Zamknij

Dodatkowe roboty na linii kolejowej w Mielcu już pewne! [FOTO]

08:09, 12.05.2021 Aktualizacja: 16:10, 12.05.2021
Skomentuj

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarła umowę  z dotychczasowym wykonawcą modernizacji linii kolejowej numer 25 na zwiększenie zakresu tych robót, między Mielcem a Dębicą. To ważne informacje szczególnie dla mieszkańców Mielca!

Odbudowa linii kolejowe 25 z Mielca do Dębicy powoli dobiega końca. Sporo prac realizowanych jest obecnie w stacji Mielec. Dzisiaj wiemy, że kolejarze zrealizują kilka dodatkowych zamierzeń, a te zostały opisane w dodatkowej umowie pomiędzy PKP PLK i wykonawcą rewitalizacji L25.

- Zgodnie z umową powstanie m.in. przejście przez tory w Mielcu w ciągu ulic Szarych Szeregów i Benedyktyńskiej. Dodatkowe prace obejmą także stacje: w Mielcu, Rzochowie i Dębicy Towarowej oraz przejazdy kolejowo-drogowe na trasie Mielec – Dębica - informuje hej.mielec.pl Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Obecnie kontynuowane są roboty między Mielcem a Dębicą. Stacja Mielec zmienia się dla podróżnych i mieszkańców. Już przebudowano grupę torów i część przejścia podziemnego. Wykonawca rozpoczął także budowę peronu dwukrawędziowego. 

- Obiekt będzie wyposażony w tablice informacyjne oraz system oznakowań i ścieżek naprowadzających dla osób niedowidzących. Będą wiaty, ławki oraz funkcjonalne oświetlenie. Przejście podziemne z windami ułatwi dostęp do pociągów wszystkim podróżnym. Zapewni  także mieszkańcom swobodną i bezpieczniejszą komunikację w pobliżu torów - relacjonuje Dorota Szalacha.

Zaawansowane są też budowy przystanków kolejowych pod miastem. Tam już pojawiło się oświetlenie, instalowane są wiaty dla podróżnych. W połowie 2021 roku zakończą się zasadnicze prace na trasie Mielec – Dębica. Linia będzie przygotowana do uruchomienia pociągów towarowych. Jesienią mają ruszyć pierwsze składy pasażerskie, najpierw między Mielcem i Dębicą. 

[FOTORELACJA]8603[/FOTORELACJA]

Nie będzie to jednak koniec odbudowy mieleckiej kolei. - Na stacji Mielec szykują się kolejne udogodnienia: będzie drugie przejście podziemne. Nowy obiekt zastąpi istniejący „labirynt” w poziomie szyn. Jeszcze w bieżącym kwartale PLK ogłoszą przetargi: na wybudowanie tego obiektu, a także na wykonanie prac na odcinku Mielec – Padew Narodowa - zapowiada Dorota Szalacha.

Rewitalizacja połączenia w kierunku Padwi i dalej północy Podkarpacia pozwoli znacznie rozszerzyć ofertę połączeń pasażerskich.
 

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(49)

DocentDocent

33 11

Bla, bla, bla.... Napiszcie, kiedy będzie elektryfikacja i pociągi do Warszawy i Krakowa/Wrocławia. *%#)!& mnie nie interesują.

08:21, 12.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BRAWO !!!!BRAWO !!!!

1 0

Czy polecimy PENDOLINO do GDYNII ??

Pendolino w barwach PKP Intercity podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej, linii zaczynającej się w Grodzisku Mazowieckim, a kończącej się w Zawierciu, pozwalającej dojechać z Warszawy m.in. do Krakowa, Katowic i Wrocławia, osiąga prędkość 293 km/h. Czyli z taką prędkością jesteśmy w Gdynii w 2 godziny + postoje i to MA SENS a tak???

Jak nie PENDOLINO to po co to było remontować jak drewno i węgiel po poprzednich torach też jeździł jak i szynobusy ??? ???

