Zamknij

Mamy projekt wnętrza nowego kościoła w Woli Mieleckiej

09:20, 19.06.2020 K.S Aktualizacja: 09:59, 22.06.2020
Skomentuj Materiał dzięki uprzejmości serwisu wolamielecka.pl Materiał dzięki uprzejmości serwisu wolamielecka.pl

Trwająca już dziesięć lat budowa kościoła w Woli Mieleckiej jest praktycznie na ostatniej prostej. Publikujemy zatwierdzone niedawno, finalne projekty wnętrza świątyni.

Mająca stosunkowo krótką historię parafia pw. Bożej Opatrzności w Woli Mieleckiej wkrótce powinna mieć do użytku zupełnie nową świątynię. Obiekt zastąpi funkcjonującą od kilkunastu lat kaplicę, w której odprawiane są wszystkie nabożeństwa.

Budowa nowej świątyni prowadzona jest praktycznie od 2010 roku. Dzisiaj wnętrza są praktycznie na ukończeniu, choć sporo pracy kosztować będzie jeszcze finalnie zakończenie inwestycji - stworzenie ołtarza, zakup wyposażenia, a także przygotowanie otoczenia świątyni. 

Poniżej publikujemy galerię wizualizacji i kilka fotografii z wnętrz świątyni. Zobaczyć na nich można proponowany i zatwierdzony niedawno przez Komisję Sztuki Kurii Diecezjalnej w Tarnowie projekt wnętrza kościoła Parafii pw. Bożej Opatrzności w Woli Mieleckiej, a także wykonane już Stacje Drogi Krzyżowej.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(90)

GrafikGrafik

7 10

grafika jak z gier komputerowych z lat 90....a mamy rok 2020.... 10:09, 19.06.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WolomielczaninWolomielczanin

5 4

Proszę zajrzeć do środka świątyni i zobaczyć to co widać. Niestety programy komputerowe nie oddaja tej rzeczywistosci
11:11, 19.06.2020


grafik do Wolomielczgrafik do Wolomielcz

2 2

projekty w programach graficznych zazwyczaj* oddają wizualny efekt lepiej niż rzeczywistość, bo są pozbawione wad

* zależy od grafika-projektanta, ten to chyba zatrzymał się na czasach Wolfenstein i Doom :D 17:52, 19.06.2020


WolomielczaninWolomielczanin

4 2

Zapraszam. Zobaczysz.Pogadamy wtedy. 18:12, 19.06.2020


reo

PatrykkPatrykk

30 21

Uprzedzając wszelkie złośliwe i kąsające komentarze ludzi wierzących z Woli Mieleckiej. W imię tolerancji, wolności i demokracji, Odpier... sie od tego tematu wszyscy ci, którzy:
- ani złotówki nie dali na tą budowę!
- nie przyjmują sakramentów bo wspólnota wiary ich nie interesuje!
- nie chodzą do kościoła
- we krwi mają awersję i żółć wobec, tego co Boże.
Tyle w temacie, milego dnia zycze wszystkim zarówno należacym do Kościoła, jak też Jego wrogom, bo
"słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych" *por. Ewangelia Mt, 5,45.

10:18, 19.06.2020

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

KaliKali

5 5

Buchahaha

11:25, 19.06.2020


DoPatykDoPatyk

6 11

Won z Polski uprawiać czary mary za SWOJE pieniądze. 12:25, 19.06.2020


Patrykkk....Patrykkk....

3 8

Ale masz beret nieciekawy 15:04, 19.06.2020


KatoKato

6 7

cóż za miłośc się z Twoich ust wylewa; jeden katolicki jad nienawiści; nic dodać i ując; usta masz pełne frazesów 16:17, 19.06.2020


KlaudiuszKlaudiusz

4 5

Ja Was finansuję, więc mam prawo komentować wszystko co tworzycie. Poza tym, Wy chcecie zaglądać wszystkim pod kołdry, to nie zabraniajcie mi zaglądać do Waszej kruchty. ACL 16:58, 19.06.2020


papapapa

5 3

płacę podatki więc mam coś do powiedzenia, a takie "Odpier... sie" to zaiste słowo boże... 00:05, 20.06.2020


Patrykk do papaPatrykk do papa

3 1

Ten budynek nie jest budowany z Twoich podatkow. A slowo "odpier..." to na takim poziomie, ktorym posluguja sie tu niektorzy w komentarzach..Parafrazujac slowa "nie rzucajcie perel przed swinie" do prosiaczkow trzeba na poziomie prosiaczka 21:33, 20.06.2020


HihotHihot

0 2

Sprawiedliwości i miłości nie da się krzewić nienawiścią ( a to czuć w twoim komentarzu) ;) I choć osobiście nie mam nic przeciw temu, kto sobie co buduje i co robi z własnymi pieniędzmi, to dodam , że budowle i wszelkie ziemskie dobra to ludzkie, nie boskie...:) 09:05, 21.06.2020


Do PatrykkDo Patrykk

14 8

Patrykk... nie mieszaj wulgaryzmów z Ewangelią Pańską... to czyste bluźnierstwo (nieważne jak dobre masz intencję) 11:04, 19.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PatrykkPatrykk

3 6

Prosze, wskaż bluźnierstwo! tylko wcześniej przestudiuj znaczenie tego słowa, bym czasu nie tracil na jałowe dyskusje 11:08, 19.06.2020


AntypisiorAntypisior

4 12

Nie mieszać czarnych zobczeńców z Polską i polityką. Gusła uprawiać należy w lesie a nie w złotych szatach i mercedesach. Z 2 strony jak naród *%#)!& to i na tacę jeszcze da. 12:15, 19.06.2020


