Zamknij
REKLAMA

Prawie 5 tys. klientów w podkarpackich placówkach ZUS w dwa dni

12:22, 06.05.2020 | K.S
Skomentuj
REKLAMA

W poniedziałek, 4 maja, przywrócona została bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. Pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielają porad mieszkańcom regionu. - Tylko w ciągu dwóch dni od otwarcia sal obsługi klientów - łącznie we wszystkich placówkach ZUS na Podkarpaciu obsłużono blisko 5 tysięcy osób. Oddziały ZUS (wraz z podległymi jednostkami) w naszym województwie obsłużyły:  1772 osób (Oddział w Jaśle) i 2980 (Oddział w Rzeszowie) - przekazuje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w woj. podkarpackim.

Od poniedziałku sale obsługi klientów pracują w standardowych godzinach. Obsługa była realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci byli wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe było załatwienie danej sprawy. Przypominaliśmy o tym, że przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem - mówi Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podkarpackiego.

Jak podkreślają w ZUS na uwagę zasługuje fakt, że odwiedzający placówki ZUS nie tylko stosowali się do wytycznych w zakresie bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniające nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość do zaistniałej sytuacji.
 
Najwięcej osób było dopytać się o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej.  Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP. 

Wnioski do skrzynek lub przez PUE

- Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne.  We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez Internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej - dodaje rzecznik. 

 

 

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (2)

HandelHandel

3 0

Klientów? XD to ten zus to jakaś firma handlowa? 15:20, 06.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SerpicoSerpico

1 0

Nawet obsługa jak salonie Maserati , Amore Mio❤️🙂 15:27, 06.05.2020


REKLAMA