Zamknij

Zwolnienia grupowe na Strefie: ponad tysiąc osób straci pracę?

14:13, 13.05.2020 K.S Aktualizacja: 12:37, 14.05.2020
Skomentuj

Nawet około 1050 osób straci pracę w firmach na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Trzy duże zakłady zgłosiły zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych.

Choć poziom bezrobocia w powiecie mieleckim wciąż nie jest nadmiernie wysoki (5,1% w kwietniu br.), wiele wskazuje a to, że w najbliższych miesiącach może się to zmienić. Zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych zgłosiły dotychczas trzy duże zakłady produkcyjne – przede wszystkim z branży motoryzacyjno-elektronicznej.

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie tylko z tych trzech zakładów produkcyjnych zwolnionych może zostać około 1050 osób. - Nie mam dzisiaj jednoznacznej opinii czy wpłynęła na to epidemia czy to jakieś wcześniej zaplanowane restrukturyzacje czy automatyzacje tych firm. Wydaje mi się jednak, że nie jest to spowodowane tą pandemią – komentuje Maciej Jemioło, członek zarządu powiatu mieleckiego.

Bezrobocie powoli do góry

Warto zauważyć, że bezrobocie w powiecie mieleckim bardzo delikatnie, ale wzrasta już od grudnia, gdy na tym świadczeniu znajdowało się 2849 osób, co dawało wskaźnik 4,3%. W styczniu zarejestrowanych było już 2984 osoby, co dawało 4,5% bezrobocie, w lutym 3053 osoby – 4,6%, w marcu 3093 – 4,6% i w kwietniu 3423 osoby, co daje 5,1% bezrobocia.

 

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu w ramach tarczy antykryzysowej w dniu 2 kwietnia ogłosił nabór wniosków o udzielenie jednorazowej pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikro, małych i średnich firm. Do 12 maja wpłynęło łącznie 3706 takich wniosków. Pozytywnie rozpatrzono 1017 wniosków na łączną kwotę 5 mln 84 tys. zł. 

Z kolei w dniu 16 kwietnia ogłoszono nabory na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych. W ramach pierwszego naboru wpłynęły łącznie 332 wnioski.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(114)

ZawiszaZawisza

75 25

To gdzie ta tarcza nima i nie będzie bo
Przy okazji covid19 zwalniamy żeby z wysokimi stawkami ludzi się pozbyć a potem
Z bezrobocia zasiłki i dodatki
Ludzie za najniższa krajowa
Kto wygrywa przeciebiorcy
Nadciąga armagedon się zobaczy końcem roku jaka bida bedzie 14:22, 13.05.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

XDXD

22 3

Przeciebiorcy XD 14:41, 13.05.2020


TomyyyTomyyy

35 0

Nawet najlepsza tarcza nic nie pomoże jak nie będzie zamówień. Jeśli spada zapotrzebowanie na nowe samochody nawet o 50% na świecie, to łatwo sobie policzyć ilu pracowników może stracić pracę. 15:06, 13.05.2020


//////

4 8

Od Pana Sabiny czy sokzburaka ??? 17:29, 13.05.2020


robotnikrobotnik

10 0

spytaj taparaty czy narzeka na brak dopłat 09:19, 14.05.2020


wuswus

1 1

Może w końcu chleb potanieje. 08:13, 15.05.2020


CCCCCC

1 1

Piszesz jakby wojna miała być, jak chcą zwolnic to zwolnią niestety. Ucieszą się niemieckie firmy , w DE jest pracy dużo. Znam takich, co jeżdżą i raz na 2 tygodnie wracają. Mają zorganizowane hoteliki dla pracowników nieraz wyżywienie noi pensja x4,57 . 08:36, 15.05.2020


reo

ElektronikElektronik

44 31

Po co pracownicy,rząd rozdaje pieniądze biorą i zwijają interes. 14:28, 13.05.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