WierzącyWierzący

3 8

Krzyż jest jakiś taki dziwny. Specyficzna forma moim zdaniem.
Nie może być bardziej tradycyjny? ❤️ 11:07, 19.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WolomielczanWolomielczan

6 1

Krzyż z ceramiki nawiązujący do krzyża Sw.Franciszka.
Proszę poczytać w Internecie o tym krzyżu.. 11:13, 19.06.2020


MaruMaru

6 5

Troszkę to protestancko wygląda ale takie czasy... Liczę na to że z biegiem czasu kościół wypięknieje :) 11:08, 19.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WojtekWojtek

6 1

Zapraszamy na Wolę. Wnętrze chociaż nie wykończone jeszcze robi wrażenie.polaczenie tradycji z nowoczesnością... 11:17, 19.06.2020


Hihot ;)Hihot ;)

1 0

Skoro fundatorom odpowiada, nie nam oceniać :) 08:55, 21.06.2020


infoinfo

14 3

Kościół i parafia na Woli Mieleckiej jest p.w. Bożej Opatrzności . Opatrzność to nieustanna i życzliwa opieka Boga w Trójcy Św. Jedynego nad światem i człowiekiem . / u góry krzyża Oko Opatrzności / Krzyż w nowej świątyni nawiązuje do tego wezwania . Znakiem Bożej opieki w Starym Testamencie było i jest dalej Przymierze , którego znakiem są Boże przykazania / lewe ramię krzyża /.. Jezus Chrystus którego posłał na świat Bóg Ojciec nie znosi tego przymierza lecz je wypełnia . Syn Boży umiera na krzyżu i zawiera Nowe przymierze ludzi z Bogiem . Znakiem tego jest Chrzest święty / prawe ramię krzyża / Po Swoim Zmartwychwstaniu w dzień Pięćdziesiątnicy posyła Ducha Świętego Kościołowi aby umacniał i prowadził ludzi do zbawienia ./ dolna część krzyża / W dziele zbawienia wielką rolę odgrywa Matka Boża / obok krzyża wraz ze Świętym Janem / Ew. Jana "Synu- Oto Matka Twoja , Matko oto Syn Twój "
Pozdrawiam zainteresowanych i życzę wszystkim Bożej Opieki ! 12:01, 19.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MielcokMielcok

0 0

Chciałbym sprecyzować o co chodził według mnie z tym przykładem Czesława Niemena.Nie jest tak właściwie istotne czy w domu rodzinnym Niemena są jego instrumenty , nie jest istotne czy stół w izbie jest oryginalny i czy kołyska to akurat ta sama kołyska w której bujała go do snu matula.Większość tyrystów nie po to jedzie do Starych Wieliszek.Tak samo jak nie istotne jest to że Big Ben jest w sumie malutki i że Londyn jest w sumie zwykłym miastem ba nawet średnim jeśli popatrzymy na populację miast w Chinach , Indiach .Rozumie mnie Pani o czym piszę? Oprę się więc na badaniu według którego wynika iż największym powodem dla którego przyjeżdzają turyści do Londynu jest nazwisko .Elżbieta II , ale z tego imienia nic by nie wynikało gdyby nie przyrostek Quenn Elizabeth II .Nikt by do Starych Wieliszek nie pojechał gdyby nie nazwisko Niemen .Wprównaniu do tego ile zostało pamiątek po tym muzyku w Warszawie to białoruskia wieś nie ma nawet co zaoferować.Precyzuję więc dokładniej , i pisałem to nawet dosyć niedawno.To nie miejsca są atrakcyjne ale ludzie w których tych iejscach odcisneli swój ślad.Pani mówi że Wola Mielecka była miejscem skad uciekł Maksymilian , moim tokiem rozumowania trzeba by było napisać .Wola Mielecka i wsie okoliczne dały Ossolińskim oparcie finansowe dzięki której ta idea Ossolińskich mogła powstać.Bez Was nie byłoby Ossolińskiego .To Wy jesteście tym kamieniem na którym mogł zbudować to co wszystko.To rodzinny dom ukształtował go do cięzkiej nauki u jezuitów.Nigdy przenigdy nie wolno Wam budować muru na tej płaszczyżnie .Tak dla przykładu.Czy Pani wie ile klubów zdobyło mistrzostwo Polski w piłce nożnej ,wiele ....ale to nazwiska z tamtego zespołu przertwały i nikt z poza Mielca nie pamięta tych dokładnych dat .Nazwisko jest wytrychem .Nazwisko Lato , Domarski znaczą więcej niż rok i ilość trofeum.Dlatego jak tylko można uzywajmy tytułów Hrabia Ossoliński i zupelnie niepotrzebnie nie wspominajmy co garstka szubrawników zrobiła z dworem.Po drugie nie pisałem nic o wielkim gmachu biblioteki.Istnieją w Polsce duże bibioteki na które poszły miliony ale są pustawe , zregulaminowane .Biblioteki które mają zamkniete drzwi dla kazdego kto zapomniał karty bibliotecznej.Mi chodzi o zupełnie inna bibliotekę .Mi chodzi o miejsce gdzie w poniedziałek o 11.00 przyjdą kobiety w ciąży posłuchać w kąciku tego jak sie przygotwać do porodu.We wtorek o 11.00 przyjedzie baby mafia , tzn młode matki z jednopokoleniowego domu by utwwierdzić się czy dobrze przewijaja te pociechy a tatuski w tym czasie zaparkują auta i przeglądną prasę z działu motoryzacja i nikt ich o karte pytac nie będzie albo posiedzą w ogrodku przed biblioteką z innym młodym tata .We środy przyjdą plotkary i stare pierniki na kawę albo brydza , jak nie umia to przyjdą pogadać o lekarzu i hemoroidach .W czwartki beda aukcje na rzecz domu Alberta , sprzedawać beda niepotrzebne graty , starocie .W piatek będzie spotkanie z Panem Kazimierzem co przeszedł Syberię .W kąciku bedzie można wysłuchac wykładu albo się zdrzemnąć na wygodnym fotelu.Raz na miesiąc przyjedzie pisarz , felietonista , dziennikarz.Proszę mi wierzyć że twórcy bardzo sobie cenią spotkania z więsniakami a wie Pani czemu bo Ci czytelnicy z dużych miast maja tak wrobione podniebienia że oczekują co najmnie Olgii Tokarczuk.To nie musi być wielka biblioteka ważne by umiała uzyskiwac pieniądze na takie spotkania , to nie musi być tez szopa bo biblioteka musi mieć to coś ....W jednym kąciku będzie nic , to miejsce na to by przynieśc własną ksiązkę i zostawic komuś kto nie będzie chciał sedziec w jesienny wieczór sam w domu , a wiem że na wsi tez są samotne osoby .Mogą sobie usiąść w tym kącku w którym nie ma nic oprócz fotela i nic nie mówić byc samotnym ale miedzy ludżmi.Czy Pani wie że w Polska wyprzedza Szwecję w liczba samobójst na 100 tys mieszkańców i proszę mi wierzyć że wsie z roku na rok będą mieć ten problem coraz większy.Wy możecie tak dużo tam zrobić , bo co by nie mówić to Wy sfinansowaliście tą bibliotekę Ossolińskich a nie Lwów i Wrocław więc proszę tych zaszczytnych miast do Waszej Woli nie porównywac bo im dużo brakuje w tej dziedzinie do Was. Zróbcie bibliotke w Polsce w której nie ma kart bibliotecznych , miejsce gdzie można pozyczyć ksiązkę , przynieśc , ukraść i podarować.Jak Pani mysli , przy takim regulaminie będziecie mieć puste półki ? Zróbcie taka bibliotkę Ossolińskich , niech Wam Polska pozazdrości.Pozdrawiam raz jeszcze ;) 22:25, 20.06.2020