12:59, 16.05.2021

Zawisza1Zawisza1

14 25

300 mil psu w du, pe z takim remontem gdzie ten europoseł co tyle kasy zmarnował
Bo jest pytanie
Czy za 25 złotych i 1 godzinę 45 minut dojadę do Krakowa
Odp
Nie
Dziękuję teraz wiem jakiej firmie ten remont będzie służył

08:32, 12.05.2021
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

GerardGerard

9 5

Zdziwisz się, ale po zakończeniu prac między podkrakowską stacja Podłęże a dworcem głównym w Krakowie przejazd Pendolino z Dębicy do Krakowa to będzie poniżej godziny, czas przejazdu z Mielca do Dębicy z postojami w każdej wsi to 35 min

08:50, 12.05.2021

Zawisza1Zawisza1

3 8

Ha przestaj sam siebie nie słyszysz Gerard w jaki ty żyjesz świecie hyba ci mózg tvpis wyprało 35 min do Dębicy ha ha starsza babcia na tej wsi będzie 5 minut wsadala tak szczerze to matematyka nie była twoja domena 30 km do Dębicy to ok 1km w minute to tylko w zachodniej europie i to TGV i to na dalekich trasach gdzie elektryka a tu spalinowa daj se spokój, prośba czytaj nie komentuj i to pendolino z Dębicy do Krakowa i babci w Dębicy z perona na peron to się teleportuje jesteś żałosny kompletna nie wiedzą traktuje cie jak dzbana sory idzi do szkoły skończ podstawówkę wieczorowo

12:10, 12.05.2021

do zawiszado zawisza

9 4

Ty jestes wyprany przez sb-eckie tvn przybudówke lewaków antypolskich taki z ciebie cwaniaczek

17:02, 12.05.2021

do Gerarddo Gerard

3 3

Już w tej chwili część pociągów pospiesznych jedzie tylko godzinę Między Dębicą a - Krakowem Głównym. Po modernizacji odcinka Kraków Główny - Podłęże czas ten skróci się do 45-50 minut.
Jeśli pospieszny między Mielcem a Dębicą po remoncie przejedzie w czasie 25 min (a nawet trochę mniej) to przejazd pociągiem między Mielcem a Krakowem Głównym już niedługo będzie wynosił około 1 h 15 min.

17:34, 12.05.2021

do Gerard i Zawisza1do Gerard i Zawisza1

10 0

Panie "Gerard". Nie dyskutuj z panem "Zawisza1", który pisze tu cytat: "jakiej firmie ten remont będzie służył", bo on podaje argumenty na poziomie XIX-wiecznych chłopów pańszczyźnianych, co jak budowali kolej m.in. w Mielcu w 1887 roku to wtedy twierdzili, że tu cytat: "kury przestaną jajka znosić i krowy mleko dawać" i lecieli niestety w tych czasach z widłami na pociąg nawet czasami krzycząc "Diabeł! Diabeł!".

12:12, 18.05.2021

bbnjbbnj

11 8

i ten pociąg bedzie jezdził do krakowa?

09:06, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmmm

10 8

i w jakim miesiącu będzie jezdzil pociag

09:07, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Jakie ceny?Jakie ceny?

8 6

np na giełdę do Sandomierza i z powrotem razem z rowerem ?

10:01, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jakie roboty? Jakie roboty?

7 4

Chodzi o takie roboty łaziki jak na Marsie czy o dodatkowe prace na Lini kolejowej?

10:14, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mielcok1Mielcok1

1 8

należy jednak przypomnać że na to dała UE a właściwie miliardy UE poszły w kolej dzięki lobby ekologicznemu !!!Tak że drodzy How Dare You to nie tylko pusty slogan , i te wasze diesle stare , kopciuchy i inne wasze zaniedbania ...UE daje ale i oczekuje ! Wiśnia zabierasz się za ekologię czy my mieszkańcy mamy iść do sadu za wasze zaniedbania ?

10:14, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Goździk271293Goździk271293

18 2

No i ta wiadomości mnie się podoba, bo na stronie nakolei.pl nie było wyjaśnione co ma być robione. Czekam na przetarg na Mielec-Padew. Elektryfikacja pewnie będzie robiona przy remoncie odcinka Padew-Tarnobrzeg (patrz: wizualizacja na stronie Voessing Polska).

10:26, 12.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hiuhiu

4 7

niestety wizualizacja na tej stronie to błąd

11:28, 12.05.2021

kolkol

10 4

najważniejsze zadanie to zwiększenie ilości połączeń uruchamianych od września - planowane 4 dobowo to porażka - kilkanaście dziennie stanowić będzie dopiero konkurencyjną ofertę

10:41, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

about:robotsabout:robots

2 2

Precz z ROBOTAMI! Najważniejszy jest CZŁOWIEK, a nie ROBOT!

