Zamknij

mojeID - bezpieczny sposób potwierdzania tożsamości online!

14:54, 13.05.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:54, 13.05.2022

Zainteresowanie Polaków potwierdzaniem tożsamości online, bez wychodnia z domu, z roku na rok systematycznie rośnie. Pandemia i związana z nią izolacja, w tym również znaczne ograniczenie dostępu do usług oferowanych w sposób stacjonarny sprawiły, że przeciętny Kowalski coraz chętniej sięga do ofert dostępnych online. Dodatkowo pomagają mu w tym cyfrowe narzędzia umożliwiające zdalne potwierdzanie tożsamości, oparte na systemach bankowości elektronicznej. Jednym z nich jest mojeID.

Cyfrowe rozwiązania cieszą się coraz większą  popularnością

W Polsce standardowym rozwiązaniem jest już bankowość elektroniczna w telefonie czy też płacenie smartwatchem za zakupy w sklepie. Coraz popularniejsze staje się także  zdalne potwierdzenie tożsamości wykorzystywane przez Polaków do załatwiania codziennych spraw. Jak wynika z badań, co trzecia osoba  (33 proc.) chętnie skorzystałaby z tej metody przy zawieraniu umów, a 42 proc. chciałoby ją zastosować do weryfikacji tożsamości przy wymagających tego zakupach online.

Potwierdzenie tożsamości w internecie przydaje się Polakom również jako rozwiązanie stosowane przy autoryzacji dyspozycji i oświadczeń, do logowań w serwisach czy rejestracji w usługach
i portalach. Polskie społeczeństwo staje się z każdym miesiącem coraz bardziej świadomym beneficjentem korzyści, jakie przynosi świat usług cyfrowych.

Czym jest mojeID?

Zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID to bezpieczny, wygodny i intuicyjny sposób, który pomoże nam w załatwieniu wielu urzędowych i płatniczych spraw, do tej pory wymagających naszej obecności.

Bez wychodzenia z domu możemy np. przedłużyć umowę z operatorem sieci komórkowej czy wykupić polisę na życie. Narzędzia potwierdzające tożsamość online są powszechnie wykorzystywane na całym świecie.

W Polsce dostawcami tożsamości cyfrowej są przede wszystkim banki komercyjne, które posiadają zweryfikowane informacje na temat użytkownika, optymalnie chronione
w systemach bankowości elektronicznej.

Bezpieczeństwo danych klienta w usłudze mojeID

mojeID zostało wyposażone w wiele poziomów bezpieczeństwa do ochrony danych osobowych oraz kilkuetapowy proces weryfikacji. W przypadku wrażliwych danych użytkownika (np. dane osobowe, PESEL, hasło i login do konta bankowego) wdrażane są dodatkowe mechanizmy bezpieczeństwa.

Przekazywanie informacji w ramach mojeID zawsze wymaga autoryzacji, której dokonuje użytkownik po zalogowaniu się na stronie własnego banku – dostawcy tożsamości. Otrzymuje on komplet informacji o tym, jakich danych potrzebuje konkretny usługodawca. Wówczas użytkownik może zdecydować, czy chce udostępnić swoje dane temu podmiotowi czy też nie. W przypadku wyrażenia zgody na taki transfer, transmisja danych odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych.

mojeID od KIR zostało wdrożone przez komercyjnych dostawców usług, którzy prowadza swoją działalność m.in. w sektorze ubezpieczeniowym, ochronie zdrowia, telekomunikacji, energetyce, usługach finansowych oraz branży gier losowych. Projekty wdrożeniowe prowadzone są w kolejnych sektorach.

Ciągłe poszerzanie dostępności mojeID umożliwia szybki rozwój oferty cyfrowej we wszystkich obszarach polskiej gospodarki. Zdalna tożsamość bankowa, oprócz wygody
i łatwości użytkowania, gwarantuje również bezpieczeństwo danych i jest zgodna z regulacjami obowiązującymi w zakresie identyfikacji elektronicznej. Usługa mojeID od KIR została wyróżniona Godłem „Teraz Polska”.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%