AntypisiorAntypisior

12 20

Wspaniale coś cudownego, super zmarnowane pieniądze które mogły iść na pomoc potrzebującym. 12:13, 19.06.2020

Odpowiedzi:10
Odpowiedz

MatyldaMatylda

9 6

Z tego co tu czytam, to najbardziej jest chyba Pan potrzebujacy..jakies fachowej i skutecznej terapii z zacieklosci i jadu ktory sie saczy w Pana zylach zamiast krwi. a ze cisnienie juz wysokie, to musi gdzies sobie go upuszczac...
a co do pieniedzy, to przekaz swoje 12:26, 19.06.2020


do antypisiordo antypisior

12 5

Chcę - daję . Nie chcę - nie daję !. Wara od moich pieniędzy .😠 12:52, 19.06.2020


AntypisiorAntypisior

6 10

Chcę daję i wara od moich pieniędzy. Wspaniały argument dobrodusznego katolika którego sąsiadka została okradziona na wnuczka. Chciała i dała. Płacącym na kościółek trzeba oczy otwierać żeby zobaczyli jaką potężną i złą mafię wspierają. Ilość kościołów powinna być zminimalizowana, księżule powinni płacić normalne podatki a tereny kościelne przypisać do państwa. Hipokryzja kościółkowych jest olbrzymia. 13:22, 19.06.2020


MatyldaMatylda

8 3

Podales swietna zasade, Wara mi od moich pieniedzy. tylko, ze ty chcesz ja stosowac tylko do siebie. i tu jest pies pogrzebany. juz mi tej zasady nie pozwalasz stosowac. Jestes jak wszyscy lewaki: my musimy miec prawo do tego czy tamtego, ale jak ktos inny upomina sie o swoje prawa to homofob, moherowy beret, itp.. przykro z toba dyskutowac... bo w to pojecie dla CIebie jest jak haslo ze slownika wyrazow obcych. radze permanentne doksztlacanie 13:26, 19.06.2020


AntypisiorAntypisior

4 7

Matyldko dziecko weź na spokojnie przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem. Konkretnie w kwestii "wara od moich pieniędzy bo mogę z nimi robić co chcę". Wystarczy mi że zobaczyłem twój wpis "lewak" i już widzę że nic mądrego nie napiszesz, bo nie zrozumiesz. Prymitywizm jaki zaprezentowałaś podczas swojego szczekania jest proporcjonalny do wartości o jakich piszesz i myślisz że je"bronisz". 14:33, 19.06.2020


do antypisiordo antypisior

6 5

Szkoda , że twoja logika życiową jest krytyka wszystkiego i wszystkich . Zreformuj najpierw siebie !!!
15:56, 19.06.2020


Do komentujacych Do komentujacych

4 4

Nie wdajcie się w polemikę z antypisiorem to zwykły trol ,Janek ,najlepiej nie reagować na jego wpisy !!!!!! 17:10, 19.06.2020


AntypisiorAntypisior

3 5

Jeżeli dla ciebie kościół i pisiory to wszystko to możesz faktycznie odnieść takie wrażenie ze ja krytykuje WSZYSTKO. Obiecuje ci ze w ogólnie to cechuje mnie krytyczne myślenie. A ten drugi co mi tu z jakimiś trolami wyjeżdża to jakiś kolejny przedstawiciel nielubiących myśleć. 17:22, 19.06.2020


ZenekZenek

5 1

Anty pisior to człowiek z jajkiem czy bez...🤣 18:21, 19.06.2020


BesztaczBesztacz

0 0

Bardzo proszę o nie wchodzenie w polemikę z Antypisior bo najpierw sprowadza do swojego poziomu a potem pokonuje doświadczeniem. Szkoda na tego półgłówka warg obijać. 15:34, 05.07.2020


olejolej

11 3

1-sze przykazanie w całości (na podstawie Biblii Tysiąclecia, Pwt 5,06-21):

”Jam jest Pan, Bóg twój, który cię wyprowadził z ziemi egipskiej, z domu niewoli.

