W niemal każdej branży panuje duża konkurencyjność, a firmy nieustannie poszukują sposobów na to, by wyróżnić się na tle konkurencji i zainteresować klientów. Poza atrakcyjną ceną i dobrej jakości produktami bądź usługami wpływ na budowę pozytywnych doświadczeń zakupowych ma również udostępnienie płatności bezgotówkowych.
Firmy chcą wyjść naprzeciw trendom konsumenckim, dlatego nieustannie rośnie liczba podmiotów korzystających z terminali płatniczych. To ważne, ponieważ konsumenci zwracają uwagę na takie aspekty jak szybkość zawarcia transakcji i wygoda. Już teraz większość Polaków preferuje płatności bezgotówkowe zwłaszcza w marketach, aptekach, na stacjach paliwowych czy w punktach usługowych. Potwierdzają to różne badania jak to zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska. Wynika z niego, że 75% Polaków korzysta z transakcji bezgotówkowych regularnie, a jedynie 9,8% nie korzysta z tej opcji w ogóle. Udostępnienie płatności bezgotówkowych zwiększa satysfakcję klientów i może skłonić do ponownego zakupu.
Na przestrzeni lat zmieniły się potrzeby i oczekiwania konsumentów. Przede wszystkim zależy im na wspomnianej wygodzie i szybkości, co terminale płatnicze zapewniają w wyższym stopniu niż płatności gotówkowe. Klienci nie lubią stać w długich kolejkach, nie zawsze też mają wyliczoną gotówkę w portfelu. Ponadto sama możliwość wyboru sposobu płatności także jest dobrze postrzegana, bo to klient decyduje, czy woli płacić gotówką, kartą, czy telefonem.
Pozytywne doświadczenia zakupowe przekładają się na większą lojalność kupujących. Warto to wykorzystać i stosować różnego rodzaju programy lojalnościowe i karty podarunkowe. Można je z łatwością wprowadzić dzięki terminalom płatniczym. Będą motywacją dla stałych klientów do jeszcze częstszych zakupów, można je też wykorzystać jako wsparcie akcji promocyjnych.
Terminal płatniczy jest urządzeniem, dzięki któremu można rozszerzyć ofertę o dodatkowe pozycje. Klienci docenią możliwość skorzystania z większej liczby usług w jednym miejscu, za to dla przedsiębiorcy jest to szansa na dodatkowy zarobek dzięki prowizji. Wprowadzenie takich usług jak doładowania telefonów, cash back albo wpłata gotówki na kartę nie wiąże się z inwestycją, za to może przyciągnąć klientów i wpłynąć na pozytywne doświadczenia konsumentów.
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na terminal płatniczy, mogą czerpać znacznie więcej korzyści niż wzrost zysków ze sprzedaży. Urządzenie można zintegrować z kasą bądź systemem kasowym.Kwota transakcji jest wtedy przesyłana automatycznie do terminala,, a kasjer nie musi jej ponownie wpisywać ręcznie. To z jednej strony usprawnia obsługę klienta, z drugiej natomiast eliminuje ryzyko błędów kasowych.
Ponadto firmy używające terminala mogą skorzystać z dodatkowej ulgi podatkowej w kwocie uzależnionej od tego, czy są zobowiązane do posiadania kasy fiskalnej. Jeśli firma musi mieć kasę, to może rocznie odliczyć 1 tys. zł, jeżeli nie jest do tego zobligowana to 2,5 tys. zł.
Jeśli do tej pory przedsiębiorca nie miał w firmie terminala, warto przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa. Udział w nim jest bezpłatny, a terminal płatniczy dla firm można mieć za 0 zł na rok lub do momentu przekroczenia obrotu 100 tys. zł na urządzeniu.
Płatności bezgotówkowe cieszą się coraz większym powodzeniem, a firmy, które je udostępniają, mogą osiągnąć znacznie wyższe dochody. Terminale płatnicze wpływają na pozytywne doświadczenia zakupowe i większą lojalność stałych klientów. Więcej informacji na temat terminali płatniczych znajduje się: https://www.polcard.pl/rozwiazania-platnicze/terminale-platnicze/