10:54, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zobaczymy...Zobaczymy...

4 1

Oby tak było .....

11:55, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

6 5

I będzie jeździł Jaś a czasami Małgosia za 350 mln.xl !!!

16:02, 12.05.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

fghfgh

5 4

Spadaj lweacki dziadochu

16:56, 12.05.2021

tylkotylko

1 2

wieśniaki do Strefy i towarowe

11:05, 13.05.2021

a co z dworcem?a co z dworcem?

9 1

nic nie pisza o remoncie budynku dworca pkp ktory pamieta czasy xlx wieku

16:32, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytaniepytanie

8 2

Czy ktoś może orientuje się czy coś robią lewicowe władze Mielca i powiatu by rozkład jazdy po remoncie odpowiadał oczekiwaniom społecznym i by szybko można było się przesiąść z pociągu na autobus miejski?

17:26, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Amigor123 DdAmigor123 Dd

8 0

Wow! Coool!Po przeczytaniu artykułu można odnieść wrażenie, że oto Pkp z troską pochyliła się nad losem biednych mielczan ....a tymczasem są to inwestycje które należało zaplanować i wykonać zdecydowanie wcześniej ( gdzie były wtedy władze Mielca?).Oto po otwarciu szlaku dla garstki pociągów pasażerskich po kilku tygodniach będzie trzeba znowu zamknąć linię aby zrobić te "dodatkowe " inwestycje,tak jakby nie było wcześniej wiadome ,że trzeba je zrobić równocześnie z remontem.Zamknięcia szlaku na kilka tygodni,zastępcza komunikacja autobusowa,odwołane pociągi itp...a wg komunikatu to wielki sukces! Cool! Powrót pociągów z prawie rocznym opóźnieniem i perspektywą kolejnych odwołań celem zrobienia tego co już powinno być zrobione...
Ale tak poza tym to dobrze,że kolej do nas wraca!

17:52, 12.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fghfgh

6 0

Może nie trzeba będzie robić zamknięć -szynobus na stacji w Mielcu nie będzie jechał pod nowo budowane przejście podziemne. To samo Rzochów - budowa rampy i torów do niej nie będzie kolidować z ruchem pociągów osobowych.

18:29, 12.05.2021

Amigor123 DdAmigor123 Dd

5 0

Poza tym w artykule szumnie piszą że dodatkowe prace na stacjach, przejazdach....-ale jakie?Nigdzie tego nie ma konkrety ogólne....

17:55, 12.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

12 1

Nie lepszym rozwiązaniem byłoby połączenie Rzeszów-Kolbuszowa-Mielec-Połaniec?

18:43, 12.05.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Amigor123 DdAmigor123 Dd

4 1

Jasna sprawa!
Póki Mielec nie będzie kolejowo powiązany z Rzeszowem na dobrą ofertę nie ma co liczyć-dla władz województwa liczą się tylko te kierunki kolejowe prowadzące do stolicy województwa....

19:28, 12.05.2021

do Amigor123 Dddo Amigor123 Dd

2 0

Jest powiązany tylko trzeba mieć trochę wyobraźni by zauważyć, że da się puścić pociągi (Stalowa Wola ) - Mielec - Debica - Rzeszów nawet w takcie godzinnym w szczycie.
Co do linii Rzeszów Mielec - Kielce - CMK/CPK/Wawa też jestem za. To może być naprawdę wielka sprawa dla Mielca który zbliży się niejako do Kielc.

12:12, 13.05.2021

JachoJacho

1 2

I te tory będą prowadzić L25 Łódź Mielec Dębica tak jak dawniej?

09:42, 13.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AquariusAquarius

4 3

Bez elektryfikacji linii kolejowej sumując temat...kolejne zmarnowane pieniądze...pisze już po raz kolejny nikt rozsądny nie puści pociągów po to, aby dwa razy bawić się w średniowieczne przepinanie lokomotyw...no chyba że " krzywomordy" dostarczy lokomotywy elektryczne na baterie" ...zresztą chłopina już wyprodukował milion elektrycznych aut....można w prawicowe słowo wierzyć.....