DcjopkDcjopk

37 23

Człowieku jakie pieniądze, cała ta tarcza to posmiewisko, jedyne co dał rząd pracodawca to możliwości dzięki którym pracodawcy mogą zwalniać i wyzyskiwać pracownika dokładnie tak jak wspominał Pinokio czyli zwykły pracownik ma robić za miskę ryżu 14:39, 13.05.2020


printprint

29 2

Teraz piszecie że pracodawcy dostają kasę . A ostatnie trzy lata ( 500+ , praca za granicą , co ja mam pracować za 15 zl na h - wyzysk , brak umowy o pracę ) . Zjechało 60 tys. osób za granicy ( uciekli z powodu braku ubezpieczenia i pracodawca wykopał bez żadnych skrupułów ) .
Wszyscy dostaniemy po du....... a władza ma to gdzieś.
18:52, 13.05.2020


INFOINFO

1 0

CHODZI TYLKO O TO BY BYŁY PODATKI NA BUDŻETOWE ETATY I TYLE - RESZTA TO MIĘSO ARMATNIE 13:58, 15.05.2020


aptekarska milusińskaptekarska milusińsk

11 35

Trzeba się dawać pracodawcy po pupie klepać w takich momentach🙂 14:38, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomyyytomyyy

29 0

o jakich firmach mowa? 14:43, 13.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TojaToja

28 4

Lear z tego co wiem to już całkiem upada bo przeniósł się na Ukrainę, a i chyba też Bury ma zwolnic około 500 osób z tego co słyszałem 14:54, 13.05.2020


HyhyhyHyhyhy

8 1

Lear przenosi się do Maroka. 15:24, 14.05.2020


DRAMATDRAMAT

42 4

Tarcza? Nawet MUR nie powstrzyma globalnej pandemi ekonomicznej🙁🔥🔥🔥 14:45, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

42 0

Dlaczego nie piszecie jakie firmy?!!!
14:58, 13.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahajaHahaja

5 3

Jak mechaniczno elektryczne to wiadomo że lear 05:41, 14.05.2020


NnNn

53 14

I kto tym nowym mostem bedzie jeżdzil jak chloporobotnicy wrocą do domu? 15:05, 13.05.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

xyzxyz

21 25

Podobno wcześniej mają zwolnić tych z mielca. Lenie i wody nie spuszczają. 17:38, 13.05.2020


Jaki most?Jaki most?

7 2

Jaki most? 20:50, 13.05.2020


ktosktos

28 5

most zbudowali ,żeby mogli ludzie gdzie spać pod mostem jak przyjdzie bieda 21:54, 13.05.2020


pipipipi

11 0

po warzywka i jajka na wieś będziesz jeździł 23:06, 14.05.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


XYZXYZ

53 27

W wypadku ogólnoświatowego kryzysu nie ma znaczenia czy to PIS czy nie PIS, PO już dawno powiedziało, że piniędzy niema i nie będzie, wtedy jakoś buractwo lewackie nie protestowało. Jakbyś nie zauważył cały świat stanoł na głowie i dopóki się to nie ruszy na cuda nie ma co liczyć, oczywiście że będzie jeszcze gorzej, i choćby nawet chleb i wodę trzeba było jeść lewactwo nie dostanie mojego głosu, mieli już swoje 5 minut to pokazali. 15:53, 13.05.2020


nicknick

28 29

do XYZ: komunę to nam teraz PIS zgotował: sami na wysokich stołkach , ludziom zapchali gęby ochłapami, " nieomylny" pierwszy sekretarz głaszcze kota oderwany od rzeczywistości. Zamiast gromadzić kasę jak była koniunktura ( teraz byłoby na pomoc ludziom poszkodowanym przez koronawirusa) to rozdali pasożytom i nierobom! 19:04, 13.05.2020


AntypisiorAntypisior

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


prac. strefyprac. strefy

9 7

PO czekajcie na platformę
oni was uzdrowią wprowadzi stan klęski
lub stan wojenny, a mają u siebie tych
co to robili i czerwoną konstytucję 09:17, 14.05.2020


Car Car

2 1

No a hrabia rostowski od poczatku swiata mowil... Pieniadzy nie bylo, nie ma I nie bedzie.... To byly rzady pragne ich powrotu 11:26, 14.05.2020


AAAAAA

3 1

Jak by PO dalej rządziło to by karetek nawet nie było dzisiaj bo by sprzedali. 12:37, 14.05.2020


