Zamknij

Sklep internetowy na szablonie open source: poznaj zalety i wady tego rozwiązania

20:00, 20.02.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 20:04, 20.02.2019

Branża e-commerce wciąż należy do najatrakcyjniejszych dla osób, które rozważają uruchomienie własnego biznesu. Panuje powszechne przekonanie, że prowadzenie sklepu online to nic trudnego, co jest oczywiście daleko idącym nadużyciem. Przekona się o tym każdy, kto spróbuje swoich sił w sektorze sprzedaży internetowej. Sporym ułatwieniem dla początkujących e-przedsiębiorców jest ogromna podaż gotowych szablonów sklepów internetowych typu open source. To rozwiązanie ma liczne zalety, ale także wady. Wymieniamy je w naszym artykule.

Sklep online na gotowym szablonie: kiedy warto?

Bez wątpienia jest to dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają zielonego pojęcia o prowadzeniu sklepu internetowego. Trudno byłoby im rzetelnie ocenić, jak ma wyglądać i funkcjonować ich wymarzony biznes. W takiej sytuacji mogą polegać na gotowym rozwiązaniu, które ma zasadniczą zaletę: pozwala uruchomić sklep praktycznie od ręki, w dodatku niskim kosztem.

Szablon to dobry wybór dla e-sprzedawców, którzy nie chcą ponosić zbyt dużego ryzyka, bo nie potrafią ocenić, czy ich model biznesowy ma w ogóle rację bytu. Oprogramowanie typu open source nie wymaga zainwestowania dużych pieniędzy w stworzenie indywidualnej platformy sprzedaży.

Na ten krok powinni się też zdecydować przedsiębiorcy, którzy z jakichś powodów muszą szybko uruchomić sprzedaż online, ale nie zamierzają uczynić z niej rdzenia swojej działalności. Platforma open source może być w przyszłości rozbudowana lub zamieniona na indywidualne wdrożenie, jeśli pomysł się sprawdzi.

Najważniejsze zalety sklepu online na gotowym szablonie open source:

•    Minimalne ryzyko finansowe
•    Brak konieczności poświęcenia dużej ilości czasu na zaplanowanie układu i funkcjonalności sklepu
•    Dostęp do ogromnej bazy gotowych szablonów
•    Sklep można uruchomić nawet samodzielnie, bez pomocy webmastera (choć o wiele lepsze efekty przyniesie wdrożenie przeprowadzone przez specjalistę)
•    Dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy traktują szablon przejściowo i wraz z rozwojem biznesu zamierzają zainwestować w dedykowane wdrożenie

Chcesz sprzedawać na poważnie? Szablon może nie wystarczyć

Nie trzeba być biegłym „w internetach” by domyślić się, że skorzystanie z szablonu wiąże się z licznymi ograniczeniami. Gotowa platforma sprzedaży narzuca użytkownikom mnóstwo dokładnie takich samych rozwiązań, a co za tym idzie, nie ma możliwości, aby w 100% wyróżnić swój sklep na tle konkurencji. To trochę tak, jakby pójść do salonu samochodowego i musieć wybrać kolor nadwozia z ograniczonej palety.

Każda osoba chcąca rozpocząć działalność w branży e-commerce musi sobie zdawać sprawę z tego, że w tym sektorze panuje gigantyczna konkurencja i nie wszyscy ją wytrzymują. Wbrew pozorom sposobem na pozyskanie klientów nie jest tylko zaproponowanie najniższych cen, ale także zbudowanie atrakcyjnego wizerunku marki sklepu. Klienci są gotowi płacić więcej, o ile widzą w tym jakąś korzyść dla siebie – może to być np. świetna funkcjonalność czy oryginalna prezentacja produktów. Sklepy oparte na szablonach nie mogą tego zapewnić. Mało tego, decydując się na szablonowe rozwiązanie nie ma praktycznie żadnej możliwości, aby ściśle dopasować je do specyfiki konkretnego e-biznesu.

Najważniejsze wady sklepu online na gotowym szablonie open source:

•    Mocno ograniczona funkcjonalność
•    Narzucane rozwiązania z zakresu UX, układu sklepu czy designu
•    Brak wsparcia technicznego ze strony autora szablonu graficznego
•    Wtórność, a więc brak możliwości wyróżnienia sklepu na tle konkurencji
•    Opłaty dodatkowe (np. abonament za korzystanie ze skryptu)
•    Powtarzające się problemy w zakresie zintegrowania platformy open source z usługami zewnętrznymi (np. systemami płatności)

Wniosek jest więc oczywisty: jeśli przedsiębiorca na poważnie myśli o rozpoczęciu kariery w branży e-commerce i chce uczynić ze sklepu online swój kluczowy biznes, powinien od razu zainwestować w dedykowane wdrożenie, idealnie dopasowane do jego potrzeb i dające mu możliwość ciągłego rozwijania projektu.

Artykuł opracowany i dostarczony przez Soluma Interactive,
więcej poradników dla firm na stronie: https://soluma.pl/o-firmie/poradniki

 

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%