12:23, 13.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fghfgh

8 1

Też jestem za szybką elektryfikacją ale i bez elektryki:

- Intercity zamawia lokomotywy i składy hybrydowe więc *%#)!& się od PiS a zajmij Krysią i jej kłamstwami na temat mieleckiej kolei,
- szynobusa z Mielca można puścić do Rzeszowa czy ze Stalowej Woli do Krakowa.

Tylko mieleckie lewactwo u władzy w mieście i powiecie nie za bardzo interesuje się tematem oferty przewozowej dla mieszkańców po remoncie liniii a samorząd podkarpacki ma taki a nie inny standard w zakresie kolejnictwa od dawna (nawet od czasów marsząłka Deptuły który według mnie zrujnował do końca niektórymi posunięciami linię mielecką) i bez lobbowania linia pozostanie pod względem oferty przewozów pasażerskich totalnym zadupiem bo w Rzeszowie od dawna stołki zajmują ludzie nieprzychylnii tej linii i Mielcowi.

13:18, 13.05.2021

KontrolaKontrola

2 4

Banaś z NIK chętnie się przyjrzy tej inwestycji. 300 mln... dla kilku pociągów.

18:36, 13.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AneksAneks

0 4

Ile dodatkowych milionów do tych 300? Termin zakończenia kolejny raz przesunięty?

18:43, 13.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekaweCiekawe

2 5

Czy PiSowski marszałek nadal będzie udawał, że uruchamia kolej do Mielca?!!!

18:48, 13.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

leninlenin

3 7

Słuchajcie kłamcy antypisowscy - coś Wam powiem - mzg się wam zlasował od nienawiści do drugiego człowieka. Seio to mówię. Jaki normalny kwestionuje taką inwestycję, nawet jeśli nie od razu będzie tu pociąg co godzinę.
Może zmądrzejcie i namówcie lweackich włodarzy by zaintersowali się ofertą przewozową i zaczęli co robić zamiast karmić takich nienawistników trolów i innych....

20:09, 13.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nerwy?Nerwy?

3 2

Za organizację przewozów odpowiada pisowski marszałek. Miasto ma go błagać? 4 pary pociągów, w niektóre dni tygodnia dowodzą, że sam marszałek nie bardzo wierzy w sens tej inwestycji.

22:28, 13.05.2021

do Nerwy?do Nerwy?

5 3

Miasto ma wypełniać swoje obowiązki - po to płacimy wuefiście i tym starcom z pzprowskiego domku.
Lewacy bierzcie się do roboty.... Prawica wybudowała praktycznie od nowa linię kolejową - teraz kolej na miasto i powiat!
Pokażecie jacy jesteście mądrzy i zaradni czy dalej idziecie w niszczenie, wyprzedaż i uwalanie wszystkiego co się da?
Czy dalej miasto będzie tak mierne i pasywne w tej sprawie?

00:07, 14.05.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

cooo?cooo?

1 1

Jaka prawica? Kto dał pieniądze? Główna kasa idzie z lewackiej UE, która zdaniem Dudy jest fikcyjnym wytworem. Kolej jest potrzebna ale nie może być finansowana przez miasto. 300 mln to dopiero początek, utrzymanie linii to dopiero wyzwanie. Z biletów raczej się nie da, tylko cargo. 300 mln na "odbudowę 30 km linii" to jak myślicie ile będzie kosztowało zbudowanie od nowa linii Połaniec-Kolbuszowa z wykupem gruntów i postawieniem od 0 obiektów inżynieryjnych? Utopia a dla cargo połączenie bez znaczenia z biletów linia się nie utrzyma a co dopiero mówić o zwrocie.

12:41, 14.05.2021

Do cooo?Do cooo?

