Zamknij

Paweł Pazdan objął funkcję dyrektora szpitala. Powiedział o celach [FOTO]

12:29, 13.02.2023 Aktualizacja: 20:14, 13.02.2023
Skomentuj

 Po wygranym konkursie na stanowisko dyrektora Szpitala Specjalistycznego w Mielcu, zarząd powiatu zatwierdził kandydaturę Pawła Pazdana, dotychczasowego wiceprezydenta Mielca i powołał go na nowe stanowisko.

 Paweł Pazdan dzisiaj rozpoczął pracę w szpitalu. Wspólnie z przedstawicielami samorządu powiatowego, w tym ze starostą Stanisławem Lonczakiem wziął udział w konferencji prasowej, na której powiedział o swojej wizji zarządzania szpitalem i pierwszych decyzjach.

 Naszym celem jest stabilna sytuacja szpitala jeśli chodzi o organizację, obsługę pacjentów, jakość tej obsługi oraz stabilizacja sytuacji finansowej. Wszystkie te elementy oczywiście są trudne i jest to duże wyzwanie - powiedział Paweł Pazdan, nowy dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Mielcu.

[FOTORELACJA]9843[/FOTORELACJA]

- To nie jest moje pierwsze doświadczenie zawodowe jeśli chodzi o pracę systemie ochrony zdrowia. Zdobywałem je już zarówno w mieleckim starostwie, Szpitalu Powiatowym w Staszowie i w naszej stacji pogotowia ratunkowego - powiedział na wstępie nowy dyrektor szpitala.

- Szpital boryka się z różnego typu problemami, zarówno organizacyjnymi, które przekładają się na problemy finansowe, a to przekłada się z kolei na konieczność poszukiwania dodatkowych przychodów i ograniczanie kosztów. Żeby to było możliwe potrzebna jest praca zespołowa - podkreślił.

- Dzisiaj w szpitalu mamy trudną sytuację, na którą składa się nie tylko sytuacja wewnętrzna, ale sytuacja w całym systemie ochrony zdrowia. W tych zewnętrznych warunkach, które dotyczą finansowania ochrony zdrowia musimy się odnaleźć i tym ważniejsza jest praca tutaj wewnątrz - powiedział. - W szpitalu jest potencjał kadrowy zarówno jeśli chodzi o administrację czy finanse, ale i kadrę medyczną - dodał.

Pazdan przyznał, że już w pierwszych godzinach swojej pracy w szpitalu wydał dyspozycje w kwestii spotkań z poszczególnymi grupami zawodowymi - zarówno lekarzami, jak i pielęgniarkami oraz pozostałymi kierownikami komórek w sferze medycznej, a także administracji i sekcji gospodarczej.

- Będziemy rozmawiali o problemach, bo te problemy musimy wspólnie rozwiązywać. To jest taki zespół, który również musi wziąć na barki działanie w zakresie funkcjonowania szpitala - podkreślił Pazdan.

Nowy dyrektor odniósł się też do przyjętego w listopadzie programu naprawczego szpitala.

- Jest to dokument wypracowany przez specjalistów z zewnątrz, ale i przez pracowników tego szpitala. Chciałbym rozmawiać o nim jako o dokumencie programowym. Czas płynie, w związku z czym modyfikacje w tym planie pewnie będą konieczne, dlatego musimy współpracować z każdą komórką organizacyjną, żeby wypracowywać optymalne rozważania - powiedział.

Lonczak: wyzwań jest tutaj bardzo dużo

- Dyrektor Pazdan doskonale zna problemy i bolączki naszej lecznicy, zna warunki techniczne i kadrę. To duże ułatwienie, bo będzie mógł w szybkim tempie przystąpić do pracy, nie będzie straty czasu na rozpoznawanie problemów, jakie trapią lecznicę, a jest ich bardzo dużo - powiedział Stanisław Lonczak, starosta powiatu mieleckiego.

- To, czego oczekujemy od dyrektora to podjęcia szybkich i niezbędnych działań, które usprawnią funkcjonowanie szpitala w wielu aspektach. Przede wszystkim chcielibyśmy, żeby Szpitalny Oddział Ratunkowy zaczął funkcjonować zgodnie z tym, do czego został powołany, więc żeby była szybka obsługa i przepływ pacjentów, czego nie było i żaden z dyrektorów nie potrafił wymusić sprawnego funkcjonowania SOR-u, a to jest kluczem - podkreślił Lonczak.

