Zamknij

Dwa festiwalowe koncerty w czwartek. Zmiana lokalizacji!

11:43, 17.09.2024 hm Aktualizacja: 11:49, 17.09.2024
Fot. archiwum prywatne artystek Fot. archiwum prywatne artystek

Trwa 27. Mielecki Festiwal Muzyczny. Już w najbliższy czwartek na melomanów czekać będą dwa koncerty - początek pierwszego wydarzenia o godz. 18:30. Nastąpiła jednak zmiana lokalizacji - zamiast w kościółku Św. Marka nad Wisłoką, koncerty odbędą się w Bazylice Mniejszej pw. Św. Mateusza w Mielcu.

EDYTA PIASECKA – SOPRAN KOLORATUROWY
JOLANTA SKOREK-MÜNCH – FORTEPIAN
„Najpiękniejsze modlitwy operowe”

19 września (czwartek) 2024 r, godz. 19.00.
Bazylika Św. Mateusza w Mielcu
Wstęp wolny

W programie koncertu:
Giulio Caccini - Ave Maria
Amadeusz Mozart - Exsultate, jubilate; część III: Tu virginum corona
Mieczysław Karłowicz - Mów do mnie jeszcze
Andrew Lloyd Webber - Pie Jesu.
Wojciech Kilar - 9 wrota (wokaliza)
Vincenzo Bellini - „Norma”, Cabaletta;
Stanisław Moniuszko - aria Neali z opery „Paria”.

Edyta Piasecka - polska śpiewaczka operowa (dramatyczny sopran koloraturowy) jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie. Zadebiutowała na scenie operowej już na III roku studiów, rozpoczynając w ten sposób swoją niezwykłą karierę sceniczną i muzyczną. Współpracowała z wieloma polskimi dyrygentami m.in. Mirosławem Jackiem Błaszczykiem, Wiktorem Bockmannem, Tomaszem Bugajem, Kaiem Bumannem, Sławomirem Chrzanowskim, José Maria Florênciem, Czesławem Grabowskim, Robertem Kabarą, Tadeuszem Kozłowskim, Ewą Michnik, oraz zagranicznymi: m.in. z Rolandem Baderem, Willem Crutchfieldem, M. Fitzgeraldem, Volkerem Schmidtem-Gertenbachem, Walterem Wellerem, Andrijem Jurkewyczem, Michaelem Zilmem, a także z Alberto Zeddą.

Występowała na scenach operowych Teatru Wielkiego w Warszawie, Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery Krakowskiej, Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Bałtyckiej, Opery Wrocławskiej, Opery i Filharmonii Podlaskiej, Teatru Wielkiego w Budapeszcie (Węgierska Opera Państwowa). Współpracuje i koncertuje w Filharmonii Krakowskiej, NOSPR w Katowicach, Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Zabrzańskiej, Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Filharmonii Narodowej, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie. Występuje z Toruńską Orkiestrą

Jolanta Skorek-Munch - w 1984 roku ukończyła studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (pedagogika instrumentalna – fortepian). Uzyskała również tytuł licencjata muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. W 2005 roku Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi nadała jej stopień doktora sztuki w dziedzinie kameralistyki fortepianowej.

W 2021 otrzymała tytuł profesora sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne. W latach 1987-2006 pracowała w Instytucie Muzyki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, a od 2006 do 2013 roku była zatrudniona na stanowisku profesora uczelni i prowadziła klasę fortepianu w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Od 2013 roku jest profesorem w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego (Zakład Chóralistyki i Muzyki Religijnej), obecnie na stanowisku profesora zwyczajnego.

Jako solistka i kameralistka uczestniczy w uroczystych koncertach okolicznościowych, organizowanych w obiektach zabytkowych Lublina i regionu. Wielokrotnie prezentowała swoje projekty koncertowe w ramach Lubelskiego Festiwalu Nauki.

Jej dorobek artystyczny obejmuje ponad 500 koncertów kameralnych w wielu miastach Polski. w tym kilkakrotnie w Filharmonii Narodowej, Bałtyckiej, Krakowskiej i Podkarpackiej oraz na Muzycznym Festiwalu w Łańcucie i Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy. Koncertowała w Niemczech, Francji, Bułgarii, Izraelu, we Włoszech, Macedonii i na Węgrzech.

Współpracuje z wybitnymi polskimi śpiewakami, takimi jak: Olga Pasiecznik, Joanna Woś, Grażyna Brodzińska, Edyta Piasecka, Dorota Laskowiecka, Karina Skrzeszewska, Monika Buczkowska, Iwona Socha, Ewa Tracz, Agnieszka Tomaszewska, Magdalena Stefaniak, Edyta Ciechomska, Magdalena Witczak, Iwona Sawulska, Gabriela Silva, Małgorzata Grzegorzewicz-Rodek, Iwona Kowalkowska, Anita Rywalska-Sosnowska, Ewa Lalka, Aleksandra Resztik, Anna Lubańska, Bożena Zawiślak-Dolny, Dorota Lachowicz, Dariusz Paradowski, Jacek Laszczkowski, Piotr Łykowski, Paweł Trojak, Piotr Olech, Jakub Burzyński, Piotr Kusiewicz, Adam Zdunikowski, Leszek Świdziński, Paweł Skałuba, Witold Matulka, Jacek Wójcicki, Krystian Krzeszowiak, Tadeusz Pszonka, Sławomir Naborczyk, Leszek Skrla, Jacek Ścibor oraz ze skrzypkami, jak Vadim Brodski, Katarzyna Duda, Rafał Zambrzycki-Payne i z zespołami Kwartet Camerata, ARSO Ensemble, Trio Lublin Baroque. W wielu przypadkach sprawowała również kierownictwo muzyczne realizowanych projektów.

Wydarzenie towarzyszące
ZESPÓŁ MUZYKI DAWNEJ „HORTUS MUSICUS”

Kierownictwo artystyczne - Tomasz Nowakowski
19 września (czwartek) 2024 r, godz. 18.30
Bazylika Św. Mateusza w Mielcu
Wstęp wolny



(hm)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%