przechwytują 60% ruchu. Jeśli Twoja marka pojawi się na drugiej stronie, ryzykujesz, że nie zostaniesz zauważony. Dlatego właśnie SEO jest bardzo ważnym kanałem pozyskiwania ruchu w sieci.

 

Pozwala ono na pozycjonowanie stron internetowych na kilka słów kluczowych lub fraz, które generują wolumen w kierunku ruchu docelowego. Techniki SEO będą więc polegały na optymalizacji treści Twojej strony lub bloga tak, aby była ona dobrze zintegrowana przez algorytmy wyszukiwarek.

 

SEO jest zrównoważoną strategią, która może generować stały ruch online w długim okresie czasu. Zwykle potrzeba 4 miesięcy, aby zobaczyć rezultaty. Dlatego też konieczne jest zintegrowanie SEO z tworzeniem strony internetowej. Strona z solidnymi podstawami SEO od samego początku pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze.

 

Marketing treści.

 

Jako część strategii inbound marketingu, tworzenie treści jest sercem Twojego urządzenia do pozyskiwania klientów. W fazie oceny, która jest pierwszą fazą podróży klienta, to właśnie dzięki odpowiednim treściom wygenerujesz ruch w sieci.

 

Treści te będą publikowane na stronach internetowych, ale przede wszystkim na Twoim blogu lub w sieciach społecznościowych. Artykuły, wideo, infografiki, obrazy, tutoriale, demonstracje. Wszystkie te formaty treści będą musiały być wdrożone, aby dotrzeć do odbiorców, którzy będą mogli je czytać i udostępniać.

 

E-mailing.

 

E-mailing polega na wysyłaniu ukierunkowanych wiadomości do osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie od Ciebie zaproszeń handlowych (pliki opt-in). Możesz więc wykorzystać ten kanał do "wypchnięcia" swoich treści np. poprzez newsletter.

 

Sekretem dobrej kampanii e-mailingowej jest segmentacja Twoich celów, aby zaprojektować spersonalizowane wiadomości lub oferty. Jeśli na przykład zwracasz się do menedżerów sprzedaży i kadry kierowniczej, w Twoim interesie jest zbudowanie przekazu dostosowanego do każdego z tych celów. Uzyskasz lepsze wyniki niż gdybyś wysłał tę samą wiadomość do wszystkich.

 

Optymalizując swoje kampanie, można uzyskać bardzo ciekawe wyniki. Z badania, w którym przeanalizowano kampanie 1300 dużych kont, wynika, że optymalizując swoje kampanie, można uzyskać 23,11% otwarć i 3,04% kliknięć. Dzięki niskim kosztom wdrożenia, e-mailing pozostaje skutecznym kanałem akwizycji, który powinien być traktowany priorytetowo w generowaniu ruchu online.

 

Płatne polecanie

 

SEA (Search Engine Advertising) odnosi się do reklamy na stronach wyników wyszukiwarek lub do jakiegokolwiek wykorzystania komercyjnych linków na tych stronach. Jest to znane jako CPC (cost per click) reklamy. Oznacza to, że płacisz za każdym razem, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę. Ten model jest również stosowany w reklamie Display, która pozwala na wyświetlanie reklam w formie banerów na stronach docelowych.

 

Wydajność kampanii zależy od budżetu, sposobu targetowania i słów kluczowych, które wybierzesz. Koszt za kliknięcie jest określany zgodnie z zasadą licytacji. Zaleca się, aby zarządzanie kampaniami pozostawić specjalistom. Aby poprawić konwersje i zwrot z inwestycji w reklamy, należy zoptymalizować strony docelowe, czyli strony, na których potencjalni klienci lądują po kliknięciu w reklamę. Dobrym pomysłem jest stworzenie kilku niestandardowych stron docelowych i przetestowanie ich wydajności.

 

Reklama CPC to skuteczny sposób na szybkie wygenerowanie ruchu w sieci, szczególnie w początkowej fazie projektu. Ten kanał będzie jednak interesujący tylko wtedy, gdy będziesz dysponował spójnym budżetem na realizację celów oraz wewnętrznymi kompetencjami do zarządzania i optymalizacji kampanii. Wreszcie, powinieneś wiedzieć, że Twoja widoczność znika, gdy tylko przestaniesz inwestować w reklamę. Dlatego też zdecydowanie odradza się wykorzystywanie SEA jako jedynego kanału pozyskiwania.

 

Sieci społecznościowe

 

Media społecznościowe stały się niezbędnym narzędziem w realizacji strategii inbound marketingu. Pozwalają one bowiem zaangażować odbiorców i stworzyć relacje oparte na zaufaniu wokół Twojej marki. W logice pozyskiwania klientów wskazane jest więc korzystanie z sieci społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy YouTube. Dbanie o jakościowe treści, zdanie się na najpopularniejsze hasztagi na Instagramie, dobre i trafne BIO to klucz do sukcesu84% internautów śledzi swoje ulubione marki na portalach społecznościowych, 47% osób w wieku 18-24 lat ma wpływ na decyzję o zakupie na portalach społecznościowych, a 28% czasu spędzanego w Internecie poświęcone jest portalom społecznościowym.

 

Co więcej, korzystanie z sieci społecznościowych jest darmowe, szybkie w założeniu i może generować duży ruch. Wymaga to jednak systematyczności. Zaleca się regularne publikowanie odpowiednich treści, aby karmić i rozwijać swoją publiczność (teksty, zdjęcia, filmy). Strona pozostawiona sama sobie nie będzie generować ruchu.

 

Blogowanie gościnne

 

Guest blogging polega na zapraszaniu ekspertów na swojego bloga. Ta technika akwizycji pozwala na skorzystanie z reputacji eksperta, aby przyciągnąć nowych odwiedzających na swoją stronę internetową. Blogowanie gościnne opiera się na koncepcji relacji wygrany-wygrany. Dla blogera korzyścią jest odpowiednia treść powiązana z renomą eksperta. Ekspert, z drugiej strony, korzysta z widoczności bloga, aby zwiększyć i skonsolidować swoją reputację, a zatem może zdobyć nowych klientów.

 

Jak widać istnieje wiele kanałów akwizycji. Aby jednak te kanały pozyskiwania były skuteczne, muszą być wdrażane jako część precyzyjnej strategii opartej na konkretnych celach. Cele te muszą być ustalone od początku i uwzględniać wiele parametrów, takich jak sektor działalności, oferta, grupa odbiorców i budżet.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%