Nie będziesz miał bogów innych oprócz Mnie.
Nie uczynisz sobie posągu ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko albo na ziemi nisko, lub w wodzie poniżej ziemi.
Nie będziesz oddawał im pokłonu ani służył. Bo Ja jestem Pan, Bóg twój, Bóg zazdrosny, karzący nieprawość ojców na synach w trzecim i w czwartym pokoleniu — tych, którzy Mnie nienawidzą, a który okazuje łaskę w tysiącznym pokoleniu tym, którzy Mnie miłują i strzegą moich przykazań" 12:20, 19.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CoCo

1 2

E tam. *%#)!& *%#)!& My katolicy wiemy lepiej . 12:34, 19.06.2020


WojtekWojtek

4 3

Trochę katechezy zabrakło...
Nikt nie czci obrazów , krzyży samych w sobie tylko Tego , który umarł na Krzyżu .
Żydom w Starym Testamencie trzeba było powiedzieć tak jak małemu dziecku . Niestety wokół nich było tysiące bożków pogańskich , tak , że gdy Mojżesz rozmawiał z Bogiem oni w tym czasie pod Synajem zrobili sobie cielca .
Poczytaj i nalej sobie oleju do głowy !!!!
12:45, 19.06.2020


MielcokMielcok

9 4

Co by tu za dużo nie pisać , to przedewszystkim gratulacje dla wszystkich mieszkańców w Woli .Nie sądziłem że jest w Was tyle siły i energii by równać do Mielca.Sądziłem że będziecie równac do wsi dookoła reszty powiatu .Po tym widać że chcecie rozwijac swoją wieś.Życzę Wam by po tym kosciele przyszły inne tematy , jak biblioteki , szkoły , kluby sportowe , i wiele wiele innych pomysłów , to będzie zależec ile w Was będzie chcęci by to co Wasze rozkwitało.No chyba że beziecie się interesowali tylko swoja chałupą i własnym płotem , ale z tego co Wy tam tworzycie widać że macie ambicję na coś więcej.Pozdrawiam Wasz nielubiany Mielcok.:) 12:33, 19.06.2020

Odpowiedzi:18
Odpowiedz

CelinaCelina

4 1

Dzięki ! Pozdrawiam.
Ps. proszę k. woli prawdy historycznej poczytać , która miejscowość powstała wcześniej i co znaczy "Wola"
12:49, 19.06.2020


MatyldaMatylda

6 2

Zapraszamy na Wole, zobaczy pan i trzy (swiezo oddane do uzytku boiska, szkole, ploty, a za plotami piekne ogrody. nie wiem tylko skad u pana taki swąd zakomleksienia czuć, przebijający z poczucia, ze musi pan podkreslic walor Mielca (ktory przeciez z wsiokow z oklic bardziej odleglych niz Wola Mielecka sie składa), by zdołować wieś Wola Mielecka. 12:52, 19.06.2020


MielcokMielcok

3 2

w regionie były miejscowośći większe i bardziej reprezentatywane niż Mielec.Radomyśl był stolicą regionu , Wola , Chorzelów i Rzochów miały swoich wpływowych patronów były inne osady i wsie które dziś tracą i znikaja.Były miasteczka protestanckie i miasteczka żydowskie i wszystkie inne dziś żyją w naszym cieniu , w ceniu naszych jupiterów.Ba i nie tylko region .Nie mam i niegdy nie będę mieć żadnych kompleksów z tego że jestem Mielcok.Dopóki żyje pamieć o mieleckich żydach , dopóki zyje pamięc o młodych ludziach z Wielkopolski , Śląska i reszty kaju którzy tu przyjeżdzali i zamieniali wydmy i bagna w główny ośrodek miejski w kotlinie sandomierskiej.Tu nie było nie miało prawa nic powstać.Mielec to jest inna tkanka niz reszta .My mamy ambicję a reszta regionu daleko za nami..Oczywiście czasami wydać diamenciki , jak np.tu na Woli , Padwi ale reszta przykro mówic patrzy na płot i swój dach.Zycze jeszcze raz powodzenia a na Woli pieknej np.Biblioteki takiej z której Ossoliński byłby dumny i Wy też. 14:35, 19.06.2020


MatyldaMatylda

3 1

Jaki rozsadny glos, a pierwsze wrazenie o autorze wpisu mialem nieco inne. Moze nie od razu o biblioteke bym zabiegal, ale o jakas forme edukacji dzieci i mlodziezy, by pokazac im cos wiecej niz ploty i boiska. Sama biblioteka moze sobie istniec, jesli nie bedzie mlodych chetnych do czytania to na nic budynki. Potrzeba ludzi z powolania, by rozbudzic w mlodych dobro, piekno, prawde, a nie sposob widzenia rzeczywistosci jak niektorzy tu obecni komentatorzy (patrz Antypisior i inni). I Mielcok moze byc tez lubiany... 15:49, 19.06.2020