Dziennikarz Dziennikarz

70 0

I znów to samo, jeżeli by chodziło o Krono - to zaraz z pełnej nazwy by walili dużymi literami, a tak tajemnicze firmy z tajemniczej strefy ekonomicznej. Podajcie konkretnie jakie firmy, ile osób to będzie to wtedy porządna informacja. 15:39, 13.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FirmyFirmy

8 16

Firmy nieemitujące. Zadowolony? 15:54, 13.05.2020


LolLol

55 0

A co to za tajemnica o jakie firmy chodzi? Dlaczego nie podacie nazwy? 15:44, 13.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

////

22 3

Bo sami nie wiedzą!!! 17:34, 13.05.2020


263265GG263265GG

2 1

Napisali że z branży motoryzacyjno-elektronicznej to trzeba się domyślić że chodzi mi. o Lear 14:14, 14.05.2020


BelferBelfer

110 12

Krono w ogóle nie powinno w Mielcu powstać. Wszyscy wiemy jakie firmy_BRW, Lear i Bury. Dokładnie, kaskę z tarczy antykryzysowej wezmą, a potem ludzi z bezrobocia za najniższą krajową zatrudnią. Kapitalista nie straci, a pracownik jak zwykle zostanie wyzyskany do cna! 15:49, 13.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do BelferDo Belfer

19 24

Sprawdź ile firm powstało i egzystuje w Mielcu dzięki Krono. Później popraw wpis pisząc nazwy tych firm że nie powinny powstać. I napewno nie bedzie to ilość firm które policzysz na palcach rąk i nóg. Firma z kapitałem większym niż całe miasto do likwidacji bo pani weterynarz powiedziała. 19:43, 13.05.2020


marwomarwo

11 0

Jak, dostanie kasę z tarczy,to nie może zwalniać pracowników.Jeżeli weźmie kasę,i ludzi zwolni,kasa musi wrócić do banku. 08:15, 14.05.2020


BamboBambo

60 8

Odsyłam do www.money.pl Nawet dla Ukrauńców Polska już nie jest wyborem miejsca pracy. Coraz częściej wybierają Czechy i Anglię, bo nie chcą być "białymi murzynami" 15:53, 13.05.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AAAAAA

3 1

Money akurat jest tak wiarygodnym źródłem informacji że szkoda gadać... Jeśli ktoś chcę się coś obiektywnego dowiedzieć o gospodarcze to polecam Obserwatora Gospodarczego. 12:33, 14.05.2020


AAAAAA

5 0

Money po prostu jak zwykła populistyczna redakcja tworzy sensację tam gdzie jej nie ma szokujacymi nagłówkami. 12:40, 14.05.2020


NIE ZGADZAM SIĘ NIE ZGADZAM SIĘ

4 2

1. Mam kontakt z instytucjami i na granicy czeka 4 mln chętnych do pracy w Polsce (głównie kobiety do prostych prac), tylko władza to blokuje i zamknięte granice!!!!
2. Czechy gospodarczo i zarobkowo zawsze były krok za Niemcami a dwa przed nami, do dziś tysiące Polaków pracują w Czechach. Dodatkowa należy spojrzeć iż czeska demografia kwitnie a reszta europy w tym Polska to raczej stagnacja i lepiej nie będzie.

Wniosek
1. Za dużo jest instytucji, budynków, funkcji i ETATÓW publicznych które są skrajnie nieefektywne!!!
2. Prywatyzowało się przemysł czyli "przychód" a w rękach Państwa nadal są publiczne "koszty", przykładowo szkoły, urzędy, socjal itd....
3. Za duże podatki, ogromna redystrybucja pieniądza oraz niegospodarność,
13:52, 15.05.2020


RadaRada

59 8

Weźcie kredyt, zmieńcie pracę. 15:55, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mała Mała

56 2

Wiadomo że chodzi o lear, bury I Kirchhoff 16:00, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ktos Ktos