- Część załogi szpitala musi zrozumieć, że pacjent jest bardzo ważny i wszystkie sprawy, które dotyczą ich prywatnych rzeczy powinny zejść na dalszy plan. Myślę, że nowy dyrektor ma tego świadomość i jest w stanie dokonać takich zmian - dodał.

Lonczak zapowiedział też, że w trybie pilnym trzeba wprowadzić rozliczane wszelkich medykamentów, „czego dotychczas w szpitalu praktycznie nie było”. - To musi się natychmiast stać - podkreślił.

- Jest też wyzwanie, jak sprostać podwyżkom najniższych uposażeń personelu medycznego, gdzie niestety nie ma pełnego pokrycia w otrzymanych środkach z ministerstwa zdrowia - dodał. - Wyzwań jest bardzo dużo, ale myślę, że nowy dyrektor ma dobre rozeznanie w szpitalu. Miał pewnie wiele obaw, ale podjął to ryzyko, a my jako zarząd powiatu na pewno będziemy go wspierać, żeby jego funkcja przyniosła zdecydowaną poprawę - zakończył.

Co z zastępcami dyrektora?

Rozpoczynający pracę w szpitalu Paweł Pazdan zastał kompletny zespół swoich zastępców. Magdalena Krępa jest zastępcą dyrektora ds. lecznictwa, Marta Zygmunt jest zastępcą ds. ekonomicznych. Obecnie na urlopie przebywa natomiast zastępca dyrektora ds. administracyjno-eksploatacyjnych - Małgorzata Topolska, ale jak przekazała redakcji hej.mielec.pl - z dniem 28 lutego formalnie zakończy swoje zatrudnienie w mieleckim szpitalu.

- Najbliższe dni pokażą, w którą stronę pójdziemy. Dzisiaj współpracuję z tym zespołem. Jeżeli okaże się, że oczekiwania moje i zespołu są zbieżne i będziemy chcieli dalej współpracować, to nie będzie powodu do jakichś zmian. Natomiast jeśli dojdziemy do wniosku, że trzeba dokonać jakichś korekt, to one są pojawią - powiedział Pazdan.

(ks)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(53)

ErykEryk

30 12

A czemu nie w fartuchu lekarskim który dostał od prezydenta ?

13:06, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan PPPan PP

29 14

W piątek o PP ze odszedł z urzedu miejskiego, a dzis ze zostl dyrektorem szpitala, a co jutro planowane jest w informaowaniu mieszkancow Mielca z zycia pana PP, bo ten serial z jego udzialem przypomina polsatowskie TRUDNE SPRAWY....

13:33, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie trudne sprawy Nie trudne sprawy

21 6

Ukryta prawda 😁

13:49, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tez Paweł Tez Paweł

37 13

Życzę mu bardzo dobrze ale człowiek z Mielca który ma tu znajomych i jest uwikłany w towarzyskie układy nic tu nie zrobi. Tu trzeba kogoś kto bezstronnie bez zobowiązań koleżeńskich nastawi szpital na dobre tory. Nie mam racji ?

14:05, 13.02.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mielczankaVmielczankaV

8 9

Absolutinie nie masz racji, chociaz jak sadze bardzo oczekujesz zeby ci te racje przyznac. Z komentarzy wynika, ze wiekszosc liczyla jednak na tzw."przywiezionego w teczce, mianowanego z gory funkcjonariusza", bo te podchody w naszym szpitalu trwaly juz od dluzszego czasu. Dajcie chociaz szanse na probe zmian , ktore miejmy nadzieje wkrotce udowodnia, ze to byl jednak dobry wybor. Wbrew tym wszystkim "z tej drugiej strony" ja jednak zycze powodzenia i mocno trzymam kciuki, zeby sie udalo!

17:48, 13.02.2023

Tez Paweł Tez Paweł

10 1

Ja też życzę powodzenia. Ale mam wątpliwości czy przy koniecznej redukcji kadry zostaną zastosowane obiektywne kryteria które stanowisko jest niezbędne czy inne polityczno-kolesiowskie. Ale to jedyna uwaga bo wiem ze każdemu byłoby ciężko zwolnić kolegi rodzine, mnie rownież. A innej drogi nie ma jak redukcja zatrudnienia. Nieprawda ?