MielcokMielcok

2 0

Biblioteka to nie miejsce gdzie się wypożycza książki do tego służy wypożyczalnia.Biblioteka to miejsce spotkań , gdzie się człowiek spotyka z ludżmi , młodzi z ideami i pomysłami , gdzie sztuka lokalna puka do serducha byś ją kupił bo za rogiem mieszka któś kto widzi w Twojej wsi coś pieknego i ma nadzieję że go spostrzeżesz i powiesisz zamast tandety z Ikei , biblioteka to miejsce gdzie pachnie kawą a nie starymi molami ksiązkowymi , biblioteka to miejsce gdzie kobiety potrafią być silne i odważne bardziej niż te we wspaniały stuleciu .Biblioteka to miejsce gdzie można można wymienić słowa nie tylko pisane , biblioteka to miejsce gdzie na ścianie nie ma zegarów , gdzie się mowi nie krzyczy , słucha pisarzy a e ogląda zdjęcia .Wy tam macie wielki potencjał by zbudowac bibliotekę jakiej w Polsce nie ma żadne inna wieś i nie jedno miasto tysz.Ino trza wykorzystac jedno nazwisko , a Wy wiecie jakie tylko jeszcze nie wiecie jak nim orać . 18:23, 19.06.2020


MatyldaMatylda

1 0

A to tobie o uniwersytet chodzi ?
Pokaz mi takie miejsce w realu w Mielcu. Byłoby mi łatwiej zrozumieć o co ci chodzi. Bo to co przedstawiłeś to bardziej wyglada na Akademie Platona w Atenach. Widziałbym jednak wiele trudności w przeniesieniu jej na grunt wolomielanski. A tak całkiem serio to nawet krakowskie prestiżowe uniwersytety krakowskie nie maja w praktyce takiej idei, która przedstawiłeś i chciałbyś zaaplikować na Woli 21:30, 19.06.2020


Do nielubianego MielDo nielubianego Miel

2 0

Ty z Mielca czy z Woli jesteś bo Matyldzia strasznie zakręciła mądrym wpisami ,że się można pogubić!!!!!! 21:41, 19.06.2020


MielcokMielcok

1 0

w Mielcu biblioteka idzie właśnie powolutku w tą stronę o której Ci napisałem ale jeszcze jej dużo brakuje .W Krakowie jeszcze takich bibliotek nie ma o ktorej ja myśle i Ci piszę ale po prostu trzeba mi uwierzyć bo są takie biblioteki w Europie , ba są i funkcjonują , jako niezależne centra społeczne .Pełnią wiele róznych funkcji.Wy tam w Woli macie takie możliwości by wybudowac coś co może być centrum kulturalnym , biblioteka i miejscem z którego moze byc śmiało dumny nie tylko powiat ale i województwo.Możecie to połaczyć takze z muzeum Józefa Ossolińskiego , który poswięcił tak wiele dla Polski a polska nawet nie potrafiła mu wybudowac nagrobka.Cóz w Polsce teraz słyszymy tyle krzyku by nie budowac pomników bohaterom , to Wy na tej Woli zapytajcie się narodu polskiego czy Ossoliński zasługuje na biblioteke , muzeum i centrum kuluralne czy tez ma dalej leżeć pod plotem na zapomnianym cmentarzu pod Wiedniem .Zapytajcie się ...stówrzcie stowarzyszenie ...jak sie dobrze zapytacie ministra który kulturą włada , gdzie macie składać wiązanki na jego cześć , zapytajcie się ...jak się dobrze zapytacie to nawet złotówki na budowę nie wydacie .Nie na takie bzdury Europa kładzie kasę i nie dla takich ludzi budowano muzea , centra kulturalne i inne wzniosłe gmachy.Wy mozecie przywrócić pamięć , ale to wy pierwsi musicie o tą pamięć się upomnieć.
22:00, 19.06.2020


Do Mielcoka Do Mielcoka

1 0

Ty jednak z Woli M, bo dzisiaj bardzo mądrze piszesz !!!!! 22:11, 19.06.2020


MatyldaMatylda

4 0

Śmiem twierdzić ze Maksymilian ossolinski wole mielecka miał tylko w swoim Cv i w pamięci z dzieciństwa kiedy jako pachole słuchał żab rechotajacych w dwóch stawach nie tak dawno zasypanych przez wolomielczan chcących na swoich działkach postawić dom ogrodzony płotem...gdy on choćby jakiś regał zapisał do dworu za zabiencem to wola mielecka byłaby bardziej z niego dumna. Jakoś nie bardzo (także ze względu na dziecięcy wiek edukować wyrobników ze czworaków.... My czekamy teraz na jakiegoś współczesnego Ossolinskiego, który nam przywiezie do wsi trochę zdrowego świata. 22:14, 19.06.2020


Do MatyldyDo Matyldy

2 0

O rechocie tych żab opowiadała mi mama, która bardzo dobrze pamięta dwór i te 2 stawy , widać, że Pani zna historię Woli Mieleckiej, aż miło poczytać. Gdyby nie to , że mama już śpi, pomyslalabym, że to ona pisała. 22:29, 19.06.2020


Matylda Matylda

1 0

Przypuszczam ze jestem trochę młodsza od Pana mamy, ale ten rechot brzmi do dziś w moich uszach...niezapomniany. Pozdrawiam mamę 22:36, 19.06.2020


MielcokMielcok

1 0

ja też się przeniosłem w ten żabieniec Matyldo :) Zapraszam do muzeum Czesława Niemena , tylko nie do Warszawy której poświęcił całe swe serce i nie w inny zakątek Polski , ale tam gdzie się urodził .Do miejsca o którym mówił z dumą , do miejsca urodzenia do Starych Wasiliszek.Na ziemię grodzieńską , biedną i białoruską ale dumną z tego malego muzeum Czesława Niemena .Polecam obejrzeć jego muzeum.Tak to już jest że człowiek nawet jeśli zajdzie wysoko i daleko zawsze będzie chciał wrócić na ten żabiniec , nad te stawy , posluchac tych żab pod wieczór , nawet jeśli teraz przycinaja gzy i komary. 23:05, 19.06.2020