95 4

Stara śpiewka dzisiaj zwalniamy, a za pół roku kasiora z pupci na stworzenie miejsc pracy. Przecież to od lat tak działa, tylko ludzi szkoda bo są zwalniani po 15 latach pracy bez żadnego sentymentu. A tak swoją droga jak to jest że przez 10 lat jest koniunktura firma zarabia , a po miesiącu "kryzysu" jest taka bieda że trzeba zwalniać??? Ale wiadomo że prezesowi buła na koncie się zgadzać musi!!! 16:09, 13.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Dokładnie Dokładnie

33 1

I pomyślcie teraz o zasadności istnienia urzędów pracy , przecież jak by nie dofinansowania na pracownika to by zwolnień w firmach nie było !!!!! Dzis zwolni , za miesiąc przyjmie z dotacja !!!!!!!! 16:47, 13.05.2020


KtosKtos

29 0

Do dokładnie; Jak głosi legenda, dawno dawno temu w pup ktoś kiedyś znalazł prace tak, mi dziadek opowiadał 🤣🤣🤣🤣 16:55, 13.05.2020


ZiomekZiomek

57 35

I bardzo dobrze. Kubeł zimnej wody na łby ludzi, którym się wydawało że ogon będzie rządził psem. 16:30, 13.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakTamTakTam

7 1

Potrzebne to jest rynkowi. Jeszcze rok temu firmy zatrudniały każdego, kto miał puls, ludzi takich, których nigdy wcześniej u siebie by nie chcieli. Obok mnie takich mam, wywalone na pracę, wywalone na szefow, zero szacunku, smartfony w rekach, min. 2 tyś. i tak wpasc musi. Zwróć takiemu uwagę, to pysknie... Co mi zrobisz? Zwolnisz? Mamusia z tatusiem przygarną, bo szef to łobuz przecież jest. My, stara kadra, pracujemy, a szczeniaki wywalone mają.
Tacy pójdą pierwsi. Jak na doładowania do telefonów braknie, to może wróci im rozum. 10:49, 16.05.2020


Aga wwAga ww

44 3

Mam nadzieje ze jak ludzi teraz zwolnicie , to za 2 miesiące nie będziecie ich na dotacje z urzędu przyjmować ! 16:49, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rudy Rudy ugaRudy Rudy uga

10 5

Albert majty frajt. 17:15, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Na wiązki Na wiązki

12 2

niech idą 17:53, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdamAdam

22 6

"Wydaje mi się jednak, że nie jest to spowodowane tą pandemią – komentuje Maciej Jemioło, członek zarządu powiatu mieleckiego" - to źle Ci się wydaje . Oprócz planowanego wcześniej Leara pozostałe spółki to właśnie efekt Covid. Chyba to nie takie trudne do przewidzenia. 19:08, 13.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AbdulAbdul

25 7

Do Adam; Nie zgodzę się z Tobą takie akcje już były kilka razy, grupowe zwolnienia a za chwile zatrudniają, ale wymagany status osoby bezrobotnej jak myślisz czemu??? Rząd tez pomaga choć nie przepadam za pisiorami, to w tym przypadku trzeba im oddać że coś starają się robić. Podam taki przykład. Znajomy ma mała firmę zatrudnia 18 osób i mówi że gdyby nie ta cała tarcza i zwolnienia z zus, to już by polowa ekipy była na wypowiedzeniu więc jeśli się chce, to można to inaczej rozwiązać, ale najlepiej jest zwolnić. Jeśli pracodawca jest normalny to wie że za chwile będzie musiał szukać ludzi do pracy, i znowu szkolić tylko te dzbany typu lear, bury mają inny tok myślenia. 19:32, 13.05.2020


EkologEkolog

21 65

Zamknąć cała strefę! Mielec poradzi sobie bez strefy! Tam nikt z Mielca nie pracuje! Stop przemysłu w Mielcu. 19:36, 13.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mielczanin-Mielczanin-

