Zamknij

Na styku trzech linii kolejowych pod Mielcem [DRON]

10:54, 29.05.2023 Aktualizacja: 10:56, 29.05.2023

Tuż przy północnej granicy powiatu mieleckiego znajduje się miejsce, gdzie stykają się aż trzy linie kolejowe! Firma PKP PLK właśnie zmodernizowała trasę numer 79, czyli łącznik linii 25 Mielec – Tarnobrzeg z Linią Hutniczo Szerokotorową. A PKP LHS zapowiada tam dużą inwestycję.

[FOTORELACJA]10071[/FOTORELACJA]

Postępuje odbudowa kolejowej infrastruktury w okolicach Mielca. Spółka PKP PLK poinformowała o ukończeniu odbudowy linii numer 79, czyli trasy mało znanej, prowadzącej wyłącznie ruch cargo, ale niezwykle istotnej.

To trakt, który łączy linię 25 ze stacją przeładunkową Linii Hutniczo Szerokotorowej. Liczy sobie mniej niż 5 kilometrów, rozpoczyna się w Padwi Narodowej i kończy się na terminalu LHS w Woli Baranowskiej. 

Modernizacja linii 79 kosztowała 20 milionów złotych, a jej celem było umożliwienie bezpiecznego przejazdu pociągów towarowych z prędkością 60 kilometrów na godzinę. 

Ten krótki łącznik jest niezwykle istotny, bo umożliwia kolejowy transport towarów nawet z samego Mielca w kierunku Ukrainy, ale też z Ukrainy do Polski. Sama trasa LHS, czyli tak zwany szeroki tor, prowadzi zza wschodniej granicy aż do województwa śląskiego.

Wcześniej PKP PLK zmodernizowały, praktycznie zbudowały niemal na nowo, trasę kolejową z Dębicy przez Mielec do Padwi Narodowej. Kolejarze zapowiadają też dalszą modernizację tego traktu w kierunku Tarnobrzega i Polski centralnej. 

Sporo dzieje się także wokół terminala LHS Wola Baranowska. Spółka PKP LHS planuje tam, na gruntach gminy Padew Narodowa, znaczną rozbudowę swojej infrastruktury. Obok powstaje też obiekt przeładunkowe realizowany przez prywatnego inwestora.

W sąsiedztwie stacji przeładunkowej LHS znajduje się jeszcze jedno dosyć ciekawe miejsce, nad rzeką Babulówką przerzucone są trzy mostowe konstrukcje. Dwie przeprawy są czynne i obsługują linię LHS oraz linię 79. 

Ale po południowej stronie „szerokiego toru” znajduje się konstrukcja mostu, który nigdy nie został ukończony. Ten most miał być elementem specjalnej drogi dojazdowej z Padwi do stacji LHS, ale taka jezdnia nigdy nie powstała. 

hej.mielec.pl

Tylko u nas!

 

(PC)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%