Odbudowa linii kolejowe 25 z Mielca do Dębicy powoli dobiega końca. Sporo prac realizowanych jest obecnie w stacji Mielec. Dzisiaj wiemy, że kolejarze zrealizują kilka dodatkowych zamierzeń, a te zostały opisane w dodatkowej umowie pomiędzy PKP PLK i wykonawcą rewitalizacji L25.
- Zgodnie z umową powstanie m.in. przejście przez tory w Mielcu w ciągu ulic Szarych Szeregów i Benedyktyńskiej. Dodatkowe prace obejmą także stacje: w Mielcu, Rzochowie i Dębicy Towarowej oraz przejazdy kolejowo-drogowe na trasie Mielec – Dębica - informuje hej.mielec.pl Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Obecnie kontynuowane są roboty między Mielcem a Dębicą. Stacja Mielec zmienia się dla podróżnych i mieszkańców. Już przebudowano grupę torów i część przejścia podziemnego. Wykonawca rozpoczął także budowę peronu dwukrawędziowego.
- Obiekt będzie wyposażony w tablice informacyjne oraz system oznakowań i ścieżek naprowadzających dla osób niedowidzących. Będą wiaty, ławki oraz funkcjonalne oświetlenie. Przejście podziemne z windami ułatwi dostęp do pociągów wszystkim podróżnym. Zapewni także mieszkańcom swobodną i bezpieczniejszą komunikację w pobliżu torów - relacjonuje Dorota Szalacha.
Zaawansowane są też budowy przystanków kolejowych pod miastem. Tam już pojawiło się oświetlenie, instalowane są wiaty dla podróżnych. W połowie 2021 roku zakończą się zasadnicze prace na trasie Mielec – Dębica. Linia będzie przygotowana do uruchomienia pociągów towarowych. Jesienią mają ruszyć pierwsze składy pasażerskie, najpierw między Mielcem i Dębicą.
[FOTORELACJA]8603[/FOTORELACJA]
Nie będzie to jednak koniec odbudowy mieleckiej kolei. - Na stacji Mielec szykują się kolejne udogodnienia: będzie drugie przejście podziemne. Nowy obiekt zastąpi istniejący „labirynt” w poziomie szyn. Jeszcze w bieżącym kwartale PLK ogłoszą przetargi: na wybudowanie tego obiektu, a także na wykonanie prac na odcinku Mielec – Padew Narodowa - zapowiada Dorota Szalacha.
Rewitalizacja połączenia w kierunku Padwi i dalej północy Podkarpacia pozwoli znacznie rozszerzyć ofertę połączeń pasażerskich.
Docent08:21, 12.05.2021
Bla, bla, bla.... Napiszcie, kiedy będzie elektryfikacja i pociągi do Warszawy i Krakowa/Wrocławia. *%#)!& mnie nie interesują.
Zawisza108:32, 12.05.2021
300 mil psu w du, pe z takim remontem gdzie ten europoseł co tyle kasy zmarnował
Bo jest pytanie
Czy za 25 złotych i 1 godzinę 45 minut dojadę do Krakowa
Odp
Nie
Dziękuję teraz wiem jakiej firmie ten remont będzie służył
Gerard08:50, 12.05.2021
Zdziwisz się, ale po zakończeniu prac między podkrakowską stacja Podłęże a dworcem głównym w Krakowie przejazd Pendolino z Dębicy do Krakowa to będzie poniżej godziny, czas przejazdu z Mielca do Dębicy z postojami w każdej wsi to 35 min
Zawisza112:10, 12.05.2021
Ha przestaj sam siebie nie słyszysz Gerard w jaki ty żyjesz świecie hyba ci mózg tvpis wyprało 35 min do Dębicy ha ha starsza babcia na tej wsi będzie 5 minut wsadala tak szczerze to matematyka nie była twoja domena 30 km do Dębicy to ok 1km w minute to tylko w zachodniej europie i to TGV i to na dalekich trasach gdzie elektryka a tu spalinowa daj se spokój, prośba czytaj nie komentuj i to pendolino z Dębicy do Krakowa i babci w Dębicy z perona na peron to się teleportuje jesteś żałosny kompletna nie wiedzą traktuje cie jak dzbana sory idzi do szkoły skończ podstawówkę wieczorowo
do zawisza17:02, 12.05.2021
Ty jestes wyprany przez sb-eckie tvn przybudówke lewaków antypolskich taki z ciebie cwaniaczek
do Gerard17:34, 12.05.2021
Już w tej chwili część pociągów pospiesznych jedzie tylko godzinę Między Dębicą a - Krakowem Głównym. Po modernizacji odcinka Kraków Główny - Podłęże czas ten skróci się do 45-50 minut.