0 0

Walnij się w ten pusty cagan 15:38, 17.05.2020


MikerMiker

37 1

Ludzi zwalniają bo kryzys mówią a na brw robi się po 4 dni a roboty jest teraz tyle że nie było tyle co robiło się po 5 dni tak ludzi robi się i daje się zarobić od 1400 do 2100 i powiedzą że kryzys ludzi trzeba wykorzystać teraz żeby mieli kierownikiem i Biłgoraj.Masakra co to się dzieję i robi się 20 lat.🙁 19:41, 13.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

blemblem

9 18

i dobrze ciecie trotowe róbcie nawet za 1000zł kable jedne 19:57, 13.05.2020


Piotr rowskiPiotr rowski

12 14

I tak niedługo będzie lll wojna światowa? 20:08, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatrijotaPatrijota

37 26

Biedy nie ma i nie będzie. PiS zlikwidował. 20:10, 13.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MikerMiker

20 22

Co ci dali PO przez 8 lat co rządzili kota w worku PIS jaki jest ale daje coś ludziom tej kasy ciekawym czy by dali Coś PO w tym koronawirusie i nie tylko nic kradnie by dalej dla siebie i mówili ze kasy mina i robilbys do 70 .


21:16, 13.05.2020


Patrijota - KonfederPatrijota - Konfeder

26 4

No tak, PO zabierało i nic nie dawało, PiS jest super bo zabiera, ale coś tam daje. Ja bym wolał żeby po prostu nie zabierali. 08:22, 14.05.2020


HahahaHahaha

29 6

Zaraz będą prosić żeby wrócić... Takiego wała! 20:17, 13.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoJo

5 1

Już to widzę jak nie wracają :-) 11:13, 14.05.2020


VondVond

32 13

Czytam te komentarze to witki opadają, kryzys globalny szedł już do nas wielkimi krokami, statystycznie wbija co 5-6 lat a my byliśmy już na wzroście ponad 10, Covid19 tylko pogłębił to co było nieuniknione, cała gospodarka światowa jest zrujnowana, i należy oczekiwać jeszcze większego kryzysu, jak ktoś liczy na rząd z dopłatami niech się puknie w czoło, bo tę pieniądze sie zaraz skończą, a kryzys zostaje. 20:58, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktos ktos

21 7

juz po co ten most zbudowali nowy , żeby ludzie mogli gdzie spać jak przyjdzie bieda . 21:55, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktos ktos

11 6

poprawka
juz wiem po co ten most zbudowali nowy , żeby ludzie mogli gdzie spać jak przyjdzie bieda . 21:56, 13.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bartinobartino

40 1

Dobrze że starosta i wicestarości, i cała masa urzędników przesiadujących w urzędach nie straci pracy, bo jakbyśmy żyle bez włodarzy i urzędników? 01:13, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bbbbbb

17 5

A Kapinos Poseł mówi o wołowinie 06:24, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No limitNo limit

37 11

Szkoda ze nikt nie patrzy jakie straty mają pracodawcy każdy patrzy tylko że sam nie ma. A skąd ma mieć jak pracodawca nie ma? Jak tak wszystkim źle że dostają 80 %wynagrodzenia zwolnić sie. Mam nadzieję że tych największych szczekaczy z heja zwolnią. Jak tak afiszujecie się że tak źle że firmy źle płacą podajcie nazwę firmy swoje dane napewno firma się odniesie do tego co piszecie. Pozdrawiam ozięble. 08:04, 14.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZawiszaZawisza

6 7

Zawsze lament że nie mam dl was roboli piniendzy ale nowe bwm x3 na podjeździe ani mi cię nie żal chleb i wóda przekonaj jak smakuje 04:54, 15.05.2020


PolakzkrwiikosciPolakzkrwiikosci

21 16

Domniemana bezobjawowa pandemia twór masonerii sprawdza się znakomicie ,żołnierz masonerii Morawiecki już gotuje ryż na wypłaty.Głosując na mniejsze zło mamy służalność PISU wobec USizrael.PisPojedno zło. 08:54, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hmmmhmmm

23 9

A tak wszystkie lenie, nieroby i wszelkiej maści obiboki o rynku pracownika mówili. Jeżeli ktoś ma kwalifikacje, doświadczenie i odpowiednie podejście do pracy to zwolnienie mu nie grozi. A jeżeli ktoś się ślizga i kombinuje, jęzorem miele na lewo i prawo nie mając jednocześnie większego pojęcia o robocie i wisi na danym stanowisku tylko na zasadzie mniejszego zła to niech spada na szczaw! 11:07, 14.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ło-panieŁo-panie

