Zamknij

Nowa obwodnica Mielca: fakty, liczby, zdjęcia!

06:26, 13.08.2015 Aktualizacja: 06:26, 13.08.2015
Skomentuj

Nazwa projektu:

Budowa drogi obwodowej Mielca w ciągu drogi wojewódzkiej nr 985 Nagnajów – Dębica przebiegającej

od miejscowości Tuszów Narodowy w km 20+636 do ulicy Dębickiej w km 38+522wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi

Zarządca drogi:

Zarząd Województwa Podkarpackiego

Inwestor:

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich

Długość obwodnicy:

17,1 km

Okres realizacji:

2012 – 2015

Wartość całkowita projektu:

152 718 649,89 zł *

Wartość dofinansowania z EFRR:

124 447 073,00 zł *

Wkład własny Województwa Podkarpackiego:

28 271 576,89 zł *

*dane finansowe wg Decyzji o dofinansowaniu Projektu

Wykonawcy:

Budimex Budownictwo Sp. z o.o.

Aglomancha Empresa Constructora S.A.

Skanska S.A.

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka z o.o.

REMOST Józef Siry i wspólnicy sp. j.

Nadzór Inwestorski:

PROMOST CONSULTING T. Siwowski Spółka Jawna

Krośnieńska Dyrekcja Inwestycji Sp. z o.o.

Cele projektu:

- poprawa dostępności komunikacyjnej województwa podkarpackiego

- stworzenie spójnego ciągu  komunikacyjnego łączącego stolicę Podkarpacia z Kielcami poprzez zapewnienie dogodnego dojazdu do przeprawy na Wiśle w rejonie Połańca

- zapewnienie dojazdu do SSE EURO-PARK MIELEC

- poprawa bezpieczeństwa i komfortu ruchu drogowego

Parametry techniczne drogi:

- klasa techniczna: GP (Etap I i II); G (Etap III)

- nośność nawierzchni: 100 kN/oś (Etap I i II); 115kN/oś (Etap III)

- kategoria ruchu: KR 4

- jezdnia: 7 m (2 pasy ruchu po 3,5 m)

- pobocza - utwardzone: 2 x 2 m (Etap I i II); 2 x 1,5m

( w tym 2 x 0,5 m pobocze o konstrukcji nawierzchni – Etap III)

ziemne: 1 x 0,75 m;1 x 1,25 m (Etap I i II)

Infrastruktura drogowa należy do najważniejszych elementów w odniesieniu do definiowania poziomu rozwoju danego obszaru geograficznego. Odpowiednio ukierunkowana drogowa sieć transportowa w połączeniu

z pokrewnymi gałęziami, jak np. sieć kolejowa, dostęp do lotnisk i portów morskich, tworzy intermodalną siatkę połączeń ułatwiających dostęp do danych obszarów, determinując ich potencjał w zakresie inwestycyjnym, biznesowym, edukacyjnym. Znaczenie tej dziedziny trudno jest przecenić. 

O transporcie często mówi się, że to "krwiobieg" gospodarki. Inwestycje powinny być zatem ukierunkowane na wyrównanie dostępności poszczególnych obszarów względem siatki tworzącej wspomniany "krwiobieg" tak, aby możliwy był ich w miarę równomierny rozwój. Dlatego też niezwykle ważne w tym kontekście są inwestycje wspomagające wyjście terenów słabiej dostępnych z obszaru do tej pory zmarginalizowanego, a przez co nieatrakcyjnego inwestycyjnie i biznesowo. Obszar Polski południowo-wschodniej przez wiele lat znajdował się właśnie w takim niezbyt korzystnym położeniu, odczuwając konsekwencje długotrwałej marginalizacji. 

Dostępność komunikacyjna  regionu to jeden z priorytetów samorządu województwa, dlatego na inwestycje drogowe przeznaczane są miliony złotych. Do najważniejszych inwestycji drogowych należy zaliczyć oczywiście te współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

W ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej wybudowana została ponad 17 kilometrowa kompleksowo wyposażona obwodnica Mielca – w  ciągu drogi wojewódzkiej nr 985 Nagnajów - Dębica.