Jeśli pospieszny między Mielcem a Dębicą po remoncie przejedzie w czasie 25 min (a nawet trochę mniej) to przejazd pociągiem między Mielcem a Krakowem Głównym już niedługo będzie wynosił około 1 h 15 min.
do Gerard i Zawisza112:12, 18.05.2021
Panie "Gerard". Nie dyskutuj z panem "Zawisza1", który pisze tu cytat: "jakiej firmie ten remont będzie służył", bo on podaje argumenty na poziomie XIX-wiecznych chłopów pańszczyźnianych, co jak budowali kolej m.in. w Mielcu w 1887 roku to wtedy twierdzili, że tu cytat: "kury przestaną jajka znosić i krowy mleko dawać" i lecieli niestety w tych czasach z widłami na pociąg nawet czasami krzycząc "Diabeł! Diabeł!".
bbnj09:06, 12.05.2021
i ten pociąg bedzie jezdził do krakowa?
mm09:07, 12.05.2021
i w jakim miesiącu będzie jezdzil pociag
Użytkownik09:08, 12.05.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Jakie ceny?10:01, 12.05.2021
np na giełdę do Sandomierza i z powrotem razem z rowerem ?
Jakie roboty? 10:14, 12.05.2021
Chodzi o takie roboty łaziki jak na Marsie czy o dodatkowe prace na Lini kolejowej?
Mielcok110:14, 12.05.2021
należy jednak przypomnać że na to dała UE a właściwie miliardy UE poszły w kolej dzięki lobby ekologicznemu !!!Tak że drodzy How Dare You to nie tylko pusty slogan , i te wasze diesle stare , kopciuchy i inne wasze zaniedbania ...UE daje ale i oczekuje ! Wiśnia zabierasz się za ekologię czy my mieszkańcy mamy iść do sadu za wasze zaniedbania ?
Goździk27129310:26, 12.05.2021
No i ta wiadomości mnie się podoba, bo na stronie nakolei.pl nie było wyjaśnione co ma być robione. Czekam na przetarg na Mielec-Padew. Elektryfikacja pewnie będzie robiona przy remoncie odcinka Padew-Tarnobrzeg (patrz: wizualizacja na stronie Voessing Polska).
hiu11:28, 12.05.2021
niestety wizualizacja na tej stronie to błąd
kol10:41, 12.05.2021
najważniejsze zadanie to zwiększenie ilości połączeń uruchamianych od września - planowane 4 dobowo to porażka - kilkanaście dziennie stanowić będzie dopiero konkurencyjną ofertę
about:robots10:54, 12.05.2021
Precz z ROBOTAMI! Najważniejszy jest CZŁOWIEK, a nie ROBOT!
Zobaczymy...11:55, 12.05.2021
Oby tak było .....
Jan16:02, 12.05.2021
I będzie jeździł Jaś a czasami Małgosia za 350 mln.xl !!!
fgh16:56, 12.05.2021
Spadaj lweacki dziadochu
tylko11:05, 13.05.2021
wieśniaki do Strefy i towarowe
a co z dworcem?16:32, 12.05.2021
nic nie pisza o remoncie budynku dworca pkp ktory pamieta czasy xlx wieku
pytanie17:26, 12.05.2021
Czy ktoś może orientuje się czy coś robią lewicowe władze Mielca i powiatu by rozkład jazdy po remoncie odpowiadał oczekiwaniom społecznym i by szybko można było się przesiąść z pociągu na autobus miejski?