20 3

Oczywiście...chyba mało pracowałeś skoro tak twierdzisz...wszelkiej maści dupowłazy i mielący jęzorem zostaną w pracy.podobnie jak umysłowi którzy jak twierdzą mity mogą przejść do pracy jako fizyczni :-) 11:17, 14.05.2020


AzAz

12 3

A ja zrobiłem sobie balejaz na cześć dnia fryzjera 18 maja 11:28, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

voltvolt

27 4

Ciekawi mnie jedna rzecz. Tak jak się uprasza o kupowanie produktów z kodem 590... aby wspierać polski przemysł, tak ciekawe czy polski przedsiębiorca do zwolnień też podejdzie patriotycznie i najpierw odprawi obcy zaciąg. Bo jeżeli nie to psu na budę to wszystko i lepiej rozglądnąć się za dobrym zachodnim produktem. Pomijając pewne firmy na strefie i kilku chamów z miasta to nie nadajcie tak na pracodawców bo masa z nich dwoi się i troi aby utrzymać was na stanowisku pracy pomimo tego że zwolnienie przyniosłoby im więcej korzyści. Pozdrawiam "kolegów" co dostają w du pę ale utrzymują stary porządek. Przetrzymamy to i jakoś damy radę. 11:38, 14.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pierdoły piszesz Pierdoły piszesz

2 2

Ale ty bredzisz, nieuk z ciebie albo chory ? 13:40, 15.05.2020


VoltVolt

1 1

Jest jeszcze kilka moich wpisów na hej pod którymi się nie odpisałeś. Szukaj szukaj bo z nerwów poobgryzasz sobie paznokcie 🤣. 19:59, 15.05.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


AntypisiorAntypisior

1 0

Poruszyła mnie twoja wypowiedź antypolski sługusie jarusia. 21:56, 14.05.2020


KiloKilo

26 1

Cyganów na pewno nie zwolnią. Bo nie pracują haha. 12:55, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AzAz

9 1

Dzień fryzjera 13:07, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bezrobotny bezrobotny

18 0

Trzy rowery w ciągu kilku godzin ukradł 56-letni mieszkaniec Tarnobrzega. Policjanci zatrzymali sprawcę, który usłyszał już zarzuty. Mężczyzna odpowie nie tylko za kradzież, ale również za złamanie przepisów dotyczących zasad bezpieczeństwa podczas epidemii i naruszenie sądowego zakazu kierowania rowerami 14:39, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mecenasmecenas

11 7

Przykład - miałem zamiar się ożenić z koleżanką mojej żony.( Zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych zgłosiły dotychczas trzy duże zakłady produkcyjne ) Rozum przemówił. 15:43, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zadowolony zadowolony

24 7

Pracuje PZL Mielec Sikorsky pracy dużo . Duże zaległości - potrzeba pracy po 12 godzin ( w tym 4 godzi nadliczbowe + premia )
Firma jakich mało w Mielcu . Pozdrawiam 17:36, 14.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AntypisiorAntypisior

1 8

Nie trzeba tylko frajery pracują 01:17, 15.05.2020


pełowiecpełowiec

5 3

a lać tych frajerów dechą w łeb 12:13, 15.05.2020


ONAONA

21 8

Firmy mają okazje zwolnić lewusów i obiboków a zostawić tylko wartościowych pracowników, więc korzystają. 17:55, 14.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mielecpanymielecpany

8 3

Zwolnić pracownika (zwolnić lewusów i obiboków ) nie trzeba kryzysu spowodowanego przez koronawirus . 18:07, 14.05.2020


miła miła

7 9

Pytanie? a tych co maja kredyt to też zwolnią? 19:20, 14.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zenzen

17 0

a od kiedy to ktoś przy zwalnianiu patrzy, czy pracownik ma kredyt? 19:38, 14.05.2020


midmid

7 2

Nie. Tacy są nie do ruszenia. 08:20, 15.05.2020


maliniakmaliniak

18 6

niech teraz ich kochany pis im da(600 z zasiłku)brawo!!!jarosław,jarosław!!!!yea!!
21:54, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Myśliciel Myśliciel