Do Mielcoka Do Mielcoka

1 0

Ty chyba mój sąsiad z Woli Mieleckiej ,szkoda że nie rodowity ,ale o stawach pogadaliśmy ,szkoda że juz ich nie ma ,pamiętam je ,super grało się na nich w hokeja ,pozdrawiam !!! 07:45, 20.06.2020


MatyldaMatylda

2 0

Zauwazam w Pana wypowiedzi brak koherentnosci.
1. muzeum Niemena: w Starych Wasiliszkach pozostał przynajmniej dom, w ktorym sie urodzil. Byl wiec mocny punkt zawieszenia, na ktorym ministerstwo moglo sie oprzec. Poza tym mocny punkt wpsolpracy polsko bialosuskiej (jaka by ona nie była), ale tez umocnienie przez muzeum polonii żyjącej tam na miejscu. NAtomiast Wola Mielecka: nawet nie pozostal kamien z dworu, w ktorym Ossolinski sie urodzil. Chyba ze bedziemy teraz szukac dworskich cegiel w scianach budynkow wystawionych przez tzw. Trzesniokow przerzuconych z terenow obecnego lotniska w Mielcu.
Jak wiec budowac na fizycznej nicosci centrum Ossolinskich na Woli Mieleckiej?
2. Znany Pan jest tu z wypowiedzi raczej malo przychylnej obecnej frakcji rzadzacej w RP, wiec jak pogodzic z Pana poparciem budowy "gigatomanii' (ktora zreszta tak bardzo krytykuje lewacki kandydat na prezydenta RP, pan Trzaskowski) pomysl budowy gigantycnego (jak na skale Woli Mieleckiej) osrodka czy Palacu Kultury w malej wiosce? Ktory jeszcze - przynajmniej wg Pana- mialby byc sfinansowany przez Ministesrtwo. To by dopiero nie tylko tutaj (nie mowie o Antypisiorze-bo to chory i niezrownowazony czlowiek) odezwaly sie glosy totalnej krytyki rzadu, ktory tym projektem finansuje ide Stworcy "ex nihilo" dla wiejskiej spolocznesci w Polsce C.
3. Ossolinski wiedzial i byl przekonany, ze Wola Mielecka nie jest odpowiednim miejscem na Biblioteke, bo kto do niej zawita i kto z niej bedzie korzystal? Mieleccy Zydzi?. Wybral Lwow, jako miejsce bardziej dostepne,z wieloma kulturami i w jakims sensie owczesne centrum umocowane juz kultura, muzyka, teatrem, a co za tym idzie silną obecnością światka artystyczego (jakie by ono nie było). Stad Ossolinski nie dbal o to by cokolwiek dzialo sie czy pozostalo na Woli. NAwet nie przyczynil sie, by w tym rejonie wplynąc poztywnie na edukacje.
Wiec jaki argument przemawia za tym, by ta dumna Wola Mielecka teraz odwdzieczyla sie Maksymilianowi??? Mysle, ze i tak jest to wymownym gestem, ze Zespol Szkol w woli Mieleckiej nosi jego imie. To juz wystarczy. Pana pomysly o centrum w Woli to jakas nieuzasadniona chec pokazania, ze mamy "cos" w tym regionie, ale co? Zgarnal wszystko Wroclaw, ktory jako kontynuator tez nie za wiele robi, by ukazac jakikolwiek zwiazek Ossolinskiego z Wola (patrz: nawet wiekszosc portali nie podaje dokladnej daty urodzenia czy chrztu Maksymilaina).
Przykre, ale prawdziwe

16:46, 20.06.2020


Do MatyldaDo Matylda

2 0

Widać że ma Pani duża wiedzę, dwór rzeczywiście został rozgrabiony przez pobliskich osadników jeszcze żyją osoby które to pamiętają!!!! 17:14, 20.06.2020


Do Matyldy i .MielcoDo Matyldy i .Mielco

3 0

Miło jest poczytać mądre komentarze ,widać że dysponujecie państwo ogromna wiedzą i ścisłym umysłem, reszta niech bierze z Was przykład, pozdrawiam z Woli Mieleckiej !!!!!! 18:17, 20.06.2020