18:20, 13.02.2023

KrzychKrzych

5 2

Jedynie co zrobi to długi i nic więcej

06:43, 14.02.2023

FachuraFachura

20 8

Powiedział o celach: "Moim celem jest posiedzenie z rok i sp.....nie na kolejną nową funkcję. Bo ja się znam na wszystkim".

14:49, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MerMer

22 7

Zapamiętajcie ten moment i przypomnijcie go sobie, jak będzie odchodził. Za niedługo i gdzie.

14:50, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokoKoko

18 4

Lonczak- " Część załogi szpitala musi zrozumieć, że pacjent jest bardzo ważny i wszystkie sprawy, które dotyczą ich prywatnych rzeczy powinny zejść na dalszy plan." A ja myślałem p starosto ,że o zgrozo -PACJENT jest NAJWAŻNIEJSZY ! I tak sobie myślę , że tu tkwi problem mieleckiego Szpitala.

15:23, 13.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

W czym problem W czym problem

14 0

Gdyby w mieleckim szpitalu pacjent był bardzo ważny to nie byłoby problemu. Pacjent traktowany jest jak intruz. Nie ogarniasz skrótów myślowych.

17:57, 13.02.2023

Kazimierz66Kazimierz66

16 7

Towarzysze on mówił że ma wizje, robi się ciekawie

15:51, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zyndramzyndram

15 0

Po owocach go poznacie

15:55, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SorSor

5 0

https://wydarzenia.interia.pl/podkarpackie/news-debica-protest-przed-starostwem-powiatowym-w-sprawie-smierci,nId,6595041

18:54, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

powodzeniapowodzenia

9 8

nie jest łatwo i nie będzie, ale rozmawiać chce z ludźmi, to ważne, bardzo ważne! ostatnia dyrekcja otoczyła się murem, nic o szpitalu nie wiedziała i wiedzieć nie chciała

19:54, 13.02.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do powodzeniaDo powodzenia

7 3

Tu nie chodziło w poprzedniej dyrekcji czy się odzywała mało do ludzi czy dużo tylko ze zwalniała pracownikow i miała w planach dalsze redukcje. Dlatego była tak zaciekle atakowana. A widocznie nie widziała innej drogi wyjścia z impasu dalszego zadłużania szpitala. Ale jak widać w Polsce nie logika nie ekonomia nie rozsądek przemawia a populizm. Dla mnie nie ma znaczenia czy mój szef często ze mną rozmawia ważne ze płaci dobrze na czas a jego zakład się rozwija i nie grozi mu bankructwo jak w zakładach niektórych moich kolegów i koleżanek.

21:31, 13.02.2023

do do powodzeniado do powodzenia

2 0

zwalniać też trzeba umieć. jeśli to konieczne, bo ktoś nie wykonuje swoich obowiązków należycie, nie nadaj się do pracy, bo źle traktuje pacjenta, to jest normalne, ale jeśli się zwalnia się ludzi albo obniża wynagrodzenie, bo są dobrze wykształceni (!!!) to jest dramat, obracanie szpitala w ruinę

10:54, 14.02.2023

Dzienikarzyki Dzienikarzyki

13 0

Czekam na artykuł jutro pt. PP miło spędza Walentynki w szpitalu......

20:08, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

;);)

10 1

"W szpitalu jest potencjał kadrowy zarówno jeśli chodzi o administrację czy finanse........" Czy w szpitalu taki potencjał jest najważniejszy, bo Pan Dyrektor wymienia go na pierwszym miejscu?

20:31, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JwnJwn

14 0

A mnie ciekawi co zadecydowało że wygrał ten konkurs

20:43, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PSLPSL

9 0

powinien se wziąć deptułe na pomagiera. 👌 i byłby duet 👌👌

20:44, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cyrk w MielcuCyrk w Mielcu

14 3

Lonczak przeżył już więcej dyrektorów szpitala niż Michał Wiśniewski żon..... Buahaha. Parafrazując KS. Jana Twardowskiego to stwierdzam że śpieszmy się kochać dyrektorów szpitala bo tak szybko odchodzą. Buahaha.... O S. Barei nie będę pisał.... Bo szkoda....