Amigor123 Dd17:52, 12.05.2021
Wow! Coool!Po przeczytaniu artykułu można odnieść wrażenie, że oto Pkp z troską pochyliła się nad losem biednych mielczan ....a tymczasem są to inwestycje które należało zaplanować i wykonać zdecydowanie wcześniej ( gdzie były wtedy władze Mielca?).Oto po otwarciu szlaku dla garstki pociągów pasażerskich po kilku tygodniach będzie trzeba znowu zamknąć linię aby zrobić te "dodatkowe " inwestycje,tak jakby nie było wcześniej wiadome ,że trzeba je zrobić równocześnie z remontem.Zamknięcia szlaku na kilka tygodni,zastępcza komunikacja autobusowa,odwołane pociągi itp...a wg komunikatu to wielki sukces! Cool! Powrót pociągów z prawie rocznym opóźnieniem i perspektywą kolejnych odwołań celem zrobienia tego co już powinno być zrobione...
Ale tak poza tym to dobrze,że kolej do nas wraca!
fgh18:29, 12.05.2021
Może nie trzeba będzie robić zamknięć -szynobus na stacji w Mielcu nie będzie jechał pod nowo budowane przejście podziemne. To samo Rzochów - budowa rampy i torów do niej nie będzie kolidować z ruchem pociągów osobowych.
Amigor123 Dd17:55, 12.05.2021
Poza tym w artykule szumnie piszą że dodatkowe prace na stacjach, przejazdach....-ale jakie?Nigdzie tego nie ma konkrety ogólne....
Abc18:43, 12.05.2021
Nie lepszym rozwiązaniem byłoby połączenie Rzeszów-Kolbuszowa-Mielec-Połaniec?
Amigor123 Dd19:28, 12.05.2021
Jasna sprawa!
Póki Mielec nie będzie kolejowo powiązany z Rzeszowem na dobrą ofertę nie ma co liczyć-dla władz województwa liczą się tylko te kierunki kolejowe prowadzące do stolicy województwa....
do Amigor123 Dd12:12, 13.05.2021
Jest powiązany tylko trzeba mieć trochę wyobraźni by zauważyć, że da się puścić pociągi (Stalowa Wola ) - Mielec - Debica - Rzeszów nawet w takcie godzinnym w szczycie.
Co do linii Rzeszów Mielec - Kielce - CMK/CPK/Wawa też jestem za. To może być naprawdę wielka sprawa dla Mielca który zbliży się niejako do Kielc.
Jacho09:42, 13.05.2021
I te tory będą prowadzić L25 Łódź Mielec Dębica tak jak dawniej?
Aquarius12:23, 13.05.2021
Bez elektryfikacji linii kolejowej sumując temat...kolejne zmarnowane pieniądze...pisze już po raz kolejny nikt rozsądny nie puści pociągów po to, aby dwa razy bawić się w średniowieczne przepinanie lokomotyw...no chyba że " krzywomordy" dostarczy lokomotywy elektryczne na baterie" ...zresztą chłopina już wyprodukował milion elektrycznych aut....można w prawicowe słowo wierzyć.....
fgh13:18, 13.05.2021
Też jestem za szybką elektryfikacją ale i bez elektryki:
- Intercity zamawia lokomotywy i składy hybrydowe więc *%#)!& się od PiS a zajmij Krysią i jej kłamstwami na temat mieleckiej kolei,
- szynobusa z Mielca można puścić do Rzeszowa czy ze Stalowej Woli do Krakowa.
Tylko mieleckie lewactwo u władzy w mieście i powiecie nie za bardzo interesuje się tematem oferty przewozowej dla mieszkańców po remoncie liniii a samorząd podkarpacki ma taki a nie inny standard w zakresie kolejnictwa od dawna (nawet od czasów marsząłka Deptuły który według mnie zrujnował do końca niektórymi posunięciami linię mielecką) i bez lobbowania linia pozostanie pod względem oferty przewozów pasażerskich totalnym zadupiem bo w Rzeszowie od dawna stołki zajmują ludzie nieprzychylnii tej linii i Mielcowi.