MielcokMielcok

2 0

Przpisuję ten przydługawy komentarz bo przez pomyłkę wpisałem go w złym miejscu...mam nadzieję że nie zanudzę ale jaby co to prosze przytać gdy będzie Pani miała więcej chwili...Chciałbym sprecyzować o co chodził według mnie z tym przykładem Czesława Niemena.Nie jest tak właściwie istotne czy w domu rodzinnym Niemena są jego instrumenty , nie jest istotne czy stół w izbie jest oryginalny i czy kołyska to akurat ta sama kołyska w której bujała go do snu matula.Większość tyrystów nie po to jedzie do Starych Wieliszek.Tak samo jak nie istotne jest to że Big Ben jest w sumie malutki i że Londyn jest w sumie zwykłym miastem ba nawet średnim jeśli popatrzymy na populację miast w Chinach , Indiach .Rozumie mnie Pani o czym piszę? Oprę się więc na badaniu według którego wynika iż największym powodem dla którego przyjeżdzają turyści do Londynu jest nazwisko .Elżbieta II , ale z tego imienia nic by nie wynikało gdyby nie przyrostek Quenn Elizabeth II .Nikt by do Starych Wieliszek nie pojechał gdyby nie nazwisko Niemen .Wprównaniu do tego ile zostało pamiątek po tym muzyku w Warszawie to białoruskia wieś nie ma nawet co zaoferować.Precyzuję więc dokładniej , i pisałem to nawet dosyć niedawno.To nie miejsca są atrakcyjne ale ludzie w których tych iejscach odcisneli swój ślad.Pani mówi że Wola Mielecka była miejscem skad uciekł Maksymilian , moim tokiem rozumowania trzeba by było napisać .Wola Mielecka i wsie okoliczne dały Ossolińskim oparcie finansowe dzięki której ta idea Ossolińskich mogła powstać.Bez Was nie byłoby Ossolińskiego .To Wy jesteście tym kamieniem na którym mogł zbudować to co wszystko.To rodzinny dom ukształtował go do cięzkiej nauki u jezuitów.Nigdy przenigdy nie wolno Wam budować muru na tej płaszczyżnie .Tak dla przykładu.Czy Pani wie ile klubów zdobyło mistrzostwo Polski w piłce nożnej ,wiele ....ale to nazwiska z tamtego zespołu przertwały i nikt z poza Mielca nie pamięta tych dokładnych dat .Nazwisko jest wytrychem .Nazwisko Lato , Domarski znaczą więcej niż rok i ilość trofeum.Dlatego jak tylko można uzywajmy tytułów Hrabia Ossoliński i zupelnie niepotrzebnie nie wspominajmy co garstka szubrawników zrobiła z dworem.Po drugie nie pisałem nic o wielkim gmachu biblioteki.Istnieją w Polsce duże bibioteki na które poszły miliony ale są pustawe , zregulaminowane .Biblioteki które mają zamkniete drzwi dla kazdego kto zapomniał karty bibliotecznej.Mi chodzi o zupełnie inna bibliotekę .Mi chodzi o miejsce gdzie w poniedziałek o 11.00 przyjdą kobiety w ciąży posłuchać w kąciku tego jak sie przygotwać do porodu.We wtorek o 11.00 przyjedzie baby mafia , tzn młode matki z jednopokoleniowego domu by utwwierdzić się czy dobrze przewijaja te pociechy a tatuski w tym czasie zaparkują auta i przeglądną prasę z działu motoryzacja i nikt ich o karte pytac nie będzie albo posiedzą w ogrodku przed biblioteką z innym młodym tata .We środy przyjdą plotkary i stare pierniki na kawę albo brydza , jak nie umia to przyjdą pogadać o lekarzu i hemoroidach .W czwartki beda aukcje na rzecz domu Alberta , sprzedawać beda niepotrzebne graty , starocie .W piatek będzie spotkanie z Panem Kazimierzem co przeszedł Syberię .W kąciku bedzie można wysłuchac wykładu albo się zdrzemnąć na wygodnym fotelu.Raz na miesiąc przyjedzie pisarz , felietonista , dziennikarz.Proszę mi wierzyć że twórcy bardzo sobie cenią spotkania z więsniakami a wie Pani czemu bo Ci czytelnicy z dużych miast maja tak wrobione podniebienia że oczekują co najmnie Olgii Tokarczuk.To nie musi być wielka biblioteka ważne by umiała uzyskiwac pieniądze na takie spotkania , to nie musi być tez szopa bo biblioteka musi mieć to coś ....W jednym kąciku będzie nic , to miejsce na to by przynieśc własną ksiązkę i zostawic komuś kto nie będzie chciał sedziec w jesienny wieczór sam w domu , a wiem że na wsi tez są samotne osoby .Mogą sobie usiąść w tym kącku w którym nie ma nic oprócz fotela i nic nie mówić byc samotnym ale miedzy ludżmi.Czy Pani wie że w Polska wyprzedza Szwecję w liczba samobójst na 100 tys mieszkańców i proszę mi wierzyć że wsie z roku na rok będą mieć ten problem coraz większy.Wy możecie tak dużo tam zrobić , bo co by nie mówić to Wy sfinansowaliście tą bibliotekę Ossolińskich a nie Lwów i Wrocław więc proszę tych zaszczytnych miast do Waszej Woli nie porównywac bo im dużo brakuje w tej dziedzinie do Was. Zróbcie bibliotke w Polsce w której nie ma kart bibliotecznych , miejsce gdzie można pozyczyć ksiązkę , przynieśc , ukraść i podarować.Jak Pani mysli , przy takim regulaminie będziecie mieć puste półki ? Zróbcie taka bibliotkę Ossolińskich , niech Wam Polska pozazdrości.Pozdrawiam raz jeszcze ;) 22:33, 20.06.2020


a po coa po co

14 11

a po co to komu? 13:24, 19.06.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

12volt12volt

7 8

Oto jest pytanie!Myślę że niedługo będzie stał pusty:))) 15:07, 19.06.2020


WojtekWojtek

8 3

A po co żyjemy . A po co chodzimy do pracy . A po co chodzimy do szkoły . A po 🤣co budujemy domy . A poco to i tamto ...
Przecież i tak umrzemy ...
Jest powiedzonko a poco to się nogo noco ... 16:04, 19.06.2020


Do 12 voltDo 12 volt

5 3

Kościół był, jest i będzie!!!!! 17:23, 19.06.2020


borynaboryna

11 9

Kościół we wsi najważniejszy, sklep z piwerkiem też, więc jak babe zbije po pijaku to w niedziele w kościele przeproszę 13:40, 19.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Antek Antek

4 1

ale z ciebie boryna... 16:05, 19.06.2020


Dodam jeszczeDodam jeszcze

1 1

... śmieci wywiezie do lasu, psa skaże na łańcuch na dożywocie. Czasem coś zakombinuje, zachachmęci niewinnie, zerknie krzywo na sąsiada...to też takie polskie, nasze, ale do kościoła tłumnie ;)
08:53, 21.06.2020


XYZXYZ

11 6

Ci którzy nie dali złamanego grosza na ten kościół, ci co są z poza tej parafi, ci co wogóle nie wierzą w kościół - WARA wam od wszelkiej krytyki, mieszkańcy Woli chcieli kościół więc go wybudowali, wybudowali go sobie taki jaki im się podobał. 16:22, 19.06.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