O konieczności realizacji tego zadania nie trzeba nikogo przekonywać, bowiem przemysłowy Mielec, stanowiący jeden z największych ośrodków gospodarczych na Podkarpaciu („przemysłowe płuca” Podkarpacia) nie posiada bezpośredniego dostępu do dróg krajowych, a cały ruch do i ze Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO -PARK MIELEC odbywa się wyłącznie po drogach wojewódzkich.

Budowa podzielona została na 3 etapy. Do końca ubiegłego roku zakończono budowę dwóch, natomiast

w bieżącym roku zakończyła się budowa ostatniego odcinka.

Etap I (długość odcinka: 4,54 km)

– od drogi powiatowej nr 1 141R Mielec – Szydłowiec (ul. Wojska Polskiego) do ul. Wolności (droga wojewódzka nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Leżajsk)

- 3 skrzyżowania (w tym jedno rondo – ul. Wolności)

- 2 przejścia dla zwierząt

- 3,89 km ekranów akustycznych

- 2,82 km ogrodzeń z siatki

Wykonawca: Budimex Budownictwo Sp. z o. o.

Okres realizacji: kwiecień 2012 – wrzesień 2014

Etap II (długość odcinka: 3,40 km)

 – od ul. Wolności (droga wojewódzka nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Leżajsk) do ul. Dębickiej (droga wojewódzka nr 985 Nagnajów – Mielec – Dębica)

- 1 wiadukt (nad linią kolejową)

- 3 skrzyżowania (w tym jedno rondo – ul. Dębicka)

- 1 przejście dla zwierząt

- 2,21 km ekranów akustycznych

- 2,21 km ogrodzeń z siatki

Wykonawcy: Aglomancha Empresa Constructora S.A.

                     Skanska S.A.

Okres realizacji: maj 2013 – listopad 2014

Etap III (długość odcinka: 9,16 km)

– od Tuszowa Narodowego (droga wojewódzka nr 985 Nagnajów – Mielec – Dębica)

do drogi powiatowej Mielec – Szydłowiec

- 6 skrzyżowań (w tym jedno dwupoziomowe z linią kolejową nr 025 relacji Łódź Kaliska – Dębica

oraz drogą wojewódzką nr 985)

- 1 most na rzece Rów Potok

- 6 przejść dla zwierząt

- 14,32 km dróg zbiorczych

- 0,71 km łącznic

- 2 zatoki autobusowe (zlokalizowane przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1142 R

Chrząstów – Chorzelów – Trześń)

- chodniki: obustronne o szerokości 2 m (zlokalizowane przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1142 R Chrząstów – Chorzelów – Trześń)

Wykonawca (konsorcjum):

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka z o.o.

REMOST Józef Siry i wspólnicy sp. j.

Okres realizacji: styczeń 2013 – czerwiec 2015

hm

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

koza w rajtuzachkoza w rajtuzach

0 0

a kiedy pojawi sie zakaz wjazdu do centrum dla TIRow???

08:11, 13.08.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DamjanDamjan

0 0

buuuu hahahahahahahhaha 17 km w 3 lata . kur w jakim my kraju zyjemy. napiszcie ile ludzi sie wzbogaciło w liczbach na tym przedsięwzięciu. jakby przyszla normalna firma to rok i smigamy az milo a nie po 3 latach i w 1 dzien zamach na motocykliste a w 2 dzwon bo wiesniary wyje... w busa hahahah prazka

09:51, 13.08.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LoganLogan

0 0

W mieście Meksyk (Meksyk nie uchodzi za wysoko rozwinięty kraj), buduje się w ciągu roku prawie 60km ale metra, więc nie ma czym się chwalić i taki artykuł bardziej denerwuje niż promuje.

12:35, 14.08.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Myśle że ktoś popełnił błąd przy planowaniu nowej obwodnicy Mielca, Nie trzeba było ciągnąc ją do Jaślan a zrobić przez ul. COP, przez Złotniki a następnie most na Rzędzianowice (jak dziś jest planowana)a następnie powinna prowadzić wzdłuż wału Wisłoki do do obecnej drogi na Połaniec. I taki przebieg drogi odciążył by most w Woli Mieleckiej samochody od gm. Borowa (100%)_ i Czermina (80%,Za ten most na Wisłoce w Gawłuszowicach można było wybudować most w Rzochowie .I to jest rozwiązanie. Nie trzeba być umysłowym żeby to wymyślić.

04:07, 01.12.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%