Kontrola18:36, 13.05.2021
Banaś z NIK chętnie się przyjrzy tej inwestycji. 300 mln... dla kilku pociągów.
Aneks18:43, 13.05.2021
Ile dodatkowych milionów do tych 300? Termin zakończenia kolejny raz przesunięty?
Ciekawe18:48, 13.05.2021
Czy PiSowski marszałek nadal będzie udawał, że uruchamia kolej do Mielca?!!!
lenin20:09, 13.05.2021
Słuchajcie kłamcy antypisowscy - coś Wam powiem - mzg się wam zlasował od nienawiści do drugiego człowieka. Seio to mówię. Jaki normalny kwestionuje taką inwestycję, nawet jeśli nie od razu będzie tu pociąg co godzinę.
Może zmądrzejcie i namówcie lweackich włodarzy by zaintersowali się ofertą przewozową i zaczęli co robić zamiast karmić takich nienawistników trolów i innych....
Nerwy?22:28, 13.05.2021
Za organizację przewozów odpowiada pisowski marszałek. Miasto ma go błagać? 4 pary pociągów, w niektóre dni tygodnia dowodzą, że sam marszałek nie bardzo wierzy w sens tej inwestycji.
do Nerwy?00:07, 14.05.2021
Miasto ma wypełniać swoje obowiązki - po to płacimy wuefiście i tym starcom z pzprowskiego domku.
Lewacy bierzcie się do roboty.... Prawica wybudowała praktycznie od nowa linię kolejową - teraz kolej na miasto i powiat!
Pokażecie jacy jesteście mądrzy i zaradni czy dalej idziecie w niszczenie, wyprzedaż i uwalanie wszystkiego co się da?
Czy dalej miasto będzie tak mierne i pasywne w tej sprawie?
cooo?12:41, 14.05.2021
Jaka prawica? Kto dał pieniądze? Główna kasa idzie z lewackiej UE, która zdaniem Dudy jest fikcyjnym wytworem. Kolej jest potrzebna ale nie może być finansowana przez miasto. 300 mln to dopiero początek, utrzymanie linii to dopiero wyzwanie. Z biletów raczej się nie da, tylko cargo. 300 mln na "odbudowę 30 km linii" to jak myślicie ile będzie kosztowało zbudowanie od nowa linii Połaniec-Kolbuszowa z wykupem gruntów i postawieniem od 0 obiektów inżynieryjnych? Utopia a dla cargo połączenie bez znaczenia z biletów linia się nie utrzyma a co dopiero mówić o zwrocie.
Do cooo?17:01, 14.05.2021
Koleś jaki Ty jesteś prymitywny... naprawdę... kompletnie nie masz o tym pojęcia... w każdym zdaniu Twej wypowiedzi jakaś bzdura która potwierdza żeś: 1. prymityw i 2.brak ci elementarnej wiedzy.
Np. kasa na utrzymanie w PLK jest z różnych źródeł także z UE ale utrzymanie linii nigdy nie jest finansowane z biletów jak błędnie twierdzisz
Np. pociągi towarowe - tu też pleciesz bzdury bo trudno w tym momencie dywagować, że szlak UA - Rzeszów - Kielce nie będzie generował ruchu towarowego
Np, nikt nie mówi o finansowaniu kolei przez miasto ale o elementarnym zaangażowaniu w remont (parametry linii w projektach) i infrastrukturę około przystankową i ofertę zarówno tą miejską dowożącą ludzi do stacji (będzie chyba ze 3 przystystanki/stacje w Mielcu) jak i tworzenie oferty kolejkowej (miasto może i ma obowiązek zgłaszać swoje postulaty np. co do uruchomienia pociągów Mielec - Dębica - Rzeszów co godzinę w godzinach szczytów, czy połączenia Stalowa Wola - Kraków). Tak dzieje się w wielu miastach w Polsce gdzie nie rządzą wuefiści którym coś tam podpowiadają esbecy ale porządni ludzie niezależnie od opcji
Np. nie masz pojęcia że stworzenie dobrej oferty to generowanie potoków z jednej strony a z drugiej otwarcie miasta na świat dzięki czemu nikt nie powie że linia jest niepotrzebna
Np. używasz pojęcia deficytowości co obecnie w przewozach pasażerskich nikt nie robi bo mówi się raczej o zapotrzebowaniu na przewozy a nie o deficytowości gdyż każda linia pasażerska jest obecnie w Polsce deficytowa nawet ta najbardziej oblegana z wyjątkiem większości pociągów Inercity które faktycznie same się finansują przynajmniej na papierze. W przypadku Mielca chodzi o to by stworzyć jak najlepszą ofertę i wygenerować jak najwięcej potoków pasażerskich a jest na to szansa gdyz do takiego Krakowa można będzie dotrzeć pociągiem w 1,5 h a może i mniej.