KlaudiuszKlaudiusz

2 10

Ja Was finansuję i to ja decyduję co będę krytykował a czego nie. ACL. 17:00, 19.06.2020


Do klaudiysza Do klaudiysza

8 1

Lecz się człowieku!!!!!! 17:12, 19.06.2020


mielczanin 82mielczanin 82

3 3

Nie masz racji. W mojej parafii była taca na budowę kościoła w WM. 19:35, 19.06.2020


XYZXYZ

2 0

w mojej też była ale to nie powód żeby WM narzucać cokolwiek 23:17, 22.06.2020


Dali by kasęDali by kasę

7 5

Na schronisko Alberta albo dla zwierząt. Przynajmniej by jakaś korzyść dla ludzi była..... 18:53, 19.06.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

////

5 4

Daj że swoich !!!!! 19:30, 19.06.2020


EllieEllie

3 4

Dla zwierząt to w każdym niemal sklepie koszyki pełne. Nie narzekaj więc.
22:20, 19.06.2020


PatrykkPatrykk

2 2

A gdzie ty widizales schronisko dla zwierzat ze sw, patronem Bratem Albertem. W Mielcu jest takie, ale dla bezdomnych mężczyzn. 19:38, 20.06.2020


Hihot Hihot

1 0

Wystarczy aby myślenie względem zwierząt i natury szło w parze z naszym chrześcijańskim miłosierdziem. Wystarczy aby każdy zadbał o własnego burka, otoczył go odpowiednią opieką i sterylizował, a schroniska nie będą potrzebne ( marzenie!). Tym czasem polska wieś - polska psia rzeczywistość, metrowy łańcuch i marna buda :( A o miłosierdziu względem powierzonemu w opiekę człowiekowi, wszelkiemu żywemu istnieniu, żaden ksiądz nie naucza. :( 09:00, 21.06.2020


BesztaczBesztacz

0 0

Weź i daj że swoich na Alberta 15:36, 05.07.2020


bartinobartino

2 6

Z całym szacunkiem, ale ten wystrój jest brzydki, wygląda jak karczma, czy jakiś historyk sztuki i historyk architektury konsultował ten projekt? Wystrój kościoła powinien być klasyczny, symbolizujący powszechność Kościoła Św, i tradycję, nie modernistyczny. Lewactwo, LGBT+, aborcja i projekt tego wnętrza kościoła są modernistyczne. 20:55, 19.06.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

anteor anteor

3 1

Z całym szacunkiem bartino dobrze , że nie ty decydujesz o tym ...bo wg twojego myślenia to rzeczywiście to nic nie wiesz o Tradycji...🤣 21:44, 19.06.2020


MonolitMonolit

4 1

Gdzie ty widzisz w tym projekcie LGBT ? Fantazja cie unosi! 22:19, 19.06.2020


MatyldaMatylda

1 2

Zgadzam się, jest za nowoczesny i za mało w nim sakralności 22:37, 19.06.2020


rickiricki

3 1

Lewactwo to chyba u ciebie w mózgu, ktorego i tak niewiele . 12:32, 20.06.2020


TrzcianiakTrzcianiak

10 2

Piękny Kościół. Po Staropolsku Szczęść Boże Woli Mieleckiej i jej mieszkańcom 21:57, 19.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wolomielczaninwolomielczanin

5 0

Bóg zapłać ! Pozdrawiamy!!!🙂🙂 22:01, 19.06.2020


asdasd

2 4

kościół ładny, wygląda w miarę jak kościół ale wystrój... chyba poganin projektował 22:19, 19.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infoinfo

4 2

Dziękujemy za wszystkie wpisy te życzliwe i te o których nie warto mówić bo nie na temat . Jest takie przysłowie "Nie od razu Kraków zbudowano" . To się odnosi też do naszej budowy świątyni . O gustach się nie rozmawia ./ rozpiętość uwag / Sakralność??? - Krzyż / teologia we wcześniejszym moim wpisie / droga krzyżowa , budowa kła na planie krzyża łacińskiego ... W przyszłości ołtarze boczne , witraże , które da Bóg ufundują ci , którzy teraz myślę niesłusznie krytykują . Chcemy od czegoś zacząć . Pierwsze odczucia z pasterki w ogromnej większości u parafian bardzo pozytywne . Proszę to uszanować .
Za tydzień miał się odbyć XI Festyn parafialny . Z wiadomych względów nie odbędzie się . Mimo wszystko Wychwalamy Bożą Opatrzność ! 09:05, 20.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RondoRondo

4 3

Myślę, że zamiast kościoła mogło powstać rondo. 20:55, 20.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PatrykkPatrykk

3 2

Fantastyczny pomysl. Zrob skladke po wsi, znajdz wykonanwce i wykonaj. Skoro masz pomysly to realizuj 21:00, 20.06.2020


anteor anteor

3 2

Chyba po to żebyś w koło ronda dookoła chodził po logiki w główce brakuje ...🤣🤣🤣 21:05, 20.06.2020


Manius Manius

3 2

Ludzie co z wami się dzieje? Dlaczego tyle jadu? To jest nasza tradycja chrześcijańska. Jesteśmy prawie jedynym narodem w Europie którzy zachowują swoją wiarę, czy coś w tym złego? 22:07, 21.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnteorAnteor

2 0

Super z Ciebie gość
Pozdrawiam 15:35, 22.06.2020


KikiKiki

2 3

Zmałpowali z kościoła na Osiedlu 01:02, 22.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CelinaCelina

3 0

Tzn że zmalpowali 357 kościołów w Polsce?,,
Dobrze że nie zmałpowali wystroju prezbiterium...
Pozdrawiam 15:37, 22.06.2020


0%