Zamknij

Remont linii Sandomierz - Padew Narodowa. Koszt? 900 mln zł!

hm/PKP PLK 12:16, 10.08.2025 Aktualizacja: 12:17, 10.08.2025
Fot. PKP PLK Fot. PKP PLK

PKP PLK przeznaczy 900 milionów złotych na modernizację połączenia Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. Inwestycję zrealizuje firma Swietelsky Rail Polska sp. z o.o, która wykona prace do drugiego kwartału 2028 r.

Przedsięwzięcie obejmuje trasę położoną na pograniczu województw podkarpackiego i świętokrzyskiego – w sumie 66 kilometrów trzech linii kolejowych (nr 25, 74 i 78). Wszystkie będą dostosowane do prędkości 120 km/h. Na linii Sandomierz – Grębów (78) czas przejazdu skróci się o 5 minut (z 13 do 8 minut).

Obecnie pociągi na tym odcinku jeżdżą 60 km/h. Na linii Sandomierz – Padew bezpośrednie połączenia wyniosą 35 minut – obecnie ich tam nie ma wcale. O 3 minuty skróci się czas przejazdu na odcinku linii 74 Tarnobrzeg – Stalowa Wola i wyniesie około 20 minut.

Ważnym efektem prac będzie lepszy poziom obsługi podróżnych. Zapewnią go zmodernizowane stacje i przystanki: Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa.

Przebudowane obiekty ułatwią dostęp do pociągów. Finansowanie inwestycji również możliwe jest dzięki programowi Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.

(hm/PKP PLK)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%