Proste08:26, 14.05.2021
Nikt roztropny nie będzie się mieszać w sprawę pisowskiej inwestycji. Po co rozmywać odpowiedzialność za setki milionów?
Pijak?13:05, 14.05.2021
Czy ty jesteś trzeźwy człeku czy polityka odebrała Ci rozum?
Znad morza20:34, 14.05.2021
W czerwcu ruszają po remoncie szlaku pociągi Kwidzyn - Malbork. 8 par połączeń dziennie.
Gdzie rozsądek ?11:06, 16.05.2021
To ważne informacje szczególnie dla mieszkańców Mielca! skąd takie pytanie ?
Tak , ważne : dotąd nie wiadomo kto będzie finansował utrzymanie i eksploatację tak drogiej inwestycji ? kto w przyszłości wyłoży na to środki ?
juz odpowiadam15:46, 16.05.2021
a słyszał o ustawie o samorzadzie wojewódzkim?, to samorzad wojewódzki zgodnie z zapiasmi ustawy jest odpowiedzialny za organizacje i finansowanie publicznego transportu kolejowego - regionalnego.
PENDOLINO ???12:56, 16.05.2021
Czy polecimy PENDOLINO do GDYNII ??
Pendolino w barwach PKP Intercity podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej, linii zaczynającej się w Grodzisku Mazowieckim, a kończącej się w Zawierciu, pozwalającej dojechać z Warszawy m.in. do Krakowa, Katowic i Wrocławia, osiąga prędkość 293 km/h. Czyli z taką prędkością jesteśmy w Gdynii w 2 godziny + postoje i to MA SENS a tak???
Jak nie PENDOLINO to po co to było remontować jak drewno i węgiel po poprzednich torach też jeździł jak i szynobusy ???
A KOSZT ?13:10, 16.05.2021
Do Krakowa Autem to koszt 33zł w jedną stronę (a można jechać w kilka osób)
DO Krakowa pociągiem jaki będzie koszt - 65zł z przesiadką w Dębicy ???
Pendolino do Gdynii nie pojedzie a to by miało sens by nie pchać się nad morze czy na studia autem.
Zostaje drewno i węgiel oraz szynobusy co wcześniej jeździło - GDZIE TU BIZNES ???
.15:50, 16.05.2021
jezeli tylko koszt ma byc istotny dla Ciebie to ty jestes azjatą, bez urazy, pomyśl o tych którzy chca komfortowo podróżować a ścigać sie z wariatami na autostradzie, są ludzie którzy nie moga jechać autem bo maja jedno w gospodarstwie i jest akurat potrzebne współmażonkowi, miliony ludzi którzy nie mają prawa jazdy itd itd
1 0
Czy polecimy PENDOLINO do GDYNII ??
Pendolino w barwach PKP Intercity podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej, linii zaczynającej się w Grodzisku Mazowieckim, a kończącej się w Zawierciu, pozwalającej dojechać z Warszawy m.in. do Krakowa, Katowic i Wrocławia, osiąga prędkość 293 km/h. Czyli z taką prędkością jesteśmy w Gdynii w 2 godziny + postoje i to MA SENS a tak???
Jak nie PENDOLINO to po co to było remontować jak drewno i węgiel po poprzednich torach też jeździł jak i szynobusy ??? ???