Zamknij

Obsługa informatyczna firm - dlaczego jest tak istotna?

artykuł sponsorowany + 11:48, 05.05.2020 Aktualizacja: 11:49, 05.05.2020

Obecnie przedsiębiorstwa przenoszą swój biznes do sieci. Takie działanie może wpłynąć pozytywnie na rozwój danej firmy, jednak tylko wtedy, gdy właściwie zadba się o zaplecze informatyczne. Nie oznacza to, że koniecznością jest zatrudnienie fachowców. Innym rozwiązaniem, które coraz bardziej zyskuje na popularności, jest obsługa informatyczna firm. Outsourcing IT pozwala lepiej troszczyć się o prawidłowe funkcjonowanie firmy, o czym można przeczytać w tym artykule.

Optymalne wsparcie informatyczne przy współpracy z zewnętrzną firmą

By przedsiębiorstwo funkcjonowało bez zarzutu, wszelkie systemy informatyczne muszą być pod kontrolą. Jeśli biznesmen korzysta z pomocy zewnętrznej firmy, może dostosować jej ofertę do indywidualnych potrzeb swojej korporacji. Można więc liczyć na pełne wsparcie informatyczne w takim zakresie, w jakim jest to wskazane. Dzieje się tak bez względu na to, czy biznesmen prowadzi mikro firmę, średnie przedsiębiorstwo, czy duży zakład prosperujący na rynku krajowym, bądź międzynarodowym.

Firmy, które proponują obsługę informatyczną przedsiębiorcom w postaci outsourcingu IT, świadczą swoje usługi między innym w zakresie:

  • zarządzania siecią i serwerami,
  • ochroną danych przed wirusami, awariami i atakami hakerskimi,
  • archiwizacją plików,
  • wdrażania systemów informatycznych właściwych dla potrzeb danej działalności,
  • pomocy związanej z obsługą wdrożonych systemów informatycznych w firmie,
  • wsparcia technicznego, który szybko usunie wszelkie pojawiające się usterki,
  • modernizacji lub wymiany urządzeń, bądź poszczególnych elementów,
  • instalacji i personalizacji oprogramowania.

Przedsiębiorca może najczęściej sam ustalić, na jaki zakres usług się decyduje, gdy zawiera porozumienie z wybraną firmą informatyczną. Jest to szczególnie ważne wtedy, gdy charakter przedsiębiorstwa wymaga wdrożenia indywidualnie dobranych usług, które na przykład nie wchodzą w skład standardowego pakietu.

Outsourcing IT to pomoc doświadczonych i wykwalifikowanych informatyków

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoją działalność głównie w sieci, nie mogą sobie pozwolić na to, by problemy techniczne trwały w nieskończoność. Liczy się szybka pomoc, która pozwoli raz na zawsze wyeliminować wszelkie usterki i niedoskonałości. Z tego też powodu outsourcing IT ma tak wielkie znaczenie. Biznesmen zawsze bowiem otrzymuje fachowe wsparcie świadczone przez wykwalifikowany personel zatrudniany w firmie informatycznej.

Świadomość, że można rozwiązać każdy problem, ma bardzo duże znaczenie zarówno pod względem finansowym, jak i psychologicznym. Przedsiębiorca wie, że w razie trudności, dzwoni do fachowej firmy, która błyskawicznie poradzi sobie z każdą kryzysową sytuacją w korporacji. Niezależnie zaś od tego, jak złożona jest usterka, biznesmen nie zapłaci więcej, niż przewiduje zawarta z daną firmą umowa.

Obsługa informatyczna firm wpływa dodatnio na budżet przedsiębiorstwa

Prowadząc działalność, trzeba się liczyć z tym, że od czasu do czasu mogą pojawić się na horyzoncie nieprzewidziane wydatki. Niekiedy dotyczą one problemów technicznych związanych z systemami informatycznymi. Jednak przeważnie takie utrudnienia mają miejsce sporadycznie. W związku z tym biznesmen ma tę świadomość, że zatrudnianie pracowników na etacie, którzy dbaliby regularnie o prawidłowe funkcjonowanie IT w firmie, może być niezwykle kosztowne.

Szczególnie takie wydatki daje się odczuć w firmach, które działają lokalnie i nie zaliczają się do wielkich przedsiębiorstw, a raczej do małych lub średnich. Natomiast zewnętrzna obsługa informatyczna firm pozwala na oszczędność. Co prawda przedsiębiorca płaci co miesiąc konkretną kwotę, ale nigdy nie jest on zaskakiwany żadnymi dodatkowymi kosztami.

To, ile trzeba co miesiąc płacić za usługi outsourcingu IT, zależy głównie od:

  • liczby urządzeń użytkowanych w firmie,
  • liczby serwerów znajdujących się w przedsiębiorstwie.

W rezultacie biznesmen, który korzysta z pomocy zewnętrznej firmy, płaci mniej, niż gdyby zatrudniał informatyków na etacie. Taka sytuacja nie przekłada się z kolei na gorszą jakość świadczonych usług IT.

Fachowa pomoc informatyczna w krótkim terminie

Biorąc pod uwagę to, że oferta firmy dla jej odbiorców jest dostępna przez Internet 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, niezawodna obsługa klienta ma kluczowe znaczenie. Najczęściej jeśli klient z jakiegoś powodu, który leży po stronie firmy, nie będzie mógł zamówić danego produktu, czy skontaktować się z przedstawicielem sklepu, skorzysta z oferty konkurencji.

Istotne jest więc to, by wszelkie urządzenia i serwery działały niezawodnie przez cały czas. Niezależnie od rodzaju awarii i usterek, każdy taki problem odbija się niekorzystnie na relacjach z klientami, co w konsekwencji rzutuje na wizerunek przedsiębiorstwa.

Korzystając z obsługi informatycznej firm, można spodziewać się szybkiej reakcji pracownika przedsiębiorstwa IT na zgłoszoną usterkę. To, w jakim czasie uda się ją usunąć, zależy przede wszystkim od:

  • charakteru problemu (czy można dokonać naprawy telefonicznie, przez Internet, czy też konieczny jest dojazd do firmy),
  • zapisu w zawartej umowie,
  • rodzaju wykupionego pakietu lub zakresu świadczonych usług,
  • rodzaju wsparcia technicznego (jeśli firma IT proponuje pomoc na zasadzie pogotowia informatycznego, problem uda się rozwiązać o każdej porze w ciągu całej doby niezależnie od dnia tygodnia).

Mniej czasu na obsługę IT, a więcej na rozwój firmy

Jeśli przedsiębiorca może skorzystać z profesjonalnej obsługi informatycznej firm, nie zaprząta sobie głowy tym, czy wszystko działa tak, jak powinno. Za to odpowiadają bowiem ludzie, którzy świadczą usługi z zakresu outsourcingu IT. Gdy taka współpraca układa się pomyślnie i wszelkie ulepszenia i usprawnienia są wdrażane na bieżąco, biznesmen poświęca wówczas całą swoją energię na działania stricte związane z dalszym rozwojem firmy.

Jeżeli nie ma obaw o to, że coś może się popsuć, nie trzeba też ciągle zastanawiać się nad tym, czy korzysta się z pomocy właściwej firmy świadczącej usługi informatyczne. Nie pojawiają się też żadne niepotrzebne, wewnętrzne blokady psychologiczne.

Biznesmen nie musi się zatem hamować przed podjęciem odważnych decyzji, na jakich jego działalność mogłaby zyskać. Nie ma bowiem żadnego realnego ryzyka, że strona techniczna prowadzonej działalności ma jakieś słabe punkty. W związku z tym nie pojawiają się takie myśli, że infrastruktura IT byłaby przeszkodą na drodze do realizacji śmiałych, czy nowych projektów.

Partnerem artykułu jest IT Leader, który oferuje profesjonalną obsługę informatyczną firm: https://it-leader.pl/oferta/obsluga-informatyczna

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%