Silnik i skrzynia biegów
1.6 T-GDI o mocy 150 koni ze skrzynią manualną to podstawowy, najtańszy wariant Sportage’a. Kierowcy wyznający zasadę, że najprostsze rozwiązania są najlepsze i to jest właśnie opcja dla nich. Szczególnie, że auto z tą jednostką wcale nie jest – jak niektórzy mogliby sądzić – zawalidrogą. Do 100 km/h przyspiesza w 10,3 sekundy, a maksymalny moment obrotowy (250 Nm) zaczyna się już od 1500 obr./min. Do normalnego, codziennego przemieszczania się w zupełności to wystarczy.
Sportage’a 1.6 t-GDI wybrała m.in. polska Policja.
1.6 T-GDI MHEV ze skrzynią 7DCT. To druga pozycja w cenniku i wymaga dopłaty 12 000 zł. Za te pieniądze dostajemy nie tylko większą wygodę (dwusprzęgłowy automat ma siedem przełożeń), ale także lepszą dynamikę (setka pojawia się na liczniku o niemal sekundę wcześniej) i ekonomikę. Zarówno technologia miękkiej hybrydy, jak i nowoczesna skrzynia biegów ograniczają apetyt Sportage’a na paliwo o około 0,3 litra.
1.6 T-GDI MHEV 7DCT 180 KM. Ta sama jednostka, również z automatem, ale mocniejsza o 30 koni, ma też więcej niutonometrów (265 zamiast 250). To przekłada się na sporo dynamiczniejszą jazdę. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje już tylko 8,8 sekundy. To propozycja dla kierowców z nieco większym temperamentem, którzy częściej wyjeżdżają za miasto, udają się na dłuższe wycieczki z rodzinami i chcą, żeby obciążone auto nie traciło zbytnio na dynamice. Co ważne, normalnie traktowany 180-konny motor, powinien spalać identyczne ilości paliwa, jak ten słabszy.
1.6 T-GDI PHEV 6AT o mocy 265 KM znajduje się na szczycie gamy silnikowej Sportage’a. Nie bez powodu, bo to hybryda typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Plusem na pewno jest duży zasięg na samym elektryku wynoszący nawet 78 kilometrów. Generalnie polecamy ten wariant tym, którzy jeżdżą głównie po mieście, a w dalsze trasy udają się sporadycznie. Będą mieli bardzo uniwersalne auto, które w codziennym użytkowaniu będzie sprawdzało się równie dobrze jak elektryk, a przy dłuższych wyjazdach będzie hybrydą, choć mniej ekonomiczną niż HEV.
To którego Sportage’a w końcu wybrać?
Wersja budżetowa za 125 900 zł. Jeżeli mieszkacie w mniejszym mieście albo poza nim, jeździcie mniej, potrzebujecie po prostu przestronnego, bezpiecznego, dobrze wycenionego samochodu do przemieszczania się między punktami A i B, to 150-konny 1.6 T-GDI z manualem w wersji M i z pakietem Smart spełni Wasze oczekiwania.
Wersja budżetowa na miasto za 137 900 zł. Jeżeli więcej jeździcie, szczególnie po mieście w korkach, to koniecznie dopłaćcie do 1.6 T-GDI MHEV 7DCT (automat). Po prostu przyjemniej spędzicie w nim czas, bez konieczności ciągłej zmiany biegów. W cenie uwzględniony jest już pakiet Smart, który ma m.in. automatyczną klimatyzację i czujniki parkowania (również przydatne w mieście). Warto też wziąć pod uwagę, że auto z automatem łatwiej będzie Wam odsprzedać w przyszłości.
Wersja optymalna na długie trasy za 162 900 zł (L) – 179 900 (BL). To jest faworyt. Hybryda FWD w wersji L lub Business Line. Mocna, ekonomiczna, komfortowa, bardzo dobrze (L) lub świetnie (Business Line) wyposażona. Dopłata do hybrydy, uwzględniając wyposażenie, to tylko 7500 zł.
Wersja hybrydowa dla jeżdżących po mieście za 194 900 (L) – 209 900 (BL). Sportage PHEV – to auto naprawdę ma sens, gdy jeździcie głównie po mieście (lub do niego dojeżdżacie 20-30 km w jedną stronę) i macie gdzie je ładować (np. w garażu, na miejscu parkingowym, w pracy). Codziennie tylko na prądzie przejedziecie realnie 50-80 kilometrów (zależy od pory roku, warunków, itp.). A gdy przyjdzie Wam przejechać dalszą trasę, nie będziecie bali się konieczności ładowania po drodze. Naprawdę dobry kompromis, choć w trasie PHEV nie jest tak ekonomiczny jak HEV.
Wersja dla wyznających zasadę „Albo grubo, albo wcale” za 218 400 (HEV) lub 243 400 zł (PHEV). GT-Line w wersji hybrydowej (AWD) lub plug-in dopchany absolutnie wszystkimi dodatkami, pakietami, dwukolorowym nadwoziem, szklanym dachem i wszystkim, co można zaznaczyć w cenniku.
W czerwcu 2023 Sportage był 4. najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce w ogóle! Zarejestrowano 1322 egzemplarzy i zabrakło dosłownie 20 sztuk, aby wyprzedził Toyotę Yaris i wylądował na 3. pozycji. Z drugiej strony od piątego w zestawieniu Hyundaia Tucsona, dzieli Kię aż 429 sprzedanych samochodów, więc „kuzyn” z tego samego koncernu kompletnie jej nie zagraża.
Do końca września Kia Sportage można zakupić w korzystnym finansowaniu.
Poniżej przykładowa kalkulacja
KREDYT 60/40 RRSO 0% - PIERWSZA WPŁATA W KWOCIE 76 140 ZŁ
Kalkulację pierwszej wpłaty sporządzono dla modelu Kia Sportage 1.6T-GDI M+SMT w cenie katalogowej 126 900 zł brutto zgodnej z cennikiem producenta.
Zapraszamy do salonu KIA MKT Serwis w Woli Mieleckiej 592.
www.mktserwis.pl
T: + 48 17 583 06 00