17 0

A to liderki stracą pracę ....biedne 22:29, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zzZzzZ

5 1

Autopart przyjmuje i jeszcze Brw tez. 23:08, 14.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AutomotivAutomotiv

2 0

Automotiv siadł całkowicie, autopard może ktoś tam "umarł" ? 13:36, 15.05.2020


OwcaOwca

3 1

A zeby chociaż średnia krajową placili to by bylo szkoda 23:13, 14.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻądłoŻądło

22 9

Dzięki dusigrostwu ministrów skarbu w rządzie PO - PSL w budżecie państwa były rezerwy pieniężne, dzięki którym Polska z kryzysu gospodarczego w Europie wychodziła obronna ręką. Rząd PiS-u rozdał wszystkie rezerwy i wzywał (Prezydent i Premier) Polaków, pracujących poza granicami, do powrotu do Polski. W efekcie, w obecnym kryzysie, mamy to co mamy. 00:40, 15.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrysBrys

3 6

Jakie rezerwy kłamco?. Deficyt budzt byl o wiele wiele większy. 17:44, 15.05.2020


AzAz

2 4

Fryzjer!Tylko pod tym znakiem Opolska będzie polską A Polak...ostrzyzony! 07:38, 15.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BibiBibi

7 5

A melnox zyje i bedzie zyl widac jakie firmy zwalniaja jeszcze karetke zasponsorowali 09:43, 15.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zadowolony zadowolony

8 3

Pracuje PZL Mielec Sikorsky pracy dużo . Duże zaległości - potrzeba pracy po 12 godzin ( w tym 4 godzi nadliczbowe + premia wypłacona )
Firma jakich mało w Mielcu . Pozdrawiam 12:40, 15.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CASA - produkcja CASA - produkcja

5 1

To jest firma LOTNICZA która jest dużo stabilniejsza na podmuchy ......
Szkoda że Mielec nie walczy o innowacyjne firmy z tej branży.....
Przydała by się tu produkcja np; CASA

- https://pl.wikipedia.org/wiki/Construcciones_Aeron%C3%A1uticas_SA

Do szefa tej firmy powinien polecieć wycinacz drzew i podnosiciel podatków 13:34, 15.05.2020


wacek`wacek`

0 0

Spadaj. To zadna Polska firma, zapomnieliscie jak nie wygraliscie przetargu na smiglowce i strach bylo o prace. Tak to jest jest kraj wyprzedal rodzime firmy i wprowadzil konkurencje. Wystarczy male widzimisie i przeniosa sie gdzie taniej i nawet nie pomysla o Was bo jestescie obcy. 22:56, 21.05.2020


FRAJERNIA FRAJERNIA

6 7

NADMIERNA REDYSTRYBUCJA PIENIĄDZA I MNOGOŚĆ NIE POTRZEBNYCH SZKÓŁ ITP.....!!!!
PODATKI, PODATKI, PODATKI coraz więcej zapierane !!!!

Pomysł na LEPSZE państwo !!!

Szkoły w POLSCE są 2 x za drogie i hamują całą gospodarkę PAŃSTWA !!!!
Do tego dochodzi niż demograficzny i ciągle zmieniające się proporcje na niekorzyść takiej polityki !!!!

NIESTETY - albo reformujemy wszystkie szkoły by mniej kosztowały albo zamykamy co trzecią ????

Reforma np.;

1. Pracownicy
- rezygnacja z wszystkich przywilejów i dodatków pracowniczych w szkołach (pensja bez zmian)
- 29 godz przy tablicy i 40 w szkole + nadgodziny
- opodatkowanie "korków" podatkiem 35% i kary za oszustwo podatkowe 50 000 zł (Przestępstwo)
2. Dzieci
- minimum 25+ dzieci w każdej klasie i minimum 100+ w każdej szkole
- do szkoły od 6 lat za zgodą rodziców
- szkoła podstawowa skrócona do 7 lat
3. System
- szkoła podstawowa 7 lat i ukierunkowanie dzieci już od 4 klasy (humaniści, technicy, językowcy)
- połączenie przedmiotów (J.pol + historia + wos, Tech + muz + rys .....)
- elektroniczny system sprawdzania wiedzy, ogólnopolskie testy

