Poszukiwanie dyrektora Specjalistycznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Mielcu to pokłosie ubiegłorocznych roszad na tym stanowisku, które wynikały z rezygnacji z funkcji ówczesnej dyrektor Krystyny Florek, która objęła funkcję zastępcy wójta Gminy Mielec.
Od tego czasu osobą pełniącą obowiązki dyrektora poradni jest Mariola Zuch - psycholog, wieloletnia specjalistka pracująca w poradni.
Jednak w związku z ściśle określonym terminem, w którym dana osoba może pełnić obowiązki dyrektora, samorząd Powiatu Mieleckiego rozpoczął procedurę konkursową, której celem jest wyłonienie pełnoprawnego dyrektora poradni.
Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora może przystąpić m.in. nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej placówce.
Konieczne jest ukończenie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą.
Kandydat musi posiadać co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego. Ponadto musiał dotychczas uzyskać co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy. W przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni - przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora.
Ponadto musi spełniać warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym; mieć pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych, nie być prawomocnie ukaraną karą dyscyplinarną.
Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać m.in. uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju placówki, życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego albo stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem.
Oferty można składać do 26 marca 2025 r. do godz. 15:30 w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Mielcu.
Przypomnijmy, że Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna funkcjonuje przy ul. Sękowskiego. Zajmuje się udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej i logopedycznej dzieciom (w wieku od urodzenia) i młodzieży (do ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej), a także ich rodzicom (opiekunom prawnym) i nauczycielom w zakresie wychowania i kształcenia.
Z pomocy mogą korzystać dzieci, uczniowie, ich rodzice, pracownicy żłobków, nauczyciele przedszkoli, szkół i placówek oświatowych z terenu powiatu mieleckiego. Poradnia zajmuje się m.in. wspomaganiem wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, podnoszeniem efektywności ich uczenia się, terapią zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych.