Zamknij

Przekształć rower na elektryczny, zachowując estetykę i radość z jazdy!

artykuł sponsorowany + 12:14, 29.04.2019 Aktualizacja: 12:15, 29.04.2019

Dla wielu ludzi przerobienie roweru tradycyjnego na rower wspomagany, kojarzy się z garażowymi samoróbkami. Czas obalić kilka mitów! Samodzielna konwersja roweru na elektryczny ma dzisiaj zaskakująco wiele zalet, w tym dwie najważniejsze – jest estetyczne i funkcjonalne dla rowerzysty. Jeśli właśnie zastanawiacie się nad przerobieniem swojego poczciwego roweru na rower z napędem elektrycznym, to w tym artykule postaramy się rozwiać wszelkie wasze wątpliwości. Taka konwersja jest warta czasu i swojej ceny.

ZibiBike – zestawy do samodzielnego przerobienia roweru na elektryczny!

Polska firma ZibiBike stała się dla nas pewnym punktem odniesienia. W ich ofercie dostępne są gotowe zestawy do samodzielnego przerobienia roweru na elektryczny (https://zibibike.pl/). Właśnie na takie rozwiązania powinniśmy stawiać – dostawca zapewnia nam dopasowane do siebie podzespoły, wraz z manualem, gwarancją, oprogramowaniem do monitorowania jazdy itd. Żadnej rzemieślniczej roboty – jedynie składanie gotowych, przygotowanych elementów. Do tego jesteśmy, jako konsumenci, przyzwyczajeni – uproszczona metoda „krok po kroku” także w przypadku ZibiBike.

Fot. Opis możliwości zestawu od ZibiBike.pl

Konwersja roweru na elektryczny a jego wygląd...

Czy domontowanie dodatkowych elementów do naszego roweru nie sprawi, że będzie on wyglądał dziwnie lub obciachowo? No właśnie, to pytanie zadaje sobie wielu zainteresowanych konwersją na rowery elektryczne – szczególnie posiadacze rowerów miejskich i damek. Te uprzedzenia pochodzą właśnie od samoróbek. Jednak to, co oferuje ZibiBike to zupełnie inna bajka – dostarczane przez nich zestawy są opracowane w taki sposób, by idealnie ukryć je w konstrukcji roweru. Silnik elektryczny ma swoje miejsce w piaście przedniego lub tylnego koła, bateria zgrabnie zastępuje bidon lub chowana jest w miejscu bagażnika. W zasadzie jedynym, nieznacznie wyeksponowanym elementem jest przewód łączący silnik z baterią (w napędzie na przód) lub dwa przewody w przypadku napędu na tył (tutaj drugi przewód łączy baterię z wyświetlaczem). Dla mniej wprawnego oka, wychwycenie dodatkowego zestawu wspomagającego pedałowanie nie jest wcale takie proste.

?

Fot. Rower miejski z zestawem do konwersji roweru od ZibiBike.pl

Fot. Rower górski z zestawem do konwersji roweru od ZibiBike.pl

A co z prowadzeniem roweru – czy konwersja roweru na elektryczny rzutuje na jakość jazdy?

Silnik elektryczny do roweru, jak i sama bateria zwiększają jego masę, natomiast po kilku przejażdżkach nie będzie to żadną przeszkodą żeby cieszyć się z jazdy. Oczywiście tak znaczące podniesienie masy roweru po konwersji na rower elektryczny, rzutuje tym, że ciężej jest go np. wnosić do domu, piwnicy czy rowerowni. W zestawach ZibiBike bateria bidonowa waży zaledwie 1,4 kg, a silnik jedynie 2,7 - 3,0 kg.

Nie zapominajmy, że silnik elektryczny jedynie wspomaga pedałowanie – głównym napędem wciąż pozostają nasze mięśnie i tak powinniśmy podchodzić do omawianej konwersji. Rower może dzielnie służyć nam wspomaganiem nawet na odcinku 50 – 120 km, ale jeśli bateria się wyczerpie, rower nie traci swojej funkcjonalności i wciąż możemy kontynuować bezoporową jazdę, jedynie wykonując większą pracę niż dotychczas.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%