Wniosek

1. Szkoła nie może kosztować prawie 100 mld z budżetu Państwa i samorządów, to jest dla całego kraju NIENORMALNA sytuacja !!!! A gdzie to co dokładają rodzice ...... itd. .......
KRAJ SIĘ przez to nie rozwija a może nawet "cofać" się w "rozwoju" ponieważ podatki nie idą na innowacje czy inwestycje tylko są przejadane przez SKRAJNIE niewydolny SYSTEM !!!!

2. Szkoły mogą maksymalnie kosztować 3,5% PKB (wszystko) (samorządy i rodzice też nie dokładają) jak to jest we Włoszech czy Hiszpanii (albo Państwo albo samorządy są odpowiedzialne?).

3. Jeżeli rodzice chcą mieć szkołę w jakiejś wsi a tam jest mało dzieci to powinien wejść system który pozwala takim rodzicom dopłacać do takich szkół np.; 1/3 kosztów funkcjonowania tej szkoły. Bo dla czego wszyscy mieszkańcy danej gminy mają się "zarzynać" i płacić ogromne podatki a z nich nie korzystać - kto zbuduje drogi, chodniki, parki, wodociągi, wały na rzece, posprząta ......?

4. System pracuje jak by dzieci było 3 x więcej niż jest - za dużo jest dosłownie wszystkiego a to kosztuje i PODATKI TRZEBA PŁACIĆ !!!!

5. Taka sytuacja powoduje że całe Państwo się nie rozwija, nie mamy na wykup sprzedanych firm, nie ma grandów na strategiczne pomysły, nie budujemy swojego potencjału gospodarczego , nie wzmacniamy energetyki, wojska, służby zdrowia ...... koszty szkół wypijają WSZYSTKO !!!!

NIEGOSPODARNOŚĆ i tyle a potem "nie ma na rozwój, inwestycje........!!!!! 13:29, 15.05.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

dziobakdziobak

2 2

Z takimi poglądami to albo byłeś nieukiem albo jesteś partyjnym Januszem biznesu i potrzebujesz ludzi bez kwalifikacji żeby spełnić swoją żądzę władzy 23:09, 15.05.2020


rickiricki

2 4

Czy szkoły są w tym kraju potrzebne ? Wystarczy umieć : podpisać się, porachować do 20 -tu , przekaz wypełnić do Torunia i na pocztę zanieść.Takie polskie 3 p +. 14:16, 16.05.2020


Do RickiDo Ricki

2 1

Twoja edukacja zakończyła się w przedszkolu !!! 21:27, 16.05.2020


EMIGRACJA 2.0EMIGRACJA 2.0

0 1

Resortowa KASTA (sztuczna klasa średnia) czeka na wasze podatki !!!
Ktoś musi pracować po 12 by ktoś inny mógł po 2 !!!
Podatki, Podatki, Podatki ....... 14:00, 18.05.2020


lollol

0 0

Napisz list do men, a nie spamujesz kazdy post 15:57, 20.05.2020


Normalny człekNormalny człek

14 9

Macie swoje PiSy *%#)!& :D

Teraz żryjcie gruz. 23:51, 15.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jesuz CytrusJesuz Cytrus

1 5

Nie interesują mnie wyzyskiwacze ciemnoty ze strefy. Ktoś lubi być *%#)!& to niech tam pracuje. Większość to ludzie z okolicznych wiosek. 12:59, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FRAJER potrzebny FRAJER potrzebny

6 1

PRACUJĄ na wypłaty dla Nauczycieli - ktoś musi być FRAJEREM ??? 14:20, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wacek`wacek`

1 0

Hej,

To skad oni to wiedza tutaj w redakcji? A jezeli wiedza to moze niech swoich Mielczan poinformuja. Pozbylismy sie polskich firm to teraz sie zagryzamy sie w zagranicznych firmach jako tania sila. Moze juz dawno bysmy sie kapneli i razem walczyli o swoje. 22:52, 21.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%