20:49, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Może i głupi jestem Może i głupi jestem

19 1

Ale mam pytanie. Skoro to taki świetny kandydat to czemu wcześniej nie wystartował w poprzednich konkursach ? Czemu 1,5 roku temu nie został wybrany bez konkursu ? Czemu mając taki skarb do zarządzania szpitalem kilkanaście metrów dalej starostwo szukało po Polsce ? Niby się śmiejemy z bajek a one to samo życie: wiec koziołek mądra głowa ….. po szerokim szuka świecie tego co jest bardzo blisko….czas pokaże czy znalazł

21:45, 13.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ErykkoErykko

0 0

Proste....brak papierów
Dorobił i obiecane dostał

13:12, 14.02.2023

DyrDyr

6 0

Ciekawe co z resztą ludzi od poprzedniej dyrekcji którzy byli bardzo blisko??

21:50, 13.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xx

2 0

oby ten chory czas już się skonczył

10:55, 14.02.2023

Co autor miał na myśCo autor miał na myś

9 1

„Szpital boryka się z różnego typu problemami, zarówno organizacyjnymi, które przekładają się na problemy finansowe, a to przekłada się z kolei na konieczność poszukiwania dodatkowych przychodów i ograniczanie kosztów. Żeby to było możliwe potrzebna jest praca zespołowa” może jaki ekonomista mi to przetłumaczy o co tu chodzi. Brzmi niby mądrze, ale nie za bardz jest zrozumiałe i ta praca zespołowa na końcu 🤔

22:29, 13.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NcNc

6 1

Zarabia sie na kardiologii ,onkologii, rezonansie a my nie mamy nic.

22:39, 13.02.2023

PopaPopa

8 1

Prace zespołowa to chyba jest wtedy jak przychodzi do pracy lekarz ze swoją asystentką, która odrazu ma stanowisko dyrektora lub kierownika. Bo oba takie przypadki widzimy na naszym podwórku. Pora chyba skończyć z takimi praktykami.

23:13, 13.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AlaAla

6 1

Popieram!

23:36, 13.02.2023

ParkaParka

8 1

No to jeden duet już za nami. Hahhaaa

23:30, 13.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

operacyjnieoperacyjnie

7 2

to się nazywa układ zamknięty i jeśli rząd nie zadziała to znaczy, że formalnie go nie ma

00:23, 14.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwaEwa

12 5

I aktor, i urzędnik i dyrektor. Fju fju… taka perełka i dopiero teraz to wyszło? Mielec to miasto układów i powiązań. Jeden człowiek, a tyle funkcji. Jestem pod wrażeniem tego człowieka od wszystkiego.

05:03, 14.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

taka perełkataka perełka

3 1

a podstawowa funkcja to aktor, dobrze zagrasz rolę zbierasz fanty

11:27, 14.02.2023

LansikLansik

14 4

Dorównał już a może nawet przebił Ferdynanda. Otwieram lodówkę a tam oni razam !

05:32, 14.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RewirRewir

2 5

Czasami kluczem do sukcesu jest cierpliwość, której zabrakło przy poprzednich dyrektorach a oni tak naprawdę nie byli źli, przynajmniej niektórzy. Gdyby oni działali do tej pory szpital byłby w zupełnie innym miejscu i nie byłby tak zrujnowany nie trzeba byłoby aż tylu zmian i po drodze tyle ludzkiego nieszczęścia, ale było jak było może chociaż teraz w spokoju da się wprowadzić plany.

08:27, 14.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParaPara

11 5

Poprzednia para rządzących nie zrobiła nic. A tyle było obietnic mieli zmieniać SOR mieli wprowadzać dodatkowe procedury z których miała być kasa. U nich zabrakło czynnika ludzkiego liczyli się tylko oni i jeszcze kilka bliskich im osób. Polegli!
No tak ale z rejestratorki na dyrektorkę szpitala którego trzeba wyciągnąć na prostą to ciężka sprawa

08:34, 14.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rejestratorka Rejestratorka

4 2

Nie rozumiem czemu z taką pogarda o rejestratorkach ? To znaczy ze jak zaraz po studiach jestem rejestratorką a obecnie robię kolejne(Znam 2 języki obce) to zawsze znajdzie sie ktoś kto mi tą rejestracje wypomni. Kim ty jesteś człowieku chory z nienawiści. Jakieś masz wykształcenie. Każdy zaczyna prace czy pracuje na różnych stanowiskach. Żadna praca nie hańbi. A z takim poniżeniem pisać o rejestratorkach to chore. Kim jesteś napisz… może profesorem?