2 1

Koleś jaki Ty jesteś prymitywny... naprawdę... kompletnie nie masz o tym pojęcia... w każdym zdaniu Twej wypowiedzi jakaś bzdura która potwierdza żeś: 1. prymityw i 2.brak ci elementarnej wiedzy.
Np. kasa na utrzymanie w PLK jest z różnych źródeł także z UE ale utrzymanie linii nigdy nie jest finansowane z biletów jak błędnie twierdzisz
Np. pociągi towarowe - tu też pleciesz bzdury bo trudno w tym momencie dywagować, że szlak UA - Rzeszów - Kielce nie będzie generował ruchu towarowego
Np, nikt nie mówi o finansowaniu kolei przez miasto ale o elementarnym zaangażowaniu w remont (parametry linii w projektach) i infrastrukturę około przystankową i ofertę zarówno tą miejską dowożącą ludzi do stacji (będzie chyba ze 3 przystystanki/stacje w Mielcu) jak i tworzenie oferty kolejkowej (miasto może i ma obowiązek zgłaszać swoje postulaty np. co do uruchomienia pociągów Mielec - Dębica - Rzeszów co godzinę w godzinach szczytów, czy połączenia Stalowa Wola - Kraków). Tak dzieje się w wielu miastach w Polsce gdzie nie rządzą wuefiści którym coś tam podpowiadają esbecy ale porządni ludzie niezależnie od opcji
Np. nie masz pojęcia że stworzenie dobrej oferty to generowanie potoków z jednej strony a z drugiej otwarcie miasta na świat dzięki czemu nikt nie powie że linia jest niepotrzebna
Np. używasz pojęcia deficytowości co obecnie w przewozach pasażerskich nikt nie robi bo mówi się raczej o zapotrzebowaniu na przewozy a nie o deficytowości gdyż każda linia pasażerska jest obecnie w Polsce deficytowa nawet ta najbardziej oblegana z wyjątkiem większości pociągów Inercity które faktycznie same się finansują przynajmniej na papierze. W przypadku Mielca chodzi o to by stworzyć jak najlepszą ofertę i wygenerować jak najwięcej potoków pasażerskich a jest na to szansa gdyz do takiego Krakowa można będzie dotrzeć pociągiem w 1,5 h a może i mniej.

17:01, 14.05.2021

ProsteProste

1 3

Nikt roztropny nie będzie się mieszać w sprawę pisowskiej inwestycji. Po co rozmywać odpowiedzialność za setki milionów?

08:26, 14.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pijak?Pijak?

2 1

Czy ty jesteś trzeźwy człeku czy polityka odebrała Ci rozum?

13:05, 14.05.2021

Znad morzaZnad morza

2 1

W czerwcu ruszają po remoncie szlaku pociągi Kwidzyn - Malbork. 8 par połączeń dziennie.

20:34, 14.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gdzie rozsądek ?Gdzie rozsądek ?

3 0

To ważne informacje szczególnie dla mieszkańców Mielca! skąd takie pytanie ?
Tak , ważne : dotąd nie wiadomo kto będzie finansował utrzymanie i eksploatację tak drogiej inwestycji ? kto w przyszłości wyłoży na to środki ?

11:06, 16.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

juz odpowiadamjuz odpowiadam

1 0

a słyszał o ustawie o samorzadzie wojewódzkim?, to samorzad wojewódzki zgodnie z zapiasmi ustawy jest odpowiedzialny za organizacje i finansowanie publicznego transportu kolejowego - regionalnego.

15:46, 16.05.2021

PENDOLINO ???PENDOLINO ???

1 0

Czy polecimy PENDOLINO do GDYNII ??

Pendolino w barwach PKP Intercity podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej, linii zaczynającej się w Grodzisku Mazowieckim, a kończącej się w Zawierciu, pozwalającej dojechać z Warszawy m.in. do Krakowa, Katowic i Wrocławia, osiąga prędkość 293 km/h. Czyli z taką prędkością jesteśmy w Gdynii w 2 godziny + postoje i to MA SENS a tak???

Jak nie PENDOLINO to po co to było remontować jak drewno i węgiel po poprzednich torach też jeździł jak i szynobusy ???

12:56, 16.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A KOSZT ?A KOSZT ?

2 1

Do Krakowa Autem to koszt 33zł w jedną stronę (a można jechać w kilka osób)
DO Krakowa pociągiem jaki będzie koszt - 65zł z przesiadką w Dębicy ???

Pendolino do Gdynii nie pojedzie a to by miało sens by nie pchać się nad morze czy na studia autem.

Zostaje drewno i węgiel oraz szynobusy co wcześniej jeździło - GDZIE TU BIZNES ???

13:10, 16.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

0 0

jezeli tylko koszt ma byc istotny dla Ciebie to ty jestes azjatą, bez urazy, pomyśl o tych którzy chca komfortowo podróżować a ścigać sie z wariatami na autostradzie, są ludzie którzy nie moga jechać autem bo maja jedno w gospodarstwie i jest akurat potrzebne współmażonkowi, miliony ludzi którzy nie mają prawa jazdy itd itd

15:50, 16.05.2021

0%