Zamknij

Wizerunek firmy w internecie - jak go zbudować?

16:03, 27.12.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:08, 02.01.2020

Patrząc na to, jak silny wpływ na nasze życie i pracę ma internet, do lamusa odchodzą tradycyjne media, ustępując miejsca tym społecznościowym i całej sieci. To tam klienci i usługobiorcy przekazują sobie nawzajem informacje, wrażenia o naszej firmie, dlatego też to właśnie tam powinniśmy wykreować swój wizerunek. Jak skutecznie zbudować wizerunek firmy w internecie? Na to pytanie odpowiedź znajdziesz poniżej.

Co ma największy wpływ na wizerunek firmy?

Najważniejsze elementy, które wpływają na kreowanie wizerunku firmy w internecie to: nazwa, logo wraz z całą identyfikacją wizualną, sposób komunikacji. Nazwa powinna być chwytliwa, łatwa do zapamiętania, uniwersalna, ale również kojarząca się z branżą, w jakiej działa przedsiębiorstwo. Podobne cechy ma dobre logo – zapada w pamięć, klienci potrafią skojarzyć je z daną działalnością, jest proste, ale jednocześnie wyróżniające się spośród tysięcy, które widzimy na co dzień.

Razem z logiem idzie cała identyfikacja wizualna: kolorystyka strony i profili w social mediach, font, czyli czcionka używana w komunikacji, wystrój wnętrz, ubiór pracowników, itp. Wszystkie te elementy muszą współgrać również ze sposobem komunikacji – językiem, jakiego używa firma, mówiąc do klientów. Spójna całość pozwoli skutecznie zbudować wizerunek firmy w internecie.

Strona internetowa firmy – czy nadal ma sens?

Biorąc pod uwagę to, że większość komunikacji firmy ma miejsce w mediach społecznościowych, pojawia się pytanie, czy strona internetowa i jej prowadzenie mają jeszcze sens? Przecież wszystkie informacje znajdziemy na portalach społecznościowych i w wyszukiwarce? Tak, to prawda, ale strona internetowa to nadal must have każdego biznesu. To tam klienci znajdą najpotrzebniejsze rzeczy: prezentację firmy, jej ofertę, cennik, możliwości kontaktu – wszystko w przejrzystej i przyjemnej dla oka formie. Powinna być nowoczesna i niezawodna, dlatego też najlepszym wyborem będzie skorzystanie z usług profesjonalisty, takiego jak grafik komputerowy https://tomaszwronski.pl. Dzięki tradycyjnej stronie www, z charakterystyką przedsiębiorstwa zapoznać się mogą osoby starsze, nieposługujące się social mediami, lecz korzystające z komputera.

Zaistniej w social mediach

Posiadanie profili na portalach społecznościowych nie wystarcza, jeśli chcemy by nasza firma, cały czas zajmowała wysoką pozycję w głowach klientów. Skuteczna i regularna komunikacja to podstawa, a towarzyszyć jej powinny materiały wizualne dobrej jakości. Nie można skupiać się jedynie na tekście kierowanym do klientów, nawet gdy jest on fachowy i odpowiednio stworzony pod SEO – człowiek jest w stanie więcej zapamiętać, kiedy słowom towarzyszy obraz: zdjęcie, grafika lub film. Dlatego też warto zainwestować w aparat fotograficzny, dzięki któremu nasze profile będą wyglądały profesjonalnie.

Zbuduj lojalność klientów

Na lojalność klientów ma w dużej mierze zaufanie, jakim darzą nas jako firmę. Dlatego też warto poświęcić chwilę czasu na odświeżanie strony internetowej i uzupełnianie jej o informacje o nowych członkach zespołu, ukończonych szkoleniach, czy kolejnych zdobytych certyfikatach. Właściciel powinien również zadbać o to, by strona internetowa oraz profile w social mediach współgrały ze sobą – nie może dojść do sytuacji, w której podczas rebrandingu, zmiany zostaną wprowadzone na portalach społecznościowych, ale nie dotkną strony www.

Wizerunek firmy w internecie to niezwykle ważna część prowadzenia biznesu, szczególnie dziś, gdy internet opanował naszą codzienność i jest podstawą funkcjonowania. Zbuduj wizerunek swojej firmy i zyskaj nowych odbiorców!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%