14:39, 14.02.2023

No cóż No cóż

2 2

żeby był najlepszy jeżeli w Mielcu nie ropieprzy się klanu białych uśmiercaczy to na c nie kt nie zrobi . Tu działa biała mafia od pielęgniarek poprzez fizjoterapeutów dentystów a kończywszy na lekarzach czytaj konowałach .
Nic na kt nie z obi dopóki doputy ta mafia niw zostanie zinwigilowana i rozpędzona . I uwierzcie Mi drodzy pacjenci że nie jestem żadnym oszołomem . Wiem o czym pisze .
I zastanawiam się za co NFZ płaci tym delikatnie mówiąc oszołomom .

09:20, 14.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dyd57Dyd57

1 0

Ciekawe kim tak jesteś z wykształcenia, może przedstaw się prawdziwymi danymi

17:38, 14.02.2023

barejadabarejada

6 0

w prl-u, a mój mąż jest z zawodu dyrektorem 😥 dlatego mam wrażenie, że po obecnej post komunie szykuje się post-post komuna więc do zobaczenia w kolejnej transformacji ustrojowej

11:34, 14.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BajeraBajera

5 0

Aż by się chciało rzec; moja kobieta z zawodu będzie dyrektorem.

12:15, 14.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Patrzacz Patrzacz

4 1

Największą zaletą nowego dyrektora jest... ładny uśmiech 🤣🤣🤣
Obawiam się, że pana socjologa szybko wyrównają do poziomu podłogi kadry zatrudnione w tym szpitalnym bizancjum. Tam by się przydał przysłowiowy Augiasz a pan PP raczej będzie jak zwykle uśmiechnięty, grzeczny i uprzejmy dla wszystkich? 🙄

16:15, 14.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MonikaaMonikaa

1 0

Jak uprzejmy to już coś. 🤣

21:10, 14.02.2023

kxgkxg

7 1

Uzdrowić Mielecką lecznicę {wyprowadzić z zadłużenia}to tak jak uzdrowić Polski Rząd lub NFZ .
Tego nie da się zrobić w pojedynkę i to wszyscy radni wiedzą doskonale .
Na zmianę załogi jest za cienki i tu nie piszę o obwodzie w pasie , więc zostaje tylko prywatyzacja co jest w tej chwili nieuniknione .

16:36, 14.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!

0 0

Nie jeden Krakowski szpital chciałby takie warunki i sprzęt żeby pracować .

23:37, 14.02.2023

Ale Ale

4 1

Jak już życzyć dobrego to pozbyć się bez powrotnie obecnych zastępców , zastępcy ! Związków to podstawa , zresztą nieuniknione przy prywatyzacji .
Powołać swoich ludzi którzy maja doświadczenie oraz wyniki w leczeniu a nie w robieniu kilometrów w swoich celach na dwa etaty . Jeżeli chodzi o finanse przeprosił bym porzedniego dyrektora "banku" i takiemu powierzył obowiązki .

17:58, 14.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TerazTeraz

1 0

Trzeba odciąć się od przeszłości. Nie wracać do tego co było iltylko podejmować swoje decyzje

21:52, 14.02.2023

MickeyMickey

7 0

Może pan dyrektor pochwali się, w czym jest lepszy od swoich poprzedników, którym nie udało się uratować szpitala przed długami?

18:28, 14.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Następny Dyrektor Następny Dyrektor

3 0

Tu potrzeba ruszyć betonem Powiatu i Starostwa .

19:52, 14.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zenon Zenon

0 1

Obstawiamy w jakim stanie zostawi za góra 6 miesięcy szpital?

21:49, 14.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PPJKPPJK

0 0

Pan Pazdan to taki mielecki Kaszpirowski.W przyszłym roku zobaczymy za ile uzdrowił nasz szpital jak złożą oświadczenia majątkowe.

03:11, 16.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%